Jump to content

Gramofonska tema


grau.

Preporučeni Komentari

Kod ovako matorih sprava, ono što je neko negde u nekom sistemu nekad čuo,

u ko zna kakvom stanju podešenosti i očuvanosti (dovoljan je i istegnut ili neodgovarajući kaiš, neki neuki brljavi tweak, itd),

možda ne važi za sve primerke.

Postoji previše varijabila da bi se mogli tek tako definitivno otpisivati pojedini modeli.

Ja sam pukom zamenom originalnog mata praktično dobio (zvučno) novi gramofon.


 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

39 minutes ago, Kuja said:

Kod ovako matorih sprava, ono što je neko negde u nekom sistemu nekad čuo,

u ko zna kakvom stanju podešenosti i očuvanosti (dovoljan je i istegnut ili neodgovarajući kaiš, neki neuki brljavi tweak, itd),

možda ne važi za sve primerke.

Postoji previše varijabila da bi se mogli tek tako definitivno otpisivati pojedini modeli.

Ja sam pukom zamenom originalnog mata praktično dobio (zvučno) novi gramofon.


 

naravno.

matovi uticu na zvuk.

ja imam 3 kom. : original gumeni, plutani i bakreni.

trenutno "slusam" plutani.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, Miloš 1210 said:

Zaista ne razumem kakav zaključak može da se izvede slušajući bilo koji gramofon sa OM-10 glavom. To je Dačija Logan među glavama. Cheap and cheerful entry level DJ glava. ;)

 

steta sto te tako pametnog i naslusanog nije poslusao i sam dual koji je to prodavao kao komplet, znaci nesto iza cega je sonicno stao kao brend.

a za komentar OM 10 kao DJ glave, nadam se samo da ovo ne cita neki naivni DJ koji bi mozda pokusao nesto sa OM10 u toj funkciji. visokokomplijantna glava sa niskom gaznom silom i elipticnom iglom, prvi pokusaj opustenog backspina ili cueinga sa OM 10 bi zavrsio sa kantileverom na zidu diskoteke. drzi se ti CD plejera u klubu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

4 hours ago, dvv said:

Koliko se ja sećam, Dual 505 je imao belt a ne idler.

Oko zvuka - lično stojim na stanovištu da je glavna determinanta zvuka odnos glave i ručice. Ako čovek ima glavi sa malom kmplijansom, a gramofon sa ručicom koja ima veliku komplijansu, onda taj gramofon nikada neće pokazati šta maksimalno može. I mada često spominjem Ortofom glave, one svakako nisu jedine sa velikom komplijansom, nijs recimo ni Audio Technica glave daleko iz, ako uopšte. Sad, koja, to je već druga stvar. Ja imam tendenciju da potrošim na glavu bar oko polovine cene gramofona (one nominalne), pa se moji kometari odnose na glavu koju trenutno imam, a to je Ortofon 2MBlue (cena oko €180), mada priznajme da odlično radi i sa jeftinijim glavama, na primer AT 51.

A što sasvim tačno primeti Miloš 1210, Ortofon OM-10 ne bih nikada koristio za procenu gramofona jer je to ipak budget model od koga je nerealno očekivati vrhunske rezultate.

Rucica sa velikom komplijansom...? To mi bas nije jasno, ili sam nesto propustio u edukaciji...

Valjda velike mase. I ne znam bash koliko je Ortofon pravi predstavnik visokokomplijansnih zvucnica, mislim da je to vise gama jako dobrih MM zvucnica 70 - 80' godina tipa : AKG, ADC, Empire, Stanton, Grace, Shure...One su i projektovane za tadasnje lake i ultralake rucice koje su tada "bile u modi"

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

4 hours ago, Kuja said:

Kod ovako matorih sprava, ono što je neko negde u nekom sistemu nekad čuo,

u ko zna kakvom stanju podešenosti i očuvanosti (dovoljan je i istegnut ili neodgovarajući kaiš, neki neuki brljavi tweak, itd),

možda ne važi za sve primerke.

Postoji previše varijabila da bi se mogli tek tako definitivno otpisivati pojedini modeli.

Ja sam pukom zamenom originalnog mata praktično dobio (zvučno) novi gramofon.

 

legitimna primedba, podrazumeva se da ako dajemo misljenja iza kojih stojimo, da su formirana na osnovu sprava testiranih u maksimalnom kapacitetu. s obzirom da sam se ovde postavio kao branilac idlera, jasno je da sam neke od pomenutih idlera cuo u uslovima u kojima mogu da pokazu najvise sto mogu, jednako kao i sa drugim spravama. 

moju sadasnju idler kombinaciju tesku oko recimo 3000e u kombinaciji baza, kuciste, rucka, glava i staru tacno 53 godine nije uspela da sa trona oduva apsolutno vrhunska savremena belt drive produkcija koja kosta 3x vise. ne kazem da je to pravilo, naravno da nije, ali je ipak pokazatelj vitalnosti jednog principa koji je industrija nazalost odbacila. zapravo kad bolje razmislim kod moje dobitne kombinacije je sve pogresno po savremenim principima, tanjir gura tocak, efektivna masa kombinacije rucka glava je 52 grama a gazna sila 4 grama. da sam verovao svemu sto se pise i propoveda, sigurno bi pre zavrsio u ludari nego da ovo spustim na plocu.

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

5 hours ago, dvv said:

Oko zvuka - lično stojim na stanovištu da je glavna determinanta zvuka odnos glave i ručice

Ne bih ja tako jako zasekao, u pitanju je mehanika, rezonance, medjusobni uticaji. Plus preamp, koliko god da je usrecen odnos rucke i glave, to neusaglasen preamp moze da odvede u neke svoje vode.

Budi se neka ideja da idler dovoljno pravi rumbla u nizem spektru, da lici pomalo na laudnes u bas podrucju. Pretpostavka nedokazana.

U svakom slucaju standardi merenja rumbla su presuvo postavljeni, i realno neupotrebljivi, trzisno verovatno korisni. Metoda merenja je jos veca katastrofa. Mozda bi trebalo definisati bolju metodu merenja, gde se meri efekat rumbla i uopste  rezonance kutije direktno na iglu. Npr, da se igla postavi na nezavisnu masu na gramofonu, da se generise brum, i preko aktuatora prenese nakuciste, definisane amplitude, vidljiv na izlazu iz glave, i da se vidi uticaj rada motora, koliko ce interferirati sa signalom. I znati utiaj rumbla na rad gramofona, a ne apsolutnu vrednost u nekom zadatom opsegu.

Ovo merenje po Din-u ili IEC moze samo proizvodnji da sluzi kao tacka dostizanja, bez informacije o spektralnoj karakteristici bruma.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, milovan1963 said:

Rucica sa velikom komplijansom...? To mi bas nije jasno, ili sam nesto propustio u edukaciji...

Valjda velike mase. I ne znam bash koliko je Ortofon pravi predstavnik visokokomplijansnih zvucnica, mislim da je to vise gama jako dobrih MM zvucnica 70 - 80' godina tipa : AKG, ADC, Empire, Stanton, Grace, Shure...One su i projektovane za tadasnje lake i ultralake rucice koje su tada "bile u modi"

Ručica je, isto kao i glava sa iglom, elektro-mehanički deo, prema tome i ona ima sopstveni treking i otpor ka isto i po horizontalnoj, i po vertikalnoj ravni. Jednostavno pravilo je da usaglasiš te brojke za rčicu i glavu, jer onda znaš da u celini koristi kapacitete obe. Montirati glavu sa vertikalnom komplijansom od 40 um na ručicu sa recimo v. komplijansom od 20 um je dazaba staviti takvu glavu jer će je saseću ručica. Masa je nezavistan faktor, a kada je već sopomenu, Dual-ove ULM ručice imaju nominalnu masu do 4 gr, i mogućnost podešavanja za glave sa masom do 3 gr (fabrički, produžavanjem ose na kojoj se nalazi kontra teg).

Na primer, moja 2MBlue glava po deklaraciji trekuje pri nominalnom pritisku nadole (1,8 gr ili 18 nM) 80 um pri 315 Hz, dok je latelarna komplijansa 20 um. Začudo, pri isti 18 nM trekingu, daje vrlo zdravih 5,5 mV pri 1 kHz i brzinom od 5 cm/sec.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

6 hours ago, grau said:

 

steta sto te tako pametnog i naslusanog nije poslusao i sam dual koji je to prodavao kao komplet, znaci nesto iza cega je sonicno stao kao brend.

a za komentar OM 10 kao DJ glave, nadam se samo da ovo ne cita neki naivni DJ koji bi mozda pokusao nesto sa OM10 u toj funkciji. visokokomplijantna glava sa niskom gaznom silom i elipticnom iglom, prvi pokusaj opustenog backspina ili cueinga sa OM 10 bi zavrsio sa kantileverom na zidu diskoteke. drzi se ti CD plejera u klubu...

Uzgred budi rečeno, kada je moj otac kupio Dual-a 1019 1969. godine (direktno od firme), standardno su ga isporučivali sa Shure M75 zvučnicom. I to je stvarno bio dobar par u svakom pogledu, ograničen jedino cenom, jer to su ipak bid mid-Fi komponente.

CS 604 mi je stigao opet sa fbrički montiranom glavom, neke Dual-ove pznake, ali sećam se da je u osnoi bila neki AT model. Onda sam ja intalirao Orotofon LM 20, koje je tada bila u (cenovnom) rangu mje današnje 2MBlue.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

dual je odvajkada prodavao idiot proof gramofone sa unapred odabranim glavama, sem ako lokalni distributer nije narucivao drugacije. pored toga gomila OEM glava je dolazila sa dual oznakom, ukljucujuci i verziju V15/III a ono sto malo ljudi zna je da su ove kombinacije bile do tancina uskladjene - recimo kapacitivnost phono kabla koji je instaliran na dual 10xx i 12xx idlere je bila usaglasavana sa glavom koja je bila montirana na njega tako da sve radi na tehnickom optimumu. siguran sam da su ostali verni nekom zdravorazumskom inzenjeringu do kraja, uostalom mislim da su ostali poslednji evropski proizvodjac DD gramofona. to sto meni nije legao 505 je verovatno i do mene a ne samo do kompomisa samog modela.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E da, to za originalne kablove je i po mom misljenju tako. Direktan lem, izlivena gumena ili plasticna konekcija... Slicna iskustva sam imao i sa originalnim Technics IC kablom.

Iskustveno stoji ta prica za Dual u celosti, dobro je to bilo udeseno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sanduče i previše nežno. Deluje kako da će da polomi sam od sebe. Mnogo elektronike i elemenata povecava drastično verovatnoću kvara... :)

Suviše mali razmak od nivoa ploče do baze. Ne-ergonomski u odnosu na debljinu prstiju. Garantovano 1 od 10 ispada ploča iz ruke...

U tom stilu sa poklopcem ali ovako nešto :) Više je sexy

EMT 948-broadcast light.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

14 hours ago, vladd said:

Ne bih ja tako jako zasekao, u pitanju je mehanika, rezonance, medjusobni uticaji. Plus preamp, koliko god da je usrecen odnos rucke i glave, to neusaglasen preamp moze da odvede u neke svoje vode.

Budi se neka ideja da idler dovoljno pravi rumbla u nizem spektru, da lici pomalo na laudnes u bas podrucju. Pretpostavka nedokazana.

U svakom slucaju standardi merenja rumbla su presuvo postavljeni, i realno neupotrebljivi, trzisno verovatno korisni. Metoda merenja je jos veca katastrofa. Mozda bi trebalo definisati bolju metodu merenja, gde se meri efekat rumbla i uopste  rezonance kutije direktno na iglu. Npr, da se igla postavi na nezavisnu masu na gramofonu, da se generise brum, i preko aktuatora prenese nakuciste, definisane amplitude, vidljiv na izlazu iz glave, i da se vidi uticaj rada motora, koliko ce interferirati sa signalom. I znati utiaj rumbla na rad gramofona, a ne apsolutnu vrednost u nekom zadatom opsegu.

Ovo merenje po Din-u ili IEC moze samo proizvodnji da sluzi kao tacka dostizanja, bez informacije o spektralnoj karakteristici bruma.

Vlado, ja ću se prvi složiti da su standardi testiranja i merenja POTPUNO neodgovarajući za današmje uslove i tehnike i postignutih standarda. Uostalom, šta je tu čudno, poslednja ozbiljnija revizija IHF standarda je bila još davne 1981. godine, a nisu rešeni ni problemi još iz onog doba. Za definisanje izlazne snage, još uvek smo na nivou laboratorijskoih otpornika, kakva crna kompleksnija RLC opterećenja.

Pominjanje RIAA korektora/pojačavača pozdravljam jer se potpuno slažem sa tobom da su i oni nužni delo lanca i to aktivni, pa stoga sasvim sigurno utiču na rezultirajući zvuk. To ja bar dobro znam, imam u kući takve ulaze u uređajima firmi Luxman (preamp), Philips (preamp), Marantz (preamp i integralac), Harman/Kardon (Preamp i itegralac), Sansui (integralac) tako da imam praktičnu priliku da i sam lepo čujem razlike. Veruj mi na reč da je svaki na neku svoju notu, čak ni ne liče zvučno jedan na drugoga sem što rade isti posao, ali električno? I to se sasvim lako čuje i sa Ortofon 2Blue, i sa F15Mk2 (druge nisam probao, ali sigurno bi opet bilo razlika).

Oko prikaza spektralnog bruma - naravno, takvi kao ti i ja će tražiti da vide šta i kako se dešava, ali mislim da bi to samo unelo dodatnu pometnju u glave većine korisnika, jer jedno je imato rezultate, a sasvim drugo umeti protumačiti ih, Uzgred, koliko se sećam, jedino je Dual priložio merenja rezonanse ručice u opsegu 5...20 Hz, sa sve amplitudom, logično prilikom uvođenja ULM ručica, sa mehaničkim filterima za baš te opsege, imali su šta i da pokažu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...