Mid drive mounty bajkovi uglavnom imaju motor sa reduktorom zbog velikog momenta i to je patnja bez baterije. Mora se pazi da se ne isprazni.
Bosch je to rešio na novijoj generaciji (Bosch Performance CX IV Gen sa velikim prednjim zupčanikom sa kojim imam najviše iskustva). 250W i 25km/h limit, ima 4 stepena asistencije. Vrlo retko uključujem preko drugog. U drugom stepenu sa menjačem u manjoj brzini bez problema ide uz uzbrdice 3% (npr Zeleni Venac Crnogorskom ulicom). Sa jednim punjenjem baterije 500Wh mogu da pređem 60-85km zavisno od asistencije, ruta je 9.5km u jednom pravcu sa +120m/-70m nadmorske visine u težoj varijanti.
Jedina mana je kad se ostane bez baterije jer su u pitanju teški bicikli (moj 24kg) sa većim otporom na pedalama i cena. Samo baterija nova je 500 europskih. Glavna prednost je vožnja na uzbrdici kao po ravnom ili kad je vetrovito. Osetno opada autonomija kada se vozi u vetar. Motor dozira momenat koliko treba (meri obrtaje točka, obrtaje pedala i momenat), lagano ga smanjuje ka max brzini i lagano gasi skroz nešto ispod 26km/h pa ko može brže nastavi. Ima sweet spot pred isključenje motora kada motor savladava samo sopstveni otpor i tada baterija najduže traje. Bukvalno no brainer, vozi se kao običan bicikl samo se lakše okreću pedale. Kad se ne vrte pedale motor se ugasi i to je to. Nema mogućnost vožnje na dugme.
Iskreno, najbolje potrošeni novci ikada. Prevozno sredstvo do posla, 1500km za 3 meseca, pesma. Sada će neki dan pauze dok ne okopni. Za ostale namene i dalje analogni bicikl