Jump to content

Najbolji članovi

Popularan sadržaj

Showing content with the highest reputation on 07/31/23 u svim oblastima

  1. Zen Mod

    Majstori, Majstori...

    nista Loctite, podmazivanje (samo) navoja svaki masinac zna da podmazan navoj znaci kontrolisano stezanje na tacan momenat, a to po prirodi stvari obezbedjuje samokocivost ko ne veruje, neka proveri knjige ...... pa tek onda iznosite misljenja
    4 poena
  2. aaa zmaju!

    Majstori, Majstori...

    20230731_163511.mp4
    4 poena
  3. Zen Mod

    Majstori, Majstori...

    za odvrtanje kupiti korektan kljuc (poznatog proizvodjaca), ili naci teleskopski ili standardne duzine + odgovarajuci DIY cevni dodatak za zavrtanje - koristiti isti, odokativno ga koristiti kao da je iste duzine kao original ( koji nije valjao) pre skoro 35god sam dosao u situaciju da sam gumu samo probusio (ne pocepao) i da sam srecom imao fadipovu noznu pumu u gepeku, te sam presao 20 km dopumpavajuci gumu svakih 2km elem, nisam mogao da odvrnem 1 od 4 srafa, zahvaljujuci pistoljskom zavrtanju kod vulkanizera par meseci pre....... dzaba sto uredno 5-tocak pod haubom dovucem se do vulkanizera posle pomenutih 20km, da bi covek potrosio pola sata da odvrne 4-ti sraf, pomocu trikova svih prisutnih (on odvrce pistoljem, ja na polugu vucem felnu od glavcine) - navoj ostecen i na srafu i u glavcini nedelja, nista delovi, majstori za zamenu glavcine okrpljena guma, zavrnuli 3 srafa, vozi dalje posledica - 35 godina pistoljem kod vulkanizera se odvrcu srafovi, zavrtanje striktno moja ruka i kljuc
    4 poena
  4. Brijac

    Majstori, Majstori...

    Moze i moment kljuc, da te ne gledaju bledo u radnji 😁 Desava se 😅
    4 poena
  5. BANAT

    Majstori, Majstori...

    Aleks taj Stojanovic iz Nisa nije nikakav majstor nego obicna secikesa i prevarant koji je hteo da te opljacka ! , dok ovaj drugi sto ti je do kraja popravio klimu i naplatio 30E je pravi majstor i posten covek , jer zna da kvar popravi i naplacuje realno tako da svaka strana bude zadovoljna , kako on sto ti je klimu popravio tako i ti kao musterija jos i vise , na zalost primecujem da se nakotilo mnogo vise onih majstora od one prevarantske sorte , ps ,u raznim reparatur poslovima vazi staro pravilo ; `Jedna zadovoljna musterija donosi tri nove musterije , dok jedna nezadovoljna musterija otera njih deset . `
    3 poena
  6. Jbg, meni vulkanizeri nisu jasni. Brate dragi, bukvalno ti je to pola posla. Pedeset posto jbt. Pa kupi moment ključ majkumujebem, kupi nastavak za pneumatski/baterijski pištolj… ima nastavci za 100Nm, za 120Nm, 150Nm pa steži pištoljem. Al’ kad vidim da gospodin ukrivo uhvati navoj i samo tera, pa ruku bih mu polomio.
    3 poena
  7. BANAT

    Majstori, Majstori...

    Moja je stara visedecenijska praksa da kod srafova (brezona) tockova bilo od auta ,traktora, ili prikolice Obavezno blago im namazem navoj ili nekom toat mascu ili nekim motornim uljem , ali Nikako i Nikada !!! i konus brezona koji obezbedjuje da se brezon vremenom sam ne odvrne , taj konus mora da ostane apsolutno SUV !!!
    3 poena
  8. Zen Mod

    Majstori, Majstori...

    mda kogasuzmijeujedaletajseigusteraboji religiozno svaki sraf pre vracanja dobije kap-dve ulja ono, zadnjih desetak godina vozim kantupuntoclassic (sipaj i vozi) al' sam se iskolovao na kecu prethodnih milion godina, 90% stvari sam sam radio, gledajuci da sve sto moze bude preventivno no, sad se ostarilo, i vremena su drugacija cak i OCD popusta
    3 poena
  9. Doktor

    Novopridosle skalamerije

    Upravo donese poštar na pos'o mi. Stay tuned. ( u prevodu : biće u adekvatnoj temi kasnije danas . . . ).
    3 poena
  10. LightMatic

    Majstori, Majstori...

    Žao mi je što se ovakve stvari događaju, a to je izazvano čistim nemarom. Da ne davim jer moja naklapanja Vam sigurno neće pomoći. Ja koristim već dugi niz godina uspješno, ovakve ključeve za odvrtanje, one original što dođu sa kolima ne koristim jer i ne izgledaju da su predviđeni za korištenje. Ovaj teleskopski košta oko 10 eura.
    3 poena
  11. zerowaf

    Majstori, Majstori...

    Na jednom auto tuning forumu su članovi pisali hvalospjeve o nekom Parkside baterijskom udarnom odvijaču od, ako se dobro sjećam, 150 Nm s kojim su si sami mijenjali kotače pred ljeto ili zimu E sad, ako Parkside nije ipak dobar, vjerujem da Makita ima nekakav udarni odvijač na baterije vjerojatno i od više nego 159 Nm sile. ..... Što se ostalog tiče, potpuno si u pravu! Mamlazi pod normalno pretežu te vijke kad stavljaju felge i skoro nitko se ne služi moment ključem. Kod mene mi majstor ni sa šipkom nije mogao otegnuti šaraf, oa smo zajedno otišli do vulkanizera koji je to stegao. On ga je otpustio sa svojim Milwaukee pneumatskim pištoljem s kojim ga je i stegao. Još se hvalio kako s tim pištoljem odvrče i zavrče kotače na šleperima. Kakva budala! ...... Edit: Tehnički najtočnije bi bilo nabaviti kiloključ i izguglati na koju se točno silu priteže. Edit 2: Mislim sada da nisu tamo na Crotuned forumu pisali o 150 Nm nego o 400. Vidi video: https://youtu.be/lEXIYKOyJRg Ako je ovo u videu točno, mislim da bi trebao moći otpustiti (ili otkinuti glavu???) sa svakog vijka kad skidaš felgu. Za zatezanje, primaknuti sa strojem, a dotegnuti kiloključem. Može i na osjećaj, ali to ne mogu napisati. Nekad je bilo na prvo škripanje, ali danas ne škripi dok već nisi razvukao korak navoja na šarafu.
    3 poena
  12. Woland

    Majstori, Majstori...

    navikao si na tabloide, da sam stvar započeo: UŽAS! Bahata Slovenka izgurala Srpskog turistu sa puta u Istri. Meštani pomogli, bilo bi jasnije
    3 poena
  13. Woland

    Majstori, Majstori...

    pocepah prednju desnu gumu na ivičnjak tokom mimoilaženja, bežeći od guske koja je zajahala srednju liniju da bi pregledala poruke na fejsu, a sve to na uskim Vodnjanskim ulicama; na suncu vrelo, felna aluminijumska, 5 šrafova zavrnutih do pucanja, jedan šraf sam skinuo bez frke nogom, ostali ni makac.. kineski ključ koji je došao sa vozilom se u momentu proširio i postao neupotrebljiv na kraju je bilo OK, lokalni majstor mi je pozajmio Makitin baterijski udarni odvrtač, pa sam stvar obavio, a lokalac je imao menščinidasetozove (a možda se tako i ne zove) moment ključ, zatezao dok nije kliknulo jutros sam se siledžijama koji su mi menjali gume najebao mmce, tražio im, i dobio nazad kintu za menjanje točkova, ne pokriva to ni blizu cenu nove gume, ali je pravedno dakle, danas se svako zove majstorem, a Majstora ni od korova, to je esencijalno, ali menščini da ni alat ništa ne valja, pa ako neko zna šta da nabavim za odvrtanje šrafova na točkovima, a da me ne izda, nek napiše, linkuje.. biću zahvalan a možemo i majstore da pljujemo
    2 poena
  14. zerowaf

    Majstori, Majstori...

    Najbolje su masne ferode!😃
    2 poena
  15. Zen Mod

    Majstori, Majstori...

    kad smo vec tu, oce neko kupi Ferodo plocice za keca? msm, cu ih namastim unapred, po zahtevu
    2 poena
  16. Ko voli da se igra sa pneumatskim/baterijskim alatom, postoje “torque rod” nastavci koji amortizuju sve preko određenog momenta (ovo treba da ima svaki vulkanizer)
    2 poena
  17. NIXIE

    Majstori, Majstori...

    To može.
    2 poena
  18. To treba da se pritegne radapcigerom Ne pomaže ništa drugo!
    2 poena
  19. Isto. Rekno mi neki majstor i koja mast ide (bakarna neka?) jer ove neke oće nešto zeznu na doboš kočnici. Elem, mećem grafitnu, jer nju imam, isto samo na navoj, obrišem ga da se kaže da ima nešto i toliko.
    2 poena
  20. Meni sa teleskopskom račnom majstor nije mogao otpustiti nakon one Milwaukee pneumatske skalamerije. Motao se teleskop kao štap za big game fishing kad udicu labane neka maksi sabljarka ili tuna. Naravno, nekako se mora odvrnuti, ali kad se nauči škola, kako su već pisali ljudi ovdje, pa onda inzistirati na ručnom zatezanju ubuduće. Kilo/Momentključ je baš ono po štreberski i najtočnije. Majstori inače brzo razviju osjećaj koliko zategnuti iz ruke bez kiloključa. Mislim, ako sam ja naučio, može onda svatko! Predlažem da prilikom sljedeće zamjene kotača pogledaš u kkavom su stanju navoji na šarafima I sam imam priču o pretegnutom šarafu koji je na koncu pukao kod otpuštanja i tada mi je mehaničar, pred oko 25 godina, održao lekciju o vijcima, pneumatskim pištoljima, zatezanju itd. Pokazao mi je i sve ostale vijke na kojima se skroz jasno vidjelo koliko je materijal istegnut, tj. koliko se promjenio na jednom dijelu vijka sam korak navoja zbog stalnog pretezanja pištoljem. Kupio sam set novih vijaka i od tada postao "momentključ nazzi" kad dođem vulkanizeru. U redu, pristajem i na ručno zatezanje bez momentključa, ali gledam "skače" li vulkanizer po šipci ili ju zategne otprilike kako bih to i sam napravio. Inače, nemam kiloključ kod kuće, ali sam ga predložio kao najtočniji alat s kojim ne bi trebalo biti problema.
    2 poena
  21. ManicP

    Majstori, Majstori...

    Ovo... ...teleskopska račna 1/2 cola (lepo staje u gepek a kad se produži na 50cm ubedi šraf da se odvije) i kvalitetni produženi nasadni ključ (ili ti gedora po srpski, imaju da se uzmu produžene) rešavaju problem. Moment ključ i nije neophodan. Vulkanizeri koji znaju posao zavrnu šrafove pištoljem i dotegnu ručno. Pouzdani znak da razmišljaju. I da su sigurnosni zavrtnji bezbedni (ja ih i lično popustim onom pomenutom teleskopskom račnom ili stojim čoveku iznad glave jer sam kupio drugi set za 50e jednom).
    2 poena
  22. shonne

    Majstori, Majstori...

    Ja ne idem kod vulkanizera koji koristi pistolj, samo rucno. 😁
    2 poena
  23. Koja

    Majstori, Majstori...

    Trebalo mi je 20 sekundi da shvatim šta sam pogrešno pročitao u prvoj rečenici..... iz te rečenice zamišljam te kako na biciklu bežiš od guske (a znamo koliko u vojvodini ima jata gusaka i kako mogu da uštinu kljunom). Takođe nisam shvatio kako su previše zategnuti šrafovi povezani sa cepanjem gume. Jedino što su mogli da ometaju je da nisi mogao da promeniš gumu sam na licu mesta pa su ti pomogli lokalci.
    2 poena
  24. vladd

    Majstori, Majstori...

    To je sada precizna oblast kao i hifa. Znaci, po navoju bakarna mast, e sad tu ne ide ovaj jednocelijski bakar, da ne kazem monokristalni, ali je za kotlovske potrebe, pa bakar ostaje u navoju kada toplota sprzi nosioca cestica. Moze i povrsina glavcine da se maze, mada je po meni bolji savet koristiti rucnu na cekanju (recimo semaforu ili nekoj gunguli), nego drzati nogu na kocnici, prednji se brze greju i prvi hvataju i ne treba grejati plocice, pride pustiti disk da se ladne. Bolje je kocenje tokom voznje...
    1 poen
  25. Ko nema moment ključ, stegnite tako da može da se popusti ključem koji ste dobili uz auto kad stanete na kraj. Ne da skačete po njemu i ne da imate 45kg.
    1 poen
  26. E jeste ga upetljali oko stezanja točkova… Vako: Nećete pogrešiti ako je navoj čist i suv i stignete ga na odgovarajući pritezni moment prema tipu felne i zavrtnja (uglavnom oko 120Nm). Nećete pogrešiti ni ako kapnete kap ulja samo na navoj. Ili bakarne masti. Mada ne mora. Vako ne: pogrešno je mazati konus bilo čime ili lepiti navoj bilo čime. Nikakvi loctiti nikakvih boja najbolje. Zeleni Loctite treba da se greje na 300 stepeni da bi se raspao inače se jako teško popušta. NIKAKO NE KORISTITI!
    1 poen
  27. LightMatic

    Majstori, Majstori...

    Uuu brate, kad ovo spomenu sa uljem, moja žena kupila novo auto 2017. (nije meni, nego sebi), došlo sa 2 kompleta guma (ljeto/zima) a jedne alu felge, došlo vrijeme da se skinu zimske sa auta a stave ljetne, ja uzeo da to odradim, šarafi se normalno odvili ali točkovi sa auta ni makac, zapekle felge za glavčine, 2 dana sam zalivao WD40-om dok je popustilo. Od tada srednje rupe na felgama kao i glavčine uvijek lubrificiram.
    1 poen
  28. NIXIE

    Majstori, Majstori...

    Ja ti kažem da sitan navoj služi za osiguranje. Konus je samokočiv tek od 1:20 ili 1:50 zaboravio sam, a taj konus na tom šrafu nije tako blag. Mislim da konus služi da smanji površinsko opterećenje da ne dođe do deformacije na mestu spoja usled velike sile pritezanja. Šraf je tvrd, ali felna nije. Ako se deformiše mekši materijal, odvrnuće se šraf jer izgubi početnu silu pritezanja. Kad je podmazan navoj, može više da se stegne jer je manje trenje. Ako zbog grejanja ta mast ili šta već zapekne, još će se teže odvrnuti. Nisam nikad podmazivao te navoje.
    1 poen
  29. BANAT

    Majstori, Majstori...

    Nixie Ovo mi je odavno potvrdjeno od mnogo profi vulkanizera ; da ti srafovi (brezoni) smeju da se podmazu ali samo i samo po navoju! , kao sto sam vec rekao nikako i po samom konusu , taj konusni deo je onaj deo koji zajedno sa istim konusom u felni osigurava taj brezon od nepozeljnog odvijanja , i tu je ta suva kontaktna konusna povrsina dosta velika , a navoj sluzi samo da se felna(tocak ) dobro pritegne za pripadajucu glavcinu , ali kada takav brezon treba da se odvije opet pruza znacajan otpor odvrtanju ali samo od tog Suvog konusnog dela , prednost podmazanog navoja brezona je da ce navoj neuporedivo duze da traje , ali nece da korodira i blokira ako se tocak dugo vremena ne skida a vozi po kisi ,snegu , posoljenim putevima ,itd,...
    1 poen
  30. Aleks

    Majstori, Majstori...

    Kod mene na prednjem levom hteo da menjam potkrilo, nisam mogao sam da odvrnem.. otišao do woolcanajzera, mislio sam da će paliti pištolj, on izvadi fino glomaznu šipku, a na njoj izgleda gedora, ali kakva neka masivna, kao i šipka, pic pic cap za 23 sekunde je odvio brezone, doduše 4 komada, jedan sam bio uspeo sam. Moram da nabavim onakvu šipku, ja probao onim alatom 4-kraka ona za točkove ali počelo bilo da se krivi ________ A što se tiče majstora ovako, generalno... najsvežiji primer od jutros baš... Klima ne radi, tako je auto kupljen, i u Nišu sam bio kod Stojanovića - nadaleko poznat servis za auto klime, merio on nekim sofisticiranim digitalnim merilima, nešto punio azotom, tamo vamo, kaže: crkao ti kompresor klime. 200-250e polovan, 350e nov zamenski, 600e nov original, 50e zamena, 40e punjenje klime. Ceh 300-690e. OK, čekam da naiđu novci, nema se sada.. prženje po suncu šta drugo. Došao u PN standardno na odmor još prošle nedelje, kaže šure, ajde bre sa mnom kod mog majstora, da vidimo možda ima neki jeftiniji kompresor, ja kao ma jok bre, on ma ajde i odemo jutros. Čovek pozvao 10 brojeva telefona i nismo našli nikakav jeftiniji kompresor, te me je još jednom upitao: A kako ti je Stojanović u Nišu merio, čime? Ja mu objasnim, on kaže jel mogu ja da probam da izmerim. Nema frke, čovek nakači običan manometar, kaže idi tamo turiraj, gleda onu spravu kaže mislim da ti radi kompresor prike. Nakačio, napunio, reče onom momku da sipa više ulja nego inače, kaže meni idi uključi klimu i turiraj. Ja uključio klimu turiram, on kaže izađi iz auta. Sede čovek poče da turira još jače, gledaju on i dečko radnik u onu mašinu i u manometar, stoji na 11 bara i kao ode na 12 pa se vrati..... op op opp nakon minuta celog turiranja ode skazaljka na 20 bara, krenu hladno iz ventilacije... Kaže, prike, presušio je bio kompresor, evo to ti je to, duva hladno, kolko para pitam, kaže 30e samo punjenje. Častio sam ga još 10e preko. Neznambrebrate ajde, drugari diyeri.. ali znate i sami, šta da vam kažem. Nego još i auto mehaniku da učim, ne mogu bre mrzi me, al izlgeda da mora i to..... Majstori, majstori... ehh...
    1 poen
  31. zerowaf

    Majstori, Majstori...

    Postoje tzv "antiseize" paste koje se koriste baš zbog lakše demontaže. Mislim da jesu, kako se već i napisalo maloprije, na bazi bakra. No, možda ima i drugih baza - ne znam!
    1 poen
  32. ManicP

    Majstori, Majstori...

    Kati majstor stegne s tim mož samo da plačeš. E al kad na to dodaš parče stare vodovodne cevi od pola metra da vidiš kako ubeđivanje lakše ide. EDIT: All season gume su za devojčice
    1 poen
  33. Danas sam zadovoljan. Prošao sam bez ozlijeda i sa tek minornim gubicima u tehnici. Dakle, frezanje otvora za drivere. Jučer sam prilično dobro prošao sa frezanjem MLTL rupa, pa je danas bio red premjeriti još jednom drivere i isfrezati rupe i za njih. Opseg korpe i opseg same rupe sam dobio na već provjereni način - sa krep trakom obljepljenom oko dijametra, okomiti rez preko trake, zatim se traka odlijepi i zalijepi za stol ili pod i izmjeri dužina. Tako smo dobili u milimetar točan opseg, pa onda to podijelimo sa brojem Pi, tj. 3,14. Vi možete u koliko god vam volja decimala, ali dvije su i više nego dovoljno dobre za stolariju. Prvo valja konzultirati nacrt i razmjeriti centar rupe: Driver se treba upustiti 19 mm (ima i nekih decimala, ali ne idem sad u garažu pogledati na papir. Osim toga...decimale u stolariji? Stvarno?) i širina zuba treba biti isto oko 19 mm (vidi prethodnu zagradu!). Budući da nemam glodalo s kojim mogu tu širinu dobiti s jednim prolazom namjestio sam prvo vanjski promjer, pa u nekoliko prolaza dosegao traženu dubinu, zatim isto tako odmah i za drugi zvučnik tako da mi šablona bude sto posto jednako namještena za oba zvučnika. Prije paljenja stroja provjera slobodnog kretanja po radijusu: Prvi krug za utor: Drugi krug za utor: U jednom trenutku vidim kako mi gori piljevima u utoru ispred routera! Pregrijalo mi se glodalo i svojom toplinom počelo paliti piljevinu. Vrijeme je za protupožarnu zaštitu i hlađenje glodala. Imam još samo malo da dovršim zadnji krug i neću sad odustati. Nako posla je glodalo bilo ovakvo: Okej, vrijeme je za novo glodalo od 50 mm s kojim sam jučer prilično lako izvadio rupe za MLTL. Danas više nije toliko oštro, ali ide još uvijek. Spuštam tri po tri milimetra i router i pila se igraju sa tim zadatkom. Napokon rupa! Fali samo Modro jezero unutra! Evo podmetač za lonac za na terasu! ............................................................................ E sad, u naslovu stoji upozorenje da sadržaj može prikazivati Tannoy drivere. Svi sa slabijim srcem preskočite naredni pasus jer u njemu bi mogli ugledati restaurirani mint Tannoy Monitor Gold 15. Upozoreni ste! ............................................................................. Još samo test sa driverom: Umislit ću si da sam postao dobar u vađenju rupa za drivere i za MLTL! Vidi ovu preciznost: Driver je 1 mm višlji od ploče jer dolazi furnir 0,9 mm + ljepilo. Eto, da i ja imam jedan majstorski post bez pretrpljene prave štete...iako sam izgubio glodalo i iako mi je zamalo izgorjela garaža. Za sad je dosta radova. Idem na godišnji i radovi će se nastaviti krajem kolovoza/početkom rujna.
    1 poen
×
×
  • Kreiraj novo...