Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

First, danas vecina auta ide do 180-190 km/h i to cak i ona sa 60-70 ks.

 

Ajde mi pokaži koji to komercijalni auto standardne serijske proizvodnje od 60 KS ima maksimalnu brzinu 190 km/h

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajde mi pokaži koji to komercijalni auto standardne serijske proizvodnje od 60 KS ima maksimalnu brzinu 190 km/h

 

 

Nikakav problem za bilo koji auto, pod slovom da nema vise od 200kg ukupne nosivosti :D

 

 

Veruj mi da ove napucane MJet dizele mogu da voze i ljubitelji rezanja italijanskih benzinaca. Ja sam naucio da vozim na Lancia Delta HF Turbo iz koje sam izabacio radio da mi ne bi kvario uzitak u slusanju tog motora!

 

@Beli

Jasno, nemerno karikiram zbog razlicite efikasnosti tih vozila zbog tog odnosa izmedju snage i obrtnog momenta. Nedavno sam probao jednu benzinsku Hondu Accord i bez obzira na savrsenstvo tog vozila, moram da kazem da ne bih vise mogao da vozim benzinski motor upravo zbog nacina voznje koji motor koji svoje performanse do kraja razvija u visokim obrtajima.

 

Japanci su inace (pogotovo Honda) poznati po tome da vole obrtaje.

 

I istina je da ovi novi Multijet JTD italijanski motori rade mnogo dobro. I jos nesto, i francuski HDI su bas muski napravljeni sa mesom na zidovima cilindara a ne paucinom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Haha...ja volim da vozim benzince u visokim obrtajima, ali taj zvuk plasi saputnike. Sada sa dizelom realno vozim brze al se to desava na 2000-2500 obrtaja umesto na 4500 benzinskih, pa saputnici cute. jer ne primecuju...a meni ipak fali rezanje benzinca, dosadno mi s'dizelom ko da vozim autobus...

Ko nije vozio Talijana na 4500 obrtaja ne zna sta je HiFa
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ninja

 

To bi eventualno mogao da ti pokaže samo neko sa pouzdanim statističkim podacima, a znaš i sam da se ja time ne bavim.

 

Obzirom da si ti čovek iz auto industrije, pretpostavljam da znaš šta pričaš kada kažeš da današnji serijski komercijalni automobili

sa motorom od 60 KS mogu da dostignu 190 km/h. Ajde mi onda pokaži neki takav auto sa 4 sedišta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa ako se ne bavis onda sto to potezes vec par stranica i kategoricno tvrdis i ubjedjujes?

Tu je pocelo pa bi to trebalo prvo da se rascisti da bi dalja rasprava imala smisla.

A za ovo drugo bi se mozda i podrudio da nadjem da i tu ne pokusavas da budes u pravu i izvrces u svoju korist! Sto mijenjas redosljed i biras sta ti odgovara iz konteksta?

Statistickih podataka ima dovoljno i ni jedan ne pokazuje snagu automobilskog motora kao glavnog uzrocnika nesreca. Ima ih podosta koji su vazniji na listi.

Za motore (MC) bi se to vec moglo reci.

Snaga danasnjih motora je vise vezana za kilazu nego za max brzinu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako misliš da to nema nikakve veze, onda će za tebe biti dobar i neki auto na pedale.  :shinymj5: 

 

ma ladno je aerodinamika veliki problem za automobile, raketna tehnika kazem. sve si u pravu.

 

jel imas vozacku?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

hvala, nisam to znao. ozbiljna zemlja.

Nisam siguran da to vise vazi, bilo je ogranicenje do 100ks, ili ako je auto  jaci od te snage mora neko matoriji sa vozackom da bude suvozac , takodje je bilo zabranjena voznja mladim vozacima po mraku , mislim da je bilo 22:00  sata neka granica.

 

A sto se tice snage odnosno ks i sigurnosti slozio bi se da je jaci auto sigurniji , vozaca ne ubrajam.

 

Ako pricamo da autic od 60-70 ks snaga ne moze razviti brzinu od 190km , znam slucaj da su se dva decka prije mozda manje od 2 godine "zabila" u drvo tu od mene daleko 100-tinjak metara  pri poprilicnoj brzini sa auticem od 66ks , preletjeli su 10 metara pa udarili u betonsku sahtu sa jednim prednjim kotacem pa se okrenuli u letu i tako se zabili u drvo  , letjeli jos jedno 5 metara od te sahte do drveta , u trenutku udara krov je bio okrenut prema zemlji a kotaci prema nebu , tek poslije udarca u drvo auto je pao na krov . Navodno po procjeni da je brzina izletanja sa asfalta bila veca od 150km/h.

 

Visinska razlika izmedju te betonske sahte i puta je ista ali izmedju je ulegnuce od max 80cm a drvo je na vecoj visini od ceste. Auto nije nigdje drugdje doticao zemlju. Nazalost za obojicu je bilo kobno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nisam siguran da to vise vazi, bilo je ogranicenje do 100ks, ili ako je auto  jaci od te snage mora neko matoriji sa vozackom da bude suvozac , takodje je bilo zabranjena voznja mladim vozacima po mraku , mislim da je bilo 22:00  sata neka granica.

Ne vjerujem da vazi, EU "harmonizacija" ....
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Istina je da se nešto izmjenio zakon. Ispočetka je postojalo ograničenje za samostalno upravljanje vozilom koje ima više od (ako se ne varam) 74kW, ali to se ponešto mijenjalo. Istina je i da su mladi vozači imali "policijski sat" za vožnju. Na žalost nisam upućen u konkretne brojke - nije me zanimalo.Inače, prije nekoliko godina smo uveli uz postojeću A kategoriju još i A1 i A2 koje imaju ograničenje na snagu i/ili zapreminu motora. A1 do 125ccm, A2 do 34kW i 500ccm i A bez ograničenja. Također nisam siguran jesu li brojke koje sam napisao točne, ali radi informacije o namjeri mogu poslužiti kao smjernica.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jel imas vozacku?

 

Zar misliš da bi to trebao da bude neki argument u ovoj diskusiji. Ako već insistiraš na tome, evo potvrđujem da imam i to onu u kojoj je overena i C kategorija. Uz sve to posedujem i aktivan vozači staž bez prekida od svoje 18-te godine, pa ti sad pokušaj da naslutiš koliko je to. Valjda sam se sad kvalifikovao za ovu polemiku sa tobom? 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa ako se ne bavis onda sto to potezes vec par stranica i kategoricno tvrdis i ubjedjujes?

 

Evo, onda mi samo pokaži gde sam to tvrdio da najveći broj nezgoda izazivaju vozači sa snažnim motorima (kao što ti tvrdiš) i odmah ću se ovde izviniti tebi i svima ostalima. U suprotnom očekujem isto od tebe.

 

Ajde sad bar to pokaži.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zar misliš da bi to trebao da bude neki argument u ovoj diskusiji. Ako već insistiraš na tome, evo potvrđujem da imam i to onu u kojoj je overena i C kategorija. Uz sve to posedujem i aktivan vozači staž bez prekida od svoje 18-te godine, pa ti sad pokušaj da naslutiš koliko je to. Valjda sam se sad kvalifikovao za ovu polemiku sa tobom? 

 

mozda, kada bi polemisao argumentima i kada ne bi razvodnjavao pricu na aerodinamiku i ostalo sto nema veze sa temom.

 

pokusao sam da ti napisem iz licnog iskustva cemu sluzi veca snaga automobila, da je ona u funkciji bezbednosti voznje koja se postize time da mozes reagovati na najefikasniji nacin spram situacije na drumu a ne maksimalne brzine. 

 

neka vozi ko sta hoce i u sta veruje. ja znam kako sam do sada i kako cu dalje.

 

s obzirom da tebe ne napusta ideja da ovaj forum sluzi sa napucavanje sa neistomisljenicima, provociranje pa i izdrkavanje - opomenuo te je zen pre neki dan - nemam sta da dodam sem: adio.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

 

pokusao sam da ti napisem iz licnog iskustva cemu sluzi veca snaga automobila, da je ona u funkciji bezbednosti voznje koja se postize time da mozes reagovati na najefikasniji nacin spram situacije na drumu a ne maksimalne brzine.

 

Zar ti posle svega što sam ti napisao u prethodnom postu misliš da sam ja bez iskustva, pa mi je neophodno tvoje da bih naučio nešto. To je stvarno malo prepotentno sa tvoje strane, priznao ti ili ne.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Aj ljudi da malo iskuliramo...neko voli velike a neko male membrane, neko benzince neko dizele, neko malo neko mnogo konja....

Ne moramo ovde nista dokazivati. Alfa se nekome svidja a nekome ne...uzivajte u voznji na bilo kom previznom sredstvu. Eto pada kisa inace bih radije provozao biciklo nego visio na forumu....

I ja sam malo otrovao temu te su stvari krenule u krivom smeru, te stigosmo dovde...I mislim da je dovoljno... :(

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Netočno je da snažniji auto znači veću sigurnost u vožnji. Sa prometnog stajališta (a tu sam ja ipak neki stručnjak :) ) snažnije auto vuče vozača na bržu vožnju što u konačnosti znači da se on udaljava od sigurnosnih uvjeta za koje je projektirana cesta. Naime, nagibi u krivinama i duljina prijelaznih krivina (pravac-radijus) te širina kolnika i sl. ovise o brzini i kada na prometnom znaku piše 60 to znači i da parametri ceste odgovaraju toj brzini. Kako sila raste sa kvadratom brzine tako raste i nesigurnost na cesti jer se otpori trenja mijenjaju linearno (npr. s težinom i širinom kotača).

Dakle veća snaga motora bila bi bolja samo ukoliko bi se poštivali prometni znakovi, a preko toga veća snaga znači manju sigurnost. Statistički se najmanje gine u najsporijim automobilima pa je zato u nekim zemljama i vozačka dozvola za neiskusne vozače limitirana snagom automobila.

Sve ostalo su samo mačo priče/bajke na koje je malo tko imun. Tko od nas nije barem nekada oborio neki rekord na cesti :)

 

inace samo da odgovorim na post koji smatram netacnim, narocito iz perspektive toga sto ga je pisao neko ko je strucnjak:

 

kada na prometnom znaku pise 60, ta brzina se odredjuje ne samo prema parametrima druma nego prema nekom najnizem mogucem proseku automobila koji koriste pomenutu cestu. recimo u srbiji jugo 55 ili neki slican manji autic najbazicnijih performansi. kroz tu krivinu u kojoj se jugo 55 muci da je prodje brzinom od 60km/h koju je strucnjak predvideo, recimo prosecni BMW 320d iz aktuelne generacije sa ako se ne varam 185KS prolazi kao titanijumski noz kroz beli sir brzinom koja moze biti prakticno bilo koja sve do nekih 150-160km/h. pritom je pomenuti autic prema kome je projektovano ogranicenje brzine pri toj brzini nesigurniji nego sto je pomenuti BMW na svojoj maksimalnoj brzini prolaska kroz tu krivinu, jer o njegovoj stabilnosti pored vozaca brine jos neuporedivo sofisticiraniji sistem u kome se nalaze (pored tone i po metala koja lezi na drumu) sklopovi kao sto je varijabilna kontrola proklizavanja, ESP i drugo.

 

naravno, nicim ne podrzavam to da ovako treba voziti, ali naglasavam da se uslovi ponasanja u saobracaju ne odredjuju prema onima koji su najmocniji nego prema nekakvom donjem proseku. sto je naravno u redu ali zapravo ne govori nista o tome cemu sluze bolji automobili.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ja bih svakako vise voleo da posedujem sto snaznije automobile, ali nisam bas siguran da su oni odlucujuci faktor sigurnosti.

bilo bi zanimljivo videti statistiku i procenat ucesca snaznijih ili slabijih automobila u saobracajkama. kada pokusam da vratim film i da se prisetim skorasnjih tragedija ne mogu da se setim nekog auta iz nize kategorije. bilo je onih sestoro iz audija 6, pa onaj klinac iz svedske u pasatu, pa bembara sto je ubila devojcicu, pa mitrovicev sin u dzipu itd itd

automobili nisu krivi, uvek su to ljudi, ali ipak...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...