Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Hmmm... :hmmm:

 

Koliko Modusa stane u Wolandov Tannoy?  :laugh1tooht:

 

 

 

Drago mi je da si kupio dobar primjerak! Neki dan sam se dovezao iz Siska uz prosjek od okruglo 4,00 litre sa većim i jačim motorom (V.A.G. grupa), pa mi ovaj tvoj podatak izgleda realan uz smirenu vožnju.Na tržištu rabljenih u Njemačkoj Renault je uglavnom dobina kombinacija u smislu uloženo/dobijeno i kad se ubode dobar primjerak onda je zadovoljstvo zajamčeno. :thumbsup:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

interesantno...

ja sa VW Passat 96kw (131) dizel imam prosecnu potrosnju od 5.7L, sa ukljucenom klimom ide i do 6.6L.

 

Potrošnja koju sam naveo kao primjer se odnosila na tu jednu vožnju kad sam posebno pažljivo pazio na nju. Moj prosjek je inače dosta veći, ali imam i težu nogu na gasu.Moj otac sa istim motorom u nešto težem autu ima prosjek od oko 5 do 5,5 litara, a ja radim oko 6,5 litara u svom. Ovo sam isprobao jer mi se nije žuralo, a htjeo sam vidjeti kakav može biti prosjek uz laganu vožnju i poštivanje ograničenja, ali na način da ne smetam u prometu.Vjerujem da je u nekim uvjetima moguće voziti i uz koji deci manje, ali meni je i ovaj test bio naporniji nego da sam se dovezao u potpuno "trkačkoj" maniri.

 

Već nekoliko godina časopis Auto klub kod nas organizira nagradne igre za najštedljivijeg vozača. Tu se prosjeci pod majstorskim nogama spuštaju na ispod 3 litre. To, je naravno način vožnje koji je jako zahtjevan, ali i neprimjeren za normalno sudjelovanje u prometu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nisam hteo da sad krenemo u to čiji je veći ili manje troši, čisto neke cifre, ako nekoga ikada zaintrigira ovaj auto, čisto da zna da se i nakon prvih 150.000km ponaša prilično u skladu sa ciframa koje proizvođač daje... Ako je samo ušteda u pitanju, onda prvo treba pogledati i neke druge stvari u životu - recimo, moja grozna navika da trošim duvan - totalno obesmišljava priču o uštedi goriva...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nisam hteo da sad krenemo u to čiji je veći ili manje troši, čisto neke cifre, ako nekoga ikada zaintrigira ovaj auto, čisto da zna da se i nakon prvih 150.000km ponaša prilično u skladu sa ciframa koje proizvođač daje... Ako je samo ušteda u pitanju, onda prvo treba pogledati i neke druge stvari u životu - recimo, moja grozna navika da trošim duvan - totalno obesmišljava priču o uštedi goriva...

 

 

Ma nisam ni ja to imao na umu. Jednostavno sam potkrijepio prosjek koji spominješ nekakvim dokazom da je realan.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

jbg, bio sam na putu skoro svaki dan. Nazalost, uzasno sam tanak sa vremenom. Bilo bi mozda lepo da svratis do mene neko vece na pice, da malo hifilisticarimo, ovako ne mogu nista da obecam. Na koncu nije samo Vidikovac lep. Lepo je dragi Gujo i K. Brdo. Ovo K. je od Kanarevo, za svaki slucaj da se ne razume pogresno.

Veliki pozdrav dragi druze, bicemo u kontaktu :oke:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 months later...

Pošto se nešto načelo u neadekvatnoj temi - evo teme ako neko hoće nešto na tu temu...

 

Elem - http://www.gpgumiszeged.hu/sr je prodavnica guma u Szegedinu, cene su okej, međutim, ne obavezno i ne pošto-poto. Izribario sam gume koje cenim da bi mi najviše "legle" i kada sam usporedio cene na mađarskom sajtu sa cenama na http://www.coningdoo.co.rs/ (naravno, pričam sada o istoj gumi u istoj dimenziji) ispade da je cena sa PDV-om u Srbiji 2€ niža po komadu - dakle, samo onda mogu da ućarim ako dva puta iz meni sasvim nejasnih razloga odem preko granice. I naravno, uzmem povrat PDV-a na gume kupljene u Mađarskoj. Međutim, nekome u BG to možda ne da nije isplativo nego ispada besmisleno jer ići dva puta po 450km veoma izvesno ubija uštedu - osim, naravno, ako neko baš tako želi... Meni je to teoretski moguće izvesti sa nekom uštedom ali znajući kako stvari funkcionišu, taj novac neće nikada napustiti EU nego će završiti u nekoj velikoj trgovini - pogotovo ako na put krenem sa suprugom. Coning ima svoje ispostave po većem delu Srbije pa ga možda treba imati u vidu, a kaže jedan moj prijatelj koji te stvari prati i bolje zna od mene da nije retkost da se neka skuplja guma zbog malog lagera prodaje po sniženoj ceni pa ispadne značajno jeftinija... Dakle, naoružat se strpljenjem, novcem, informacijama i vrebati priliku...

 

Inače, u toku potrage za 15" alufelnama čuo sam svašta od prodavaca istih a najveći biser je bio taj da ET nije bitan ako guma ne žulja o karoseriju ili amortizer... Strašno... Mark Twain je jednom prilikom rekao da pismen čovek koji ne čita dobre knjige nije ni u kakvoj prednosti nad potpuno nepismenim. Ne mogu da se složim sa tom konstatacijom, na žalost, uopšte. Mark Twain sigurno nije nikada komunicirao sa našim nepismenjakovićima...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ovo menja na stvari dosta. hvala za info o coningu. ja sam danas vec koncipirao put radi kupovine guma, ali sada vidim da je jedina razlika PDV, tj AVA koji mi se uvek cinio kao pain in the ass na madjarskoj strani tako da cu ipak ostaviti pare coningu. svejedno hvala jos jednom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kad smo, već, kod guma, moje iskustvo je možda zanimljivo: Dvaput (od nekoliko puta, već više ni ne brojim) zaista sam se prijatno iznenadio (da naglasim da mi je kod njih uvek prijatno kupovati, al' ova dva se ističu zbog cene, videti dalje) cenom koja mi je (sasvim redovno, nikakva ciljana cena zbog mene) ponuđena. Uporedivši cene video sam da sam kupio brand gume po ceni koju bih postigao za low-cost u Metro-u ili slično. Da zaključim, proverite (uvek) cene kod Adam-a. Čini mi se da (skoro) uvek imaju speeper-e koje valja naći. Da priznam, ja ih nađem tako što me posavetuje ljubazno osoblje... Eto, toliko od mene...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja bih dodao još ponešto na temu pneumatika, nevezano za to gde se nabavljaju.

Do pre, da tako kažem, nedavno, zakon nas nije obavezivao da moramo imati zimske gume. Shodno tome svako se snalazio kako umeo, znao ili procenio da mu je najprihvatljivije. Sada su stvari malo dovedene u red pa bih malo o logici kojom sam se rukovodio prilikom odabira guma. U praksi, može se birati između više modela guma a mnogi prvo gledaju cenu. Ja sam prošao sada godinu dana sa Modusom i navozio nekih 13000+ km, pretežno gradske vožnje ali recimo, nekih 3000 od toga ili malo više je bilo na auto-putu. 

Sad gledam šta da kupim... I trudim se da gledam veoma dobro!

 

Auto je došao sa odličnim Sava zimskim gumama na 15" čeličnim i letnjim Falken ZE-912 letnjim gumama na 16" alu felnama (obe širine 185mm koliko je propisano od strane Renaulta). Prvih mesec i nešto sam vozio Save i zaprepastio sam se kako je potrošnja goriva mala. Rekoh sebi, mora da board comp laže, i to opako - Twingo je trošio više, i to poprilično više, oko 5.5-6l/100km. Međutim, ne laže mnogo. Na nekih prikazanih 49.3l uspeo sam da na pumpi naguram malo manje od 50l u rezervoar. Znači oko 0.7l omaške na 50 litara - to bi bilo oko 1.5l na 100 litara tojest manje od 2% greške. Konstantna evidencija u razlici između prikazane i stvarne potrošnje je pokazala da je to pre pravilo nego izuzetak. Kraj zime, bez snega i leda i ekstremnih hladnoća rezultovao je potrošnjom oko 4.5l u proseku (mereno točenjem, ne po kompjuteru). Rekoh super i pravim matematiku koliko će mi goriva trebati naprimer da odem na more i da se vratim i na to dodam još nekih 300km vožnje za neke izlete i slično. Naravno, sve to bazirano na prosečnoj potrošnji od 4.5l/100km. (zapravo, matematika je bila zarad rezervisanja potrebne količine novca za točenje goriva)

Međutim... Kako sam na kraju zimske sezone nabacio letnje gume, situacija se promenila. Prvo što sam primetio prelaskom sa 15 na 16 inčne naplatke je bio narušen komfor u vožnji, drugo, iz nekog razloga, auto naprosto nije hteo da se zalepi za put u krivinama pa sam morao da obratim mnogo više pažnje kojom brzinom "ulećem" u krivine i pobenavio mi boardcomp i stalno pokazuje potrošnju reda veličine 5.2-5.7l - na pumpi, preračunavanjem sam došao na duži period do nekog proseka od 5.6l sa letnjim gumama. To je nekih litar više na svakih pređenih 100 kilometara... Pa je8em ti sve, šta je sad ovo?! Pomislih, mora da je motor ili doziranje goriva ili kvalitet goriva... Međutim, motor u redu, gorivo takođe, doziranje korektno...

Malo sam popričao sa iskusnijima i ukazali su mi na ono što želim i vama da kažem...

 

Osim imena proizvođača i cene gume postoji i ono što se zove DEX index i baziran je na tri stavke: potrošnja goriva i prijanjanje na podlogu po vlažnom tj ne-suvom i čistom kolovozu i buka koju guma pravi izražena u db. Faktor potrošnje goriva i prijanjanje na podlogu se izražava slovima po abecednom redu gde je kao i kod električnih uređaja A najbolja vrednost a kako se odmiče abecednim redom, tako je sve lošije.

I tako, pogledam ja ove Falken ZE-912 kad ono, index za gorivo "G".

Ovako to nekako izgleda na slici:

 

Postavljena slika

 

Pogledam gde je G, kad ono Gore ne može da bude... Gledam Sava gume, kad ono, na "E"... "samo" dva slova dalje, a litra više tj manje... Cenim da odnos nije proporcionalan jer bi tom logikom komotno sa gumama kojima je index za potrošnju goriva "A" mogao da istačem gorivo iz auta. Ali da ima veze, ima...

 

Sad gledam pod jedan da se letnje gume uklope što bliže oznaci A za gorivo ali i za prijanjanje na podlogu. Drugo, 15-ice su primetno komfornije - pogotovo po lošim putevima a ima i jedna prateća razlika, zarad sveukupno iste visine tj spoljašnjeg obima gume pri 1" razlike, razlika u ceni pneumatika je od 25 do 40% veća za 16" verziju. Što je guma skuplja, utoliko je taj iznos razlike u novcu veći...

 

Tu u igru ulazi i faktor kvaliteta i trajnosti gume a trajnije gume tj kvalitetnije (one koje će se verodostojnije ponašati duži period vremena karakteristikama datim za nove gume) su cenovno jače. Ali će duže i trajati. Još ako uzmem 15 namesto 16" (nominalno) ista guma će biti jeftinija oko 30%, ako odaberem gumu sa boljim indeksom (A-C) i to sve saberem i preračunam na kilometražu koju realno gledano pređem godišnje i svu matematiku razvučem na recimo period od 4 godine koliko bi kvalitetna guma zasigurno trebala da traje, dolazim do zaključka da je najbolje da kupim kvalitetnije gume, platim sada malo više a u eksploataciji već prve godine razlikom u potrošenom gorivu tu razliku nuliram. Naravno, za svaki drugi auto će ići neke druge gume, neke druge dimenzije, neka druga kilometraža i druga potrošnja. Ali... Ako sam u pravu, a sve mi govori da jesam, onda je zaključak takav da je bolje dati sada malo više za recimo Dunlop, Michelin ili Continental i posle nekog vremena se ostvaruje sasvim lepa ušteda.

 

Evo na primer matematike koju sam ja radio:

 

pređena kilometraža na godišnjem nivou 10.000km. Pri potrošnji od 4.5 vs 5.5l razlika je po 1l na svakih 100km odnosno 100 litara godišnje. To je pri sadašnjim cenama goriva oko 15500 dinara. 

 

Trenutačno je Continental Premium Contact 2 jedina guma koja je u ponudi kod Coninga u 185/55/R16 i košta 13.030 RSD/kom tj 52.120 za set od 4 komada a 185/60/R15 je 9.442/kom tj 37.768 za 4 komada a razlika tj ušteda bi bila 14.352, međutim, ako uzmem gumu koja je za moj auto bolja (za neku sportsku limuzinu verovatno nije) - Continental EcoContact 5, onda je ušteda u ceni 17.220 plus je bolji DEX index pa je ušteda u gorivu još izvesnija onda dolazim do neke cifre moguće uštede od oko 32000 dinara u prvoj godini eksploatacije guma. Gume koštaju 34900 što znači da na ovu matematiku ispadne da bih mogao u prvoj godini da "isplatim" gume... Naravno, treba da se kurtališem ovih 16" alufelni pa sve i da ne zaradim na njima ništa nego ih dam za iste pare koliko će me koštati 15-inčne, na dobitku sam...

 

Prvo, na dobitku sam zbog veće sigurnosti i pouzdanosti koja dolazi sa kvalitetnijim gumama, a sve ostalo drugo je samo šlag na tortu...

 

E sad, ako ovo nekome pomaže pri odluci koje gume da kupi... Drago mi je. :hi:

 

http://www.autogume.rs/ je pandan reifendirekt.de sajtu, sa informacijama o DEX indeksima, cenama itd... (cene su bazirane na EUR cenama pa su skuplji od Coninga ali imaju sve na lageru... ako je nekome žurno)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ma važi.matiš: autogume.rs cifra 9785rsd/kom kod mađara 50€ , jeste sa sve porezom .pa puta 4 pa...

 

autogume.rs je zapravo - kako već rekoh, verzija reifendirekt.de sajta - izvor za DEX info i cene koje su aktuelne u Nemačkoj da kažem, nominalne. Što se više informacija skupi, bolji je pregled situacije pa se onda bira šta kome paše - poenta je dobiti najbolju moguću gumu za najmanje moguće para... Dakle, ako švaba kaže da je guma dobra i kvalitetna a ti je ovde možeš kupiti za značajno manju sumu, naravno da nećeš plaćati više - to ne bi uradio ni švabo - platio više ako može da plati manje... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Naravno, zaboravih da spomenem i važnu stavku na čega me isprovocirao jedan "obrazovani" prodavac. ET... kaže nema veze ako malo izađe napolje. E pa ima veze jer znam a i to prvenstveno znam jer se za hleb nasušni upravo bavim i tom problematikom. Habanje guma. Proizvođač sračuna sve parametre ponašanja upravljanja i suspenzije i odredi idealni ET da bi smanjio bočno habanje guma a u sklopu računice koliko pod, odnosno, nad-upravljanja treba vozilo da ima da bi upravljanje vozilom bilo kvalitetno, upravljanje predvidljivo a da se pri tom minimalno "struže" gumama pri skretanju. Odaberite neki drugi, tj pogrešan ET i sva priča o matematici o trajnosti guma, o utrošku tj uštedi goriva pada u vodu... Dakle, felne se ne kupuju naslepo ili samo zato što neko kaže da pašu za vaše vozilo...

Odličan vodič kroz standardno (fabrički) propisane dimenzije za većinu vozila: http://www.wheel-size.com/size/

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

PozdravBilo bi lepo u ovoj temi podeliti konkretna iskustva sa dobrim i losim gumama.Trenutno imam zimske Fulda kristall montero, koje su ok mada ih I nisam vozio po snegu. Razmisljam o letnjim, nesto merkam Barum bravuris 2 mada jos nista nisam odlucio...dimenzije su 185/65 15. Auto je Fiat Stilo karavan 1.9 mjet (kupljen pre dva meseca, punto prodat)...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dobre ili loše gume su širok pojam. Ja sam onomad imao neke Toyo na Mini Morrisu - katastrofa. S druge strane, ista šara, druge dimenzije, guma odlično ocenjena...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ispravka: moje gume su 195/ 65 15. Dobre I lose gume...pre svega sam mislio na gume identicnih dimenzija, u slicnom cenovnom rangu, pri cemu su neke Ok a druge ne valjaju...pri cemu bi neko licno iskustvo pripomoglo pri odluci o kupovini....eto recimo Tigar Hitris...nekima je to ok guma, dok drugi kazu da od "tigra" treba bezati ko djavo od krsta....:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zbilja zanimljiva tema, Stein.

 

Na linku kažu ovako:

 

Rolling resistance

Many low-emissions variants of popular cars have low rolling resistance tyres fitted that require less energy to propel along the road.

“Rolling resistance is tested on a drum. It’s the coefficient of energy loss – that’s the amount of energy used to keep the tyre rolling,” says Michelin’s Steve Dolby.

The grades run from A to G, with D not being used in order to avoid an average-performing tyre – although there’s a D on the label.

The difference between each grade means a reduction or increase in fuel consumption of between 2.5 and 4.5 per cent. That’s a difference of about 0.42 to 0.56mpg for a 36mpg car per grade,” said Continental’s Tim Bailey.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...