Jump to content

Kompenzator minor (Oprez! Sadržaj može prikazati Tannoy drivere!)


zerowaf

Preporučeni Komentari

Odrezao sam baš to za vježbu jer mi tako ostaje još dovoljno korisne cijevi čak i ako zeznem koji rez.

Dobra ideja iskoristiti muf za povlačenje ravne crte!

Imam i dihtung, pa bi to trebalo ići na knap.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ali sad sigurno ništa do pred kraj augusta.

Ne mogu sad ništa raditi, u petak odlazim u A, kad se vratim vjerojatno još neću moći raditi. Onda opet u A i kad dođem odlazim na ljetovanje, te se nadam da ću smjeti u more do tada. Nakon ljetovanja opet u A i evo dok se okrenem začas kraj ljeta.

Moj život se vrti u 15-todnevnim ciklusima od kojih je tek 3 dana meni na raspolaganju za hobije. Znači, prođe mi mjesec dana onako kako većini prođe jedan tjedan.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

20 minutes ago, zerowaf said:

 

Bit će sljedeći put. 👍

Zaštitne naočare, antifoni, maska i rukavice. To moraš imati u radionici. Za sve da valja ti treba 50 oraja a shvatiš da nisu neke pare posle prve neprijatnosti.

Samo vidiš šta ti kad treba. Zaštitne nočare u principu nosim stalno, antifoni kad god je buka (skoro stalno da ne bi džabe pravio zvučnike), maska kad ima fine prašine (imam otprašivanje u radionici + dodatni filter vazduha pa na to dodam i 3M masku kad ima baš fine prašine) a rukavice kad mogu levu ruku povredim alatom koji držim u desnoj.

Maske su OK i ove KN95 što ih svi sad imamo po kući ako nema bolja. Zgodna je ova 3M jer ima izmenjive filtere za prašinu, organske rastvarače i slično al je i investicija malo veća u startu.

Izmenjeno od ManicP
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 36 minuta, zerowaf reče

Imam i dihtung, pa bi to trebalo ići na knap.

Neeee!

Dihtung vadi oma, kad uvučeš cev u dihtung, teško se vadi.  Manžetna je tako napravljena da može da ide lagano samo u jednom smeru, kontra smer bog ne može lako da iščupa, pogotovu za te veće prečnike. Mislim tako i treba da bude. :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 40 minuta, ManicP reče

Zaštitne naočare, antifoni, maska i rukavice. To moraš imati u radionici. Za sve da valja ti treba 50 oraja a shvatiš da nisu neke pare posle prve neprijatnosti.

Samo vidiš šta ti kad treba. Zaštitne nočare u principu nosim stalno, antifoni kad god je buka (skoro stalno da ne bi džabe pravio zvučnike), maska kad ima fine prašine (imam otprašivanje u radionici + dodatni filter vazduha pa na to dodam i 3M masku kad ima baš fine prašine) a rukavice kad mogu levu ruku povredim alatom koji držim u desnoj.

Maske su OK i ove KN95 što ih svi sad imamo po kući ako nema bolja. Zgodna je ova 3M jer ima izmenjive filtere za prašinu, organske rastvarače i slično al je i investicija malo veća u startu.

 

 

Morat ću povesti računa o ZNR. 😎

 

 

pre 12 minuta, NIXIE reče

Neeee!

Dihtung vadi oma, kad uvučeš cev u dihtung, teško se vadi.  Manžetna je tako napravljena da može da ide lagano samo u jednom smeru, kontra smer bog ne može lako da iščupa, pogotovu za te veće prečnike. Mislim tako i treba da bude. :D

 

 

Dobro da si mi rekao!

No, o tome pred kraj ljeta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tako su napravljene, bilo bi katastrofalno da se slučajno same izvlače iz spoja. Kad mora da se izvuče, onda se ubacuju trakice od lima ispod zaptivke i to omogućava da se manžetna odvoji od cevi i izvuče lakše. Cevi pod pritiskom (za vodovod) se izvlače, mislim manžetna može da izdrži možda do 2bar-a. Onda se prave manžetne sa zubićima metalnim koji se ukopavaju u cev, do 10bar to radi poso. Za veće pritiske ima posebnih LOCK sistema (VRS, BLS), specijalni muf i prsten na cevi,  gde se spoj osigura metalnim umetkom a zaptivka je klasična. Tu nema izvlačenja cevi ni pod kojim uslovima osim voljom čoveka. I treće, stavjaju se betonski anker blokovi na skretanjima, odvojcima i promenama prečnika koji sprečavaju izvlačenje cevi kad se koriste cevi sa gumenim manžetnama bez osiguranja (TYTON). To je za vodovod gde su pritisci značajni, atmosferska kanalizacija nema pritiska. Može do 0,5bar biti (5m vodenog stuba) ako se potopi kanalizacija kod pljuskova, poplava itd. Neke kanalizacione cevi izdržavaju i više od 0,5bar.  Ljudi nisu svesni da je 1bar=10t/m2. Na tom pritisku mi živimo. :D

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Šrafiraj ga. Izbuši rupu fi5mm tu gde curi, iznutra stavi prohromski šraf M5, ravnu veliku podlošku, veliku gumicu za slavinu i stegni dobro spolja. Ne zaboravi ravnu i elastičnu podlošku spolja. Ravnu podlošku spoljnu malo iskrivi da prati krivinu kazana, minimalno znači tek da nalegne lepo. U težim slučajevima moraš posegnuti za platnom karticom.:guitarplayer:

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 3 časa, djmilicic reče

curi mi bojler

Možda je korodirao na nekom varu (što je gora varijanta) ili je samo osušila guma na flanši grejača (što je bezazlena varijanta). :prankster2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...

Jedva sam se natjerao u garažu u kojoj je otprilike 700 stupnjeva jer gore ima samo betonsku ploču izoliranu sa bitumenskim trakama zalitim sa bitumenom - znači još je i crna ploča gore. :D 

Em sam ono bio ozlijeđen, em nisam imao vremena jer sam zadnjih nekoliko dolazaka kući imao toliko drugih obaveza da se nisam mogao natjerati na ikakvo razmišljanje, a kamoli rad ono malo vremena što sam mogao prodavati zjake na kauču.
Koliko je sati znate kad kažem da nisam ni muziku slušao. Samo sjedio u tišini uživajući što neko prijepodne ili poslijepodne ne moram nikamo ići.

No, s takvim tempom će mi prije crvi pojesti šperploču u garaži nego što ću ja dovršiti zvučnike, pa sam se jedva nekako natjerao na poneki korak. Ovo što slijedi je napravljeno u nekoliko navrata, tek da vidite koja količina posla je napravljena za svaki dolazak kući.

Prvo sam išao odrezati unutarnje pregrade na mjeru, a valjalo je jednu stranu odrezati pod nekim kutem tamo gdje se na dnu zvučnika sastaje sa dnom i prednjom pločom.

rezanje pod kutem.jpg


Znači moji prvi rezovi sa potopnom pilom i prvi rez za novu Makitu. Nisam mjerio kut nego sam ga precrtao na licu mjesta i takvog ga prenio na ploču, pa podesio nagib pile.

tri put režem, a ono i dalje kratko.jpg
E sad, očito je da ne trebam još razmišljati o promjeni karijere jer iako sam tri puta rezao ploča je i dalje bila kratka. :lol:
Ma nisam rezao tri puta, ali sam iz prve odrezao za, ne sjećam se točno, valjda dva milimetra prekratko. 
Mighty ZM mi je u svoj svojoj mudrosti bojeći se da ću nastradati ako ću predugo imati nekakav alat u rukama rekao da to nema veze, ali sam ja ipak htio napraviti kako Almighty u svojem nacrtu zapovijeda.
Ne mogu nadoštukati dva milimetra, ali mogu recimo 5 ili 7 ili više, pa sam zato odrezao još malo, pa zatim odrezao dvije tanke trake špera i nadoštukao na točnu mjeru.
nadoštukane unutarnje pregrade.jpg
Ovdje gore vidite nadoštukanu i nenadoštukanu pregradu.

Zatim sam malo crtkao po bočnoj ploči ne bih li odredio točan položaj pregrade, pa sam to iskoristio i da prvi put upalim keksericu.
određivanje položaja pregrade 2.jpg
Restlovi na kojima sam vježbao izrezivanje rupa sa routerom su mi poslužili da pridržim pregradu. Samo sam na njih zalijepio trokut od špera sa jednim kutem pod 90 stupnjeva tako da bude samostojeći.
određivanje položaja pregrade.jpg

Onda sam upalio keksericu. Malo sam morao bolje pogledati kako je to sve orijentirano i zaključio da za utore na sredini ploče je najbolje imati fiksiranu vodilicu tako da se rupe na pregradi i na bokovima poklapaju.
testiranje kekserice 2.jpgtestiranje keksericxe.jpg

To je još i dobro ispalo.
Onda sam odlučio izrezati MLTL "grotla"
Ranije sam nešto premjeravao i crtao po pločama i dobro da sam išao prekontrolirati to jer sam zaboravio tada uzeti u obzir preklapanja kod slaganja. Sjećate se da radim sa dvostrukim pločama koje su slagane tako da svaka ima na svim stranama zub koji se poput lego kocki na kraju uklopi u ostale elemente. Ukratko, sve je bilo pogrešno označeno.
Sreća u nesreći je ta da nisam imao dovoljno dugačka glodala da ih tada izrežem nego sam morao naručiti dva komada od 50 mm dužine i prihvat od 8 mm.

Glodala od 50 mm.jpgNovo glodalo na stroju.jpg

Izrezana rupa i testiranje preciznosti.
Moram kasti da nije k'o u kuminu jer je taman tijesno kako treba.:D
 MLTL grotlo.jpgAman taman.jpg


To je za danas to.
Sutra, ako nas opet ne smlati nevrijeme jer se opet nešto mrči, ću izvaditi "my precious" (čitaj: Tannoye!) iz kutije, točno izmjeriti promjer drivera, točnu dubinu zuba za upuštanje da budu ravni sa pločom (moram uračunati i 1 mm furnira) i točnu širinu zuba, pa bar započeti i tu avanturu.
U četvrtak idem na more, pa to što sam sad napravio će biti sve do kraja augusta jer nakon mora se neću zezati s nikakvim poslovima nego dva dana odmoriti kod kuće, pa opet u Austriju.


..........................................................
I tako, dok čovjek kaže britva prođe ljeto! Ne trideseto. Samo ljeto. Brojevi nisu važni.... Starost je privilegija..... Vražju mater i "moć pozitivnog mišljenja".... :angry7:

.............................................................

:D:phil_04::hipi:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dobri moj Zero,

da i ja jednim malim savjetom uzvratim za predhodne pomoći i eglene!

Kada je riječ o bušenju rupa u metalu večina pravi greške. Rupa se mora "odtačkat"! Za to je potrebna spravica koja se zove tačkaš.

Taka.thumb.jpg.d5eb224cb6999c559fed3cd46af8ed08.jpg

Na slici vidiš kako to čudo izgleda. Opucaš čekičem po glavi tačkaša kako bi u metalu stvorio predhodno rupicu koja je vodilja burgiji za početak. Ima sad i nekakvih modernijih ali ja ti preporučujem ovu starinsku verziju. Nema da se pokvari "čip" pa da ne radi.

Od burgija imaš ove nve, kobaltne. Skupe, ali sjajna stvar koja vrijedi. Međutim ne trpe bočna oterečenja i po tom pitanju lako se lome. Dakle komad metala učvrsti i burgijai ide po u puter.

Sretno i veselo!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 27 minuta, asimze reče

Dobri moj Zero,

da i ja jednim malim savjetom uzvratim za predhodne pomoći i eglene!

Kada je riječ o bušenju rupa u metalu večina pravi greške. Rupa se mora "odtačkat"! Za to je potrebna spravica koja se zove tačkaš.

Taka.thumb.jpg.d5eb224cb6999c559fed3cd46af8ed08.jpg

Na slici vidiš kako to čudo izgleda. Opucaš čekičem po glavi tačkaša kako bi u metalu stvorio predhodno rupicu koja je vodilja burgiji za početak. Ima sad i nekakvih modernijih ali ja ti preporučujem ovu starinsku verziju. Nema da se pokvari "čip" pa da ne radi.

Od burgija imaš ove nve, kobaltne. Skupe, ali sjajna stvar koja vrijedi. Međutim ne trpe bočna oterečenja i po tom pitanju lako se lome. Dakle komad metala učvrsti i burgijai ide po u puter.

Sretno i veselo!

Da pitam usput : sta je problem kad je buduca rupa obelezena, zatim izbusena 1,5-2mm burgijom - pa kad krenem sa M3 ( 3,2mm ) burgija odmah pobegne / busi u stranu ?     Krene malo na stranu a ne kroz vec probusen centar rupe, ravno.

Ranije mi se to nije desavalo.

Sama burgija je nova.

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...