Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Ima nas koji vole aute al su izmedju smrada ulja i lemilice izabrali ovo drugo.

Ja sam imao (sada vec pokojnog) rodjaka automehanicara i jos kao dete sam dosta vremena provodio kod njega u garazi gledajuci ga dok popravlja aute, a najvise sam voleo kad rastavi motor, pa gledam bregastu, ventile..i uvek sam se cudio kako to non stop lupa gore-dole i vrti,a ne raspadne se :D

Ipak, ostalo je na gledanju, nemam ruke za takav posao... 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, gluv_i_udaren said:

Želim vam da se učlanite na neki auto forum, da čitate šta tamo pišu o audio uređajima i da se sekirate k'o ja u ovoj temi.

Možda bolje da krenem da se drogiram. Biće jeftinije na duge staze :rasta:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 3 časa, gluv_i_udaren reče

Želim vam da se učlanite na neki auto forum, da čitate šta tamo pišu o audio uređajima i da se sekirate k'o ja u ovoj temi.

Ja sam o tebi mislio kad sam opisivao turbo rupe na dizelima..... Reko', sad bi mi Ninoslav rekao, "Brate nije to zbog toga, to se nije, uh, ta turbina ne valja, ne mogu ni da mu objasnim, uf, bolje da ne čitam više uopšte... ":buehehe:

A ebiga, moj najveći domet je bio kad sam sam uradio mali servis na Meganu 1, to je bio podvig, nakon toga sam sve očekivao da neko iza nekog ugla izleti i da mi nekakvu plaketu, pehar, al džabe se okretah, nema... :buehehe:

Mmm da, već sledeće godine za mali servis sam otišao kod majstora u zakazano vreme, ostavio auto, došao nakon 2 sata, platio :rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ljudi, znam da onaj tko nije probao misli da zna iako, eto, ne zna.
Posteno slozen dizelas od 1,9 do 2,2 litre kojem je sve dovedeno u ravnotezu - od pripreme i distribucije zraka do pripreme i distribucije goriva, citaj: "SVE!" s ca 250 KS i kojem krivulja snage ide uzlazno do same blokade, recimo da je slozen da moze dizati do nekih bar 5 ili 5,5 k obrtaja je milina za voziti.

Mislim, nije to auto za voziti punicu u trgovinu. To je auto za lijecenje svojih frustracija....ili frustracija gastarbajtera s kojekakvim dizelskim sestacima (pa mozda i pokojeg starijeg benzinskog sestaka) i golfovima GTI dok god ovi zadnji nemaju DSG.
Dodatno povezana sasija, poliuretan umjesto gume gdje god ju vidite i dobar kombo opruga i amortizera (kod mene zuti KoniSport i H&R, a za neki drugi auto umjesto Konija mozda Bilstein B8...ili dobre gewinde - ne one koje su jeftinije od kombinacije amortizer/opruga koju sam naveo(!)), kompletno sredjene kocnice - citaj stavljene s veceg i tezeg modela ili napravljeni nosaci, pa stavljene neke brembo 4-klipne s neke Alfe ili cak i nesto jos gore - masta i lova su vam granice, pa nije iskljuceno pripasivanje kocnica iz neke stare 911-tice, ali ne vjerujete bistrijanovicima koji kazu da nema smisla napraviti upgrade zadnjih kocnica - itekako ima ako ste pojacali prednje jer ce vam trebati snaga i odozada da iskontrolira propadanje na prednjoj osovini.
Sve to za one koji se nezele svadjati s zenom koja ne voli motore. :Viannen_loungelizard:
E sada, je li ga lako i jeftino sloziti? Nije nemoguce, nije ni jeftino, ali sam do sada vise potrosio na hifu nego na slican tuning (230PS, 4800 o/min limiter, 450 Nm, 1180 kg)

Za one jos blesavije - benzinac sa svime gore navedenim. Moja zelja koju ipak necu nikad ni pokusati ostvariti - Honda S2000 s turbom koji dolazi do svog maksimuma taman na onih 9k o/min dvolitrenog motora....ca 400-tinjak konja...za zezanje kad se cesta krene spustati prema moru. :D 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nekad si bio strasan dasa :smesna: 

sad se uklapas u EU ...... ne samo po propisima, nego nemas vremena i za sklapanje auta i za ostatak stvari u zivotu - sto obaveznih sto neobaveznih

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 2 časa, Zen Mod reče

nekad si bio strasan dasa :smesna: 

sad se uklapas u EU ...... ne samo po propisima, nego nemas vremena i za sklapanje auta i za ostatak stvari u zivotu - sto obaveznih sto neobaveznih

 



Pa, bilo je zabavno. :D 
Ali sad nemam vise ni takav poriv. Mislim, i dalje volim sve to, samo ne toliko da bih isao iz pocetka.
Jednom kad je auto bio slozen, iako sam znao sto treba napraviti za prelazak u novi nivo, tj. cak je bio i pripremljen za to, nisam imao vise tako zelju za tim. Uzivao sam u svom malom autu s custom made ispuhom od downpipea do zadnjeg branika promjera 70 mm i s dva protocna lonca....onakva kakva mozete naci na motociklu kod svakog paljenja i kod svakog spoola turbine.
Dizel motor se bas i nije cuo od zvuka usisa zraka - tvornicki filter za Hondu S2000 u custom made kucistu do kojeg je vodilo crijevo koje dobavlja zrak izvan motornog prostora i cijev promjera 70 mm do turba. Zrak nije smio kasniti zato da bude minimalno dima. :rofl: 
Uz to, bio mi je daily driver jer nisam imao drugi. 
Morao je otici jer naravno da bas i nisam imao petlje s tim autom ici u pravu EU. Kod nas se lako registrirao jer je prolazio eko test bez ikakvih problema, bez katalizatora i EGR-a te bez 50 € ispod rucne. :D 
Tako i hifa....sad kad je slozena uzivam u njoj i ne mislim o pravljenju drugog setapa.
Ako se ikada rijesim skalamerija, sto se nadam da nece biti, ne vjerujem da bih imao volje opet raditi isto.
Moje krize srednjih godina su zalijecene....valjda  :Viannen_loungelizard:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kao bivseg tenkistu mene je oduvek odusevljavao Sovjetski ( tip-V2) V12 dizel motor razvijen daleke 1930g., izuzetno je napredne konstrukcije cak i za danasnje standarde , 38,8L zapremine ,sa po dve bregaste u svakoj glavi motora , 4 ventila po cilindru , centralno smestena brizgaljka , direktno brizganje u klip , centralno smestena linijska Bosch pumpa visokog pritiska ,razvod preko kraljevskih osovina , snage od 500KS pa sve do 1150KS  , po unutrasnjoj konstrukciji je cistokrvni Race motor , ...

poceo je da se pravi pre vise od 90 godina ali u raznim varijantama i dalje pokrece razne Ruske tenkove ,  ...https://tankhistoria.com/cold-war/v-2-engine/

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kao klinac rado se setim Wartburga, onog dvotaktnog.:D

Taj je svaki auto dugacije mirisao unutra, i cini mi se da se jos secam tih mirisa. I svaki auto je imao drugciji miris. 

A u lepom secanju mi je i Ford Taunus, proizveden negde 70 tih, sa 3.0 (mislim da be bio V6) benz motorom. Ujak ga je prodao zbog velike potrosnje, inace je bilo uzivancija voziti se u njemu.. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Toliko sećanja (da ne počinjem o NSU 1200C (posedovao) ili peglici sa motorom TTS-a (samo se provozao)) a niko da kaže da li je vozio LSD na prednjem pogonu i kakvi su mu utisci. :)

Izmenjeno od zika
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 16 časa, Vix reče

Kao klinac rado se setim Wartburga, onog dvotaktnog.:D

Taj je svaki auto dugacije mirisao unutra, i cini mi se da se jos secam tih mirisa. I svaki auto je imao drugciji miris. 

A u lepom secanju mi je i Ford Taunus, proizveden negde 70 tih, sa 3.0 (mislim da be bio V6) benz motorom. Ujak ga je prodao zbog velike potrosnje, inace je bilo uzivancija voziti se u njemu.. 

pogotovo zvuk ovog Taunusa  onak američki , imao ga otac mog prijatelja često smo se vozili tamo krajem 7desetih več je onda bio dosta star :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 17 časa, BANAT reče

Kao bivseg tenkistu mene je oduvek odusevljavao Sovjetski ( tip-V2) V12 dizel motor razvijen daleke 1930g., izuzetno je napredne konstrukcije cak i za danasnje standarde , 38,8L zapremine ,sa po dve bregaste u svakoj glavi motora , 4 ventila po cilindru , centralno smestena brizgaljka , direktno brizganje u klip , centralno smestena linijska Bosch pumpa visokog pritiska ,razvod preko kraljevskih osovina , snage od 500KS pa sve do 1150KS  , po unutrasnjoj konstrukciji je cistokrvni Race motor , ...

poceo je da se pravi pre vise od 90 godina ali u raznim varijantama i dalje pokrece razne Ruske tenkove ,  ...https://tankhistoria.com/cold-war/v-2-engine/

bio sam saobračajac u vojsci , pa sam često pratio "vučne vozove " (one , mislim da su bili ZIL, sa 4 ogromna kotača napred) , e ti su čini mi se imali za pogon 2 takova motora . :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 44 minuta, zika reče

niko da kaže da li je vozio LSD na prednjem pogonu i kakvi su mu utisci

 

Na žalost nisam iako sam ga već bio odabrao. Jednostavno se nije desilo jet sam otišao van.

Budući da sam imao semi slick gume, nije to tako strašno provrtavalo, ali sa ugrađenim zadnjim stabilizatorom kojeg tvornica nije ni predvidjela za ugradnju se njegova spremnost na zakretanje oko uzdužne osi toliko popravila da je bilo moguče kontroliranim ooduzimanjem gasa namještati rep, odnosno namjestiti nos u zavoj.

LSD bi mu onda došao kao kec na desetku. Samo, ovdje govorim o načinu vožnje za kojrg nisam siguran bih li uopće želio danas koristiti.

Pogotovo bi dobro došao jer je bio sposoban u pravcu izvrtiti u prazno semislikove na suhom asfaltu ako ga se u trećoj poklopi i kad se težište prebaci iza. To se događalo kad ga poklopiš na oko 60, pa kad dođe do 80 težište mu je toliko pomaknuto na zadnju osovinu da je redovito izvrtavao kotače i prazno.

Teretska prednost LSD-a na prednjem pogonu je ta što, ako imamo dovoljno snage i momenta, možemo u zavoju lakše namjestiti nos prema unutarnjem rubu zavoja jer on tada prirodno bježi prema van.

Nakon svih eksperimenata sa ovjesom i ojačavanjem šasije (prednje i zadnje mulde....čak i ojačanje prednjeg mosta, a odozada dodana balans štanga ili kako mladi vole reći - anti roll bar) mi je žao što nisam još isprobao i LSD.

Drugačije je kad sam praviš auto. Ako dobiješ auto sa svime time i dalje ne znaš koji element je za šti zaslužan. Kad sam dodaješ i oduzimaš jednu po jednu stvar, pa ih na koncu međusobno pomiriš, tj. dovedeš u ravnotežu, stekneš jedan drugačiji uvid u "automotive industri" i shvatiš koliko je sve konfekcija. Čak i nazovi sportski modeli.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

35 minutes ago, zerowaf said:

Teretska prednost LSD-a na prednjem pogonu je ta što, ako imamo dovoljno snage i momenta, možemo u zavoju lakše namjestiti nos prema unutarnjem rubu zavoja jer on tada prirodno bježi prema van.

Baš to me, u razmišljanjima i navodi na želju za tim. Zafira se ponaša izuzetno dobro, Sepentine oko Mosta (šlag na torti svakog od naših putovanja u MNE),  na Tari su me obradovale prvog časa, a svašta sam provozao tuda... Vuk u koži koja ponajmanje liči na okretno i snažno vozilo... 

Baš je greška u kucanju je odlično legla: teretska prednost... Videću da li ću uspeti da momke koji održavaju moje Opel-e, od prvog do sada, ubedim u svoju zamisao...

Nije da je neka frka, ipak sam ja mator, ali eto, volem da se lepo provezem i da malo zaliči na biciklističke dane mog života... NSU nisam dao, ikada, sinu da proveze... Znajući kako se ponaša prednji trap, i danas je ljut na mene...

Izmenjeno od zika
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije isključeno da efekt neće biti izražen dovoljno. Naučio sam da nakon unapređenja jedbog elementa nisam dobijao to što sam očekivao. Zna se dogoditi da jedan unaprijeđeni element unese disbalans u sustav.

Na žalost, ne mogu biti korisniji od ovog općenitog najklapanja. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...