Jump to content

Quattor

Član
  • Content Count

    234
  • Joined

  • Last visited

3 Followers

About Quattor

  • Rank
    Početnik
  • Birthday 11/12/1970

Profile Information

  • Pol:
    Muško
  • Lokacija:
    Subotica
  • Zemlja:
    Serbia

Recent Profile Visitors

7993 profile views
  1. Quattor

    Kafanica . . .

    Vrhovnik rekao da njemu ne smeta - zašto bi nama smetalo... Daklem, nema potrebe meriti ništa. Sve je u najboljem redu...
  2. Quattor

    Kafanica . . .

    Malo pre Nove Godine bejah u Budimpešti, te sam morao da kupim vinjetu kako bih koristio blagodeti njihove putne mreže. 15€ košta neograničena vožnja širom ove bliske nam zemlje u trajanju od 10 dana. I nema naplatnih rampi i njakanja u redovima i zastojima u sezoni, kakvoj god! I ništa se ne lepi po staklu, unesu vas u računar, a kamere samo povremeno očitaju vašu tablicu. Elegantno i korektno. Ako hoću iz SU da odem do KV i da se vratim, auto-putem naravno, to će me zadovoljstvo koštati nešto preko 17€! Treba li da kažem da im je auto-put kao pista i da je bilo zadovoljstvo voziti tih 200+200 km? Možda ne bih smeo, zbog dežurnih puritanaca, ali ću svakako prokomentarisati, da je razlika u kvalitetu puta drastična, onog trenutka kada se ponovo uđe u Srbiju. Na našu štetu. Bespredmetno je nabrajati. I ne moramo se upoređivati ni sa kim. Dovoljno je osvrnuti se oko sebe i videti koliko je sve mimo zakona, zdravog razuma i STRUKE!
  3. Quattor

    R.I.P.

    Neda Arnerić R.I.P. https://www.danas.rs/kultura/preminula-glumica-neda-arneric/
  4. Quattor

    Mini pretpojačalo sa OP

    U ovom slučaju je efekat identičan, jer je Ugs napon konstantan (AC/DC) pa je i struja konstantna. Može da se proba što-šta... Zavisi i od topologije izlaznog stepena u OP-u, šta je optimum. No pošto ja nisam čika Bob Widlar, moji dometi se tu i završavaju...
  5. Quattor

    Mini pretpojačalo sa OP

    Svaka čast! Cela skalamerija u A klasi, ali OP amp nije. Vrlo prosta modifikacija (dodatak) kako bi i OP amp bio u A klasi, je dodavanje otpornika direktno između G i S izvoda izlaznog MOSFet-a. Kako je napon na tim izvodima praktično identičan, to će i struja kroz otpornik biti konstantna, te će i OP amp biti konstantno opterećen (gurnut u A klasu). Za Ugs ~ 3V sledi R=1k5 i dobije se 2 mA kroz OP amp. Ovo po sećanju - najbolje je premeriti Ugs u stvarnosti i tako podesiti R. Naravno, ako postoji volja... :-)
  6. Quattor

    pojačalo a da tera 1 ohm-ske zvučnike

    Naravno da ima... I naravno da može... Poenta je bila isprobana i "sigurna" varijanta...
  7. Quattor

    pojačalo a da tera 1 ohm-ske zvučnike

    Pa ako već ima svoju filozofiju kratkog spoja, pretpostavljam da ima i ideju šta bi moglo da vozi te njegove zvučnike. To bi bila najjednostavnija i najbrža preporuka. Odatle treba krenuti...
  8. Stabilizator napona, u kombinaciji sa zener diodom od 12V. Napaja stabilnim naponom oba VU-metra.
  9. Signetics-ova verzija OP-a NE5534A je gotovo pa legendarna i sigurno ne predstavlja ni najmanji zvučni problem u ovakvoj konstrukciji, sa ovakvom kombinacijom aktivnih komponenti koja je u pojačalu.
  10. Quattor

    Macura phono predpojacalo , krca44

    Ima gde hoćeš... I nije skupo...
  11. Quattor

    Macura phono predpojacalo , krca44

    To što u datasheetu piše "verify correct polarity before insertion" ne odnosi se da proveriš da li je fabrika nasumice i od oka obeležavala polaritet elektrolita, već da otvoriš četvore oči da ih ne ubacuješ pogrešno u štampanu pločicu. Pre 30-ak i kusur godina, pogrešno okrenut elektrolit od 2.200µF/50V mi je eksplodirao jer sam ga pogrešno okrenuo...
  12. Quattor

    Udrobljena automobilska tema.

    Dobra poenta. Uvek pogledati šta je proizvođač obuo svom automobilu. Uglavnom postoji dobar rezon i za dimenzije pneumatika i kvalitet. Ko želi, kupi nešto malo bolje od toga i to je to. Sve ostalo je za komšiluk i forume...
  13. Quattor

    Udrobljena automobilska tema.

    Onog trenutka kada smo počeli da filozofiramo koje DVE gume gde da namontiramo, odbacivši činjenicu da kolima treba najmanje 4 gume, rasprava je krenula putem birtije zemljanog poda pa negde posle dva ujutru... Dakle, sve 4 nove gume spram auta koji se vozi, mesta i načina na koji se vozi. Sve ostalo su nijanse. I da, i ovde otprilike važi pravilo - koliko para, toliko muzike. A čak i pre ovoga, pitanje je da li se obuva razgažen i izmrcvaren stranac kome je duša u auspuhu, elektronika varniči i trokira, kočioni cilindri u ko zna kakvom stanju i što-šta drugo...
  14. Quattor

    Udrobljena automobilska tema.

    Osrednja kola, osrednje gorivo, djubre od puteva... Bacili smo se na prevelike nauke, u najmanju ruku kao da imamo sopstvenu fabriku guma i krećemo sa dizajnom novog proizvoda za Bugatti, recimo.
  15. Eh, samo da je imao vremena... Ali nije... Nedostajao nam je tamo, na terenu... Sledeći put... On sam... I rešeno!
×