Jump to content

Koje komponente su vas oduševile, sa čime i kada?


dvv

Preporučeni Komentari

Svi smo se, ranije ili kasnije, tokom godina bavljenja audio kao hobijem, susreli sa nekim sistemom ili pojedinačnom komponentom koja nas „oborila na pod“ kako je dobro obavila svoj posao, ma o čemu da se radi.

 

Meni se to desilo dva puta, i to za redom tokom iste godine. Davne 1978. Godine sam kod drugara mog drugara čuo tada nove modele firme Marantz, pretpojačavač 3250 b i pojačavač snage 170 DC. Za ono veme, jači modeli, nominalno 85W/8 Oma, a preamp sa sufiksom „B“ je bio stari model bez tog sufiksa koji je značio da uređaj poseduje ne samo standardnu MM, već i tada mnogo manje standardan MC pred-pred pojačavač. Druga stvar koja mi se jako dopala je bila mogućnost podešavanja akustičke kompenzacije (loudness) pomoću potenciometra, pa se lako dobijala kompenzacija bez muljanja po basovima i vriske po visokim kao kod mnogih drugih. I ako ćemo pravo, izgledali su onako baš strava dobro. A ni čuveno ime nije bilo na odmet – u drugoj polovini 70ih, ako ste u Beogradu hteli da naglasote da ste baš onako pravi ljubitelj audio tehnike, imali ste neki Marantz, najčešće neki risiver snage 15-50 WRMS.

 

Ali ono što ih urezalo u moje pamćenje je činjenica da su imali jedan veoma detaljan zvuk velike mekoće, nenapadan, lako integrisan i u muzičku celinu, i u svaki sistem. Iz raznoraznih razloga, a ponajviše zbog neodstatka finansijskih sredstava plaćanja, to ođe i prođe a ostade samo setno sećanje. I tako of 1978 do 2009, 31 godinu. Onda se pojavi oglas na KP, prodaje taj komplet čovek is Kule. Zdipim telefon, javim mu se i zakažem dolazak istog dana popodne. I vratim se odande sa željenim kompletom.

Ovde malo premotamo, preskačemo zamenu elektrolita iznutra i prevoz domu svome. Već na prvo slušanje ispadne da je on stvarno bio sve čega sam se sećao, ali na malo višem nivou. Što je normalno, jer sam tada već imao neuporedivo bolje zvučne kuije, koje su same po sebi dozvoljvale da više toga čuje nego ikada ranije. Iznenadilo me je šta se sve lako moglo čuti, što ne znači baš mnogo jer stvarna akustička memorija pouzdano traje jedva 15 minuta, pa posle 31 godine ja se u stvari sećam samo racionilazovane i verbalizovane svirke. Iako sam u međuvremenu nabavio još bolje komponente, taj komplet ne ide van moje kuće dok sam ja živ.

 

Drugo takvo iskustvo nekoliko meseci kasnije (septembar 1978) konačno mi pristiže novokupljeni Dual gramofon, CS 604. On je zamenio Dual 1019 iz 1968 godine. Zamenom serijski montirane igle (neka Audio Technica sa Dual oznakom) sa novom u to vreme najnovijom Ortofon LM20, dobio sam zaista izuzetnu rezoluciju i po onim, ali i po današnjim kriterijuma. Ne mogu da dokažem, ali duboko verujem da su se tu inženjeri iz Dual-a i Ortofon-a siti naradili zajedno – nikada nisam čuo Dual da tako lepo radi sa bilo kojom drugom zvučnicom, niti sam čuo da ijedan drugi gramofon za još ovozemaljske kriterijume cene tako lepo radi sa tom Ortofon glavom. Istorija se ponovila -  danas posedujem kvalitetnije phono RIAA kolo nego ikada ranije pa sam blagosloven još boljim zvukom, i plus sam „unapredio“ zvučnicu zamenom za Ortofon 2Mblue, koga vidim i percipiram kao nastavak razvoja stare LM zvučnice.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mene oduševilo to što cevno pojačalo koje sam kao totalni tube-duduk sklepao pre skoro 25 godina ne samo da lepo svira nego se tokom svih ovih godina još ni jednom nije zapalilo. Ni ne znam može li se zapaliti jednom pa posle još jednom... Priboj koji sam imao pa prodao, tako se zapalio kod novog vlasnika da je bilo nemoguće zapaliti ga još jednom... Dođe do pepela pa nema više...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije teško pitanje što me oduševilo nego je teško napisati smislen odgovor. Komponente ili sustavi koji su me oduševljavali su uglavnom bili kod drugih ljudi.
Izdvojit ću Ivanekov Big Horn. Velika back loaded horna sa Lowtherom. Ako smo Wolliyjeve kutije nazvali Kompenzator onda je ovo Kompenzator XL. Visine malo manje od dva metra (možda i puna dva metra? Nisam ih mjerio) i footprint po procjeni oko 80 x 100 cm. Nisu savršeni zvučnici, ali ono što rade rade toliko dobro da bih mogao po potrebi čak i promjeniti glazbeni ukus. Jazz je na njima čaroban dok god ne tražite nekakav Big Band.
Amplifikacija uz njih je uvijek bila ili neki SET od gospodina Krkleca ili nešto od Audio Note UK. Izvor je uvijek bio AN DAC, mislim da je nešto kao mk4 ili tako nekako - četvorka je sigurno u imenu.

Zatim me oduševio Avantgarde Duo pokretan sa nekim Japanskim Audio Note izlazom, a nisam ostao imun niti na Klipsch La Scala pokretanu sa AN UK. Razni izvori.

Od pojačala uz već spomenute lampaše svidio mi jako Aleph 3 (kojeg je onaj japanski AN ipak nadmašio na Avantgardima. Ne znam kako bi bilo na drugačijim zvučnicima) i poseban dojam, gotovo savršeno pojačalo po onome što sam čuo je bio ASR Emiter (mislim da se tako zvao - skalamerija u četiri kutije. Low WAF, visoka cijena...ali zvuuuuuuukkkk!!!).
Bivao je spojen na Pro AC D100, na Griphone i na Wilson Sophiu. On je radio svoj posao ne obazirući se na zvučnike. Propuštao je sve što treba onoliko koliko treba kad treba.

Sony CDP707 i Nagra "ne-znam-ime" CD playeri su svaki put kad sam ih imao priliku čuti negdje, a to nije bilo rijetko jer su oba bilo kod dvojice prijatelja, odrađivali svoj posao bez ijedne zamjerke. Dovoljno detalja, a muzikalno ako je snimak bio takav.

PC izvor zvuka i Berkley DAC su bili u najmanju ruku podjednaki sa ova dva spomenuta. S time što se 707 da nabaviti za relativno malen novac, a Berkley može odrađivati Hi-res materijale ako je to potrebno.


Što se gramofona tiče, Kuzma reference je najbolje što sam čuo i to u full ANUK setupu (osim gramofona, naravno). Puštale su se ploče i CD-i naizmjenice i nema zbora da je, barem u tom ili takvom setapu ploča bila iznad svega.

 

Još nisam čuo, a volio bih, neki PC-DSD set up.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ovako nešto :w00t: 

 

post-1773-0-90425700-1445116109_thumb.jp

 

je imao drugar u sobi, matori mu se bavio pro ozvučenjem pa je imao za šleper kutija i drajvera u jednoj šupi, krpao bi i šta može i šta ne može, pa kad bi se matori vratio iz belog sveta :lupanje: ja sam se zaticao par puta ali sam vešto bežao kroz prozor, samo jednom kada smo ležali sa glavama u binovima nisam kidnuo ali matori je samo iščupao kablove prekrstio se i otišao, :punish:

 

nije ni čudo što sad ne čujem kablove   :sarcastic:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Odusevljava me pojacavac DVV-a koji evo već par godina slusam u sistemu. Ta komponenta radi izvanredno, potpuno transparentno, kao da je nema.

@DVV: Matori, red je da javno uputiš izvinjenje članovima ovog foruma.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A mene odusevljava jedan stari DVV-ov  De Zorel strujni konditioner! ,

tako da sam ga poceo koristiti i za druge kucne aparate ne samo za HI-FI ,

recimo kafa skuvana sa el. sporeta napajanog iz tog konditionera mi je nekako sladja , manje zagadjena nepotrebnim drugim ukusima , o sijalicama da ne pricam , razlika je ogromna , sve mi je nekako transparentnije i transparentnije ........ :shinymj5:

Jos kad bi se DVV nekako izvinio clanovima DIY-RS sajta ( u sto iskreno sumnjam ) mislim da bih odmah kupio jos tuce novih konditionera da napajam preko njih sve zivo .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Oko starih prijemnika ... mislim da čak većin nas ima takvo nekako iskustvo. I ja sam tako počeo, otac je sa kratkog boravka u Nemačkoj done jedan Schaub-Lorenz koji isto tako hvatao sve stanice sem železničke, i uoš je pride bio i prenosti (možete misliti). Težak kap pun kofer, izbutra pun lampi, ali brate radi sve u šeasnaest. Tada smo stanovali u Paviljonu 3 na N. Beogradu. Nedeljom, napolju napadao sneg, ja ustajem u 6, idem da majci pokupujem hleb, mleko i novine, vratim se nazad, umijem se i u 7:30 sam ispred radija, na Beograd 1 čekam dečiju radio igru. Međutim, ja sam taj radio prijemnik percipirao kao programski,a samo usput kao izvor muzike. To se promenilo tek 10 godina kasnije, zajedno sa uslovima, ali to me je dfinitivno zarazilo i od tada do danas, prvo što uradim kada ustanem ujutru je da uključim sistem i naravno tjuner. Ne gasi se do 10 uveče ili kasnije. Ne mogu bez toga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Odusevljava me pojacavac DVV-a koji evo već par godina slusam u sistemu. Ta komponenta radi izvanredno, potpuno transparentno, kao da je nema.

 

:rofl:

 

Možda će zvučati neverovatno, ali pored svega što sam slušao u životu, ipak ne mogu da nikada zaboravim zvuk Sharp risivera sa Sharp zvučnicima, kod drugara iz PN. Kako bi pustio bukvalno BILO ŠTA od muzike, to je na tom Sharpu zvučalo neverovatno. Nisam bio do njega godinama, ne znam jeli mu ta linija još uvek živa.

Meko, toplo, a u isto vreme detaljno. Da li to pripisati 2-way kompresiji sa papirnim visokotoncima, da li meni paše takav zvuk, šta li je, ugavnom...

 

Nešto ovako slično po izgledu (sad zvuk preko YT je kao sex preko telefona):

 

 

vintage_realistic_mcr___1200_2___way_wal

 

Možda prodam sve uređaje i usrećim se nečim tako jednostavnim :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zna da bude odličan :)

 

 

:buehehe::thumbsup:

Kako bi rekao jedan moj znanac, tek kad dođeš u zatvor počneš uviđati prednosti telefonskog seksa.   :rofl:

Alex, ne čudim se tome što ti se sviđa. Mene je više puta oduševio zvuk iz nekakvih starih andrlja koje su visile sa stropa u jednoj trgovini rabljenim pločama i CD-ima u Zagrebu - "Free bird".

Nisam bio tamo nekoliko godina, ali mjuza je lagano sviruckala iz takvih starih two way kutija, membrane su posivile od starosti, gramofon je bio nekakav technics (možda sp10 ili tako nekako), plastični Akai CD player i nemam pojma kakvo pojačalo.

Nema tu govora o pravoj ocjeni jer niti su uvjeti bili za pažljivo slušanje niti je fizički raspored u trgovini to dozvoljavao, ali živ, prozračan zvuk je privlačio pažnju na sebe bolje nego u puno skupo opremljenih lokala i klubova.

Trgovina je doduše imala i svoj servis za hifu i ne bih se čudio da si je majstor dao truda da svaku komponentu malo tvikuje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E da , Tratinska 50 . Znam Tomislava vlasnika , a kutije su Dynaudio domaći rad i nisu posivile neg podmeđile :)

 

Zapravo da! 

Kažem da nisam bio godinama tamo! :cheers:

 

Da i on tam ima i sekn hend šop uređaja , pa su pojačala i izvori podložni promjenama , al zvučnici su uvijek isti !

Nego, kakav je tvoj dojam o zvuku u trgovini? (naravno, uzevši u obzir položaj zvučnika)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Onak "senšn" ? Recimo stimulirajuči ! S tim da Tomislav ne polaže preveč na opremu , on je više u glazboteci :) ? i jedan je od najboljih poznavatelja glazbenih izdanja ! i čak je bil učesnik onog glazbenog kviza i mislim da je došel skoro do kraja , a imal je onda cc 18 godina ? . Što se tiče "sounda" Slušal sem ih dok su bili u "izlogu" (prema cesti ) i od kad su ( dal još uvijek jesu ) gore na lancima i kao što si naslutio imali smisao tam de su postavljeni , iak to nije "audiofilski" , al ima smisao , jer je privuklo pažnju (Tvoju) :) To je dučan za ploče i cedeje , ima čak i kazeta ? :) . I Tko god dojde od Vas u Zagerb , i oče si obnovit glazboteku , nek se slobodno navrati u "fri brd mjuzik šop" :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...