Jump to content

Lemić

Član
  • Content Count

    310
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Lemić last won the day on August 28

Lemić had the most liked content!

About Lemić

  • Rank
    Početnik
  • Birthday 05/05/1956

Profile Information

  • Pol:
    Muško
  • Lokacija:
    Singidunum
  • Interesovanja:
    Motorciklizam, ekologija, audio...
  • Zemlja:
    Serbia

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lemić

    VPI HW-19 MK III revitalizacija

    "Grafitna" mast ne ide u ležajeve veća neka sa EP aditivima! Da, auto moto nik, Đunta, upravo potiče od ovog dela, uvek sam imao 2 zgloba, đunte, ispod sedišta bojeći se da mi ne crknu, nikad nisu al ostade nadimak kad mi ih je drugar izvadio iz auta na nekom treningu pred drugovima, budući suvozač i kum viknu đunta i hor zavika Đunta, Đunta,...
  2. Lemić

    VPI HW-19 MK III revitalizacija

    Fuchs ima mast koja ide u frikcioni spoj dva polimera ili polimera i nekog metala, uopšteno, plastike idu na suvo osim ako nije drugojačije navedeno, ulje uglavnom ne smeta osim kod hidroskopnih. Najbolji su trenutno ležajevi sa čeličnom košuljicom koja drži stabilnost, sloj sigurosne bronze i par mikrona teflona u raster obradi da bi se alternativno potrebno ulje zadržavalo u međuprostoru a frikciona površina minivalizovala, uz to je površina oslojena samo odvojvim teflonom i pri prvih nekoliko prolazaka se on svuče i uhvat na obrtni ili klizni pripadajući sklop i tako radi teflon na teflon praktično. Teflon je stišljiv i zato je ultra tanak sloj da ne bi došlo do povećanja zazora, radni može biti +0, praktično nemerljiv i određuje se na čist osećaj pri obradi i pasovanju. Ima teflona ojačanog staklenim vlaknima al nešto ne vidim primenu u finim sklopovima.
  3. Lemić

    VPI HW-19 MK III revitalizacija

    Fuchs je Rols među uljima, ali malo poznat, moto program, Silkolene, je retko koje može da idrži visoke radne temparature ko što je na BMW-u. Koristim i njihove masti, vodo otporne i visoko temperaturne sa EP karakteristikom, jako su kliske i bez efekta lepljivosti sapuna. Ima čiča na Buvljaku, grafirna, bakarna,...po par stotki kilo. Da, trebalo bi da može s tim da se vodi računa o rastvraču da ne reaguje sa bronzom. Slučajno sam video temu i pošto sam ja zamenio ulje svojvremeno umešah se dobronamerno. Ko se odluči za ovaj recept, može uvek da ga dobije kod mene u par desetina ml, imam ga uvek umiksovanog. Da dopunim izlaganje, gusto ulje drži stalno napet motor tako da je vrtnja stabilnija, pogrešno je da tanjir treba da se okreće na dašak vetra, zato se i prave teški al motor mora da ima snage.
  4. Lemić

    VPI HW-19 MK III revitalizacija

    Jesu male brzine ali dugotrajne, plus radijalni pritisak jer je žiroskopska sila stabilnosti mala upravo zbog tolickih obrtaja, rambl neizbežan a mast istiskujuća. Gusto ulje to sve ublažuje, a donjem osloncu kakav god da je oblika, prija molibden. Graftna mast nije uopšte zašta se misli, ja je ne koristim od pitaj Boga od kada, može da bude ordinarna tovatna mast, kolomaz, sa umešanim crnilom pa da se smatra dobrom a nije, sem toga, podložna je vremenom zgrušavanju i tad je pogubna. Kako god, mast ne ide na sinter bronzane ležajeve, navedenioni činioci su samo odlažući. Fuchs i Silkolene, konkretno Titan Supergear 85w140, tebi za tvoju klimu 80w90 za diferencijal, za menjač pola pola bi bilo sasvim dovoljno, plus LM gear oil aditiv 2% zamešan predhodno u ulje.
  5. Lemić

    VPI HW-19 MK III revitalizacija

    Po rečima inženjera tehnologa, Amsoli su dobra ulja ali im je status isforsiran. Kao serviser BMW motora pomno pratim iskustva u USA, kod pojedinih sintetskih ulja za menjače se javlja povišenenje uljnih para koje izbiju mast u zatvorenim ležajevima i dolazi do crkvanja getriba. BMW menjač se obrće na uljnim ležajevima i samo balansiraju se sklopovi, nakon što tuđih što svojih iskustva, opredelio sam se za jednog Nemačkog proizvođača koji snabndeva mazivima Airbus flotu. U predmetni gramofon je sipano menjačko mineralno ulje 85-140, projktovano za teške uslove rada sa dodatkom od 2% molibdena i to se pokazalo superiorono u motorciklima ma šta predhono korišćeno. Sinter bronza je samopodmazujući materijal usled mikro kanala koji upiju ulje, nanošenjem čvrstog maziva dolazi do sprečavanja mazajućeg svojstva i dolazi do praktično rada na suvo, a diskatiblno je da li se takav ležaj može naknadno otpušiti i povratiti punu tehničku sposobnost. Ne radi se o nikakvom tavanisanju već običnim tehničkim stvarima.
  6. Lemić

    VPI HW-19 MK III revitalizacija

    To što je bilo u ležaju je ulje sa zamešanim tečnim molibdendisulfatom, zato je crno, predhodno je samo alkoholom i špricom isprano. Vidim mast na kojoj piše grafit, ta mast i bilo kaja, ne ide na ležajeve, biksne, od sinter bronze jer vremenom dolazi do zaribavanja. Inače dlično urađen servis.
  7. Lemić

    BGA soldering paste flux

    Nitro razređivači nisu čisti, čak šta više su i prljavi, alkohol je izbor za kalofonijum, a premaz je vodootporan i ne agresivan.
  8. Lemić

    Čime se zanimam... (ovih dana )

    Mene očigledno služi tek tolko da se prisetim da je bio neko naš, zaboravio sam priču koju mi je Viktor ispričao kad mi je pokazao glavu sa podpisom Sugana što je za mene bila neviđena čast, on je bio paranoično zatvoren. Preamp beše tanak za ono vreme i jedini rad, barem značajajniji?
  9. Lemić

    Čime se zanimam... (ovih dana )

    Vidim ja vrlo dobro i ono što nije napisano, Korato ima moje zaista duboko poštovanje za profesionalizam i to još od samog početka, al ništa više, svojvremeno sam i slušao Tanoje u kućnom izdanju kod jednog od njih, možda i pre nego sam uzeo zvučnike. Pomenuo si Lotara, većina ga je smatrala trgovcem sa ružnim epitetima koji takve ljude bije, nikad nisam nikakav trnage frange imao osim što sam prevashodno zavaljujući tebi mogao da izaberem neki disk ili vinil nakon odslušavanja. On je bio muzičar, rok solista, a sa druge strane je imao enormno brojno poznavanje hifi uređaja i umeo je da spozna potrebu i ukus klijenata i vrlo uspešno je uspevao da im skocka sistem ili nadomesti neadekvatnu komponentu i time ih usrećivao, mnogi su ljudi godinama gradili i uznapređivali svoje sisteme zavaljujući njemu i njegovim sugestijama na osnovu poznavanja i muzike uređaja, novac je kolateralan. Brana Hodalić je vrh poznavanja zvučnika, jako dobro opšte tehnički podkovan, bavio se i još uvek, aktivno duhovnm muzikom i ume da prepozna emociju u izvođenju. Sa jedne strane zna šta treba da dobije, sa druge, kako i sa čim, a uz korekciju između egzaktnih parametara i subjektivne percepcije, kompromisna ravnoteža je uvek zlatna sredina. O tom undergrondu govorim jer takvih osoba je uvek malo i teško im je pristupiti u toj nekoj dubini, da se pije kafa i rakija može uvek. Uvek se nameće po mom shvatanju cinično pitanje, zašto um ala Hodalić nije uspeo mereno po nekim uslovno prizemnim kriterijumima, odgovor je vrlo prost, ni Tesla nije uspeo ovde. Ispričaću činjenicu za Bradača, kao vrhunski inženjer primljen je u Tandberg koji je tada bio jedna od vodećih svetskih hifi firmi i u nekom trenutku je izvršio modifikaciju nekog zvučnika i postavio ga u demo salon u Beogradu sa dobrom namerom za firmu a ne sebe, momentalno je dobio otkaz i nastavio samostalno karijeru konstruktora sa uvažavanjem. Zanimljivo je da je od Gospodina Sugana dobio na poklon drvenog Kuetsua iko je Viktor hteo da kupi glavu, ne znam kako je uopšte čuo za Bradača i na osnovu čega ga je toliko udostojio jer tada se komunikacija odvijala golubovima pismonošama, mislim da je Viktor poslao neki članak u Audio Amater koji je objavljen. (Baš mi prija ovih dana ovo forumsko zanimanje, da neće zima da bude duga i ladna, ne znam dal se cepaju drva, pa se spremamo da prezimimo.)
  10. Lemić

    Čime se zanimam... (ovih dana )

    Nemo mene trpaš u isti koš, KKK-lan," Korato Kuma Klan", ja nikad Korato uređaje nisam ni imao ni slušao osim kod tebe, sad za ostalo, pa nisam se baš majo... Bilo je puno ljudi iz ove sfere ali u andergraundu ne, danas još i manje ima takvih poznavalaca po mom nekom procenjivanju ili ih ja ne pre-poznajem.
  11. Lemić

    Čime se zanimam... (ovih dana )

    Da, nisam ni ja prepostavljao da će 4,5 inčni televizorski zvučnk da zameni tada reinkarniranu 15-ticu, Tanoj je tih godina bio špic zvučnik baš u WR-u. Jednostavno je FR izvor više prijao nekom mom opredeljenje u smislu ukusa i osetljivosti na fazne pomake uprkos nespornim nedostacima po pitanju basa, ali tek me je Lauterova magičnost navela da trajno otuđim Tanoja. Da, mističnost je vrlo intrigantna i lepa, kao mehos pod stare dane, BMW Boksera, ne firam svoje forica kako iz motorcikla izvučem više performansi u svim aspektima, na stranu neke baš specifičnosti. Iz drajvera je izvučeno više fikasnosti za 0,5db zahvaljujući pomenutom trijumviratu, nešto niža rezonanca i dublji ravan opseg, dok je skretnica praktično kao eliminisana i to zahvaljujući mojoj navalentnosti i Branimirovom razumevanju i mene i problematike, jednostavno je našao rezultat gde ga inače ne bi tražio. Membrana od 15 cola mora da ima lom ako se pusti da titra visoko, jasno se vidi na voblingu iako zvučno ne smeta. HPD 385 ima prilično jaka ukrućenja membrane, za razliku od GM koji ih uopšte nema, ali nisu dovoljna i da bi prigušio brejkap nisam hteo da tretiram membranu uobičajenim krutim premazima i otežavam je još više, uz to, bilo je vizuenog šareniša usled starosti što mi je više smetalo nego čujnost, pa sam se setio čuvenog članka "Dr. Bone doctor" i lepo nastrugao grafitni prah od obične drvene olovke i utrljao ga, em na oko vrlo lep izled em su se ton i zvučna slika popravili da je bilo zaista milo i slatko za slušanje, citiraću reč dragog ali pokojnog prjatelja Lotketa kada ih je čuo u punom izadanju, "pitko". To je bio jedan od tretmana, a naravno, motor coili su tačno postavljeni jer je to moguće kod HPD-a uraditi i oba drajvera praktično ujednačena po tim karakteristikama. WR prednja horna je 400hz ako se dobro sećam, ne znam kako je sečena skretica ali je vrlo moguće da je nisko prigušen bas zbog tandrkanja membrane a taj opseg odsvirava visokotonac preko njenog konusa koji jeste produžetak visokotske hornice uz drveni deo kabineta koji to još pospešuje, ono što smo mi, tj. trojka, uradili je suprotno i to složivši se slušnim rezultatom koji je potpuno suprotan izmerenim karakteristikama gde krlje samo izleću ali veoma uskih frekventnih pikova koji ne bodu uši pa ko šiša osciloskop. Ko hoće da se bavi izradom WR-a, mislim da bi trebalo da obrati pažnju na nešto od ovga što sam izneo bez obzira što je akustičko pojačanje kratke horne malo.
  12. Lemić

    Čime se zanimam... (ovih dana )

    WR su bili na stendbju a slušali se Ardeni sa već poboljšanim drajverima i eliminisanom fabričkom skretnicom kad sam čuo Fostekse 167 uporedno i od tad su Tanoji bili na slušnom čuvanju kod drugara narednih nekoliko godina dok nisam čuo Lautere kod Ecija u Hedlundu i tek tad su otišli u njegove ruke zajedno sa planovima za WR koje je i uradio, bili Doktor i ja na promociji.
  13. Lemić

    Čime se zanimam... (ovih dana )

    ,pa i nije neko iskustvo pošto nisu napravljeni, a zašto nisu zaista ne znam, pogotovu što ih moj pomenuti drugar stolar nije sebi uradio a karijeru je odpočeo kao momčić upravo radeći kabinete za Tanoje krajem sedamdesetih koji su se tad mogli kupiti u kitu. Ardena se napravio ni sam ne zna broja i po praviu su svirali bolje nego originalne kutije, tada je standard omogućavao da se kupi svako zadovoljstvo. Inače je verovatno napravio hiljade kabineta i sad kad uđem u radionicu ili kuću uvek se motaju neki zvučnici bilo za izradu bilo za prepravku, a sam je u nekom trenutku slušao 4 Tanoja, da ne pričam o moru drugih za razliku od mene koji sam vremenom gradio i sužavao ukus i kriterijum i tu sam de sam. Zanimljivo je da sada ima par BIB-ovih kabineta sa prčom od drajvera, sad je tek skapirao magiju FR zvuka smatrajući male membrane čirevima, al ne znam oće li se zadržati mada je već prošlo skoro 2 godine kako ih sluša uz još 2 para potpuno različitih zvučnika, a uveo me je i u muziku i hifi i naučio drvodeljstvu a čistom slučajnošću sam mu utrpo te kabinete i bas mi je drago da ih sluša i to doživljavam kao neko svoje uzvraćanje za sve što je učinio za mene. Ma pusti Doktora, on ima zamrznute snove, hladna klima na Ontariu. Da, posle Bradača, Hodalić je po mom mišljenju bio tada jedini kompletni pznavalac zvučnika bez prvrženosti bilo kom stilu, odnosno konstrukciji, znajući jako dobro prednosti i mane svakog principa rada drajvera i velika je šteta što nije ostvario neki projekat, mada se njegov uticaj prelio u mnoge na neki način. Zahvaljujući prvenstveno njemu i njegovoj ličnoj dobroti i spremnosti da se upustio u bilo koji problem, izašao je u susret mom navaljivanju da se pozabavi Tanojima i mislim da je to prva i jedina modifikacija uopšte po mom saznanju. Danima smo mi voblovali, slušali, rčunali, i proveli ko zna koliko sati razgovarajući, u stvari, ja zapitkivao lupajući sve i svašta a on razložno objašnjavao, al na kraju je taj koncept Tanoja zaista bio neuporediv, zato je i dugo čuvan sve dok kod Ecija nisam čuo Lautera. Nema načem, mada mislim da danas je jako teško doći do vrednosti uprks netu koji onda nije postojao i za sve je bilo potrebno lično poznanstvo i prijateljstvo. Buba je naj prodavaniji auto u istoriji i tako će da ostane, projktovana u aerodinamičnom tunelu, inženjerski, zanatski i tehnološki je školsko remek delo, ceo automobil nema ni jednu jednu feder šajbnu niti tredloker i to govori o izuzetnosti kreacije. Bila su dva brata koja su ih restaurirali, nadživljeni je nastavio al bio prevarant, tako da sam započeti projekat kod njega odradio sam ali u nekom trenutku mi se smučilo i prodao sam bud zašto pri kraju i dao kamaru dokumentacije, fala al nikad više. Obratite se Eciju, on je izradio par WR zaista beskopromisno u svakom pogledu, ja sa ove vremenske distance ne mogu mnogo da kažem, sećam se da smo danima predkrajali šper i uopšte nemam prestavu za koje vreme mogu da se izrade. Osim spoljašnosti, ima niz detalja koji se ne vide a utiču na zvuk, od običnog načina spajanja pa do furniranja. Recimo, naj bolje je na feder i nut, znači bez dodatnih veznih elemenata ala tipla ili keksić, tutkalo umesto belog lepka itd. i to zaista iziskuje puno zanatske veštine. Furnirane jeste zahtevno al ne nešto naročito ali je značajno kao konačan izgled i za to se svi hvataju pri vrednovanju. Efektnije je kabinete oblžiti punim drvetom i onda je završna forma puno nagašenija i vešt stolar mže da učini kabinet kao da je izrađen od jedno komada drveta, moj drugar često primenjuje takav način izrade što omogućava poseban dizajn i verovato lepšu refleksiju zvuka jer nema tankog staklastog sloja furnira. Ima tu mali milion caka i kad je u pitanju složen i veliki kabinet gotovo da nije moguće primeniti ih osim ako budžet nije limitaran, zato pojedini zvučnici i koštaju papreno.
  14. Lemić

    Čime se zanimam... (ovih dana )

    Dobro de, tu sam. WR je bila velika neostvarena želja, ali za kojom ne žalim, bilo je potrebno svojevremeno trdesetak sekundi slušanja FR zvučnika da Tanoji postanu i ostanu jedna jako lepa uspomena danas. Kloniran je kabinet inženjerskim postupkom i napravljen radionički plan na osnovu koga je kasnije Eci Lazar izradio vrhunski kabinet. Kasnije sam mislim dobio orginalni nacrt i možda ga imam negde, u suštini je to modifikovani Autograf dizajniran da bude komad nameštaja, uostalom, ima ključ za zaključavanje mrežice jednak kao na starim vitrinama, nesporno lep. HPD 385 je izuzetno izrađen u zanatskom smislu, rikon kit postoji i dan danas verovatno dok recimo za GM nema i to praktično ukazuje da je današnji WR drajver u stvari taj stari DC ali u drugoj korpi i sa drugim viskotoncem. Moji drajveri su bili prilično poboljšani zahvaljujući ondašnjoj audio trojki, Aci Ribonu, Brani Hodaliću i Životi i sasvim je moguće napraviti poboljšanje fabričkog, bavim se BMW motorciklima sada i nije problem da se čačne i ide osetno bolje recimo. Ovo je tačno sve, dva drugara su mi stolari i sam vrlo vešto radim drvo, jedan je i doajen hifija ali ne uradismo WR iako smo svojevremeno predkrojili celukpan materijal za 2 para kabineta koji je kasnije završio u nameštaju. Otprilke kad je bio WR aktuelan, restaurirao sam istog Wagena, premašeno je ukpuno nekih 12K DM, lično sam stavljao dihtung između šasije i školjke i dodano nailvao tečnom gumom. A prošao sam jednako, verovatno kod istih prevaranata.
  15. Lemić

    Čišćenje vinila - gramofonskih ploča

    Prevideo si boldovanu reč i možda nisi dovoljno dobro uočio poentu, nema isključivog načina čišćenja uopšteno i da treba koristiti sve mogu će raspoložive metode. Ultrazvučnim čišćenjem se srećem ceo život malte ne kao i sa raznoraznim hemijama, odličan način ali ne i apsolutan i jedini. Primerice, brizgaljke na pojedinim agregatima su toliko sitne da se zapušavaju od lebdeće prašine od ispitnog stola pa do vozila, čiste se kombinovano, hemijom u ultra zvučnom kabinetu ali nekad mora druga metoda. Ultra zvuk nekad ne može uopšte da razbije nečistoću uprkos dodatoj hemiji, mora i mehanički, nekad rasloji ali ne dođe do fizičkog odvajanja od neke površine, obično u džepovima , uglovima, vrtačama i nedostupno kritičnim mestima čak i u izvrnutom položaju, pored grebalice,jedino usisivač podsisom može da odigne prljavštinu i u tom smislu je on naj efikasniji. Nema potrebe porediti +/-. Jedan način kako se špara vrlo skupa tečnost za pranje, možda bi ideja mogla da se primeni i na vinile, stavi se deo za čišćenje sa hemijom u mali sud, teglu : ubaci u kabinet: u koji se nalije jeftin medijum za prenos ultrasoničnih vibracija: i prljavština rastvorena u tečnosti koja se baca, ušteda je više litara po jednom ciklusu: Nisam čistio vinile na ovaj način ali je problematika u suštini ista, uređaj sa slike vrlo snažan i košta još nekoliko nula u odnosu na aliexpres, iglu jesam tretirao ultrazvučnim klinerom.
  • Who's Online   0 Members, 1 Anonymous, 27 Guests (See full list)

    There are no registered users currently online

  • Forum Statistics

    7300
    Total Topics
    284648
    Total Posts
  • Member Statistics

    2280
    Total Members
    710
    Most Online
    zoran2303
    Newest Member
    zoran2303
    Joined
×