Najbolji članovi
Popularan sadržaj
Showing content with the highest reputation on 01/10/25 u svim oblastima
-
Ove je godine plan napraviti dva radna stola na kotačima i jedan fiksni. Za smjestiti pilu, stupnu bušilicu, poteznu pilu, dikericu/dihtericu, stupnu bušilicu. Stoga sam kupio 12 kotača s kočnicom: Budući da mi je moja stupna bušilica iz Lidla pomalo išla na živce svojom glavom koja ide u osmicu i štiftom na remenici koji stalno ispada, sam umjesto buđenja odlučio složiti bolju stupnu bušilicu sad dok to još uvijek mogu. Wabeco Large stalak i Bosch GSB 21-2 RCT Stigla je i pila. Morat ću nakupovati setove kojekakvih pomagala što čuvaju prste i što drže piljeni komad čvrsto na pili. Na jutubetu (judupetu? ) kažu da je ova baš dobra ako ne gledamo one za prave radionice i prave majstore. Nisam ju raspakirao jer nemam kada. Pomalo se pakiram, pa idem opet pokrenuti srednjoeuropsko gosšpodarstvo. Do proljeća/ljeta će se tu naći kojekakvih štafli, šperploča, ručnih alata koji mi nedostaju ili za koje sam ustanovio da bi mi dobro došli bolji od onih koje imam. Dakle, nekakav tihi kompresor, set za podizanje glodalice jer ću si napraviti router table, bolja ubodna pila od one koju imam, Makita RT070x glodalica koja će ostati za ručni rad jer će Bosch GOF130 ići u stol. Zašto to? Zato da imam i zato što sam shvatio da nisam baš toliki dibidus jednom kad sam nabavio nešto alata i pogledao ponešto videa i poslušao savjeta s foruma. Koliko će mi dozvoliti vrijeme, napravit ću drugi gramofon za dvije ručke. Kopirat ću ovaj što ga imam jer sam prezadovoljan, samo ću iskrojiti da može primiti dvije ručke. Napraviti pokoju policu za knjige ženi, sebi poneku za hifu i ploče. Stol za kuhinju....sve to imam, ali kupovno i nije riječ o potrebi nego o želji.8 poena
-
6 poena
-
AD1865 / AD1862 / PCM63P NOS USB DAC (blast from the past)
Aleks i 3 drugih je reagovao/la na pmiroslav81 za temu
4 poena -
Izgleda da će i tvoj Emerald tako da se sklapa. Jedan nabavlja delove, drugi sklapa a treći meri. Dobiješ i autograme.4 poena
-
@Doktor me je okačivši šemu za Emerald phono (hvala! ) inspirisao da i ja, na talasu entuzijazma vezanog za NE5332 i NE5334 čipove, okačim nešto slično. Reč je o phono sekciji Cyrus Two pojačala. Za razliku od mnogih MC/MM phono ulaza ugrađenih u integrisana pojačala, kod Cyrus-a postoje dve potpuno odvojene ulazne phono sekcije. Jedna je za MC zvučnice, druga za MM, njihovi izlazi se putem preklopnika biraju i povezuju na RIAA EQ kolo. MC i MM sekcije svaka za sebe koriste Signetics NE5534AN opamp-ove, dok se Signetics NE5532N nalaze u RIAA EQ kolu: (klik za veću sliku) Ako se koristi 500VA PSX eksterno napajanje za izlazni deo Cyrus-a, ugrađeni masivni Holden & Fisher toroidni trafo napaja samo phono preamp i nšta drugo. Zanimljivost Cyrus pojačala te generacije je i ta da nemaju preamp sekciju, već izlaz iz phono sekcije ide pravo na volume pot pa u izlazni pojačavački deo: (klik za veću sliku) Možda na papiru šema i nije nešto posebna, ali meni Cyrus ima neku magiju, "no nonsense" zvuk koji prenosi suštinu, sa izraženom muzikalnošču i PRAT-om. Slušam ga već više od 30 godina, prvo Cyrus One, zatim Cyrus Two + PSX, i nikada nisam želeo da promenim phono sekciju u sistemu. A vala ni pojačalo u celini. Tokom godina je dolazilo i odlazilo svašta, ali Cyrus je za moj ukus bio (i jeste) to, pa reko' da podelim.3 poena
-
Људи троше велику струју да загреју лампу а ви је хладите.3 poena
-
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
Ikaro i jedan drugi je reagovao/la na Quattor za temu
2 poena -
2 poena
-
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
LightMatic i jedan drugi je reagovao/la na Kuja za temu
I kod mene je ista priča, u kombinaciji sa Cyrus-om su Thorens i Ortofon! ...Doduše uz SME. Što se razlika između Keca i Dvojke tiče, oni u stvari imaju identičan PCB! Razlika su sledeće: Dvojka ima "pravu" odvojenu MC sekciju, jači trafo i jače izlazne tranzistore i mogućnost kačenja eksternog PSX napajanja (500VA trafo + 4x18.000uF kondovi). Kod Keca je deo na PCB-u rezervisan za MC prazan. Korišćenje MC zvučnica je omogućeno tako što se prekidačem iz kola izbaci jedan otpornik tako da gain naraste. To znači da bi sa MM zvučnicama Kec i Dvojka trebali da rade prakično isto, a popunom praznog dela MC sekcije na PCB-u odgovarajućim delovima, Kec bi mogao biti pretvoren u Dvojku što se phono dela tiče. Sećam sa da je u svoje vreme MC sekcija Dvojke bila dosta hvaljena, tako da bi takav upgrade imao smisla za vlasnike Keca. Šema Cyrus One phono sekcije:2 poena -
2 poena
-
Emerald Phono Stage
LightMatic i jedan drugi je reagovao/la na Mikorist za temu
Dve PCB . Već je dual mono po defultu. Smo je bilo pitanje da li je bolje na jedan ili na dva trafoa.2 poena -
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
Doktor i jedan drugi je reagovao/la na Kuja za temu
Upravo tako! Ja PRaT u najvećoj meri doživljavam kao "muzikalnost" uređaja, koji je sposoban da prenese punu emociju nekog dela koja čini suštinu muzike. Cyrus Two ima tu moć da me povede na vožnju rollercoaster-om i natera da skočim na noge lagane i zasviram air guitar. 🤘🎸 Imam utisak da je sve manje komercijalnih uređaja sposobnih za tako nešto. Ganja se napucan zvuk, muzika zvuči kao filmski specijalni efekti. I na ovom HiFi sajmu kao i godinama unazad bila je prisutna gomila preskupe opreme koja nije bila sposobna da prenese suštinu muzike. Zvuk je u slučaju dobrog dela preskupih sistema prštao od detalja i tranzijenata, ali je, zvuči paradoksalno, bio dosadan. Džaba sposobnost određivanja pozicije pojedinačnih instrumenata u orkestru i količine pljuvačke u uglu usana pevačice, ako te muzika ne ponese.2 poena -
Novopridosle skalamerije
asimze i jedan drugi je reagovao/la na zerowaf za temu
Čuva Bog Mlađu svog!2 poena -
Novopridosle skalamerije
zerowaf i jedan drugi je reagovao/la na Zen Mod za temu
pamda, do pemzije ce se nakupovati i koristiti ihaj samgledaj da je sto zdraviji docekas2 poena -
GM70 / II (end of game)
Lemić i jedan drugi je reagovao/la na BANAT za temu
Delim to misljenje da lampu ili el.cev ne valja obaviti sa tim cilindricnim hladnjakom , taj i takav hladnjak treba koristiti ali tako da je odmaknut od stakla balona GM70 bar jedno oko 15-20mm tako da sa donje strane moze da cirkulise hladan vazduh oko stakla balona zahvaljujuci efektu komina ili dimnjaka koji takav visoki cilindar postavljen oko lampe izaziva, takav komin ili cilindar mora da bude napravljen od metala koji dobro provodi toplotu i da je u mat crno eloksiran kako sa unutrasnje tako i sa spoljne strane , sa spoljne i unutrasnje strane nije lose i da ima i vertikalna rebra za poboljsano hladjenje , mat crna eloksaza sa svih strana je bitna radi postovanja termodinamickog zakona ili efekta zvanog ``crno telo`` ili ``black body`` , odnosno radi efikasnijeg odvodjenja toplote sa anode lampe koja zraci toplotu kroz stakleni balon .2 poena -
Šta trenutno slušam . . .
paja959 i jedan drugi je reagovao/la na Doktor za temu
^ Posedujem na vinilu. Remek delo. Ovde ide atm : https://music.youtube.com/watch?v=VxXvwnCH6BA&list=OLAK5uy_liBq0SN8-RUKYECuAYewiurHvPe3c9UC4 Crossing the Bridge - Live in Boulder, by Steve Roach STEVEROACH.BANDCAMP.COM 8 track album Vrhunska elektronika.2 poena -
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
LightMatic i jedan drugi je reagovao/la na Doktor za temu
Ovaj model je već "kofica". Modeli CD1 ( ultra redak, skoro pa nemoguća misija za videti ), CD2 ( redak, imao prilike videti i čuti jednom kod Miše Imperial Audio ). CD3 model se može ovde u Srb povremeno naći na KP zato što je to uvozio Tehnopromet u "zlatno" doba države, tj. pre svih ovih govnanja što su nas snašla i desila se. Konkretno vezano za model CD3 koji posedujem : jedan radnik u fabrici je sklapao, drugi testirao. Na donjoj ploči uredjaja imaš njihova imena i potpise. To je posao. Slikam danas popodne kada se vrnem s posla, pa postujem ovde. Isto iskustvo sam imao sa reparacijom Ortofon Rohmanna. Jedna žena je radila reparaciju, druga testirala. Imam negde i za to papir sa njihovim svojeručnim potpisima. I tu da zahvalimo Siniši ( nije to onaj S. Sretenović što valja Mcintosh, Tannoy . . . ostalo ) koji je tada radio u Tehnoprometu i bio direktno zaslužan za uvoz Cambridge Audio, Heybrok, Audio Inovations etc. Godinama smo "šankovali" u bašti SKC-a na nadeljnim berzama ploča, kao i unutra u holu zimi. Hvala mu !2 poena -
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
LightMatic i jedan drugi je reagovao/la na Doktor za temu
Da se vratimo na Cyrus Phono. Kada se pojavio model One u nekoliko navrata sam slušao kod prijatelja ( Thorens 160 sa njegovom ručicom, neki tada aktuelni Ortofon iz serije OM ). Pozitivno iskustvo def. Model Two nisam imao prilike čuti. Naravno da tada nisam imao pojma da su unutra Sinergetics op amp-ovi. Tada nisam ni znao da se nalaze i u Cambridge Audio CD 3. Hvala @Kuja na temi. Pitanje za tebe : koji ti je phono više legao ? Iz Keca ili Dvojke ?2 poena -
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
Kuja i jedan drugi je reagovao/la na Vix za temu
Mi redovno PRaT-imo Mooda za Bbrege je ucek bilo i bice. Ono, ista prica kao i za med. Onaj pravi negde postoji, i ko je probao zna, ali zato ima toliko laznjaka na trzistu da se vise ne zna sta je sta. Pa neko moze u momentu da pomisli i kaze da pravi med nikad nije ni postojao. E tako je i ovde. Mi smo probali pravi audio med, i njemu tezimo2 poena -
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
Ikaro i jedan drugi je reagovao/la na Mikorist za temu
Imaju englezi i dobre robe.(pogotovo tamo gde sam delove nabavljao - Milton Keynes) Nije sve magla. Ali ima i magle. Prvilo je da nema pravila.2 poena -
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
Ikaro i jedan drugi je reagovao/la na Zen Mod za temu
narocito se lepo primenjuje u opisu rada svih vrsta engleskih mudozabubreg uredjaja2 poena -
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
chakija i jedan drugi je reagovao/la na Mikorist za temu
Za čitaoce foruma koji nisu upoznati sa ovim neobičnim pojmom, PRaT je akronim, skraćenica za tempo, ritam i tajming. U kontekstu zvučnih uređaja i akustike, PRaT se koristi da označi kako zvuk dolazi do izražaja kroz tempo i dinamiku, nagoveštavajući koliko dobro komponenta (U ovom slučaju je op-amp) reprodukuje muzičke detalje. U suštini, PRaT se može shvatiti kao indikator sklada i harmonije i trebalo bi da jasno čujete i razlikujete zvuk gitare, klavira, flaute, bubnjeva i drugih instrumenata a da ni jedan ne dominira niti potiskuje ostale. Perkusije, šejkeri, trube, violine, glasovi svi dolaze do izražaja sa prirodnim, toplim i dobro izbalansiranim karakterom od prvog tona.2 poena -
Emerald Phono Stage
Mikorist i jedan drugi je reagovao/la na Zen Mod za temu
napraviti prvo as is, pa ako zadovoljava ukus, onda magijati al kako ovo sokocalo ima koliko toliko korektan shunt reg, nece tu baterije puno doneti2 poena -
Novopridosle skalamerije
grone i jedan drugi je reagovao/la na Doktor za temu
2 poena -
Unazad više godina gledam/čitam/pitam o phono pream-ima. Skrasio sam se sa ostalim komponentama u (trenutno) tri moja audio sistema, ali mi je phono preamp uvek bio neki izazov da napravim uz pomoć prijatelja. Preturio sam do sada topološki cevne ( Korato, Sindric, @ZZZ ), hibridne ( Kenjalo ), op amp ( Pro-Ject ). Prošlo je i došlo nekoliko SUT-ova ( Sowter, Ortofon ), pa onaj MC preamp Ortofon MCA-76. Ali nijedan nema snubere, torus sa slepim navojem, šild, Signetics..... Sticajem okolnosti, kada je @Mikorist pisao ovde, potom nabavio vintage op amp NE5332, sasvim slučajno ga pitah koji op amp ima u Cambridge Audio CD3. I tako dolazimo do Emerald-a. Hvala @Mikorist i @Zen Mod-u na svim dodatnim informacijama i odabiru šta bi se radilo. Emerald Phono Stage Dvostepeni dizajn sa op-ampovima, sa mogućnošću preklapanja pojačanja za MM/MC i podešavanja opterećenja zvučnice. Phono stejdž za zvučnice sa pokretnim magnetom (MM) ili pokretnim kalemom (MC) sa sledećim karakteristikama: Preklapanje između pojačanja od 40 dB i 60 dB. Preklapanje između ulaznog opterećenja od 47,5 kΩ i 100 Ω. Izuzetno precizna RIAA ekvalizacija. Dosledne performanse u oba režima pojačanja. Kod phono stejdža sa op-ampovima, svaka odluka u dizajnu povlači određene kompromise. Emerald primenjuje sve kroz VSPS (samo MM) i Phonoclone (samo MC) projekte, počevši potpuno iznova. Cilj je bio kreirati kolo koje radi sa svim vrstama phono zvučnica, bilo da su niskog ili visokog pojačanja, sa pokretnim magnetom ili pokretnim kalemom. Phono Stage Gain i osetljivost kertridža Izlazni nivo / dB -10 [ne podešavati] Nominalni izlaz / mV rms 316 CD lajn nivo Osetljivost kertridža / mV Potrebno pojačanje napona srednjeg pojasa / dB 10 30 prilagođene vrednosti 9 31 prilagođene vrednosti 8 32 7 33 6 34 5 36 MM 4 38 3 40 2 44 1 50 Konfigurcija S1 ili S2 (50 dB) 0.9 51 " 0.8 52 0.7 53 0.6 54 0.5 56 MC 0.4 58 0.3 60 0.2 64 0.1 70 Konfiguracija S3 (70 dB) 0.09 71 " 0.08 72 " 0.07 73 " 0.06 74 " 0.05 76 " 0.04 78 " 0.03 80 prilagođene vrednosti 0.02 84 prilagođene vrednosti Tradicionalno, većina phono stejdževa počinje sa pojačalom za ekvalizaciju od 40 dB za MM zvučnice i dodaje zaseban stepen pojačanja od 20 dB na ulazu, kako bi ukupno pojačanje dostiglo 60 dB potrebnih za MC zvučnice. Taj dodatni stepen pojačanja može biti i poseban aktivni element, poznat kao MC "head amplifier" ili pred-predpojačalo. Nije potrebno napominjati da se zvučne karakteristike i nivo šuma kola mogu drastično razlikovati sa i bez tog dodatnog ulaznog stepena. Emerald koristi drugačiju strategiju. To je dvostepeno pojačalo za ekvalizaciju koje radi na dve fiksne postavke pojačanja. Aktivno kolo je isto za MM i MC zvučnice, i performanse su dosledne. Na prvi pogled, Emerald bi mogao delovati kao kompromis koji žrtvuje performanse zarad praktičnosti. Emerald je izvanredno MM pojačalo, daleko superiornije od VSPS-a u svakom pogledu. Kao MC pojačalo, zvučno je dosledno Phonoclone-u — gotovo su identični osim zbog invertnog i neinvertnog režima rada op-ampova i razlika u filteru za visoke tonove — uz dodatnu svestranost rada kao MM fono stejdž kada je potrebno. Pojačalo Šema Emerald kola prikazana je ispod. Džamper JP1 ima dva prekidača. J1-1 povezuje R2 u ulazno opterećenje, smanjujući ulaznu impedansu sa 47,5 kΩ (R1) na 100 Ω. J1-2 povezuje R3 na inverzni ulaz, povećavajući pojačanje IC1. IC1 i IC2 su zamišljeni da budu Signetics NE5534N . Bilo koji drugi op-amp može se koristiti za MM konfiguraciju, ali su potrebni bipolarni op-ampovi sa niskim ofset naponom za MC konfiguraciju. R6 i C1 čine RIAA filter za visoke tonove, dok C2, R7, R8 i R9 pružaju ostatak RIAA frekvencijskog oblikovanja. Izlaz prolazi kroz otpornik za prigušenje R10 i izlazni spojni kondenzator C3 koji uklanja ofset napona. Phonoclone je sličan dvostepeni MC phono preamp, ali oba op-ampa rade u invertnom režimu, a kolo sa ulaznom impedansom od 0 Ω ne može se modifikovati za rad sa MM zvučnicama. Emerald pravi potrebne izmene u neinvertnom režimu rada i promenljivoj ulaznoj impedansi, ali to znači da pojačanje ne može biti manje od jedinice. Kao kod VSPS-a, visokofrekventni odziv prestaje da prati RIAA krivu kada mreža filtera više ne može da primeni potrebna slabljenja. Kod Emerald-a, ovaj problem je elegantno rešen jer, za razliku od jednog stepena kod VSPS-a, imamo dva stepena pojačanja, što pruža međustepenu tampon zonu u koju se pasivni filter za niske tonove može bezbedno ubaciti. Ovaj hibridni (aktivni/pasivni) pristup ekvalizaciji donosi niz prednosti u odnosu na potpuno pasivni pristup. Najvažnije je da omogućava oko 20 dB veće naponsko pojačanje sa istim aktivnim pojačavačkim elementima. Kao i uvek kod višestepenih phono preamp dizajna, postoji balans između šuma i naponske margine, ili čak između niskog šuma na niskim frekvencijama i niskog šuma na visokim frekvencijama. Kod Emerald-a je nađena sredina, praveći kompromis gde god je to bilo moguće. Implementacija pasivnog filtera za visoke tonove u međustepenu donekle utiče na šum visokih tonova, ali je ovo ograničeno na MM konfiguraciju i samo na najviše čujne frekvencije. Ovo se vraća kroz značajna poboljšanja u naponskoj margini signala i preciznosti RIAA ekvalizacije na visokim frekvencijama. Vrednosti otpornika nisu uobičajene, ali su standardne 1% vrednosti i dostupne su kod dobavljača poput Mousera. Prema simulaciji, RIAA odziv kola je precizan na 0,1 dB uz upotrebu komponenti sa tolerancijom od 1% ili boljom. Napajanje Toroidni transformator od 25 VA sa dva sekundarna namotaja od 12 VAC povezan je na dva mostna ispravljača kako bi generisao V++ i V-- napone koje napajaju PCB. Kondenzatori za filtriranje su na PCB, pored kola za regulaciju napona. S-reg je jednostavan šant regulator sa aktivnim izvorom struje. Autor ga naziva šant-izvor regulator. Svaka naponska grana ima četiri tranzistora. Prva dva čine izvor struje. Kao što ime sugeriše, ovaj deo je podešen da generiše konstantnu izlaznu struju bez obzira na ulazni napon, čime pruža dobro odbijanje šuma (ripple rejection) kao i ugrađenu zaštitu od preopterećenja. Druga dva tranzistora čine šant, iako je možda logičnije razmišljati o ovom delu kao o pojačivaču napona sa referentnim padom napona na diodi kao ulazom i izlazom koji je povezan sa opterećenjem. Šant pokušava da održava izlazni napon konstantnim, dok izvor obezbeđuje konstantnu struju. Šant mora, prema tome, apsorbovati onoliko struje koliko je potrebno da napon na opterećenju ostane stabilan. Planirana je dual mono verzija sa dva torusna transformatora, svaki sa šildom (elektrostatičkim ekranom) i slepim navojem (screen winding) za dodatnu izolaciju i smanjenje šuma. Za precizno podešavanje snubera na sekundarnom namotaju svakog transformatora, koristiće se Kvazimodo metoda za merenje. Ova metoda omogućava tačno određivanje početnih vrednosti otpornika i kondenzatora snubera, što će doprineti optimizaciji performansi napajanja i smanjenju preostalog šuma. Za ovo je potreban neko ko ima Kvazimodo. Spisak delova za Mouser R1 47.5k 660-MF1/4DC4752F KOA Speer 2 660-MF1/4DC4752F|2 1% 0.25W metal film R2 100R 660-MF1/4DC1000F KOA Speer 2 660-MF1/4DC1000F|2 1% 0.25W metal film R3 68.1R 660-MF1/4DC68R1F KOA Speer 2 660-MF1/4DC68R1F|2 1% 0.25W metal film R4 1k 660-MF1/4DC1001F KOA Speer 2 660-MF1/4DC1001F|2 1% 0.25W metal film R5 1.5k 660-MF1/4DC1501F KOA Speer 2 660-MF1/4DC1501F|2 1% 0.25W metal film R6 2.26k 660-MF1/4DC2261F KOA Speer 2 660-MF1/4DC2261F|2 1% 0.25W metal film R7 866k 660-MF1/4DCT52R8663F KOA Speer 2 660-MF1/4DCT52R8663F|2 1% 0.25W metal film R8 2.49k 660-MF1/4DC2491F KOA Speer 2 660-MF1/4DC2491F|2 1% 0.25W metal film R9 93.1k 660-MF1/4DC9312F KOA Speer 2 660-MF1/4DC9312F|2 1% 0.25W metal film R10 47R 66-RC20GF470J TT Electronics 2 66-RC20GF470J|2 5% 0.25% carbon composition IBT R11 100k 660-MF1/4DC1003F KOA Speer 2 660-MF1/4DC1003F|2 1% 0.25W metal film R12,R13 10k 660-MF1/4DC1002F KOA Speer 4 660-MF1/4DC1002F|4 1% 0.25W metal film R14-17 22.1R 660-MF1/4DC22R1F KOA Speer 8 660-MF1/4DC22R1F|8 1% 0.25W metal film R18,R19 475R 660-MF1/4DC4750F KOA Speer 4 660-MF1/4DC4750F|4 1% 0.25W metal film R20,R21 10k 660-MF1/4DC1002F KOA Speer 4 660-MF1/4DC1002F|4 1% 0.25W metal film R22 1k trim 652-3296W-1-102LF Bourns 2 652-3296W-1-102LF|2 1% 0.5W ceramic trimmer, alt 72-T93YA-1K C1 33nF 505-FKP20.033/63/2.5 Wima FKP2 2 505-FKP20.033/63/2.5|2 polypropylene film/foil, 2.5% 5mm C2 3.3nF 505-FKP23300/63/2.5 Wima FKP 2 505-FKP23300/63/2.5|2 polypropylene film/foil, 2.5% 5mm C3 2.2uF 80-C4GAFUC4220AA0J Kemet 2 80-C4GAFUC4220AA0J|2 Any metallized polypropylene or audio grade coupling cap C4,C5 1000uF/25V 647-UKZ1E102MHM Nichicon KZ 4 647-UKZ1E102MHM|4 or Nichicon FW,KW,FG C6-9 100uF/25V 647-UKZ1E101MPM Nichicon KZ 8 647-UKZ1E101MPM|8 or Nichicon FW,KW,FG C10-13 0.1uF/100V 810-FG24X7R2A104KNT6 TDK Ceramic X7R 8 810-FG24X7R2A104KNT6|8 Ceramic bypass capacitors 8 pin sockets 575-193308 Mill-Max 4 575-193308|4 Q1,Q3,Q5,Q7 BD136 512-BD13616S Fairchild Hfe=100 8 512-BD13616S|8 TO-126 pnp transistor (alternate BD138,BD140) Q2,Q4,Q6,Q8 BD135 512-BD13516S Fairchild Hfe=100 8 512-BD13516S|8 TO-126 npn transistor (alternate BD137,BD139) JP1 0.1" pin header, 2 row 4 pos. 517-929665-09-02 3M series 929 2 517-929665-09-02|2 jumper shorting jumper, blue 517-952-10 3M series 929 4 517-952-10|4 Izvorna ideja i projekat je na RJM Audio - The Emerald Phono Stage PHONOCLONE.COM Gerber fajl za izradu PCB kod JLCPCB je u atačmentu. (Hvala @Zen Mod na pomoći oko provere PCB ) Gerbers Emerald.rar1 poen
-
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
LightMatic je reagovao/la na Kuja za temu
Nisam siguran! Okačio sam šeme za poslednju verziju tzv. "TOG" koja je praktično ista kao i "issue 07". Od svih jedino ti kondenzatori nemaju navedenu vrednost na šemi, a za njih u spisku delova piše "Deleted". Ne znam šta to znači? Cyrus-i su tokom godina nekoliko puta unapređivani, tako da je moguće da je ovo revizija u kojoj su ti kondovi izbačeni? Evo delimičnog spiska delova: U servisnom uputstvu postoje šeme i za stariju verziju "issue 06". Phono sekcija deluje isto kao na poslednjoj verziji, a vrednosti tih kondenzatora (na ovoj šemi C17/18 i C5/6) su 100pF 100V PP. Pretpostavljam da bi to trebalo da budu vrednosti i na poslednjoj verziji, pod uslovom da ti kondenzatori na njoj nisu izbačeni. Evo šeme i delimičnog spiska delova za verziju 06:1 poen -
1 poen
-
1 poen
-
1 poen
-
Video sam da se hladnjaci rade od lima oblika zasečene piramide, ne valoviti kao što je ovaj moj i koji imaju perforaciju poprečnim kanalima u odnosu na vertikalu i koji su kao zakrivljeni ka spolja i na gore. Naravno, ne postoji izbušen dimnjak. Nađoh na netu da je neko napisao da KT88 radi na 200*C i da može da ide i na 250*C. Takođe sam pročitao da temperatura samog grejača, ne znam koje cevi, može biti i 1.400*C, katode 1.000*C. Takođe da pošto se radi u vakumu, temperatura se prenosi zračenjem i otuda ono što sam napisao da ne sme da se pokrije zona katode. Saša mi danas istakao i to jeste tačno. Da cevi trebaju da se hlade, imale bi neko hlađenje, ima i takvih cevi, ko što kaže Banat, ali me nisu zanimale. Dalje, navedeni podaci o cevima bi trebalo da podrazumevaju garantovane karakteristike i broj sati, pod maksimalnim opterećenjem i to bez cinculiranja, znači, zabodi, pali i gasi i do tog broja sati. Cevi su bile podređene vojnim standardima i to je amin, što znači da se radi o minimumu koji će cev da odradi, a one koje su kvalitetnije izrađene će raditi i duže. Pričao mi je Kenjalo da jedana cev 6n6p u Kostolcu radi više decenija svaki dan, verovatno je na donjem režimu rada i zato može. GM70 je vojna cev, znači da mora da radi na -55*C, gde oni imaju mesto koje je naj hladnije na planeti, a isto tako da mora da izdrži i pustinjsku vrelinu. Od predajničke cevi je tražena snaga, znači 1,5Kv i sve na maksimum. Kad pričamo o audio upotrebi, prvenstveno se traži zvučni kvalitet, trajnost je u drugom planu, barem ja tako gledam, tako da sam spremam da menjam cevi po isteku deklarisanih sati gorenja. Nikola Vukošić je voleo da prži cevi do koske recimo, Buca Maričić je gađao neki sinergijski optimum, predlaže mi oko 850v za GM70, a cev već lepo radi od 600 pa do 1.500v, druga je priča o zahtevnosti delova i svega za toliko visoki napon. Za grejanje sam našao da kažu da ispod 19v cev loše počinje da zvuči, preko 20v da se prebrzo troši, sad je na 19,53v, bila je možda i na 19,80v, sad je maknut otpor zbog umetanja prigušnice pa je tako ispalo. GM70 traži minimum pola sata da proradi dobro, a tek nakon dva sata dobije pun zvuk. Gore prikazana merenja su i bila nakon otprilike dva sata, ranije sam isto merio ali u kraćem vremenu od paljenja, ali nisam očitao nikad više od 270*C. To znači da je ovo pri put da sam izmerio tih 332*C i što se poklapa sa slušnim zaključkom kad amp zazvuči u punom bogatstvu. Stotinak stepeni na cevi sa hladnjakom je skoro trećina manje, to mi izgleda baš dosta, tehnički gledano, nije cev u uslovima gde je vrela atmosfrera, ili zatvorena u neko vojno vozilo pa da se pregreva. Viša temperatura grejača je brži protok elektrona i obratno, očigledno je da ipak zvuči bolje kad je brže, zato sam i rekao da ću morati da probam da zaključim nešto po ovom pitanju. Ovaj par cevi radi već više godina u sadašnjem režimu, sad kad je meren signal, prednapon je spušten sa 113v na 110v, što nije ništa, a i pitanje koliko je prvi put bilo pa tačno, u svakom slučaju joj ništa ne fali i smeta, a i imam ih dovoljno u šteku. Ali tražiću baš podatak o temperaturnom režimu rada.1 poen
-
1 poen
-
A zasto su oni otpornici unutra res peceni?1 poen
-
Još jedan phono stage sa Signetics NE5534AN i NE5532N :)
LightMatic je reagovao/la na Kuja za temu
..Zaboravih da napomenem i bitnu razliku između Keca i Dvojke. Ako se koristi eksterno PSX napajanje, tada interno napajanje Dvojke napaja isklučivo phono sekciju a eksterno napaja izlazni deo. Tako da su napajanja ulazne i izlazne sekcije potpuno razdvojena, što prepostavljam da pozitivno utiče na phono deo. Plus, interno napajanje u Dvojci ima jači trafo, veće filterske kondenzatore i sve ostale komponente napajanja odgovarajuće dimenzionisane, što možda još doprinosi za koji promil. Znači MM sekcije Keca i Dvojke imaju istu šemu, ali možda neke od pomenutih stvari vezane za napajanje ipak prave dodatnu razliku u korist Dvojke.1 poen -
Sjetio sam se ove epizode:1 poen
-
kad budem nesto pravio sa lampama 6077 i 6078 imacu u vidu vase savete.1 poen
-
...Da ne pričam da mi je digitalni izvor Naim (PCM1704K). Znači sve pršti od PRaT-a! 😅1 poen
-
- nacelno sto je temperatura lampi manja duze ce da traju , i to se donekle postize kada se primeni ``siromasnija`` anodna struja radom u AB-klasi , takav rad izlaznih lampi je primenjen u mnogim Mc-Intosh , Electro-Voice , i jos nekim lampaskim PP audio pojacalima koja rade veoma blizu hladne B-klase , tamo lampe znaju da traju izuzetno dugo , - licno ne bih koristio busene odnosno perforirane zidove tih okruglih hladnjaka jer se tako kvari efekat komina , odnosno kroz te rupe vertikalno strujanje vrelog vazduha se ometa jer se javlja fals vazduh sa strane , -kod snaznijih koxialnih metal-keramickih lampi sama anoda se hladi pomocu ventilatora odnosno turbine , kod jos snaznijih metal-keramickih lampi anode se hlade vodom(antifriz) sistemom kao kod automobilskih motora , zadnja generacija izuzuetno snaznih metal-keramickih lampi hladila se isparavanjem rashladne tecnosti u dodiru sa vrelom anodom .1 poen
-
Novopridosle skalamerije
LightMatic je reagovao/la na zerowaf za temu
Pa da! Nije da planiram baš uskoro, ali neka pripreme počnu.1 poen -
1 poen
-
PRaT je bio hit pre 10+ god. i zaista pojava ovog trermina je vezana za UK audio sprave. Naim Audio & Linn naročito. Nego, ima nešto i u tome. Ovde na forumu je to ona noga koja cupka, osmeh na licu koji traje . . .1 poen
-
Kondenzator 50uF 400V 50/60Hz MPF
LightMatic je reagovao/la na Mikorist za temu
...u pivce da se kladimo da ovaj u napajanju nema RC snuber i slepi navoj.... ali zato ima sajlu namotanu na kabl od mešalice za cement...talične valjke, bukovo drvo i stikere protivu zračenja. TAL audio1 poen -
Kondenzator 50uF 400V 50/60Hz MPF
LightMatic je reagovao/la na Aleks za temu
Motor run kondi. Neko kaže da to doprinosi dodatnoj filtraciji u napajanju, ono, final touch za napajanje. Ja ih vidim na mestu 6db skretnice na prema FR kad se reže na 400hz, ako bih ikada radio 2way sa nekakvim dipole bass helperom (nije da mi se ne priviđa ). Čuvaj to ili stavi na PS napajanje, neće da škodi, a ako ne škodi onda koristi, jel1 poen -
1 poen
-
Ideja o novom ampu je na tihoj vatri, listam net ali skoro da nema ništa novo, sve datira od oko 2010. Moj ideal je dvestepeni pojačivač sa triodama, tako da sad sa tetrodom se to kosi, mada sve što sam našao za nju je više nego pohvalno. U međuvremenu se pa nešto i "uradilo", doduše ono što dolazi na sam kraj: Hladnjaci za cevi, namenski za 300B. Ovo je manje, hladi 6SN7. Pošto je rastegljivo, navučen jedan na GM70, a desna lampa gola. Posle jedno dva sata, očitana temperatura na samom vrhu cevi, bilo je 332C° Leva sa hladnjakom, ali sa otvorenim vrhom, očitava do nekih 227C°, znači stotinak stepeni hladnija. Mereno na sredini je razlika neznatna, a na dnu je ista , kao i na šasiji okolo. Ovoliko hlađenje nisam očekivao. Hladnjaci se ručno rade, u pitanju je aluminijum lim oko 0,40mm debljine, potom plastifikovan u rasteru da bi se dobila što veća površina, a i estetika, mada nisam siguuran da je plastika zgodna na hladnjaku inače. Možda bi bakarni ili mesingani lim bili lepši i činkovitiji. Sam hladnjak je elastičan i može se i širiti i sabiti, tako da se ponaša i kao prigušivač, svojvremeno je bio popularan Šuk Muk, kao ruska kapa, Unison je to radio, Talijani, vazda estete. Video sam na netu da sprežu gumicom preko hladnjaka. Kad napravim pomagalo, napraviću više varijanti pa igrarija. Lampa mora da se greje i predviđena je za to, da li valja da se toliko podlađuje, nemam pojma, jer sve mora imati neku optimalnu radnu temperaturu. Možda se može slušno nešto zaključiti, danas je tek drugi put mereno da bi se potvrdilo i da nije prvi put bilo greške.1 poen
-
1 poen
-
Hvla, što se tiče cevi, ja sam završio, ruske su potukle sve što sam imao potrebu da lično slušam. Imam i manja dupla C jezgra. Ima jedan lep članak u SP, tip kaže 3 sekundara i 2 primara za izlazne trafoe. Tanoy DC 15 cola, slušao sam novu seriju na Kenjalovom 211 još 93, potom Vukošićev 211 sa starim DC 15, HPD 385 96. i tad sam ih kupio. Aca RAAL ih je reparirao, povećao efikasnost boljim kalemovima, potom Hodalić i on uprostili skretnicu na prvi red, kondiš i kalem samo, ja finio membranu, odlično je radio sa Hiragom i Euridice. Ali eto, posle jedno 5 godina sam prešao na 6,5 inčni Fostex. Čuvao sam Tanoy još jedno 5, 6 godina, dok nisam spoznao Lautere i tek tad otuđio i nikad nisam poželeo da im se vratim. Slušao sam u Berkliju od 95l, Ardenima od 175, oni su bili popularni kad sam bio momčić, reinkarnacija je bila sa cevašima, potom u 250l a i u 800l kod drugara u kući. U jednom trenutku su bili dupli Tanoyi, pa ne znam kolko srednjih plus vusoki, ukupno je na zidu bilo 16 drajvera. Impresivno, ali ipak bez magije FR. Zanimljivo je da je taj drugar, nažalost pokojni, nenormalno mnogo zvučnika i imao i još više napravio, završio na nekim Nestorivićima, a kad sam mu iz zezanja ubacio FR Big iz Better sa 4,5 inča, nije ih više uklonio i imao ih je uvek uz neki drugi par, pošto je bio malo i zavisan od promene.1 poen
-
^ Auuuuhhhh. Kakva je ovo albumčina. Obavezna lektira za sve koje interesuje prog rock. Dje me nađe.0 poena
-
Trenutno na sajtu 0 članova, 0 Skrivenih, 14 Gosta (Pogledaj celu listu)
- There are no registered users currently online
-
Forumska statistika
9.1k
Ukupan broj tema446.6k
Ukupan broj objava -
Statistika članovȃ