Jump to content

Najbolji članovi

Popularan sadržaj

Showing content with the highest reputation on 04/13/20 in Postovi

  1. Ima već gotovo Samo ga treba remontovati !
    3 poena
  2. Aleks

    Project Shurak

    Izmereno najprimitivnijom mogućom opremom, telefonom sa pink noise, više kao orijentir nego neki pokazatelj. U onoj 90L kutiji kompresionoj. Nije loše, čak poprilično ravno, pada mi na pamet kakav econowave, al to je just a thought.
    3 poena
  3. Odustah od namere da sačinim duži uvod kao neku ličnu referencu, pa "kraće", tako da neću postavljati linkove ka temama i postovima. Sa Lauterom sam već trinaest godina, još je pet predhodilo sa Fostex-om 167. Predpređašni zvučnik je bio hibrid sa elektreostaom, JansZen. Jako dugo sam ga slušao kod drugara pre nego je došao kod mene, međutim, čim je zasvirao u mom sistemu, osetio sam neko kao ošamućivanje, žalio sam se drugarima da mi se stalno nešto ljulja u mozgu, što su svi pripisali meni kako su već činili za što i šta. Dođe drugar da napravimo be-wiring i gle istinitosti, vod jednog visokotonca je na ploči skretnice bio okrenut u kontra fazu, pa je drugar prigušivao gornji spektar preko pota koji je postojao. Poznat mi je bio problem faze ali sam tek kasnije pročitao da je jedan mali broj ljudi iznimno osetljiv na odstupanje, a ja sam taj "sretnik". Pre prelaska na FR, obožavao sam Tanoy-e, HD 385 u Arden kabinetu, slušao sam ih i u znatno većim zapreminama. Znajući za svoju "anomaliju", Aca Ribon i Brana Hodalić su prekonstruisali i drajver i skretnicu, imala je 12 činioca u putu signala, umesto II reda, samo kalem na basu i kondiš na visokotoncu, drajveru podiguta osetljivost i spuštena rezinanca, malo tretirane membrane i korpa, potpuno nov i nesvakidašnji unikatni zvučnik, tačkasti izvor sa jako malim odstupanjem faza, praktično, predvorje Full Range zvuka. Dugo sam se opirao da čujem FR, ali na navaljivanje drugara, donese mi prcvoljke od kabineta, nakon tridesetak sekundi sam doneo odluku i nova epoha. Lauter je naišao kao prva ljubav, nisam imao smiraja dok ga nisam nabavio, Tersonic Integrum, ipak link, čisto zbog impresije koju sam tad dožoveo: https://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/6289-zvucnik-za-ceo-zivot/ Svaki FR je problematičan, Lowther je šampion, za razliku od Fostex-a koji je svirao i na B klasi, on ne. Zvučao je dobro sa mojom Hiragom, uz ćudi koje su se tolerisale i prihatale zarad drugih nenadmašnostima koje su meni prioritet u ukusu, analitičnost i prenos živog ambijenta, sve cevi su prošle kao poražene, počevši od 2A3 pa do VT4C, jedino je RCA 211 bila prilično blizu, dok je ruska Babuška bila prva cevka koja je podržala potencijal zvučnika bolje od mog pojačivača. Tek je GM 70 u stvari stavio Lautere pod svoje, zašto kako, je meni enigma kao i ljudima koji to neuporedivo bolje znaju. Slušano je još nešto egzotike, ali ostaće to cevka za ceo život, dal u ovom uređaju ili u nekom drugom, videćemo. Diter Kirkof prodaje Lautere kao AT Special, po njegovom zahtevu mu Lowther radi mislim desetak modifikacija, slušao ali ne komparativno, drugari rekoše da vredi svaku paru, tako da je smerokaz postojao i pre nego sam ih imao. Prva modifikacija je bila prisilna, spržen kalem pri drndanju sa kablovima, fabrika neda kalem već ceo rikon kit, ok. Neša iz radia ih napravi nove, umesto AlCu žice, stavi čistu bakarnu uz ispunjenje tehnički potrebnih parametara, primetan bolljitak u zvuku, tamo gde je svaki FR kritičan, tanak u donjem volumenu i drekav u gornjoj sredini. Tada sam preslušavao EX i DX drajvere, nisu me dojmili, pogotovu kad sam dobio svoje nazad, jeste izražajniji gornji deo, al i agresivno, pliće dole. Drugi korak je bio tretiranje samo wizer membrane, preporuka pokojnog Dabića, to je baš fino prigušilo samo te neke krlje gore, a nije ni malo oduzelo od bilo čega. To je jedan Kosoki radio, razređena damar smola u čistom terpentinu, slikarski. Treće srća, tako će ispasti, odradilo vešanje svoj radni vek, probila supruga jedan prstom slučajno, ja oćuto mudro i ispadoh dobar muž, mislim da ne zna ni sad da su bili zreli za generalku. Odem ja do Branka, tad smo se i upoznali, ne znam kako mi se provukao jer poznajem sve koji su značajniji u ovoj materiji. Uradi remont perfektno, ko me poznaje, zna da od mene kompliment, pre ću bubreg da dam. Potpuno nov zvuk, ne kao ispravan i ne, već baš u punom značenju zaključka. Neposredno posle, Buca Maričić je malo poboljšavao moj amp i to je tek bio zavidan ugođaj: Prođe godina i kreće zimska slušna sezona, čini mi se da jedan drajver malo zaostaje povremeno, okrenem Branka, reko, da donesem na kontrolu i kafu, nismo se dugo ni videli a znam da je radio drvenu membranu koju žarko želim da čujem. Ulego draver minorno u razradi, 5 minuta posla uz priču. Reč po reč i nađosmo zajedničko, stalnu potrebu za pomakom u bilo čemu, provuče mi nešto što sam ja samo video, a on već zagazio, tako da se "zeznuo", "morao" je da se lati mojih drajvera. Branko je pristupio pravljenju zvučnika od početka u svom Serbona projektu, primenjujući intelegentna rešenja, rupa na saksiji je davno izmišljenja. Izradio je drugojačiji centrator a ja sam bio voljan da zagazimo u eksperiment na mojim drajverima, rezultat je ko što napisah, Nad Lowther. Ja sam privrženik, ono, "na prvu loptu", ako čovek ne zna odakle ga je promašio metak, od drugog će da izgine, često se u svojoj raboti time rukovodim i postižem valjan zaključak. Ovo je što sam mu napisao u noći nakon prvog uveta, sirovo i spontano kako mi naviralo dok sam kuckao na Viber: "Mikro detalj, mikro dinamika, volumen ili ti body donjeg spektra, kamara nekih prizvuka, timbera, energetski drajf, svaki ton je bez osećaja graničnosti, veliki i širok zvuk, titraju vibracije na krvetu, osećaj sub basa. Ono na šta sam se ja svikao, doza agresivnosti, sada je nema a umesto nje se čuje snaga i moć, recimo, usna harmonika koja se drala, sad je tonski moćna i bogata. Trebalo mi jedno 4 numere da se transformišem, pomenuto sviknuto smetanje je sada enegertski izbačaj prezensa, znači tačno, ili, tačnije reprodukovano, doživljeno kao pravo a ranije bilo lažno. Neuporedivo živo zvuči sve, a bez anomalija koje su se u stvari pripisivala kvalitativno u tom smislu, sve je tu, ništa nije prepokriveno, naprotiv, ali potpuno zaokruženo i bez ispada, drugim rečima, nad Lauter. Ne fali skok rezonance, čak sad mi neobičan taj donji spektar, gore, ne fali ni to, mada moram natanane da se izjasnim, možda uši, možda ukus, mada je bogat sav taj viši deo, a kad je tako, obično se podvede kao nedostajući jer nema škrtih šiljaka, nemam nimalo utisak tamnoće, već, to je to. Svaka čast i hvala na poduhvatu, ne samo majstorskom radu. Sad bi trebo da slušam i slušam, pa onda tek da pametujem, ovog časa je svega apsolutno premnogo. Čujemo se, nemo ti supruga džepari pod izgovorom pranja." Odslušah danas kompilacije pravljene po svom izboru i ukusu, jedna malo više u audifilskom smislu, preko 200 numera, sve i svašta. Pročito sam što sam kopiro sa Vibera, mogu da dodam samo da nema neke razlike između tihog i glasnog slušanja, FR obično mora malo da se nagari da bi eksponiro krajeve, tako zvuči i dosta višestaznih zvučnika, laudnes nužnost. Dremko sam u polusnu, kad prebcim imaginaciju u zvuk, zakleo bi se da su muzičari tu i da mi mi sviraju uspavanku, verno i živo do bola. Naravno, ima i tankih nekih numera i dalje su takve ali sad zvuče prihvatljivije. Neki drekaviji vokali, to se moglo pripisati pevačkoj anomaliji, sad su samo sa energetskim pikovima zaokruženi bojom tona. Ko što rekoh, ovog časa nemam ama baš nikakvu višlju želju, nirvana. Pri generalci, Branko se odlučio na nešto mekši harmonika centrator, sa čime sam se i saglasio, to je dalo ozbiljan pomak. Ovo sad je ipak bio zakorak u nepoznato, mada sam ja izjavio blanko i insistirao čak. Neće svako da dozvoli da se vrši eksperiment, pogotovu na nečemu što se smatra kultnim, kako Doktor reče. "Šije mi ga Đura, tesno mi ga nano skroji", ništa nije konačno ni dobro da ne može bolje, ovo je po ko zna koji put da je to tako i nikako drugojačije. Nebrojeno puta sam se smejao kako ručno pravljene ili prepravljene komponente zvuče bolje od takvih, a za neuporedivo manje para. Ovo je očit primer, ne samo u tom pogledu, nego i u filozofskom. Ovo rešenje je verovatno od kad postoji zvučnik, trajno i nepromenljivo, ili tek malo ima promenu komplijanse. Mi svi mislimo da je svaki proizvođač audiofil i ljubitelj hi-fi-a, a u stvari, samo je po sredi ljubljene para. Kad se tako gleda, jasno je što je taj centrator danas takav, propada vremenom i drastično gubi na komplijansi, pogrešno se uvrežilo, što stariji, to mekši, to bolji, kod onih koji ne trunu, al oni potpuno gube snagu, ali se čovek privikava ton po ton, to treba neko da poravi, napravi itd. a to je novac. Ja se ne bih usudio da pričam o tehničkim aspektima previše, Branko će se uključiti i postaviti fotografije uz neko pojašnjenje. Jesmo diskutovali i nastavićemo dalje, mogućnosti su praktično ograničene samo praktičnošću, nije sve jednostavno izvesti, što mozak smisli. Meni je iznenađujuće da tako nešto centrator može da učini, takođe i neke nelogičnosti u dobijenom, reko bi da to nije moguće, a jeste nepobitno. Ima niz primera ovog rešenja, decenijama su primenjivana, šta svaka forma i oblik čini, pitaj Boga, znaju se neke potrebne smernice, al kako ih učiniti činjenicama je problem, svaka izmena je mali Sizif. Svakako da će biti još eksperimentisanja, svaki savet ili mišljenje dobrodošli.
    2 poena
  4. Ne razumem se u metalurgiju ali kazu na LH da je preporuka "1020 steel (low carbon)" ili jos bolje kazu "1008 steel".
    2 poena
  5. Nasi drugari sa LH su u svoje vreme radili analizu materijala sa magnetne strukture 2440 driver-a. Rezultat u prilogu:
    2 poena
  6. Ovo je zvučnik iz 1928god. Za svoje godine "odlično" izgleda Ako nam uspe...aktiviraćemo novu pandemiju potrage za starim radio aparatima
    2 poena
  7. Aleks

    Project Shurak

    Samo 10uF ka Vifi (to sam našo, mrzelo me da tražim komponente), na basu ništa, mislim vrišti tu svašta ali generalna ideja mi se sviđa. Waveguide i neki kompresioni i tako to otkud znam
    2 poena
  8. e, ovo super na Mute msm, ako vec muzika nije bolja od Kleidermana, ono je ona bar zgodnija
    2 poena
  9. Zen Mod

    ZM

    2 poena
  10. Koliko sam shvatio, skupo je i nije bas na izvolite. Focal koristi u nekim jedinicama, Ravel isto. Znaci nije za nase uslove ali eto postoji. Vidim da i u UK imaju neku svoju alternativu.
    1 poen
  11. Doticni Hentai se preselio na Fejsbuk https://www.facebook.com/ProjectRyu/
    1 poen
  12. i Cooder i Wenders i Paris i Texas iii
    1 poen
  13. Interesantna tema koju sam odavno listao, sad malo detaljnije, projekat počeo sa 1010, a nađoh da možda ima 1008 i kod nas: https://www.diyaudio.com/forums/multi-way/212953-project-ryu-diy-field-coil-loudspeaker.html
    1 poen
  14. A ja javno, Serbonu FR WC FC FS- ___
    1 poen
  15. MARSAUDIO

    6E5P pojačalo

    Ja sam dobio gain sa stepup trafotom 1:3. Prošlu godinu sam napravio 6 x 6E5P u paraleli (caa 9W). Na ulazu stepup. Izlazni je 600:8 (Ogonowski C jezgro za babuško).
    1 poen
  16. ja rezervisao 10" Sonido Field Coils, kad prodje ova frtutma
    1 poen
  17. Nemam nameru da se nešto iscimavam, ovo sada kako zvuči je više i od očekavanja a i od željenog, neka merica mora da postoji, nisam tip nezadovoljnika već samo volim da guram, al ne baš ko Sizif. Nadam se da ću naći neko rešenje, sa Brankom naravno, par furdi će da natrči, ali bih voleo dostupno rešenje i bez ograničenja u pogledu veličine. Potrudiću se da nađem dovoljno saznanja o tehničkoj suštini, mislio sam da će to biti lakše i brže, prevashodno, koji su neki okviri prihvatljivog u pogledu kakvoće materijala i u kojim komercijalno gotovim prozvodima su sadržani, ala zvonce sa batom, možda je gvožđe za kovane ograde nešto tako krajnje banalno. Hvala na svakoj informaciji koje se u već iznete.
    1 poen
  18. Woland

    Šta trenutno slušam . . .

    '69 je Šostakovič za Davida Ojstraha napisao Sonatu za violinu j klavir op 134.. izvodi je Gidon Kremer, Ojstrahov učenik (tada su studije trajale 8 godina, i posle toga Kremeru mentor kaže da bi Betovenov violinski koncert odsvirao potpuno drugačije [emoji16]) i posle mnogo godina učenik postavi orkestraciju te iste sonate, uz pomoć Andreja Puškareva, i Kremerata Baltike
    1 poen
  19. Aleks

    Project Shurak

    D26TG 4 oma Ma staro ono, našlo se tu. Druga izgorela....
    1 poen
  20. Pigy

    Tuner Technics ST-Z25 problem?

    Nixie,pa nisam ni ja stavio naocare,hi hi..
    1 poen
  21. Zen Mod

    Project Shurak

    1 poen
  22. Zen Mod

    Project Shurak

    Aleks je to, moze on i dva kom od 10u da stavi sam' nek Piggy priupita - "a jel u seriju?"
    1 poen
  23. Zen Mod

    Project Shurak

    mozes i kolomast duzmes, tvoji su zvucnici
    1 poen
  24. zika

    Tuner Technics ST-Z25 problem?

    Kada god sam imao nedoumicu glede takvih stvari, Radioclub, sada je to Kelco (kada sam raspoložen za šetnju), Netiks (bliži su mi kada sam na poslu) i Nebo (bliži su mi kad sam „kod kuće“) su mi bila mesta gde sam našao šta mi treba, i savet i robu... Iskreno, pošteno, šalju, i tako dalje... Jednostavno, stavim i ne mislim... FM, posebno u položaju koji opisujete, nije, sâda, u ovo vreme, sva je prilika, do cable-a već do položaja, oblika prijemnog sokoćala i tako dalje, posebno zanemarivanja predajnika i uopšte tog načina prenosa u poslednje vreme... A učio sam u vreme kada je, upravo to, bila nauka...
    1 poen
  25. Nisam se previse udubljivao u problematiku field coila(iako je na listi razmatranja kao jedini ozbiljan zvucnik ), ali vidim da su neka resenja limitirana resursima. Po meni, laminat za trafoe je sasvim dobra stvar, permaloji i supermaloji jos bolje, jedino sto se mora obradjivati polako i bez stresa. Rucno secena i turpijana neka C jezgra npr. To sto meko gvozdje nema remanescensciju i odlicno je za elektromagnete, mislim da kod zvucnika to nema veze, nebitna je sitna zaostalost magnetnih svojstava...zvuja ionako radi samo dok je elektromagnet aktivan. Sto se gvojza tice, moram da proverim na poslu, ali tek tamo kada se okupe, bilo je nekih komada gvozdja, znam da su jedan komad kao nakovanj, oko 50 kila, dileje prodale kao furdu, a parce dobijeno iz Belgije, delili neke komade sa Francuzima...u sustini bilo dragoceno. Laboratorijski uzorci mekog gvozdja su skupi kao dukati.
    1 poen
  26. zek

    Project Shurak

    A jel' ima mogućnost vraćanja ako nisi zadovoljan...
    1 poen
  27. Aleks

    Project Shurak

    Isto. Ne moš opipat online
    1 poen
  28. Zen Mod

    Project Shurak

    kupovina takije delova online je gora od trazenja mlade, online
    1 poen
  29. Aleks

    Project Shurak

    Kupio sam još neka vešanja.... manja. Sunđerasta, dosta mekša. A jbg, to je mana online kupovine, odem u radnju, opipam vešanja ko penzioner leba i kažem: ova. Jbg, ne moš opipat online..........
    1 poen
  30. Aleks

    Project Shurak

    Ne znam šta bih rekao. Trebalo je da bude poboljšanja. Živote, lutalico! Šteta, bolje da ga ne dirah, a i ova vešanja brate, čak i za tabane ide mekši sunđer... Ništa tolko bitno različito: 100L, kompresija, sunđer je plava linija.
    1 poen
  31. revox

    Trenutno na gramofonu ...

    i opet nazad jedini komentar fenomenalan album
    1 poen
  32. Aleks

    Project Shurak

    Je, al ima fora da sprovedeš spoljni deo magnetnog fluksa do front pole-a... ma zjebancija, kuj che se mae. Ene: Igranjac se nastavlja. Uskoro pišem studiju: Uticaj izmene tekstilnog vešanja adekvatnim sunđerastim na diy drajverima od 12" u realnom vremenu
    1 poen
  33. revox

    Trenutno na gramofonu ...

    u istom stilu
    1 poen
  34. revox

    Trenutno na gramofonu ...

    i nesto malo ozbiljnije
    1 poen
  35. chakija

    Babelfish ᄅſ

    Šta sve covek neće od dosade uraditi... Elem, imao sam čudan brum na desnom kanalu koji nikako nisam mogao sam da rešim. U početku sam mislio da je do uzemljenja i razvodjenja masa u kućištu, međutim ispostavilo se da je problem ipak na samom PCB-u. Pretpostavljam da je pcb malo platio danak mom eksperimentisanju sa menjanjem izlaznih itd... Kako nisam dovoljno bio kompetentan da rešim, pcb je završio na dijagnostici kod stvoritelja mu. Nakon razvodjenja uzemljenja na šasiji, malo cimanja oko rutiranja levi kanal je miran kao grob. U međuvremenu, pribavio se još jedan biser iz čika Necine kujne - gidjgin f3 urađen sa full egzotikom u delovima. F3 svira fantastično! Zarad eksperimenta, zakačio sam f3 na levi kanal i B2J na desni, podesio gain na preampu da bude isti na oba kanala i poslušao... Zvučni karakter je sličan. Nivo detalja je izuzetan kod oba pojačala. Ipak, B2J čupa za nijansu više detalja iz svake note i tonski vernije/tacnije reprodukuje visoke i srednje dok f3 pravi "lepšu" scenu i prostor. Bass ne mogu u ovoj postavci najbolje da ocenim, ali mi deluje da je f3 malo "labaviji" po pitanju bassa, ali deluje da ide dublje. Srećan sam što imam f3 - sa druge strane ne mogu da dočekam desni kanal B2J
    1 poen
  36. Ima da crknemo od karantina na kraju
    1 poen
  37. Matori, pa hvala, lepo od tebe pročitati ovako nešto, mogo bi to češće da činiš, bolje ti stoji veruj mi. Znaš i sam da je jako teško ispravljati krivu Drinu, a ustalom, Ajnštajnova teorija relativiteta se zasniva na zakrivljensti, brem kolko sam je "razumeo". Sve što se radi je za lično zadovoljstvo, čak je i plata jednaka indirektno, radi se nešto što se ne voli, a kompenzuje kroz zadovoljenje u nečemu drugom. Kad se subjektivizam usvoji kao cilj, naravno, u širim ili užim okvirima, onda ga je lakše i lepše ostvariti. Nešto nad je ne naturati po svaku cenu svakome i svaki put, nešto svoje. Kad je u pitanju FR, obično i za barem prvi put, odvaraćam iako teško da ću ikad da se vratim na vušestazni zvučnik. Volim da čujnem ponekad bilo šta drugo, relativno skoro sam slušao Nestorovićeve kabinete, baš mi se dopalo, nisam studiozno slušao ali nisam primetio fazne otklone, doduše behu još dva para na brzoj sluški. Drugar ko nizmatičar, stalno mu se vuče kamara zvučnetina po kući, moj stav je da se treba okačiti o zvučnik kao stub, nakon nekog predhodnog odabira koncepta, pa onda mu tražiti prehranu.
    1 poen
  38. Pchelac

    Project Shurak

    Sad cu da pokazem zeni, 90l ne izgleda preveliko...?
    1 poen
  39. Slušao sam sve što je napravio, imao sam privilegiju od svega nas nekoliko, da čujem u njegovoj sobi, mnogo me je usmerio, kak klinac, nisam kapirao, ali to što mi je danas primarno mi je on posadio. Istovremeno me je upoznao sa Bucim Maričićem koji me je kao vrhunski operski pevač i ETF inženjer od dara, oblikovao a ujedno i prostro putanju kompromisa. Posle jednog slušanja, u autu mi je figurativno sve objasnio, "šta je hi-fi, cipela a rukavica". Bil su Bradačeve kutije kod mene, poslednji njegov projekat, rađen za mene, je ostao izgubljen, bilo je to osamdesetih. Možda misliš na Zorana Odića koji je imao verovatno par među najboljim tvorevinama Bradača još neke 76 godine. Bradač je bio veliki um, jedan od retkih koji je i na budalasto pitanje davao razložan odgovor, slatko se smejao mojim takvim pitalicama. Znao je suštinu, ali je kao i svaki konstruktor sa težnjom inovacije, imao neku uskost u pristupu. Još tad mi je na papiriću nacrtao šemu za Lauter, čuvam je dan danas, ali jednostavno je voleo inženjersku doteranost i umeo je istina da izvuče dobar zvuk iz takve postavke, što je retkost, takav je i Hiraga, kao i Mati Otala recimo. Obično to inženjersko zakeranje biva kontra produktivno, primer je Brumaster, izmerna izobličenja na nivou merne greške, a zvuk debakl, koštalo ko kajgana Svetog Petra. Bradač je podcenjivao cevi, "danas jedno, sutra drugo", što jeste tačno, ali isto tako se i mi sami menjamo i to je neumitno. Moj primerak Hirage je on konstruisao a ja napravio blesimetriju, jeste tukla sve živo i neživo i sa svim zvučnicima koje sam u tom periodu imao, ali je otišla drugaru u ruke nakon minut slušanja GM 70, koji je spakovan da Bože me sačuvaj, to samo Kenjalo može, savim sigurno ne bi zadovoljio merni Bradačev kriterijum, on je nastojao da uređaj ide preko 100Khz, a SE cevaš kad prebaci 20Khz je car, ali zvuči prirodno i sa znatno niže, to on nije mogao da prelomi u glavi, iako je sve što me ju uputio u muzici baš tako. Kao običan slušalac, ne obazirem se previše na merenje, zvučnik ima jako veliku distorziju, više procenata, svoj neki kolorit, proizvodi niz nus neizbežnih efekata u pogledu interference bukvalno sa svime našta talas nailazi, znači, krajnje nesavršena sprava i utopija je tražiti i očekivati ideal, tako da je lično jedino moguće. Zato sam i istakao Bucu Maričića, on je jedan od rekih koji čuje sa obe strane, "poslednji Mohikanac", Bog da ga poživi, a i da napravimo nešto o čemu smo pričali pre dve godine, jednu kraciju kutije koju je i Dabić imao nameru, isto iskorak u nepoznato, kao i jedan spartanski ali beskompromisni amp, on jedan od retkih koji razume magnetizam a ne samo da ga zna, takav je bio Nestorović, Tango i Tamura su mala deca.
    1 poen
  40. Čestike Branku. Kao slušalac, izneo sam, Branko to nije slušao, kad bude čuo kod mene, izneće svoje zaključke. Ima tema o Lauterima, igranje sa supervisokotoncem i sa iznetim utisticima. Frekventno mereno, ne ide ni jedan FR ne znam kolko gore visoko, meni lično nit smeta nit fali, jednako ko što mi ne nedostaje bas koji ljulja prozore, stvar ukusa u krajnjol liniji. U toj temi se kao nus pojava pri dodavanju visokotonca na Lauter, javlja nešto slično što sam naveo u predhodnom postu, tako da je stvar ličnog izbora. Lično nisam nikad bio nešto voljan da probam, al to ne znači da neću, uz Brankovu inicijativu naravno, a i voli on to malo gore. Ja sam se povukao u svoj mikro svet, preslušo sam ako ne sve, ono sve reprezentativno po tipu, tako da davno kako nemam interesovanja, a i ne tangira me tuđe mišljenje, pogotovu što je FR koncept težak, ili nerazumljiv za većinu. Ja sam još pre četvrt veka kod prijatelja slušao Lautere sa dodatim sub basom i cevašima sa Tango trafoima, nije mi se dopalo ni malo, da bi se desetak godina kasnije zaljubio. Potrebno je vreme da se nešto usvoji i razume, da neko učini poduku i pritisak, moja je sreća što sam imao prilike, ko prvi put čuje FR, obično prođe kako sam i ja kad sam se prvi put susreo. Doduše, to onda i sada su dva sveta. Imao sam zadovoljstvo da slušam reprezentativnu Terosonc postavu, snagaš sa retkim SE 300B i specijalnom kablažom, rekao sam tad Dabiću uz smešak u njegovom ambijentu, da mora da dođe do mene, na žalost, ode a da nije čuo kako njegova kreacija može da zvuči, a ovo sad sa Brankom je tek daleko iznad. LM, nije sistem u punom potencijalu baš, iz raznoraznih sitnica, referentni CD ne radi, Topping DAC zvuči odlično, ali nemam potvrđen komparativ. Kad prođe ova udjurma, sredića Buca Philipsa pa onda, što da ne. (Kucam na tastauri kojoj su se izbrisala slova, "corona production", pa činim niz daktilo grešaka a vreme editovanja škrto, pa se izvinjavam, da ne ispadnem nepismen.)
    1 poen
  41. Aleks

    Project Shurak

    Novi dan, novo jutro, novi izazovi, nova merenja. Prvo merenje od juče, kutija 90L kompresiona (probna od JBL2226 što sam ono nekad hteo nešto): (na videu budući korisnik, ne meri ga nego srećan snima)
    1 poen
  42. Malo da se i ja uključim Po meni...najbitnije je da mozak oslobodimo stega brendomanije, da mu dozvolimo da razmišlja i logično zaključuje, tek tada "istrument" naše uhe mogu da nam daju pravi merni sud o nečemu. Experiment je majka napretka. Svi znamo dobre i loše strane FR zvučnika, i da ih prave ljudi kao i mi,a ne Marsovci Mišljenja sam da se treba konstrkciono vratiti na početak razvoja zvučnika u vremena pre "menadžmenta" , kada je rezultat bio važniji od serijske proizvodnje i profita. Literature iz tog doba gotovo da nema,izbrisana je, tako da se sve svodi na logiku zaključivanja i lično iskustvo. O svakom pojedinačnom sastavnom delu zvučnika i njihovom međusobnom uticaju može se pisati danima,a opet sve da bude uopšteno bez jasnih matematičkih korelacija. Ovde je u pitanju donji centrator...da bi ste lakše razumeli,uporediću ga sa amortizerom na autu...ako je previše mekan-udobno,ali se previše naginje u krivini,a na vecim brzinama možemo i da se prevrnemo i obrnut slučaj....a, nije dobro ni da je previše tvrd. Elastičnost,sposobnost da VC što brže vrati u prvobitni položaj i savlada zamajnu silu težine membrane...itd Kao i vek trajanja, fenola centrator ima "veliku industrijsku boljku"...večan je ! Da ja ne bih pisao megalomanske textove, pametnom i ovoliko dosta,da uključi mozak i počne da izvlači zaključke,ipak je zvučnik elektromehanička sprava i lako ga je razumeti.
    1 poen
  43. papa d.j.

    COVID 19 ostanite kod kuće

    Jel' imaš delova za ovaj 12xx?
    1 poen
  44. NIXIE

    Babelfish ᄅſ

    Sad kad skoče plate i penzije, može to i bahato da se izvede, probuši se po 1eur, ukupno 4.
    1 poen
  • Trenutno na sajtu   5 članova, 1 Skrivenih, 77 Gosta (Pogledaj celu listu)

  • Forumska statistika

    9.1k
    Ukupan broj tema
    446.8k
    Ukupan broj objava
  • Statistika članovȃ

    2971
    Svi članovi
    3371
    Najviše na sajtu
    pancho_tnt
    Najnoviji član
    pancho_tnt
    se pridružio
×
×
  • Kreiraj novo...