Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Zbilja zanimljiva tema, Stein.

 

....

 

Kažu i to da je izazov napraviti gumu koja je tiha, odlično prijanja i omogućava najkraći zaustavni put te da je izuzetno dobar štediša goriva tj efikasna - Nađem ja takvu gumu, Nokian, A, A i 67db i DEX čista petica, kažem kolegama na poslu, vid' ovu gumu, čak je i prilično povoljna cena (recimo +30% na cenu onih najjeftinijih) i odjednom drvlje i kamenje, pljuvanje kako je Nokian sr@nje guma - pitam jel ko vozio - naravno da nije, "čuli su" kako ništa ne valja... Naravno, sada je više nema u ponudi... Bar ja ne nađem... Trenutačno po DEX indexu vode dva Good Year-a i dva Dunlop-a...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Elem... račun'o nešto, učinilo mi se da srpska verzija reifendirekt.de sajta (autogume.rs) ima neprimereno višlje cene u odnosu na cene u Nemačkoj. Preračunavanjem cena tri nasumično odabrana pneumatika dobio sam praktično identičan odnos cene iskazane u EUR i RSD... (razlike postoje iza druge decimale što se može smatrati zanemarljivim)

Dakle, razlika u odnosu je 1:166,5 odnosno, ispade kurs po kojem računaju cenu u Evrima 166,5 dinara za jedan Evro. To grubo znači da množe cenu sa skoro 1.5... U tom slučaju, ako se baš želi kupiti pneumatik od te firme, onda je čak bolje gledati cenu u Nemačkoj nego u susednoj Austriji gde recimo na 61,1€ nemačke cene ide još dodatnih dva € za koliko je, primera radi, Fulda EcoControl HP skuplja... Kod GPgumi u Segedinu je ista guma u istoj dimenziji malo više od 67€ (sa porezom), u Srbiji je nisam nigde našao u ponudi nekog od distributera... Čuo sam glasine da iz nemačke dovlače gume za 10€/kom bez obzira na cenu iste pa kod većih/skupljih to možda može da bude isplativo, tj isplativije nego jurcati po belom svetu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Gledam te cene koje pominjete i nekako ne mogu da uhvatim ikakvu (za mene, povoljnu) računicu u odnosu na moje iskustvo sa ADAM-om (Dobar dan, ja bih da kupim gume, koje mi Vi preporuč{i,uje}te. Izvol'te. To je toliko... Petnaestak minuta) Baš sam uz'o račune za nekoliko poslednjih promena na različitim vozilima i (zaista) ne vidim kako bih uštedeo... Negde je kvaka koju ja ne vidim... Sveže gume, pokazale su se veoma uspešne i tako dalje. Ljudi imaju veliko iskustvo i ponudu i verujem da daleko bolje ocene šta je kome potrebno nego ja da čitam satima/danima i da čekam na isporuku i tako dalje... Još kad bih našao takvu ponudu za TV... ;P Nemojte me razumeti pogrešno: ne rušim ja Vaše method-e već mi izmiče šta je to u mojem toliko dobro da se pokazuje sasvim to par sa Vašim... ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Prosto - ti si jedan od srećnika. Ja odem i kažem koje mi gume preporučujete a onaj kaže, eno ti Tigar, šta'š bolje za te pare... (treba li da nacrtam da ih u radnji, naravno nema u dimenziji koja meni treba?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo mojih (skromih) iskustva sa gumama: Odnosi se na moj prethodni atuto, Punto Mk1.

 

Zimske:

- Sava Eskimo S3. Nisu lose, jedina im je mana sto nisu za voznju po toplom vremenu, pa se mora pravovremeno preci na letnje.

-Fulda Kristall Montero 3. Bolje od Save, neznatno skuplje. Odlicno idu po snegu, a i po suvom nisu lose.

 

Letnje:

 

-Sava Perfecta: Losa guma, od samog pocetka: Lose drzi, kao na suvom, tako i na mokrom. Zazalio sam sto sam je kupio.

-Fulda EcoControl: U pocetku (prve godine, mozda i druge) su bile sasvim OK, nakon toga su pocle opasno da proklizavaju, do te mere da sam jednom zamalo izlteo na krivini...a najcudnije je sto uopste nije bila isstrosena (sara ko nova)...

 

E sad: Trentutno imam zimske Fulda Kristal Montero 3 koje su OK. (na novom atu)

Sto se letnjih tice, jos nisam nista resio, ali sigurno to nece biti Sava, a ni Fulda EcoControl...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

zimske Pireli snow control

"drze" odlično, po ledu i snegu odlične nema potrebe za "motanjem" serva...

.

a imao sam i neke Michelin zimske (model? znam da su bile skuplje...)

isto odlične, jako jako dobre mislim da i manje troše goriva od pirelijevih.

.

imao i Kleber zimske OK mada su znale malo da sevaju ali premekane i "melow"

sporo startuju u odnosu na prethodne 2...

.

Letnje Pireli, odlično prijanjaju, meni nisu tvrde uopšte.

Goodrich (ali su sire) pa imam utisak da bolje prijanjaju

i drze volan totalno fiksno, nema vibracija u krivinama, ulaze sa vecom brzinom,

osetno bolja upravljivost. Cak mislim da je i potrošnja mini-mini manja?

.

Ali ja ipak više volim Pireli i letnje bez obzira sto mislim da malo više troše.

.

probao sam i energu saver Michelin i sve je super, udobno ne premekano.

ali stvarno manja potrošnja koja za par meseci nadoknadi nešto veću cenu.

.

Moj tip energy saver :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stvarno ne znam sta fali Tigar gumama. Wintera je ekstra iz licnog iskustva, i odlicno funkcionise i zimi i leti...

 

+1

 

Jedino što ih ja vozim samo zimi. Za leto obuvam Tigar Siguru.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nekada davno sam se vozio Na Tigar T400 i bile su super kvaliteta. Sada samo Wintera i zimi i leti jer se ne da priustiti zamena obuce, a i najveci deo voznje je lokal sto ne znaci da Wintera ne valja za duze staze.

 

MA Tigrovke su ekstra, a i opanci i cizme su im odlicnog kvaliteta. Koliko sam upoznat Tigar proizvodi cizme za svedsku vojsku.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tigar je možda dobra guma i moja žena ih ima na Twingu (13") i letnje i zimske. Ja sam kupio letnje Dunlop - trebalo bi da izdrže bar 4-5 sezona ako se nisam zajebunio. Ženi su Sigure posle treće sezone postale praktično neupotrebljive. Ja neću da se zezam, potrošnja goriva mi je važna stavka a bogami i zaustavni put. Sa Tigar gumama se nešto nisam bio usrećio. Nisu loše ali neću ni da ih više imam na svom autu. Kol'ko ljudi, tol'ko ćudi. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ušteda u potrošnji goriva izborom guma je ipak jako malena. Više utječe stil vožnje i mirna noga na papučici čak i kad mislimo da vozimo stalnom brzinom. Ovo mi je teško opisati bez praktičnog izlaganja...Kako god bilo, guma koja obečaje nižu potrošnju je guma koja obečaje manji otpor kotrljanja. Ako se izborom smjese smanjuje otpor kotrljanja mislim da neizbježno smanjujemo i otpor na proklizavanje kako po pravcu, tako i ono lateralno.

 

Mislim da je jedan deci uštede goriva na 100 km manje važno od sigurnosti. Uostalom, smiješno je kad se na auto stavi široka šlapa, pa onda to kompenzira sa štedljivom gumom. Uža, a od proizvođača odobrena šlapa će imati bolja vozna svojstva i manju potrošnju u TAKVOM primjeru.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

Ušteda u potrošnji goriva izborom guma je ipak jako malena. Više utječe stil vožnje i mirna noga na papučici čak i kad mislimo da vozimo stalnom brzinom. Ovo mi je teško opisati bez praktičnog izlaganja...Kako god bilo, guma koja obečaje nižu potrošnju je guma koja obečaje manji otpor kotrljanja. Ako se izborom smjese smanjuje otpor kotrljanja mislim da neizbježno smanjujemo i otpor na proklizavanje kako po pravcu, tako i ono lateralno.

 

Mislim da je jedan deci uštede goriva na 100 km manje važno od sigurnosti. Uostalom, smiješno je kad se na auto stavi široka šlapa, pa onda to kompenzira sa štedljivom gumom. Uža, a od proizvođača odobrena šlapa će imati bolja vozna svojstva i manju potrošnju u TAKVOM primjeru.

 

Auto mi je došao sa zimskim SAVA Eskimo S3+ (zimske) i Falken Z-912 letnjim gumama, obe na 6J felgama, 185mm širina profila. Zimske gume dolaze sa konstantnom prosečnom potrošnjom od 4.8l/100km i klasifikacijom u "E" kategoriji za otpor u kretanju, "C" klasa za kočenje/zaustavni put. Falken, s druge strane ima isti index za zaustavni put ali je u "G" klasi za otpor u kretanju i u letnjoj sezoni najbolje što se moglo dobiti je bilo 3.9l pi brzinama do max 100kmh u vangradskoj vožnji ali se to u praksi dovelo na ne manje od 5.4-5.6l u realnim, svakodnevnim uslovima u gradu ili vožnjom na autoputu (max 135/140kmh).

Stil vožnje je isti, bez naglih startovanja, bez jurnjave i naglih kočenja - isti auto, isti vozač, zahvaljujući veoma blagoj zimi, bez ekstremnih uslova - pretežno čist kolovoz, evo sad samo zaokružili na nekih 14.000km što može da se smatra prilično merodavnom količinom pređenog puta.

Dakle, ove dve gume imaju drugačiji "roll index" (E vs G) a razlika u potrošnji se iskazuje sa nekih 0.7L/100km u proseku (bazirano na računici dobijenoj točenjem i preračunavanjem a ne iskazanim na board compu koji "laže" cca -0.1l/100km) 0.7l nije mnogo ali jeste u procentima i nije zanemarljivo na pređenih 14.000km. To je više od 10% povećanja potrošnje a u letnjoj sezoni sam prešao oko 8000km što je cca 75€ bačeno na razliku u gorivu tokom letnje sezone. Ni to nije mnogo ali je bačen novac ako se uzme u obzir činjenica da te gume sa većom potrošnjom nisu ništa jeftinije od onih sa manjom potrošnjom - dakako, ove su gume došle sa autom i nisu bile moj izbor.

Danas ću namontirati nove letnje Dunlop-e (Sport BluResponse) koje imaju index "B" za "roll resistance" i "A" za "wet grip" i resetovati brojčanik kilometraže pa ćemo za nekoliko meseci moći da kalkulišemo o razlici...

Najjeftinije gume u odnosu na ove Dunlop su Tigar (za koje, dakako nema nikakvih testova niti podataka o DEX indexima) i koštaju skoro 100€ manje (garnitura 4 komada) - ne mogu da znam koliko bi zbog tih guma auto trošio i koliko bi imao bolji ili lošiji zaustavni put pa nema ni smisla da tu izmišljam nešto ali ja im naprosto ne verujem dovoljno na osnovu dosadašnjih iskustava - kako negde rekoh, moja ih žena ima na Twingu i...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Što je veća prionjivost gume za podlogu (uz istu širinu i profil i uz istu težinu felge) to je veća potrošnja. Kompenzacija je uvijek prisutna, a prema vlastitom nahođenju će svatko odrediti u kojem trenutku mu je važnije držanje gume za podlogu od uštede goriva ili obrnuto.

Simple as that.

 

I ovaj i onaj post gore sam napisao u općenitom smislu. Odrediti umjesto nekog drugog gdje je ta granica je isto kao i rasprava koliko duboko je pametno gurnuti pojačalo u A klasu uzimajući u obzir potrošnju/rezultat.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da dopunim

najveća potrošnja je kada je i najveće ulaganje energije.

A to je pri pokretanju mase.

tu je vazno da prijanjanje bude dobro ali i da "uvijanje" pneumatika bude optimalno.

ako je premaekano dolazi do gubitaka, ako je pretvrdo dolazi do proklizavanja i do gubitaka...

Kod kočenja je ista stvar samo za nijansu slozenije.

.

to se desava u mini obliku i pri svakoj promeni brzine (ne nivoa prenosa - menjača, nego fiz. velićine)

:)

Generalno ima mnogo faktora

a jedan je i visina gumenog omotača. To se "uvija" kod pokretanja i dodaje odredjeni delay u sistemu podloga - osovina.

Tako da debljina gume nije presudni faktor kod potrošnje.

Zbog toga su energy saver jako dobre.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I onda dune bocni vetar (tipicno za Vojvodinu) i pokarabasi sve te parametre oko potrosnje. Ljudi, ne znam koliko je vas imalo prilike da se dotakne dinamike motornih vozila ali budite sigurni da na potrosnju utice mnooogo toga sto ne mozete da stelujete ili platite. Bas bih voleo da znam kako vadite prosek potrosnje u hladnom vremenskom periodu kada vam u lokalnoj voznji auto jedva postigne radnu temperaturu a ECU to resava tako sto stvara bogatu smesu sa lambda vise od 1 sto prouzrokuje veoma veliku potrosnju. Sta cete sa gustinom vazduha pri razlicitim vremenskim uslovima. A gde je tu kvalitet goriva u RS. @Stein, dobronamerna sugestija je da ce tesko biti primecena razlika u potrosnji izmedju Tigra i Dunlopa pod uslovom da su i jedne i druge namenjene za isto godisnje doba i istog stanja. Ono sto je bitno je da ce Dunlop duze da traje. Ono sto treba izbegavati je Trajal jer im je recept za smesu blizi plastici nego gumi...Bolje je da brinete o stanju amortizera, katalizatora, lambda sondama, filterima za gorivo i vazduh nego da li neki pneumatik ima ovaj ili onaj indeks jer testove koje izvode fabrike su izmisljeni da im proizvod ima sto lepse karakteristike. Potpuno druga prica je za sportske pneumatike ili za teskase.Takodje, pri kupovini obratite paznju na datum proizvodnje pneumatika jer guma stari bila u prodavnici ili na naplatku auta. Cesto trgovci stavljaju akcijske cene za starije pneumatike.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ljudi, ne znam koliko je vas imalo prilike da se dotakne dinamike motornih vozila ali budite sigurni da na potrosnju utice mnooogo toga sto ne mozete da stelujete ili platite.

 

 

Nisam htjeo niti otvarati tu kutiju jer bi za objašnjenje kojem se ne može prigovoriti trebao tim fizičara i strojara koji bi na kraju napravili doktorsku disertaciju...tko zna, možda bi to bilo dovoljno da  Howard Wolowitz napokon dobije doktorat. :D

 

Ukratko, potrošnja iskazana u litrama na sto kilometara je toliko uopćena da ne može biti više od jednostavne smjernice što možemo očekivati. Zato nijedan automobil ne troši onoliko koliko je napisao proizvođač.

Jedna vrsta vozača se diči samokontrolom i ganja niske prosjeke potrošnje, a druga se diči kontrolom šasije i ganja brzinske prosjeke. Treća se nalazi negdje između i ne razmišlja o tome.

 

Opet pojednostavljeno - potrošnja se može točno iskazati ako smo u stanju izračunati koliku količinu energije ćemo potrošiti u slijedećih 100 kilometara, pa zatim doći do toga koliko litara goriva će naš motor trebati da proizvede tu energiju. Uz potpuno nedvojbene atmosferske prilike, prometne prilike na putu, vještinu i/ili nastrojenost vozača prema jednoj ili drugoj krajnosti u stilovima vožnje.I da, siguran sam da sam izostavio više od nekoliko važnih stvari, ali mi nisu sad pale na pamet.

 

Po mom mišljenju, gumu valja birati unutar tehničkih zahtjeva proizvođača, zakonodavca, prema godišnjem dobu (ne mislim da je moguće napraviti gumu koja će na minus 20 + snijeg i na plus 40 suho biti jednako dobra kao guma koja je napravljena gotovo isključivo za jedne ili druge uvjete.) i prema vlastitom stilu vožnje. 

 

Uz napomenu posebno blagim vozačima - ne vozite se vi brzo i ne isprobavate koliku G silu može podnijeti vaša guma ili šasija, ali jednom u godini ćete morati ili kočiti ili izbjegavati na putu.Ako vam se to ne događa bar jednom godišnje onda imate ili puno sreće ili se ne vozite dovoljno. Prigovor kako uvijek savršeno predvidite situaciju na cesti će biti prije ili poslije sam od sebe demantiran. ;)

 

Dakle, po mom sudu koji se ne mora poklapati s vašim, smatram da se model gume treba birati tako da se sazna kakve je ocjene dobila na pojedinom ADAC-ovom testu i odabrati ju prema vlastitim preferencama u vožnji.Netko će htjeti trajnost uz nepromjenjene karakteristike, drugi će htjeti savršen osječaj upravljanja i grip, pa makar ju morali mijenjati nakon 7ooo km, treći će paziti da je otpornija na aquaplaning od konkurencije itd.To je isto kao i odabir odijela. Šloseru treba kombinezon, menađeru treba Boss, a ostali su Casual style.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve što sam napisao podrazumeva da je auto potpuno ispravan a proseke potrošnje sam dao za svoj auto i to ne na 100km nego na prosek postignut na pređenih 14000km što znači da je tu bilo i sedenja u kolima i grejanja da se odmrzne i vožnje po vojvođanskim selima i loženja na autoputu ka i iz Grčke... Prvu sledeću komparaciju mogu da izvršim tek nakon što prođe letnja sezona i izvozim dovoljan broj kilometara i sa novim gumama... ADAC test ukazuje na to da su ove gume veoma izvesno veoma dobar izbor: http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2013_Sommereifen_Test_185_60_R15_Details.aspx?testId=134&recordId=2834

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Baš kako si rekao. Tek retroaktivno možemo reći koliko je automobil trošio. U tvom primjeru podatak ima vjerodostojnost baš zbog pažljivog praćenja količine utočenog goriva kroz dovoljno dug period.

 

Što se izbora gume tiče - nisam ju vozio. Meni bi za moj ukus vjerojatno bila premekana, ali ja spadam u skupinu vozača sa suprotnim pristupom vožnji od tebe, pa nisam mjerilo za ocjenu. (i da, znam da sam to trebao davno prerasti, ali eto nisam :D )

 

Po mom iskustvu sa ADAC-om mogu tek potvrditi da su im testovi bili korektni za gume koje sam vozio, odnosno da su im opisi bili na tragu onoga što sam i sam iskusio. Opet, mene više zanima subjektivna povratna informacija koju guma pruža (kad pređem preko šahta moram moči pročitati jagodicama prstiju na volanu što je na njemu pisalo) nego udobnost ili niska razina buke.Kako god bilo, ADAC neće napisati za nijednu gumu da je preporučljiva ako ona to stvarno i nije za prosječnog korisnika. Dovoljan je jedan veliki fail samo na jednom od testova, pa da ne može dobiti takvu ocjenu. Npr ako je u svemu odlična, ali ako je put kočenja za dvije dužine automobila veći onda takav proizvod neće dobiti njihovu preporuku. To smatram dobrim ocjenjivanjem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...