Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Jel neko čuo da se u Peglicu ugrađivao motor od IMT freze?DIYerski, ne fabrički.

moj komsija je pre 20 godina ugradio od motokultivatora dizel 17KS u peglu. Trosio ko upaljac jedino nije resio anlaser pa ga je ostavljao upaljenog kad negde stane da ne mora da gura.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo i prvih utisaka nakon malo vozikanja po gradu:

 

Auto je bombonica. Ćera se odmah zaljubila što zbog boje, što zbog "svojih" vrata a ponajviše što ima svoje svetlo u kabini :)

Na pređenih 2500 i kusur kilometara od poslednjeg resetovanja po board-comp-u, potrošnja mu je 5.4l što nije loše. Poslednji servis rađen na 118.000 (nule umesto kusura), sledeći treba da bude na 138.000 a nije urađen jer je je sada na 142.000 ali nismo puno fulali. Nazvao sam ovlašteni Renault servis i raspitao sam se o ceni, 3600RSD rad, delovi (incl. ulje) - sve original oko 9600, sa zamenskim delovima može jeftinije. Od toga ne može više da me košta. Pogledali smo kočnice, u odličnom su stanju, nema potrebe da se menjaju (na Twingu sam odmah morao da menjam diskove i pločice i ležajeve prednjih točkova - jedan, tačnije, ali uvek idu u paru pa...)

Pozicija za sedenje, sedišta, ergonomija upravljača, instrument tabla, komande, kako  ručne, tako i nožne, sve mi je nekako potaman, ni previše kruto i tvrdo, ni previše mekano, nedajbože mlitavo. Kao i svaki dizel, ima onaj tipičan zvuk ali je kabina veoma fino izolovana pa je veoma tih kada stoji na semaforima a odabir snage motora je dobro procenjen pa je i veoma žusta, tj ima iznenađujuće dobar odziv na papučicu gasa, da kažem prostije, veoma je startan i pokazuje spremnost da povuče kada se to od njega zatraži. Kočenje nije toliko brutalno oštro kao kod mog Twinga, ali je spreman da odreaguje veoma poslušno na jači pritisak na pedalu kočnice. Sa ovakvim kočenjem, nije za igranje uletanja u makaze i odustajanja u poslednjem trenutku, ali uz razumnu vožnju, uvek se može zaustaviti na vreme. Ručica menjača ne prenosi promene u režimu rada motora (nosači motora su dobri) , izuzetno je precizna, sa veoma kratkim i preciznim hodom, bukvalno se može iz brzine u brzinu kratkim podstrekivanjem sa dva prsta. Vožnja u nazad je čini mi se (prvi utisak tokom manevrisanja za parkiranje) zahvalnija nego kod twinga, rikverc svetla rade sa obe strane i sveukupna preglednost kako na zadnjem staklu tako i na oba bočna retrovizora odaje verniju sliku stvarne pozicije u prostoru, odnosno, imam osećaj da sam mnogo sigurniji u prostor koji mi je na raspolaganju tokom uparkiravanja. Preglednost kod prednjice je slična kao i kod Twinga, ne vidi se, pa je sve stvar nagađanja ali sa upaljenim farovima je sve dečija igra. Razmišljao sam o opciji da kupim senzore za parkiranje (danaske je to smešno jeftino - ima ih već za cca 2-2.5k dinara) ali mislim da neće trebati.

Hauba je, što sam već znao, smešno mala, taman tolika da se pristupi otvorima za poklopce posuda sa tečnošću za pranje stakala, kočione tečnosti i ulja. Zamena akumulatora bi već zahtevala skidanje zaštitnog poklopca (6x torx) ali punjenje i napon su ok, pa ćemo to proveravati opet pred sledeću zimu.

U vožnji, kao i svaki višlji auti ovog tipa ima tendenciju da se malo zaljulja na nagle pokrete volana ali nema "plivanja" niti osećaja gubitka kontrole, veoma poslušno prati putanju i ne odiže točkove - za slučaj da se odjednom na putu pojavi kamen, neka sirota životinja ili rupčaga - dobro je znati; bilo bi veoma opasno vršiti nagle pokrete volanom u manevrima izbegavanja prepreka da je drugačije. Naravno, sve to važi za neke manje brzine, pri većim brzinama samo koncentracija, dovoljno odstojanje od vozila ispred i oči na putu mogu da spreče neželjene situacije.

Što se tiče mesta za noge, ima ga dovoljno, kako napred, tako i nazad, a nije me mrzelo da proverim koliko stvarno mesta u prtljažniku ima kada je zadnja klupa povučena nazad do kraja. Uzeo sam dve putne torbe/kofera i bez problema ih stavio prvo jednu na drugu a potom i jednu uz drugu i ostalo je dovoljno mesta za još prtljaga, dakako, ako mislim da uguram i svoj preklopivi bicikl, klupa će morati malo napred za jedan ili dva "klika". 

Što se tiče interijera, sve je veoma fino i precizno uklopljeno, ali je plastika na dodir malo "sirova", tačnije, nema onog osećaja pod prstima koji sugeriše mekoću što bi se moglo očekivati od auta u ovoj klasi cene (cene novog auta, ne cene po kojoj sam ga ja kupio), Clio koji je bio baza i košta cca 10k€+ ima nekako "mekšu" plastiku, da ne pričam o Laguni. Međutim, stvar vadi savršeno uklapanje, nema ni jednog spoja koji savršeno ne naleže, nema škriputanja niti čudnih zvukova tokom vožnje po neravnom terenu, Moj stari R5 a i Laguna koji su bili mekani na neravninama, itekako su škrgutali kada neravnina puta nategne karoseriju, Twingo je bio bolji po tom pitanju, ali i tvrd k'o, khm... u šesnaestogodišnjaka. Dakle, savršeno ugodna i komforna vožnja čak i kada se na putu nađe neki "inteligentno" izvedeni ležeći ili zapušteni pružni prelaz gde svi uglavnom jako uspore da im ne bi otpalo pola auta. 

 

Što se tiče zamerki, našao sam jednu jedinu na ovom autu. Na zadnjim vratima ima tri tastera za otvaranje. Srednji otvara kompletna vrata, a jedan od bočnih (bilo koji) treba da otvori mala vrata - ista kao kod starih Mini Morrisa - na kipovanje - smišljeno za situacije kada se ne mogu otvoriti kompletna vrata prema gore a neophodan je pristup prtljažnom prostoru. Elem, sve je radilo dok je bio na carinskom skladištu a juče je iz nekog razloga pokušaj da se mala vrata otvore, rezultovao zaključavanjem kompletnih vrata, odnosno, ako se klikne na neki od tastera da se otvore mala vrata, zablokiraju se velika, a mala se ne otvaraju. Onda se mora otvarati iz kabine uz pomoć komada žice (ovo je čak i objašnjeno u korisničkom manualu - kako otvoriti peta vrata iz kabine) - inače, ova mala vrata su ekstra opcija i tek mali deo Modusa ih ima. Poskidali smo plastične obloge sa vrata, proverili kablažu i nismo našli ni jedan očigledan razlog. Auto je bio na pranju i pod oblogom je bilo malo tragova vlage pa je možda to nešto, mada... Reno je to :)

Uglavnom, odgovor na pitanje zašto se ovo dešava, nisam našao nigde, ni na jednom od Renault foruma pa ćemo verovatno morati da potražimo pomoć stručnjaka. Do daljnjeg, ne diramo bočne dugmiće.

 

Pošto vizualno nismo ustanovili WTF, onda sam ja krenuo da motam po glavi. Kada se stisne taster za otvaranje zadnjih vrata (bilo kojih) onda verujem da bi se po automatizmu druga opcija morala automatski mehanički zablokirati da ne bude neželjenih situacija. Zatvaranjem vrata bi se zablokirana opcija morala odblokirati ali se to ne dešava. E sad, pošto je tu u pitanju elektro-mehanička kombinacija, mislim da je problem u mehaničkom delu, bravici malih vrata. Pritisak na taster za mala vrata, oglašava se u kabini kod dela gde su osigurači, istim klikom kao i kada se stisne taster za velika vrata, ali to, verujem, samo pokrene mehanizam za blokadu velikh, a pošto se mala ne otvore i samim tim, ne mogu ponovo ni zatvoriti, ne dolazi do resetovanja pa i velika ostanu zablokirana. Velika vrata otvaranjem zablokiraju mala a zatvaranjem ih mehanički ne odblokiraju. Dakle, ako sam u pravu, moramo da vidimo đe je zapelo... Sreća pa je velika isporuka išla juče, sviće sunce, izgleda da će biti lep dan za prčkanje po bravicama :)

 

Sveukupno, ako izuzmemo ovaj mali feler sa zadnjim vratima, utisci su veoma pozitivni, ja sam zadovoljan. Da ne bih sada nabrajao u dobre strane šta smatram da je kod ovog (modela) auta dobro i vredno hvale, rekao bih ukratko da nisam ni najmanje razočaran izborom koji sam napravio, štaviše.

 

Ujedno, želim da se zahvalim svima koji su mi u temi pokušali pomoći kako ličnim iskustvima, tako i verujem, dobronamernim savetima i sugestijama i naravno, hvala svima na dobrim željama. Ako ugledate negde crveni metalik Renault Modus sa registarskom oznakom SU-055-WU, mahnite, to sam ja :)

 

BTW, ima strašno smešan zvuk trube/sirene, zvuči kao mamurno tele posle maturske večeri... :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lijep review, Stein!

 

U vezi elektromehaničke greškice sa zadnjim vratima, vjerojatno si to već uradio, ali za svaki slučaj - vidi ima li kakav vidljiv mikroprekidač koji bi "dojavljivao" jesu li vrata otvorena ili zatvorena. Možda je zbog vlage počeo nepravilno raditi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Posle par dana počinjem da se navikavam na novi auto i počinjem da se "saživljavam" sa okruženjem u kabini. Primetio sam dve stvari, zvučnici su nikakvi, tako da ću morati da vidim šta su nagužvali u vrata i po potrebi ih "doradim", i druga stvar, u autu uopšte nema nikakve vrste pretinca za odlaganje sitnog otpadnog materijala (papirići, omoti od Negro bombona i slično) ili drugim rečima, nema pepeljare ali je upaljač za cigarete uredno zaboden u centralnu armaturu između dva prednja sedišta!

Za sada se još uvek vozim na Nemačko gorivo a o gremlinima u zadnjim vratima ne razmišljam dok ne bude lepše vreme (a vreme je novac). Nova gornja bravica košta oko 8500RSD u Renault prodavnici i čeka se nekoliko dana. Nisam proveravao na drugim mestima. Pitanje je da li je uopšte bravica neispravna (kada kažem bravica, podrazumeva se sklop mehaničkog i električnog dela bravice)...

Inače, ima jedan Modus '06 sa pravih 63000km u Somboru, doduše, benzinac 1.6, na slikama izgleda lepo, a cena je 4.450 (plus, rekao bih registracija oko 21k RSD) http://www.kupujemprodajem.com/Renault-Modus-Ekstra-1-6-5039287-oglas.htm?filter_id=22132504

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Upaljač ne mora obavezno da služi pripaljivanju cigareta, toliko je uređaja koji se mogu napajati sa tog priključka: mini plejeri, mobilni, pomoćni kompresorčići itd.

 

Kapiram ja priključak, svrhu i prednosti postojanja istog, ali ako nisu ugradili pepeljaru, mogli su onda jednostavno staviti neku kapicu kako se to i inače radi na dodatnim takvim priključcima?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nedostaje ti ( nije isporucena) pepeljara i kantica za otpatke. To su dve plasticne okrugle kutije sa poklopcem. Velicune konzerve soka. Smestaju se u one okrugle rupe , udubljenja kod menjaca. Ima da se kupe i third parthy takve kutije u prodavnicama delova i buvljacima.

Postavljena slikaPostavljena slikaPostavljena slika

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Posle par dana počinjem da se navikavam na novi auto i počinjem da se "saživljavam" sa okruženjem u kabini. Primetio sam dve stvari, zvučnici su nikakvi, tako da ću morati da vidim šta su nagužvali u vrata i po potrebi ih "doradim", i druga stvar, u autu uopšte nema nikakve vrste pretinca za odlaganje sitnog otpadnog materijala (papirići, omoti od Negro bombona i slično) ili drugim rečima, nema pepeljare ali je upaljač za cigarete uredno zaboden u centralnu armaturu između dva prednja sedišta!

Za sada se još uvek vozim na Nemačko gorivo a o gremlinima u zadnjim vratima ne razmišljam dok ne bude lepše vreme (a vreme je novac). Nova gornja bravica košta oko 8500RSD u Renault prodavnici i čeka se nekoliko dana. Nisam proveravao na drugim mestima. Pitanje je da li je uopšte bravica neispravna (kada kažem bravica, podrazumeva se sklop mehaničkog i električnog dela bravice)...

Inače, ima jedan Modus '06 sa pravih 63000km u Somboru, doduše, benzinac 1.6, na slikama izgleda lepo, a cena je 4.450 (plus, rekao bih registracija oko 21k RSD) http://www.kupujemprodajem.com/Renault-Modus-Ekstra-1-6-5039287-oglas.htm?filter_id=22132504

haha...ma sigurno je prešao 63000

nemoj da žališ, na kilometar se vidi da je čovek muljator i preprodavac

ako si se već odlučio na kombinaciju "kum iz nemačke" uradio si odličan posao i super si prošao.

cvrčci po kolima su normalna stvar...ako ih otkriješ, super, a ako ne, navikni se. uglavnom nema pomoći.

a taj, što ti kažeš upaljač za cigare, nije samo upaljač. to je i utikač za punjače mobilnih, mp3, dvd plejera kao i utikač za usisivač ili navigaciju.

znači, nije to ništa neobično

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Evo jednog kratkog vica... Vozio koliko sam vozio sa gorivom koje je došlo sa autom, tankirao na MOL-u, resetovao brojače, izvezao nekih 500km po gradu, od toga sedeo oko dva sata u kolima sa upaljenim motorom (iz više navrata - uglavnom čekajući ćeru) + jutarnje odmrzavanje po petnaestak minuta jedno četiri puta što mu dođe 500km i tri sata rada u mestu, potrošnja po board compu 5.0 litara (sve u gradu). Prošli teški jutarnji mrazevi, ujutru se auto greje 3-5 minuta, prosečna potrošnja po kompjuteru 3.6 litara... Mislim da komp malo laže jer je prikazao pre drugog tankiranja da je potrošeno 22.4L goriva a ja dosuo skoro 27L, mada, sada sam ga baš nasilio da primi koliko god može. Sledeće tankiranje kada upali crveno pa merimo od čepa do čepa. Ako se potrošnja zadrži na ovom nivou, komp kaže da imam fore 1400+km vozanja... Mozak mi stao. Kod Twinga je bilo dobro ako sam izgurao 600km između punog rezervoara i crvene lampice... Videćemo, mada mislim da je 5 ili 4.5L/100km mnogo verovatniji scenario...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kako si opisao svoj stil vožnje sa laganom desnom nogom i poznajući efikasnost Renaultove strojogradnje mislim da prosjek od 4,x litara ČAK i u gradu nije nevjerojatna. Sa toplijim vremenom će se automatski čok sve ranije isključivati i potrošnja na tim kratkim relacijama će se u prosjeku još malo smanjiti.Vidi, ako ja mogu svoj 1,9TDI pažljivom vožnjom natjerati da se spusti oko četvorke - a nije uopće podešavan na ekonomičnost - onda mi to isto nije nevjerojatno sa motorom manje zapremine i 50 ks manje snage.

Moj prosjek je ipak oko 6 do 6,5 litara (meni) normalne vožnje, a kod pažljivijeg vozača bi pao za oko pola litre. Naravno mogu ga natjerati u prosjek od oko 8-9 litara ako odlučim proći stazu....ehm, cestu do Pakraca baš jako brzo. (10 minuta, btw...ali to dok sam još bio mlad i lud. Ove godine sam puno zreliji. :) ). Kako sam nekoliko godina češće išao u Poreč prosjeci su mi varirali od 5 do skoro 9 litara - sve je ovisilo o mojem raspoloženju i okolnostima na putu. Vozač određuje sa koliko energije će prijeći svaki kilometar. A potrebna energija se dobija iz goriva i puno točniji izraz za potrošnju (efikasnost motora) bi bio kad bi se izrazili u npr. Joulu po kilometru i onda izračunali koliko goriva motor treba za razvijanje 1kJ energije. Potrošnja izražćena u litrama po kilometru je jako uopćena i ovisi o tome koliko energije vozač zahtjeva od motora.

 

Jesam li ga zapetljao, ha?

 

Vjerujem da ćeš prosjek koji počinje sa znamenkom 3, ostvariti svojom laganom vožnjom kad prvi put izađeš na otvorenu cestu i odvezeš parsto kilometara bez stresnih promjena brzine kretanja.Veliki respect za Renault po tom pitanju!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 months later...

Ne bih mnogo sad o Modusu jer nema šta, služi me verno (nula problema na prvih 6000km kod mene), čak sam uspeo sve ugurati u njega i odneti do Vrdnika i nazad (CD, preamp, Bastarda, nekoliko LP i CD ploča, elektrostatika i subwoofer) ...nego... Ortakov mlađi brat je kupio Lagunu koju sam toliko mrzeo, utegao je, sredio i sav srećan krenuo na more, u Grčku. Kod Soluna, Laguna otkazala poslušnost (ne znam još šta joj bi ali... znam da nanjušim đubre...) Ne mogu da opišem koliko sam srećan što ovu sliku nisam napravio ja...

 

post-13-0-12679500-1374961470_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Podseti me na druga kome je "Velsatis" crko na putu do mora. A to nije bilo nista u odnosu na to sta je on pretrpeo zajebancije od drustva zbog same kupovine Velsatisa, jos pre kvara... :) A ja bez problema otiso I vratio se 19 god. starim Puntom...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

steine, prvo odeš na more, pa se vratiš pa onda tek kačiš ono gorenapisano.

 

nemo se izbaksuziraš, marfi nikad ne spava...

 

Nije to, nego prvo ortak krenuo na more sa bembarom. Nekih mesec-dva dana pre toga, držali ga u Bg u BMW servisu, pa, jedno desetak dana da odrade servis. Imal' smisla da se razbacujemo podacima o tome koliko to košta? Nije bitno.

Elem, stane mu bembara kod Mladenovca sa sve nakačenom kamp kućom, a ovaj lepo, maši se za telefon i da gospoda dođu da mu otklone kvar jer daju garanciju... I tako i bi...

 

Poenta je da sam tu istu Lagunu vozio 14 meseci i išla mi na nerve, al' neviđeno. Radila takve marifetluke da poludi čovek, uključi sirenu iznebuha i ti prijatelju vozi poslednji kilometar do kuće sa sirenom opaljenom do daske. Pozdrav komšijama! Naravno da gašenje auta, vađenje kartice ništa ne pomaže, do sirene ili akumulatora ne možeš tek tako dopreti... Ma, uh... Nije meni drago što se dečku desilo nego sam rekao da je se treba otarasiti jer vuk dlaku menja ali ćud...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Ne brinite ništa, lepo mi stigli i navikavamo se na nerad, što nije toliko teško sa grrrcima koji nam daju odličan primer. Školski primer teškog bola u qrcu :rofl:I

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...