Jump to content

Majstori, Majstori...


Woland

Preporučeni Komentari

Ako ćemo da cepidlačimo, svi šrafovi stegnuti na isti pritezni moment su različito zategnuti, pogotovo ako su konusni. Da bi svi privlačili točak ka glavčini aksijalno istom silom, bolje uzmite uglomer :) 

Nekad su se glave motora stezale moment ključem, danas se koristi samo za “privlačenje” na 20-30Nm (manje trenje - manja greška) svi ostali koraci su na uglomer. Isto važi za ležaje radilice, klipnjače, rečenice…

Znači, odmastiti, zamastiti, podesiti na protraktor, vagica i ima da peva k’o slavuj… a ne bre, to je za gramofon…

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 7 časa, gluv_i_udaren reče

...Znači, odmastiti, zamastiti, podesiti na protraktor, vagica i ima da peva k’o slavuj… a ne bre, to je za gramofon…

 

Uvijek me onako od srca nasmiješ! Care! :thumbup:

 

Da nastavim u sličnom tonu:

Ako valja za najprecizniji uređaj kojeg je ljudski um osmislio, ne to nisu mehanizmi Seiko satova niti sekstant niti onaj antički kalkulator mjesečevih mijena, nego solidan granafor zajedno sa ručkom, onda mora valjati i za točak na šklopocijama u kojima vozimo obitelji. :crazy::phil_04:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Neravnomernosti postoje sigurno, ali je fabrika to uzela u obzir prilikom propisivanja momenta zatezanja. Znači stepen sigurnosti protiv odvrtanja i stepen sigurnosti protiv loma na zamor usled dinamičkog naprezanja za neki radni vek.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Inače automobili u stvari ne rade puno kao industrijske mašine. Recimo auto pređe 250.000 km, nek je prosečna brzina 40km/h (selo-grad-autoput), to je 6250 radnih sati. Jedna pumpa za vodosnabdevanje koja radi 24/7 to odradi za 260 dana. I tako radi sledećih 10-15godina, pa sledi remont pa radi još 10.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 hours ago, NIXIE said:

Neravnomernosti postoje sigurno, ali je fabrika to uzela u obzir prilikom propisivanja momenta zatezanja. Znači stepen sigurnosti protiv odvrtanja i stepen sigurnosti protiv loma na zamor usled dinamičkog naprezanja za neki radni vek.

Pa ne, to ne moze da se proracuna, kao sto ne mozes unapred da znas koliko ces se tacno ulupati kada padnes sa kruske.:character13: 

Ubacili su oni eksploatacioni stepen sigurnosti, ali on je pausalno velik, sigurno preko 50% na habanje pri zatezanju, na kvalitetu materijala srafa sigurno preko 200%, minorna je tu zona ustede, da bi upregli neki trud ka optimizaciji, a eksploatacione uslove je nemoguce predvideti. Tipa vlaga, kiselost, kolicina i brzina oksidacije, pregrevanje tockova ili natovarenost vozila...

Ali paziti na preterivanja, u svakom smislu, problemi cekaju da se naprave...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...