Jump to content

Majstori, Majstori...


Woland

Preporučeni Komentari

Nixie

Ovo mi je odavno potvrdjeno od mnogo profi vulkanizera ; da ti srafovi (brezoni) smeju da se podmazu ali samo i samo po navoju! , kao sto sam vec rekao nikako i po  samom konusu , taj konusni deo je onaj deo koji zajedno sa istim konusom u felni osigurava taj brezon od nepozeljnog odvijanja , i tu je ta suva kontaktna konusna povrsina dosta velika , a navoj sluzi samo da se felna(tocak ) dobro pritegne za pripadajucu glavcinu , ali kada takav brezon treba da se odvije opet pruza znacajan otpor odvrtanju ali samo od tog Suvog konusnog dela , 

prednost podmazanog navoja brezona je da ce navoj neuporedivo duze da traje , ali nece da korodira i blokira ako se tocak dugo vremena ne skida a vozi po kisi ,snegu , posoljenim putevima ,itd,...

Izmenjeno od BANAT
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja ti kažem da sitan navoj služi za osiguranje. Konus je samokočiv tek od 1:20 ili 1:50  zaboravio sam, a taj konus na tom šrafu nije tako blag. Mislim da konus služi da smanji površinsko opterećenje da ne dođe do deformacije na mestu spoja usled velike sile pritezanja. Šraf je tvrd, ali felna nije. Ako se deformiše mekši materijal, odvrnuće se šraf jer izgubi početnu silu pritezanja. Kad je podmazan navoj, može više da se stegne jer je manje trenje. Ako zbog grejanja ta mast ili šta već zapekne, još će se teže odvrnuti. Nisam nikad podmazivao te navoje.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Aleks 

taj Stojanovic iz Nisa nije nikakav majstor nego obicna secikesa i prevarant koji je hteo da te opljacka ! , dok ovaj drugi sto ti je do kraja popravio klimu i naplatio 30E je pravi majstor i posten covek , jer zna da kvar popravi i naplacuje realno tako da svaka strana bude zadovoljna , kako on sto ti je klimu popravio tako i ti kao musterija jos i vise , 

na zalost primecujem da se nakotilo mnogo vise onih majstora od one prevarantske sorte ,

ps ,u raznim reparatur poslovima vazi staro pravilo ; `Jedna zadovoljna musterija donosi tri nove musterije , dok jedna nezadovoljna musterija otera njih deset . `

Izmenjeno od BANAT
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

22 minutes ago, NIXIE said:

Aleks, uveke je teže odvrnuti taj šraf nego zavrnuti. Inače najelegantnije je osiguranje šrafova Loktajtom, istovremeno se navoj štiti od korozije, samo ne može tamo gde se greje.

Bitna napomena. Plavi Loctite (ili kakav drugi lepak za šrafove, sve što sam video je u tim bojama), nikako crveni :drinks:

Kolko je to pismena stvar, divnoća. Na biciklu namažem sve što odvijem da se ne rasklima od truckanja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 2 časa, Zen Mod reče

mda

kogasuzmijeujedaletajseigusteraboji

religiozno svaki sraf pre vracanja dobije kap-dve ulja

ono, zadnjih desetak godina vozim kantupuntoclassic (sipaj i vozi) al' sam se iskolovao na kecu prethodnih milion godina, 90% stvari sam sam radio, gledajuci da sve sto moze bude preventivno

no, sad se ostarilo, i vremena su drugacija

cak i OCD popusta

Uuu brate, kad ovo spomenu sa uljem, moja žena kupila novo auto 2017. (nije meni, nego sebi:Viannen_loungelizard:), došlo sa 2 kompleta guma (ljeto/zima) a jedne alu felge, došlo vrijeme da se skinu zimske sa auta a stave ljetne, ja uzeo da to odradim, šarafi se normalno odvili ali točkovi sa auta ni makac, zapekle felge za glavčine, 2 dana sam zalivao WD40-om dok je popustilo. Od tada srednje rupe na felgama kao i glavčine uvijek lubrificiram.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 36 minuta, ManicP reče

Plavi Loctite (ili kakav drugi lepak za šrafove, sve što sam video je u tim bojama), nikako crveni

Plavi, beli, crveni, ne znam kojih sve ima, sve zavisi šta ti treba. Ako se želi spoj odviti bez grejanja, onda taj naslabiji. Svaki se može odviti, ali se mora prvo grejati.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, ManicP said:

Kati majstor stegne s tim mož samo da plačeš.

E al kad na to dodaš parče stare vodovodne cevi od pola metra da vidiš kako ubeđivanje lakše ide.

EDIT: All season gume su za devojčice :character13:

Ja sam na nižem nivou i od devojčice. Kola se voze što se kaže jednom nedeljno do pijace. Bitno samo da se kotrlja. Sigurno neću po ledu voziti. A leto i vreo asfalt će valjda preživeti i te all season.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

13 minutes ago, NIXIE said:

Plavi, beli, crveni, ne znam kojih sve ima, sve zavisi šta ti treba. Ako se želi spoj odviti bez grejanja, onda taj naslabiji. Svaki se može odviti, ali se mora prvo grejati.

Pa zar se u toku voznje auta od kocenja ne greju i to podosta glavcine sve zajedno sa tim navojima brezona ? :)

,licno te navoje brezona nikada ne bih osiguravao sa bilo kakvim loktajtom jer to moze da ima kontra-efekt kod narednog skidanja i ponovnog stezanja tih brezona , jer tu tako u navojima glavcina uvek ostaje neka nepozeljna masa tog lepka koja moze da napravi problem kada sledeci put brezon treba da se pravilno ponovo stegne .

Izmenjeno od BANAT
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

25 minutes ago, NIXIE said:

Plavi, beli, crveni, ne znam kojih sve ima, sve zavisi šta ti treba. Ako se želi spoj odviti bez grejanja, onda taj naslabiji. Svaki se može odviti, ali se mora prvo grejati.

Nemoj koristiti zeleni i sve će biti u redu :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 18 minuta, BANAT reče

Pa zar se u toku voznje auta od kocenja ne greju i to podosta glavcine sve zajedno sa tim navojima brezona ? :)

Naravno da se greju rekoh ne može Loktajt gde se greje puno, ne dolazi u obzir za takve spojeve i tamo gde se povremeno mora demontirati spoj. To je za druge spojeve u mašinstvu. Recimo bilo kakve mašine koje vibriraju, separatori razni, za uljnu hidrauliku i pneumatiku itd. da ne nabrajam sad.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nista Loctite, podmazivanje (samo) navoja

svaki masinac zna da podmazan navoj znaci kontrolisano stezanje na tacan momenat, a to po prirodi stvari obezbedjuje samokocivost

ko ne veruje, neka proveri knjige ...... pa tek onda iznosite misljenja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E jeste ga upetljali oko stezanja točkova… 

Vako: Nećete pogrešiti ako je navoj čist i suv i stignete ga na odgovarajući pritezni moment prema tipu felne i zavrtnja (uglavnom oko 120Nm). Nećete pogrešiti ni ako kapnete kap ulja samo na navoj. Ili bakarne masti. Mada ne mora.

Vako ne: pogrešno je mazati konus bilo čime ili lepiti navoj bilo čime. Nikakvi loctiti nikakvih boja najbolje.

Zeleni Loctite treba da se greje na 300 stepeni da bi se raspao inače se jako teško popušta. NIKAKO NE KORISTITI!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To je sada precizna oblast kao i hifa. Znaci, po navoju bakarna mast, e sad tu ne ide ovaj jednocelijski bakar, da ne kazem monokristalni, ali je za kotlovske potrebe, pa bakar ostaje u navoju kada toplota sprzi nosioca cestica.

Moze i povrsina glavcine da se maze, mada je po meni bolji savet koristiti rucnu na cekanju (recimo semaforu ili nekoj gunguli), nego drzati nogu na kocnici, prednji se brze greju i prvi hvataju i ne treba grejati plocice, pride pustiti disk da se ladne.

Bolje je kocenje tokom voznje...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...