Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Najbolje ti je ne pretjecati. Na odredište dođeš par minuta kasnije, ne treseš se, puls ti je bio cijelo vrijeme na normali i ne moraš odmah na WC.

 

Ako želiš iskazivati hrabrost mene možeš impresionirati samo na dva kotača, kao npr. da voziš brže bicikl. :buehehe:

 

Postavljena slika1013185_432634736866855_2113003419_n.jpg

Disclamer₁: ne želim da impression-iram ikoga:

Poslednji put kada sam tako brzo (možda čak i brže, pokazivalo je brže od slike ali koliko je za verovati videti dalje) vozio dvotočkaša nije bilo takove opreme. Kao merač je bio prijatelj u Fići pored mene... ;) Za one koji poznaju taj kraj: Od Trošarine do Autokomande na povratku sa Avale... ;)

Ostatak dana sam se privikavao na peckanje ugrađenih zrnaca prašine u obrazima i čelu... ;)

Bez preticanja (kojem retko pribegavam, ali ne mogu izbeći) uz poštovanje ograničenja, koja, kao što napisah, strogo poštujem, još bih, verujem, putovao iz Bigove iz koje krenuh u nedelju prepodne... ;)

Disclaimer₂: Vozilo koje sada imam je najsnažnije od onih koje sam imao i to značajno snažnije od svih prethodnih... Ergo, naviknut sam na strpljenje i nejakost (osim sa NSU-om koji nije bio snažan ali je bio veoma start-an u polasku)... Snaga nije ono o čemu se ovde, zaista, piše već nešto drugo, nemam sada u ponudi odgovarajući naziv za start-nost ali ne u polasku već kasnije...

O tome da li snaga izaziva vozača na zloupotrebu vredno je pisati koliko i o tome da li bi društvo bez noževa i oštrih predmeta u kuhinjama bilo značajno bezbednije... Nije alatka ona koja ubija ili greši...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Šalimo se, naravno.

 

Ali ipak da se mene pita, sva današnja vozila bila bi limitirana na 50 km/h, a za sve brže od toga postojao bi međugradski javni prijevoz (prvenstveno željeznica). Siguran sam da bi time Svijet bio ljepše mjesto za življenje i nebi nam ništa nedostajalo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

...Vozilo koje sada imam je najsnažnije od onih koje sam imao i to značajno snažnije os svih prethodnih...

 

Koliko je to KS?

 

O tome da li snaga izaziva vozača na zloupotrebu vredno je pisati koliko i o tome da li bi društvo bez noževa i oštrih predmeta u kuhinjama bilo značajno bezbednije... Nije alatka ona koja ubija ili greši...

 

Ako je već tako kako tvrdiš (da je samo čovek faktor), kako to da oni presretači na našem (ili HR) autoputu još nikada nisu zaustavili (ili ja nisam čuo) neki slabašan auto sa 60-70 KS koji je jurcao preko 200 km/h?  :scratch_head:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

dobro sad, 50 je malo, ali recimo limitiranje na 120 bi bilo sasvim ok

1600 kubika, 50ks, alu sasija, kupis ga za punoletstvo i poklonis unucetu kad odes u penziju

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

...a za sve brže od toga postojao bi međugradski javni prijevoz (prvenstveno željeznica).

 

 

 

Kao zaposlenik jednog od društava nastalih raspadom željeznice podržavam prijedlog, ali i kandidaturu za ministra prometa! :D

 

 

 

Ako je već tako kako tvrdiš (da je samo čovek faktor), kako to da oni presretači na našem (ili HR) autoputu još nikada nisu zaustavili (ili ja nisam čuo) neki slabašan auto sa 60-70 KS da jurca preko 200 km/h? 

 

 

 

Zato što ne mogu postići te brzine bez utjecaja gravitacije pri slobodnom padu i, za slučaj da to ne bude dovoljno, i povoljnog vjetra?

 

 

 

Ljudi, svi ste ovdje u pravu onako kako je tko unio nove parametre u razgovor i sigurno dobro znate što su sugovornici htjeli reći. Na kraju ćete jedni drugima dokazivati da niste tvrdili kako je snaga nevažna u sigurnosti, kako je sigurno da o samom karakteru vozača ovisi sigurnost, kako su prometnice dizajnirane za određene uvjete itd. (ovo "itd" uzmite u obzir poželite mi dodati bilo što što nisam naveo ;) ).Da - postoje situacije kada je višak snage dobar, da - postoje potencijalno opasni karakteri za volaneom bez obzira na snagu i da - njihov potencijal se geometrijski povečava sa kvadratom snage kojom upravljaju, da - dizeli manje troše, da - benzinci su uglađeniji itd. (Opet taj "itd" :) ).Istina je i da u većini slučajeva količina konja jedino služi za mačističko dokazivanje, a istina je i da većina ne zna što može njihovo vozilo sa snagom koju već ima - i tako treba i ostati jer, pod jedan, cesta nije pista, a pod dva - ne možete zamisliti što izvježban trkač može napraviti sa zadanom snagom vozila.Ovdje će me možda malo bolje razumijeti motoristi radi vječnih usporedbi hiljadarki sa manjim zapreminama.EDIT: Tema je o Alfistima, a ne o sigurnosti prometa na cestama. Alfin slogan je Cuore sportivo - sportsko srce. Izgradila je imidž automobila koji je zabavan za vozača zbog svojih dinamičkih karakteristika. Ovakav razgovor je deplasiran u temi o Alfama. Zamislite da u temi o M3 (ako postoji ovdje) počnemo pričati o bespredmetnosti tehnologije koja navodi vozača na brzu vožnju. To je kao da smo započeli prigovarati sumanutim snagama pojačala ili zvučnicima koji idu ispod 40Hz ili visokim efikasnostima horni itd.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako si već pročitao šta sam napisao, onda ti je valjda jasno i šta sam hteo da kažem. Auto sa stotinjak konja je više nego dovoljan za ove naše trenutne uslove vožnje. Putevi su nam takvi kakvi jesu (uglavnom očajni), gradska vožnja ograničena na 50 km/h (na otvorenom 120 km/h) i koji će mi onda moj auto sa 150 KS ili više u ovakvim uslovima.

 

Naravno da je bolje imati više nego manje (što reče No1 u AF-u), ali to postaje izlišno u ovim našim saobraćajnim uslovima i samo provocira vozača da krši saobraćajne propise. Najmanji je problem plaćati kazne za prekoračenje brzine (ako imaš novca), ali je mnogo gore ako zbog toga izazoveš neku nesreću sa ljudskim žrtvama. 

 

 

u boldovanom si odgovorio na moje postavljeno pitanje..thanx..nismo se nesto skoncentrirali na SRB,nego smo pricali generalno..BTW ako se dobro secam u teoretskom delu za obuku vozaca postoji/ili je postajala (?) neka napomena u stilu "za bezbedno preticanje je potrebno razviti brzinsku razliku od barem 20kmh" i "manevar preticanja treba zavrsiti u sto kracem vremenskom roku,i trebamo se vratiti u saobracajnu traku kretanja sto prije"..

 

BTW o tome da verovatno u kolima koja imaju vec 150 KS naspram onih od cca 100KS,postoje i tehnicke razlike proistekla iz povecanja snage i u vidu adekvatnijeg vesanja,sistemu kocenja,kojim slucajem elektronskim sistemima koji pridonose stabilizaciji/proklizavanju,pasivni bezbednosni elementi itd ,samo su slag na tortu..

 

:whistle2:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Šalimo se, naravno.

 

Ali ipak da se mene pita, sva današnja vozila bila bi limitirana na 50 km/h, a za sve brže od toga postojao bi međugradski javni prijevoz (prvenstveno željeznica). Siguran sam da bi time Svijet bio ljepše mjesto za življenje i nebi nam ništa nedostajalo.

 

U Srbiji bi u takvome slučaju morali limitirati brzinu kretanja na 25kmh jer je opštepoznata činjenica da je prosečna brzina vozova na srpskim prugama oko 40kmh .... :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Šalimo se, naravno.

 

Ali ipak da se mene pita, sva današnja vozila bila bi limitirana na 50 km/h, a za sve brže od toga postojao bi međugradski javni prijevoz (prvenstveno željeznica). Siguran sam da bi time Svijet bio ljepše mjesto za življenje i nebi nam ništa nedostajalo.

Pošto 220V ume da ubije predlažem dodatak Vašem predlogu: Da se napon u utičnicama ograniči na 4.5V (9V već pecka na jeziku, a 4.5V je sasvim prijatno)...

Za ostalo, za šta je potrebna veći napon, postojao bi zajednički prostor u mjesnim zajednicama, sa čuvarom i poslužiteljima... Može? Može...

Takođe, noževi i ostalo čime bi se neko mogao povrijediti bi bilo u susednom zajedničkom prostoru sa obučenim (odjevenim) poslužiocima... Može? Može...

Svaka sličnost sa promidžbenim igrokazom jedne od štedionica i zajmodavaonica je namerna... ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajd nešto o tehnici. Imao sam (se) prilike u razmaku od jednog dana voziti u dva automobila snage oko 300 KS, Ford Mustang i Porsche Cayman. To je otprilike ista razlika kao između nekog npr. Fiata Stilo i Ferguson traktora iste snage. Otprilike tako bi bio i rezultat utrke među njima. :msn-rofl:  Poanta; snaga bez kontrole ne znači mnogo. Uvijek i svugdje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

koji žešći smor

 

 

totalno, na ekstremima se ne dokazuju primeri na kojima se bazira praksa.

 

snaga motora nema nikakve veze sa maksimalnom brzinom posto vecina automobila sa snagom pocev od nekih 120-tak KS ima ugradjenu blokadu motora u poslednjem stepenu prenosa, najcesce na 4000 obrtaja za dizele.

 

izmedju dva poslednja automobila koje sam vozio je razlika od 60 dizel konja (stotinak benzinskih realno) - 90 pa 150KS, a razlika u maksimalnoj brzini je tacno 15km/h - 185km/h protiv 200km/h. Ali je razlika u ubrzanju ogromna, oko 15sec/100m prema 8.5sec/100m. o razlici u medjuubrzanjima da ne govorim. 

 

imao sam u voznji situacije kojima nisam licno doprineo gde me je priisak na gas do poda i brutalno ubrzanje umesto kocenja spasavalo. ne jednom.

 

ne znam za hrvatsku ali je u srbiji statistika neumoljiva, najveci broj saobracajnih nesreca pocine vozila srednje snage, gde vozaci precene mogucnosti svojih automobila.

 

u kojoj to zemlji ima ogranicenje u snazi vozila koje pocetnik sme da vozi? zanima me informativno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Auu...ne bih ni pretpostavio sta ce biti od stare teme za samo par dana!

Srcem, vozio bih alfu 147 benzinca. Ne voli prevelike aute (karavane) i ne volim dizele (i turbodizele) ako zbog niceg drugog, onda zbog zvuka...

Ali...onda glas razuma kaze da mi treba veci auto zbog 1001 stvari koje zena zeli poneti sa sobom, a dizel se namece kao cisto ekonomsko resenje jer ne bih zeleo placati benzin za veliki auto...

Kad (ako) se benzinci usavrse toliko da po potrosnji i performansama pariraju dizelima, odmah cu kupiti benzinca a po mogucnosti Alfu...a do tada vozim Fiat karavan dizel (koliko samo penzionerski zvuci, zar ne? grgrgrrrr...)

Sto se snage tice, ja bih pristao i na manje, kad bi velika vecina auta bila na otprilike istoj razini (sto dakako nije), pa je ipak onda bolje imati vece zube...

p.s. Imam negde sliku kao dete u ujakovom Alfasud-u, valjda sam od tada zavoleo Alfe. Mozda i kupim koju jednog dana, onako srcem. Kad bi sve odluke uvek donosili mozgom, 50% nas se nikad ne bi ozenili :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@grau

 

Maksimalna snaga motoro itekako ima veze sa maksimalnom brzinom jer se na rezimima maksimalne snage motora postize maksimalna brzina dok se na rezimima maksimalnog obrtnog momenta postizu maksimalna ubrzanja.

 

Ne postoje dizel i benzinske konjske snage, vec razlike u vucnobrzinskim karakteristikama dizel i benzinskih motora sus. Ta se razlika jos vise uocava kod nadpunjenih motora (turbo ili mehancki kompresor).

 

Dizelasi maksimalne performanse postizu na nizim obrtajima i to ih svrstava u elasticnije motore jer ne zahtevaju ceste promene stepena prenosa, dok benzinci traze obrtaje.

 

http://tkdv.files.wordpress.com/2012/03/p05-prenos-snage-i-vbk.pdf

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Veruj mi da ove napucane MJet dizele mogu da voze i ljubitelji rezanja italijanskih benzinaca. Ja sam naucio da vozim na Lancia Delta HF Turbo iz koje sam izabacio radio da mi ne bi kvario uzitak u slusanju tog motora!

 

@Beli

Jasno, nemerno karikiram zbog razlicite efikasnosti tih vozila zbog tog odnosa izmedju snage i obrtnog momenta. Nedavno sam probao jednu benzinsku Hondu Accord i bez obzira na savrsenstvo tog vozila, moram da kazem da ne bih vise mogao da vozim benzinski motor upravo zbog nacina voznje koji motor koji svoje performanse do kraja razvija u visokim obrtajima.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

snaga motora nema nikakve veze sa maksimalnom brzinom....

 

A čime mislš da savladaš sve veći otpor vazduha pri povećavnju brzine? Samo aerodinamikom, ili ipak treba još nešto. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Haha...ja volim da vozim benzince u visokim obrtajima, ali taj zvuk plasi saputnike. Sada sa dizelom realno vozim brze al se to desava na 2000-2500 obrtaja umesto na 4500 benzinskih, pa saputnici cute. jer ne primecuju...a meni ipak fali rezanje benzinca, dosadno mi s'dizelom ko da vozim autobus...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

First, danas vecina auta ide do 180-190 km/h i to cak i ona sa 60-70 ks. Ona sa 200-300 ks ne idu 500-600 km/h nego, pazi sad, 220. Neki nesto vise ali vecina lezi tu negdje.

Mislim da ti je svejedno ako izletis sa puta sa 180 ili 220... isti je ishod i isto mala sansa da prezivis.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...