Najbolji članovi
Popularan sadržaj
Showing content with the highest reputation on 11/27/22 u svim oblastima
-
Čime se zanimam... (ovih dana )
John Coltrane i 9 drugih je reagovao/la na grone za temu
10 poena -
5 poena
-
5 poena
-
4 poena
-
4 poena
-
Licno nemam nista protiv ,pod uslovom da sav potreban litijum kopaju tamo u svojim dvoristima, kao i da sve te crknute baterije odlazu tamo negde kod sebe .3 poena
-
Ja se ne bih mesao u izbor, svako prema svojim ambicijama i mogucnostima, samo bih dao mali apel da se ne kupuju TDI vozila, valjda se uz njih sticajem nekih skupih okolnosti formira mentalitet jezivih usteda dizela, pa krece voznja na leru, puzanje po ulicama....ocaj je voziti iza, kretati na semaforu ili skretati na raskrsnici iza tog nivoa puzanja... Pre neki dan svirnem jednom da ubrza, u mojoj ulici, on stane sa strane i kaze, zar ne vidis da je skola tu, jeste skola, i jeste nedelja, nebitno, prijatelju, vozis 12 na sat, iza mene biciklista zvoni da se pomaknemo..3 poena
-
Ma sat nije za svakodnevnu upotrebu, to se ostavi u vitrinu da se pokazuje gostima... Pozdrav od preistoriskog penzosa.3 poena
-
Udrobljena automobilska tema.
Doktor i jedan drugi je reagovao/la na Brijac za temu
Zasto onda ne radis u Nasi o nas solarni spasioce Ima mnogo vecih njuski od tebe koji su izracunali to daleko bolje od tebe, ne moram ja da "radim po tom pitanju u svojoj radionici". Pride tek toksicni otpad koji ta vetrovna i solarna energija ostavlja za sobom nije nista bolja nego litijumska. Pravi brodove i uzivaj2 poena -
Udrobljena automobilska tema.
LightMatic i jedan drugi je reagovao/la na BokiTokiVoki za temu
Ne zamerite, ali ne znam gde kupite te dezinformacije oko energije i mogućnosti za prelazak na obnovljivu energiju. Primera radi, Island je na već na 100%, Norveška na 98% a npr. Nemačka je na 28-34% i to se povećava tempom od 6% godišnje. Planirali su da budu na 100% do 2050, i to bez nuklearki. Inače nuklearke su, kada se gleda ceo proces, od izgradnje preko eksploatacije do kraja životnog veka, najskuplji kWh od svih. Veliki su troškovi gradnje, em dugo traje, troškovi obuke osoblja, em dugo traje, troškovi odlaganja otpada. A evo nekih interesantnih brojeva. Kada biste zamenili celokupnu proizvodnju struje na svetu sa solarnim panelima, bilo bi potrebno 100 x 150 km2 panela. To i nije toliko za ceo svet. A ako biste zamenili kompletnu konzumaciju energije u svetu, bilo bi potrebno max 3x više, dakle 200 x 225 km2 solarnih panela. I to je dovoljno za proizvodnju 2x više u toku dana, tako da se 50% pušta u mrežu, a 50% da su pumpa voda u akumulaciono jezero, i onda se noću proizvodi struja kroz hidroelektranu. Kao što sam i ranije pomenuo, problem nije tehnologija. Sve je to već rešeno. Problem je veliki broj zemalja i korporacija sa različitim interesima i gledanje kroz profit, tako da ne može da se napravi nikakav dogovor koji bi stvari pogurao brže. Kada bi se ceo svet dogovorio, ne gledajući profit i finansije, cela tranzicija bi mogla da se obavi za max 2 godine. Sve liči na ovaj svet iz filma "Don't look up", gde posle mnogo natezanja, svet ipak bude uništen, a oni koji su najbogatiji i direktno odgovorni za propast, plutaju u svemiru u hibernacijskim kapsulama.2 poena -
Udrobljena automobilska tema.
LightMatic i jedan drugi je reagovao/la na vladd za temu
Meni se zaista svidja ideja da se brodovi za te farme riba, ili traktori za oranjac njive namenjene uzgoju neke zdrave hrane, napajaju baterijama, nego da polivaju povrsine sa produktima sagorevanja dizel goriva.2 poena -
Udrobljena automobilska tema.
LightMatic i jedan drugi je reagovao/la na BANAT za temu
Jedina prednost tih litijum baterija je odnos kapaciteta punjenja el.energijom/masa ,a u odnosu na klasicne olovne baterije, ili izrazeno kao Ah/Kg , vek trajanja im je takoreci tek malo duzi od klasicnih olovnih baterija u idealnim uslovima eksploatacije , niko ne spominje koju horor katastrofu po okolinu pravi kopanje i proizvodnja litijuma i tih litijumskih baterija , mislim da onim bumbarima sa zapada odgovara da se ovde u namerno siromasnoj Srbiji kopa litijum i nasiroko pravi haos od nase prirode i okoline a da se oni tamo po zapadu jeftino voze u svojim sjajnim novim elekticnim automobilima.2 poena -
2 poena
-
Udrobljena automobilska tema.
Vix i jedan drugi je reagovao/la na BokiTokiVoki za temu
Moja firma je imala prvu probnu vožnju ful baterijskog (radnog) broda 16. Nov. 2017 dakle pre 5 godina. I taj brod je već 5 godina u eksploataciji za farme riba. Ima celodnevnu autonomiju za rad (ne da vozi ceo dan). Prazan je 40 tona, od čega su 8 tona baterije. Može da natovari max 25 tona na dek. Kapacitet baterija je 600 kWh od čega je iskoristivo 510 kWh. Toliko o tome da li se isplati za sisteme veće od auta. Osim razlike u ceni za energiju, ima i manje održavanja. Mislim da im je dnevno razlika 500 Evra, ili godišnje 180.000 Evra, za 5 godina 900.000 Evra ušteda. Cena broda je bila oko 2 miliona a to je možda 20% više nego sličan brod na dizel pogon. Dakle, za 5-6 meseci se otplati razlika u ceni brodova. Al muziku su stavili kao da je: 007, Troja, ili Planet's Doom Day. Sve je stvar želje volje i podsticaja od strane država i vlada, i tu je problem. Mnogi su pod uticajem energetskih lobija, gas i nafta. Tehnološki je sve moguće, pa čak i isplativo.2 poena -
Novopridosle skalamerije
zerowaf i jedan drugi je reagovao/la na Quattor za temu
Nek' je sa srećom i da što duže trošiš ono što si godinama odvajao u fond... U to ime:2 poena -
Čime se zanimam... (ovih dana )
dejanco32 i jedan drugi je reagovao/la na grone za temu
2 poena -
RAAL, HIGH END MUNICH 2022
LightMatic je reagovao/la na Zen Mod za temu
@RAAL .......... he did it ..... again1 poen -
Udrobljena automobilska tema.
LightMatic je reagovao/la na gluv_i_udaren za temu
Btw, vek trajanja sadašnjih solarnih panela ga dovodi na rub isplativosti1 poen -
Šta više smrdi: balega ili teški metali?! Doduše balega prestaje smrditi nakon par dana, a teški meali. Ili ona "sveta vidica" iz Fukušime, 100.000 puta veča radijacija od dozvoljene. Napiješ se vodice i ne trebaš jesti, imaš energije za mjesec dana!1 poen
-
Nema resenja, jerbo su prljave tehnologije najisplatljivije. Pa i te euro norme se fusare, vec smo zaboravili VW prevaru, nekome su kapnuli milijarde i tajac. Od sus jedino na plin, ali to je sada politika visoka a ne cista energija.1 poen
-
Front je 18mm iverica lamelirana na obe strane sa 4mm MDF znaci 26mm, Strane su sa sperplocom opet lamelirana 2x12mm furnirana sa obe strane 25mm, Furnir ne znam tacno koje je drvo neka egzoterija imao sam ga u radionici odavno, jedva pokrio sve.1 poen
-
Udrobljena automobilska tema.
LightMatic je reagovao/la na Vix za temu
Litijumske baterije jesu nesrecno resenje, ali nadajmo se da je privremeno. Realno, treba zameniti litijum necim drugim, a mozda ce to biti uskoro moguce. Drugo, za neku ekolosku proizvodnju struje ne vidim neko resenje osim nuklearki, koje imaju svoje rizike, ali u svakom slucaju bolje nego termoelektrane, koje truju samo tako. Dizel i TDI bi zakonom zabranio. A naftni lobi, pa ucinice sve da nova baterija ne ugleda svetlost dana, a i drzavama to odgovara, posto se svaka drzava "ugradjuje" na svaki litar nafte/benzina. Zamislite izbrisete te " prihode" preko noci?1 poen -
Udrobljena automobilska tema.
LightMatic je reagovao/la na Brijac za temu
Ma sve je to super, i ok, sve dok ne prosipaju pc marketing bullshit da je to zelena energija 😁 Sve dok je litijum kao glavni energent, necemo videti zelenila ni sa jedne strane, ni reciklaze niti proizvodnog procesa takve baterije. A struju dok ne krenu nuklearne elektrane da proizvode vecinski, nista od toga, ovako trosis vise mazuta na punjenje voljenog prevoznog sredstva, nego da se trosi isti. A i unapredjenje nuklearne energije nije na odmet jelte. Suma sumarum, voz'te sta vam je volja1 poen -
Scan Speak| od SP95 preko Jensen do custom, by Shonne
LightMatic je reagovao/la na shonne za temu
1 poen -
1 poen
-
1 poen
-
Novopridosle skalamerije
LightMatic je reagovao/la na vladd za temu
Hvala hvala, mada ne cini mi se da ce sat izdrzati toliko1 poen -
Srecno Vladd, ta je ubires narednih 50 godina!1 poen
-
1 poen
-
LS3/5A Studio Monitor kao diy projekat ( ideje, sheme, izbor driver-a, slike, sve ostalo )
LightMatic je reagovao/la na Zen Mod za temu
1 poen -
LS3/5A Studio Monitor kao diy projekat ( ideje, sheme, izbor driver-a, slike, sve ostalo )
LightMatic je reagovao/la na Vix za temu
Sub ili stub?1 poen -
1 poen
-
1 poen
-
Pamtim ta lepa vremena da su to bile fer-play cene naspram nas potrosaca , a danas....pljacka..., sa ovim secikesama i bankrotima sto vladaju dobro je da nesto jos uvek i ima na benziskim pumpama...1 poen
-
Čime se zanimam... (ovih dana )
LightMatic je reagovao/la na Mikorist za temu
Sad znam ko ce kutije da mi napravi1 poen -
Udrobljena automobilska tema.
vladd je reagovao/la na gluv_i_udaren za temu
E jbš auto SDI (Strašno Dimi Iza)… Skoda Felacio sjajno Bajdavej, održavanje većine automobila danas je slično, negde se menja set zupčastog, vodena pumpa i PK set na 70-80.000 za xxx€, negde set lanca na 150.000 za 2x xxx€, svuda ide oko 4-5l ulja, slične cene filtera, remont dizni iste cene, potrošnja 5-7l uglavnom, kvačilo sa zamajcem u 10k dinara razlike (nebitno pošto se menja uglavnom jednom ili nijednom dok posedujete auto). Stari e46 3.0d, auto koji mi se najduže zadržao: nema zamene lanca nikad, ali troši 10-12. Nema plivajućeg zamajca, ali sam remontovao automatski menjač. Ne crkava ništa sem toga, ali ide 8l ulja. Sjajno se vozi, ali skupa registracija Ženin F20 troši 4.5l, ali mu AGM baterija košta 200+€. Ide 5l ulja, ali lanac mora da se menja na svakih 130-150.000. Nema automatski menjač, ali je set kvacila sa zamajcem 500+€ Most i ćuprija…1 poen -
Udrobljena automobilska tema.
zerowaf je reagovao/la na gluv_i_udaren za temu
Moja je stara kajla malo starija ‘89 godina, izvadio sam mu sve i ugurao kovane klipove i klipnjače, ludačke bregaste, ARP brezone, ACL ležaje, 1L/min injektore i BorgWarner EFR turbo, napravio veći karter i navrnuo na 2 bara i 8800RPM. Troši, logično, maksimalno do 3.5 litra benzina u minutu kad se vozi kako treba. Od izduva ima samo ružne uspomene, 76mm straight pipe dužine metar dva’es.1 poen -
1 poen
-
AD1865 / AD1862 / PCM63P NOS USB DAC (blast from the past)
zerowaf je reagovao/la na gluv_i_udaren za temu
Jbš koštanje, ako radi dobro za ceo dac si dao manje para nego za poštenu ručku ili zvučnicu, 1k5 nije ništa strašno ni skupo u ovom svetu1 poen -
Tako je. Uradio copy paste iz teme Svaka skola se placa. Sad ce biti jos veci overkill sa 4 trafoa, ali nema veze.1 poen
-
1 poen
-
PCM1702 rulez sve ostalo je za decake1 poen
-
Tako je, kad se nakupujemo opampova, napravimo istih, i raznoraznoh dzidzabidza, e onda ce zen da namunji krsten i/v i lupi sakom o'sto 😁1 poen
-
da pravis zvucnike od 15 incha i sadis rotkvice, ujedno pises memoare...ti, kuca posao1 poen
-
E pa prijatelju, meni penzija za 5 dana(slovima pet). Zna se za koji tim treba-mora da navijam1 poen
-
Ne bih se baš tako grubo izrazio, ali je digitalija nastala i opstala zarad lakoće i masovnosti širenja muzičke industrije uz neki kompromisni kvalitet značajno bolji od recimo tjunera i u rangu komercijalnih sprava. Nije baš bila za ezoteriju, ali eto vešti trgovci uvežbaše pričanije. Odsekoše sve preko 20kHz, Nikvist kažu, ali Nikvistov minimum(bože, jel opet odabraše minimum zarad profita) važi za ČIST sinus, a da, dosetiše se da je kompleksni signal splet sinusa raznijeh frekvencija, ali otsekoše suvišne harmonike na jeftino i komercijalno. Brzi konvertori su bili preskupi, a sa tim i profitno nepopularni. Prvi koji su bili odbačeni profesionalno su R2R, zarad gadnog šuma, ali šta fali za potrošnju audio konzumerizma, masovno šum i ne čuju... Iako su i trake i gramone bile poželjne, dobre i skupe, kada znaju da odsviraju i preko 30kHz. Najbiserniji su entuzijasti koji na tu, eliptičnim oštrim filterom odsečenog opsega digitaliju, dokupiše opijeni pazarom i supertvitere. Znalo se da ultrazvuk utiče na sakulu, ne ulazi direktno na kohlearni mehanizam već preko kostiju, sve u svemu ima uticaja na utisak...tako da otsečenih 20kHz su prc, pablik ripablik of jeftino... Na to se dodade i najveseliji part, muzikalni protokol za USB, statistički ima toliko grešaka da ne utiče puno, samo malo, tzv podnošljivo prihvatljivo, ko će to da čuje filozofija, malo mnogo više uticaja nego materijal konda, kabla, vrste tranzistora i slicne perfekcijice, a zašto je tako, pa je nevredno pomena, zato što je jeftino i komercijalno za maskonzumaciju. I slažem se potpuno da spravac od 100 evra ne može da svira kao pomagalo od 2000, ali, može spravac da se namontira da nije 10-20 puta inferiorniji, nego pomalo, za nijansu. Isporuka novca profitu nije cilj diy, već fokusirano uvećanje objektivne upotrebne vrednosti sprave tehničkim poboljšanjima, ne bajkama. Iako kod muzike bajke imaju nekakvu prođu opšteg utiska, kod neke konkretnije inženjerije su besmislene, auto koji ide 200 ide 200, nema tu "osecam da ide 350", ističe mu se čini mi se....1 poen
-
Koji 24bit DAC? (split iz SissySIT)
zerowaf je reagovao/la na gluv_i_udaren za temu
Ponovo paušalne izjave. Zen ima neke mere u tome kako i koliko često saopšti sveprisutnom auditorijumu da je napravio nešto bolje bez da pravi hajp oko svake izmene. Takođe ima kilometražu dovoljno veliku da mi njegovo “stavi to i to tu i tu” ima određenu težinu. Tebi šta je dosadno ili nedosadno je jedno, a koliko to pravilno radi je drugo. Kako si toppinga komentarisao, da li si svestan? Vuk, vuk! I ako ubodeš nešto da valja, niko ti neće verovati.1 poen -
Koji 24bit DAC? (split iz SissySIT)
zerowaf je reagovao/la na gluv_i_udaren za temu
Nisam ja Doc hteo da kažem da je gramofon bolji nego DAC, niti da je obrnuto, nego da Mika ako pređe na gramofon (ili neki drugi DAC, svejedno), sve prethodno više nije hajend, nego je to novo. Meni su bila jaka palamuđenja kako topping sa YouTube svira hiend, bolje od XX i YY, drž’ ne daj… I onda od jednom tuš realnosti kad se čuje nešto bolje. Uopšte porediti zvuk (muziku) jednog sistema sa drugim, naročito različite filozofije i topologije (flea amp i 105dB protiv 60W A klase protiv 350W D klase protiv, pa sve to analog vs digital izvor) se ne može tek tako paušalno proglasiti najboljim/najgorim… Meni kući svira najbolje što sam mogao sebi da priuštim, čuo sam i bolje i gore, zabavljam se i nemam ni jednu hiend niti najbolju komponentu. Imam samo jednu igračku koja često evoluira i talasa kako mi kad dune. Nekad je duže ista, nekad se često menja, ali je zanimljiva do bola Često mi se dešavalo da me neka izmena oduševi u startu, pa kad hajp nestane da krenem da uviđam mane. Nekad je to par sati, nekad par dana a odugovlacenje je obično proporcionalno ceni najnovije izmene. Jbg, kad si sklon impulsivnoj kupovini, naučiš vremenom da brže uvidiš da li ti se nešto sviđa ili ne. I dalje svemu dam par dana da se malo otkiseli pre nego što kažem da li valja ili ne. Stavim ferit negde, slušam par dana, skinem ferit, slušam par dana… Bolje je bez. Ili sa, svejedno verujem samo svojim ušima.1 poen -
najbitnija stvar je da se realno prilazi konstrukcijama, nema potrebe ni za mitologijom ni za merenjem cuna ima mesta za sve - i za licne ukuse i za realna merenja i za kompromise i za preterivanja bas zato sto se moze ...... al na kraju uvek dodje do saznanja ima li car trojan kozje uzi ili jok ja uvek kazem - najveci car u zivotu kojeg sam video - tip u 7 sati ujutro prolazi centrom NS, pod jednom rukom koferce mono granafor, pod drugom rukom 10 longplejki on je celu noc bio negde u steti, sproveo se sa nekim ihaj sa svojom muzikom i spravama ....... i ne moze niko da mu pridje sve ovo je luk i voda, muzika je najvaznija a ako je srece, ovde ce delimo zezu i iskustva i znanje ...... sve ostalo je - srpska posla, u najpezorativnijem smislu1 poen
-
Koji 24bit DAC? (split iz SissySIT)
zerowaf je reagovao/la na gluv_i_udaren za temu
Kad bi uz’o gramofon, jedno dva meseca bi pi*ao po svoj digitaliji što postoji od 50 do 50.000€1 poen
-
Trenutno na sajtu 3 članova, 1 Skrivenih, 18 Gosta (Pogledaj celu listu)
-
Forumska statistika
9.1k
Ukupan broj tema446.7k
Ukupan broj objava -
Statistika članovȃ