Jump to content

HI - END za gurmane I HI - FI za pocetnike


shuca77

Preporučeni Komentari

kad se nakupi dovoljno sati aktivnog slusanja muzike i ne samo muzike nego samog zvuka - ukljucujuci obe strane medalje - i kreacija i rekreacija - onda se zna sta je to dobro

da bi se pricalo o tome , samo po sebi zahteva strogo postavljen kontekst - psihoakustika ,akustika ,fiziologija (neurologija) , elektronika .

svaka prica bez toga je cisto tupljenje .

E kako sam hteo da napisem nešto veoma slično, ali se uzdržah jer nisam moderator i očas posla

bi mnogi skocili da mi j*** sve po spisku.

Ajd bar da lupim jednog.... :good2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 year later...

Naidjoh na zanimljiv citat pa reko da podelim s istomišljenicima:

 

J. Gordon Holt, put it well in some of his last words to appear in Stereophile:

"As far as the real world is concerned, high-end audio lost its credibility during the 1980s, when it flatly refused to submit to the kind of basic honesty controls (double-blind testing, for example) that had legitimized every other serious scientific endeavor since Pascal..."

 

Gospodin je bio urednik Stereophile časopisa tj osnivač istog....a onda su stvari otišle u pogrešnom pravcu... :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 5 years later...
On 6/22/2012 at 11:49 PM, zerowaf said:

Da se nadovežem,trebali bi reproducirati u dlaku točno onako kako je snimljeno. Ali ja ne znam kako je snimljeno niti kako je to zvučalo čovjeku u studiju.Zato meni ostaje samo podijela na tri doživljaja odslušanog:a) sviđa mi se (HI-FI)b)jebeno mi se sviđa (High End)c) dobra mjuza! (ja sam High ;) )

sa zakašnjenjem od jedno.....7 godina :)))) jedna konstatacija, odnosno pitanje: kada su snimali film "Bitka na Sutjesci", ako se dobro sećam često brkam taj film sa jednim drugim u želji da naprave što grandioznije ostvarenje za potrebe snimanja miniran je i dignut u vazduh PRAVI most.Međutim, kada su pogledali snimak shvatili su da je jako loš, ima puno prašine i raznih drugih problema, ali najveći je što nije bio filmičan.U drugom pokušaju su napravili maketu, i rezultat je bio više nego zadovoljavajući.Odavde sledi moje pitanje: da li audio sistemi treba da prenesu dizanje u vazduh pravog mosta, ili njegove makete?Odnosno šta je to što pruža kvalitetniji ugođaj dojam i sl. Znam da je prvo pravilo "važno je šta ti se sviđa", ali ovde mislim na nešto drugo,nadam se da se nisam nejasno izrazio.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, mocaca said:

šta je to što pruža kvalitetniji ugođaj dojam i sl. Znam da je prvo pravilo "važno je šta ti se sviđa", ali ovde mislim na nešto drugo,nadam se da se nisam nejasno izrazio.

Očuvanje energije signala (Signal Energy Preservation) 
Očuvanje tranzijentne prirode signala bez eksplicitne detekcije tranzijenata.
Ovo je nemoguće postići 100% pošto su parametri nepredvidivi.

Sve što je na liniji signala je promenljiva - koja remeti originalnu energiju signala.

Recimo imaš DAC - i na izlazu posle čipa - imaš - I/V stage - koji realno remeti energiju signala.

Nešto dodaje svoje zvuku ma koliko bio neutralan  I/V stage. Ezoterični DAC uređaji nemaju uopšte I/V stage.

Ili imaš high speed zero feedback super sounding buffer . Ili ulazni transformator + neki bafer . Ili samo transformator.

Recimo imaš preamp - sam potenciometar na njemu za pojačavanje - remeti originalnu energiju signala.

Svaki kondezator na putu signala u preampu remeti originalnu energiju signala.

Najbolje je da preamp nema nikakav potenciometar i kondezator na putu signala.

Zen je rešio ovaj problem - ali je mnogo komplikovano da se izvede .

Isto to važi i za pojačalo.  Za skretnicu koja je na putu signala.

A onda je i sama kutija (BOX) zvučnika - prepreka samom signalu koji zvučnik emituje.

Pa onda vazduh u sobi. I na kraju mozak između ušiju.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Odgovor kao iz udžbenika..detaljan, obrazložen....da se zna ko je stručnjak :)

Ja sam mislio na nešto drugo,apstraktnije; ukratko: da li zvuk treba da bude "kakav jeste" ili onakav kakvim ga mi "zamišljamo".Vodio sam se analogijom iz slučaja koji sam naveo: kada su snimili dizanje u vazduh pravog mosta to je izgledalo loše, kada su digli u vazduh maketu mosta to je izgledalo kao "pravo" miniranje.U slučaju zvuka da li svi činioci sistema treba (trebalo ili ne to se svakako dešava )  da ciljaju da "menjaju" snimak tako da bi on nama zvučao "kao pravi"?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@mocaca To ti dođe dugme Loudness na starijim ampovima. Šta ti se više sviđa? 

Čovekov mozak voli "senzacije". Pogotovu u bas području. Ima i objašnjenje za to, mozak stvara osećaj "moći" kada čuje duboke tonove. 

Sve po ukusu. Neki audiofili tvrde da je vernost reprodukcije presudna, no, nema tog audio sistema koji će da prenese realno živu svirku.

Mislim da se, pogotovu u novije vreme, svaki snimak u studiju dodatno "šmirgla". I to zvuči lepše...

Al opet, nikad kao živa svirka. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

hmmm...da....a onda ne bi bio zvuk jer ne putuje  kroz vazduh :)....skoro je nemoguće odgovoriti na ovo, čak mi izgleda i da je nemoguće smisleno postaviti pitanje... ali mislim da je Aleks super to opisao....Loudness je čini mi se najbolja analogija.

A što se tiče toga šta je zvuk kakav jeste...pa hajde recimo nešto što asimptotski prilazi tom signalu u mozgu....recimo zvuk sa optimalne razdaljine, u prostoriji bez zagađenja drugom bukom itd.

U svakom slučaju ovo je bilo više pitanje kakvo je čije mišljenje, ne mislim da postoji neki tačan i konačan odgovor.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ja bi to na istom mestu  drugačije čuo - jer imam drugačije dimenzije glave - dimenzije ušiju - svako će drugačije da čuje živu svirku.

Jer je zvuk  lične prirode. Duševne. Ako hoćemo da idemo dalje - samo je Bog zvuk kakav jeste. Svi ostali zvukovi nisu.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

S obzirom da je nemoguce preneti originalnu energiju svirke, koncerta recimo, mozak reaguje i na naznake takve energije, a visoka vernost reprodukcije se i sastoji u dobrom prenosu naznaka energije koncerta koje ce mozak da nadogradi.

Ali se tu mesa ukus i osetljivost, pa ono sto sprave prenesu, cesto dobija reviziju u utisku pojedinca.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nemoguće je preneti recimo zvuk bustera - energiju koju stvara raketa koja poleće.

Imas utisak da ces da umres od broja decibela (i jeste na ivici bezbednog). Nijedan uređaj to ne može da prenese zbog klipovanja.

Niti jer mogućno snimiti, niti je mogućno reprodukovati ovakav događaj u originalu. 

 

 

.

 

.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, mocaca said:

sa zakašnjenjem od jedno.....7 godina :)))) jedna konstatacija, odnosno pitanje: kada su snimali film "Bitka na Sutjesci", ako se dobro sećam često brkam taj film sa jednim drugim u želji da naprave što grandioznije ostvarenje za potrebe snimanja miniran je i dignut u vazduh PRAVI most.....

Bitka na Neretvi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala na ispravci Kursum.....čitajući sve ovo nekako mi se čini da postoje generalno dva puta (svim svojim ogranicenjima): ili težiti da zvuk bude sto priblizniji originalu (šta god to znacilo kako je Mika lepo obrazlozio) ili namerno šmirglati zvuk.S obzirom da u prvom slucaju mi u stvari nastojimo da imamo sto manju gresku na prvu loptu čini mi se da je druga opcija manje zlo

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja imam prvu opciju sad. Negde na 90% - imam još uvek potenciometar u Iron. Sa Iron Pumpkin SE 92%

Kad narihtam DAC biću na 95% Signal Energy Preservation.

Ovo bolje svira od Surround sistema i Loudnesa -  a nema ič tonskih kontrola ili EQ.

A imao i slušao pre aktivne zvučnike , ekvilajzere, miksete.... Ništa ne svira ovako;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moja je subjektivna observacija da kod studijskog snimanja muzike ili govora gde se nakada davno koristila ` primitivna` cevna oprema snimci zvuce mnogo blize realnoj muzici ili govoru .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 minutes ago, mocaca said:

Hvala na ispravci Kursum.....čitajući sve ovo nekako mi se čini da postoje generalno dva puta (svim svojim ogranicenjima): ili težiti da zvuk bude sto priblizniji originalu (šta god to znacilo kako je Mika lepo obrazlozio) ili namerno šmirglati zvuk.S obzirom da u prvom slucaju mi u stvari nastojimo da imamo sto manju gresku na prvu loptu čini mi se da je druga opcija manje zlo

Prva opcija je nemoguća misija, jer je original već prošao mnogobrojne promene pre nego što je postao snimak koji mi koristimo. Znači očekivati sad od kućnog sistema da bude tako dobar da ne menja ništa,  to je ok kao cilj, ali je teško ostvarljiv jer svaka dodatna obrada nas udaljava od originala. Pogledaj koliko se puta iskopira signal dok na kraju ne izađe iz zvučnika kao zvučni talas, pa će ti biti jasno da je sve to daleko od originala.

Znači duga opcija je realnost, a i bolje zvuči.:D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Mikorist said:

Očuvanje energije signala (Signal Energy Preservation) 

Kao što si rekao, samo da dodam da ovo pada u vodu prvo kod zvučnika, tu se najveću deo signala pretvori u toplotu.

Takođe i sama obrada signala, gde se skoro svaki prethodni signal u lancu pretvori u toplotu ili  EM  zračenje, a njegova kopija ide dalje.

Meni je taj princip teško primenljiv na audio.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 minutes ago, Mikorist said:

Samo ti donesi što vernije snimke na USB - pa ćemo da meditiramo uz nargilu koliko je energije otišlo u toplotu :smesna:

:msn-rofl: Pa sve otprilike završi kao toplota. I zvučni talas na kraju, znači sve što slušamo, samo bezveze greje sobu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zadatak Hi-Fi audio sistema je da verno prenese zvucni zapis. Kod filma taj zapis sadrzi i originalni zvuk i muziku i zvucne efekte i trikove i dosnimljeni glas. Koliko je zapis veran necemu u prirodi mozemo diskutovati do prekosutra.

"Sumadinac" predvodi pesmu ranjenika tokom ustaskog jurisa na bolnicu:

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Mikorist said:

niti je mogućno reprodukovati ovakav događaj u originalu. 

Niti nekome to treba, niti je vredno memorisanja zapisa. Jedan ekstremni dogadjaj za nas slusni aparat, pride i opasan.

Poenta je da se zvuk odredjene dinamike moze zapisati vernije i detaljnije nego sto to mozemo da cujemo, a naknadni utisak pri reprodukciji zavisi od prostora, sprava, slusnog aparata  i predutiska.

Svakako da se ne moze preneti energija zvuka u kompletu, ali je dovoljan kvalitetni sempl koji ce mozgu dati kvalitetan materijal za nadgradnju utiska.

Ili nekim drugim desavanjima, pojavama odraditi predfascinaciju mozga i odvesti ga u neke  posebne preduslove...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...