Jump to content

Majstori, Majstori...


Woland

Preporučeni Komentari

pocepah prednju desnu gumu na ivičnjak tokom mimoilaženja, bežeći od guske koja je zajahala srednju liniju da bi pregledala poruke na fejsu, a sve to na uskim Vodnjanskim ulicama; na suncu vrelo, felna aluminijumska, 5 šrafova zavrnutih do pucanja, jedan šraf sam skinuo bez frke nogom, ostali ni makac.. kineski ključ koji je došao sa vozilom se u momentu proširio i postao neupotrebljiv

na kraju je bilo OK, lokalni majstor mi je pozajmio Makitin baterijski udarni odvrtač, pa sam stvar obavio, a lokalac je imao menščinidasetozove (a možda se tako i ne zove) moment ključ, zatezao dok nije kliknulo

jutros sam se siledžijama koji su mi menjali gume najebao mmce, tražio im, i dobio nazad kintu za menjanje točkova, ne pokriva to ni blizu cenu nove gume, ali je pravedno :)

dakle, danas se svako zove majstorem, a Majstora ni od korova, to je esencijalno, ali menščini da ni alat ništa ne valja, pa ako neko zna šta da nabavim za odvrtanje šrafova na točkovima, a da me ne izda, nek napiše, linkuje.. biću zahvalan

a možemo i majstore da pljujemo

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Trebalo mi je 20 sekundi da shvatim šta sam pogrešno pročitao u prvoj rečenici..... iz te rečenice zamišljam te kako na biciklu bežiš od guske (a znamo koliko u vojvodini ima jata gusaka i kako mogu da uštinu kljunom).

Takođe nisam shvatio kako su previše zategnuti šrafovi povezani sa cepanjem gume. Jedino što su mogli da ometaju je da nisi mogao da promeniš gumu sam na licu mesta pa su ti pomogli lokalci.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Na jednom auto tuning forumu su članovi pisali hvalospjeve o nekom Parkside baterijskom udarnom odvijaču od, ako se dobro sjećam, 150 Nm s kojim su si sami mijenjali kotače pred ljeto ili zimu 

E sad, ako Parkside nije ipak dobar, vjerujem da Makita ima nekakav udarni odvijač na baterije vjerojatno i od više nego 159 Nm sile.

.....

Što se ostalog tiče, potpuno si u pravu!

Mamlazi pod normalno pretežu te vijke kad stavljaju felge i skoro nitko se ne služi moment ključem.

Kod mene mi majstor ni sa šipkom nije mogao otegnuti šaraf, oa smo zajedno otišli do vulkanizera koji je to stegao.

On ga je otpustio sa svojim Milwaukee pneumatskim pištoljem s kojim ga je i stegao. Još se hvalio kako s tim pištoljem odvrče i zavrče kotače na šleperima. Kakva budala!

 

......

 

Edit:

Tehnički najtočnije bi bilo nabaviti kiloključ i izguglati na koju se točno silu priteže.

 

Edit 2:

Mislim sada da nisu tamo na Crotuned forumu pisali o 150 Nm nego o 400.

Vidi video:

https://youtu.be/lEXIYKOyJRg

 

Ako je ovo u videu točno, mislim da bi trebao moći otpustiti (ili otkinuti glavu???) sa svakog vijka kad skidaš felgu.

Za zatezanje, primaknuti sa strojem, a dotegnuti kiloključem.

Može i na osjećaj, ali to ne mogu napisati.

Nekad je bilo na prvo škripanje, ali danas ne škripi dok već nisi razvukao korak navoja na šarafu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Žao mi je što se ovakve stvari događaju, a to je izazvano čistim nemarom. Da ne davim jer moja naklapanja Vam sigurno neće pomoći. Ja koristim već dugi niz godina uspješno, ovakve ključeve za odvrtanje, one original što dođu sa kolima ne koristim jer i ne izgledaju da su predviđeni za korištenje. Ovaj teleskopski košta oko 10 eura.

m004w8JOgJY9UdR63QlF.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

za odvrtanje kupiti korektan kljuc (poznatog proizvodjaca), ili naci teleskopski ili standardne duzine + odgovarajuci DIY cevni dodatak

za zavrtanje - koristiti isti, odokativno ga koristiti kao da je iste duzine kao original ( koji nije valjao)

pre skoro 35god sam dosao u situaciju da sam gumu samo probusio (ne pocepao) i da sam srecom imao fadipovu noznu pumu u gepeku, te sam presao 20 km dopumpavajuci gumu svakih 2km

elem, nisam mogao da odvrnem 1 od 4 srafa, zahvaljujuci pistoljskom zavrtanju kod vulkanizera par meseci pre....... dzaba sto uredno 5-tocak pod haubom

dovucem se do vulkanizera posle pomenutih 20km, da bi covek potrosio pola sata da odvrne 4-ti sraf, pomocu trikova svih prisutnih (on odvrce pistoljem, ja na polugu vucem felnu od glavcine)  - navoj ostecen i na srafu i u glavcini

nedelja, nista delovi, majstori za zamenu glavcine

okrpljena guma, zavrnuli 3 srafa, vozi dalje

posledica - 35 godina pistoljem kod vulkanizera se odvrcu srafovi, zavrtanje striktno moja ruka i kljuc

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

23 minutes ago, Zen Mod said:

za odvrtanje kupiti korektan kljuc (poznatog proizvodjaca), ili naci teleskopski ili standardne duzine + odgovarajuci DIY cevni dodatak

Ovo... ...teleskopska račna 1/2 cola (lepo staje u gepek a kad se produži na 50cm ubedi šraf da se odvije) i kvalitetni produženi nasadni ključ (ili ti gedora po srpski, imaju da se uzmu produžene) rešavaju problem.

Moment ključ i nije neophodan.

Vulkanizeri koji znaju posao zavrnu šrafove pištoljem i dotegnu ručno. Pouzdani znak da razmišljaju. I da su sigurnosni zavrtnji bezbedni (ja ih i lično popustim onom pomenutom teleskopskom račnom ili stojim čoveku iznad glave jer sam kupio drugi set za 50e jednom).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni sa teleskopskom račnom majstor nije mogao otpustiti nakon one Milwaukee pneumatske skalamerije.

Motao se teleskop kao štap za big game fishing kad udicu labane neka maksi sabljarka ili tuna.

Naravno, nekako se mora odvrnuti, ali kad se nauči škola, kako su već pisali ljudi ovdje, pa onda inzistirati na ručnom zatezanju ubuduće.

Kilo/Momentključ je baš ono po štreberski i najtočnije. Majstori inače brzo razviju osjećaj koliko zategnuti iz ruke bez kiloključa. Mislim, ako sam ja naučio, može onda svatko!

Predlažem da prilikom sljedeće zamjene kotača pogledaš u kkavom su stanju navoji na šarafima 

I sam imam priču o pretegnutom šarafu koji je na koncu pukao kod otpuštanja i tada mi je mehaničar, pred oko 25 godina, održao lekciju o vijcima, pneumatskim pištoljima, zatezanju itd.

Pokazao mi je i sve ostale vijke na kojima se skroz jasno vidjelo koliko je materijal istegnut, tj. koliko se promjenio na jednom dijelu vijka sam korak navoja zbog stalnog pretezanja pištoljem.

Kupio sam set novih vijaka i od tada postao "momentključ nazzi" kad dođem vulkanizeru. U redu, pristajem i na ručno zatezanje bez momentključa, ali gledam "skače" li vulkanizer po šipci ili ju zategne otprilike kako bih to i sam napravio.

Inače, nemam kiloključ kod kuće, ali sam ga predložio kao najtočniji alat s kojim ne bi trebalo biti problema.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

mda

kogasuzmijeujedaletajseigusteraboji

religiozno svaki sraf pre vracanja dobije kap-dve ulja

ono, zadnjih desetak godina vozim kantupuntoclassic (sipaj i vozi) al' sam se iskolovao na kecu prethodnih milion godina, 90% stvari sam sam radio, gledajuci da sve sto moze bude preventivno

no, sad se ostarilo, i vremena su drugacija

cak i OCD popusta

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moja je stara visedecenijska praksa da kod srafova (brezona) tockova  bilo od auta ,traktora, ili prikolice Obavezno blago im namazem navoj ili nekom toat mascu ili nekim motornim uljem , ali Nikako i Nikada !!! i konus brezona koji obezbedjuje da se brezon vremenom sam ne odvrne , taj konus mora da ostane apsolutno SUV !!! 

Brezon.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jbg, meni vulkanizeri nisu jasni. Brate dragi, bukvalno ti je to pola posla. Pedeset posto jbt. Pa kupi moment ključ majkumujebem, kupi nastavak za pneumatski/baterijski pištolj… ima nastavci za 100Nm, za 120Nm, 150Nm pa steži pištoljem.

Al’ kad vidim da gospodin ukrivo uhvati navoj i samo tera, pa ruku bih mu polomio.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

48 minutes ago, Koja said:

autootpad-kidi-1324.jpg

Ja uvek menjao točkove sa ovim, ta dugačka pa se gazi nogom. Menjao 4 točka svako proleće i jesen. Prošle godine smo kupili all season gume da se ne mlatimo više...

Kati majstor stegne s tim mož samo da plačeš.

E al kad na to dodaš parče stare vodovodne cevi od pola metra da vidiš kako ubeđivanje lakše ide.

EDIT: All season gume su za devojčice :character13:

Izmenjeno od ManicP
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

33 minutes ago, BANAT said:

Moja je stara visedecenijska praksa da kod srafova (brezona) tockova  bilo od auta ,traktora, ili prikolice Obavezno blago im namazem navoj ili nekom toat mascu ili nekim motornim uljem , ali Nikako i Nikada !!! i konus brezona koji obezbedjuje da se brezon vremenom sam ne odvrne , taj konus mora da ostane apsolutno SUV !!! 

Brezon.jpg

Isto.

Rekno mi neki majstor i koja mast ide (bakarna neka?) jer ove neke oće nešto zeznu na doboš kočnici. Elem, mećem grafitnu, jer nju imam, isto samo na navoj, obrišem ga da se kaže da ima nešto i toliko.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre sat vremena, BANAT reče

Moja je stara visedecenijska praksa da kod srafova (brezona) tockova  bilo od auta ,traktora, ili prikolice Obavezno blago im namazem navoj ili nekom toat mascu ili nekim motornim uljem , ali Nikako i Nikada !!! i konus brezona koji obezbedjuje da se brezon vremenom sam ne odvrne , taj konus mora da ostane apsolutno SUV !!! 

Brezon.jpg

Ja mislim da se ti šrafovi ne smeju podmazivati bilo čime.  Fabrički, kad kupiš nov auto, šrafovi na točkovima nisu podmazani. Kao ni ostali na sponama i vešanju. Ono što drži sve te šrafove i navrtke na autu da se ne odvrnu je sitan navoj kod koga je ugao trenja veći od ugla nagiba zavojnice (samokočiv znači) i pravilno pritezanje na propisane momente. Prilikom stezanja točka, taj se šraf malo izduži, felna malo deformiše i tako obezbedi stalna aksijalna sila koja nikada ne pada na nulu ni pri najgorim vibracijama. Inače se propisuju različiti momenti pritezanja za podmazane i za nepodmazane šrafove. Gde nije moguće osiguranje trenjem i elastičnim prednaprezanjem, idu samoosiguravajuće navrtke sa plastičnim umetkom, kontra navrtke, limovi za osiguranje, rascepke, itd.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kod mene na prednjem levom hteo da menjam potkrilo, nisam mogao sam da odvrnem.. otišao do woolcanajzera, mislio sam da će paliti pištolj, on izvadi fino glomaznu šipku, a na njoj izgleda gedora, ali kakva neka masivna, kao i šipka, pic pic cap za 23 sekunde je odvio brezone, doduše 4 komada, jedan sam bio uspeo sam. Moram da nabavim onakvu šipku, ja probao onim alatom 4-kraka ona za točkove ali počelo bilo da se krivi :ph34r:

________

A što se tiče majstora ovako, generalno... najsvežiji primer od jutros baš... Klima ne radi, tako je auto kupljen, i u Nišu sam bio kod Stojanovića - nadaleko poznat servis za auto klime, merio on nekim sofisticiranim digitalnim merilima, nešto punio azotom, tamo vamo, kaže: crkao ti kompresor klime. 200-250e polovan, 350e nov zamenski, 600e nov original, 50e zamena, 40e punjenje klime. Ceh 300-690e. OK, čekam da naiđu novci, nema se sada.. prženje po suncu šta drugo.

Došao u PN standardno na odmor još prošle nedelje, kaže šure, ajde bre sa mnom kod mog majstora, da vidimo možda ima neki jeftiniji kompresor, ja kao ma jok bre, on ma ajde i odemo jutros. Čovek pozvao 10 brojeva telefona i nismo našli nikakav jeftiniji kompresor, te me je još jednom upitao: A kako ti je Stojanović u Nišu merio, čime? Ja mu objasnim, on kaže jel mogu ja da probam da izmerim. Nema frke, čovek nakači običan manometar, kaže idi tamo turiraj, gleda onu spravu kaže mislim da ti radi kompresor prike.

Nakačio, napunio, reče onom momku da sipa više ulja nego inače, kaže meni idi uključi klimu i turiraj.

Ja uključio klimu turiram, on kaže izađi iz auta. Sede čovek poče da turira još jače, gledaju on i dečko radnik u onu mašinu i u manometar, stoji na 11 bara i kao ode na 12 pa se vrati..... op op opp nakon minuta celog turiranja ode skazaljka na 20 bara, krenu hladno iz ventilacije... Kaže, prike, presušio je bio kompresor, evo to ti je to, duva hladno, kolko para pitam, kaže 30e samo punjenje. Častio sam ga još 10e preko.

Neznambrebrate ajde, drugari diyeri.. ali znate i sami, šta da vam kažem. Nego još i auto mehaniku da učim, ne mogu bre mrzi me, al izlgeda da mora i to..... :(

Majstori, majstori... ehh...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Aleks, uveke je teže odvrnuti taj šraf nego zavrnuti. Inače najelegantnije je osiguranje šrafova Loktajtom, istovremeno se navoj štiti od korozije, samo ne može tamo gde se greje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...