Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Da li je prečnik gazećeg kruga ostao isti?

 

 

Ako je riječ o potpuno novim gumama onda su i prečnik i opseg nešto veći u odnosu na npr. dopola potrošene zimske. Uz to, ljetna guma ima tvrđi bok, pa je uz isti tlak u gumama njihovo uvijanje na mjestu kontakta sa asfaltom nešto manje i time je moguće da je i dodirna površina manja, odnosno da stvara manji otpor. Jednostavan recept za smanjenje potrošnje je dodati 0,2 bara tlaka u gume. To ima za posljedicu manje uvijanje bokova i manju površinu nalijeganja i manje deformacije prilikom mijenjanja brzine i smjera, a sve skupa može utjecati na potrošnju.Uz to, da je ova guma i napravljena sa ciljem da smanji otpore kotrljanja.

 

I da, skoro zaboravih, težina felgi osim što utječe na brzinu kojom ovjes kontrolira kretanje neovješenih elemenata zasigurno unekoliko utječe i na potrošnju. Kumulacijom tih faktora i još ponekih za koje ne znam ili mi nisu sad pali na pamet je moguče vidljivo smanjiti potrošnju. Uz već opjevane uštede u vidu manjeg grijanja ili manje upaljenih svjetala. Sve su to stvari koje se napajaju iz toplinske energije nastale u cilindrima.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Da li je prečnik gazećeg kruga ostao isti?

Jeste - fabrički propisana dimenzija. E sad, ako pojedine gume odstupaju od čiste matematičke preciznosti, to jeste odstupanje ali ne toliko... Kako rekoh, biće tu prilike da se malo sve ispegla na narednih 2-3 pražnjenja rezervoara pa će se mnogo realnije prikazati stanje...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Uz to, da je ova guma i napravljena sa ciljem da smanji otpore kotrljanja.

 

 

Poredim sada ex-letnje sa novima - stare su bile indexirane u (najlošiju) klasu G što se tiče otpora u kretanju (simbol pumpe za gorivo) a ove su u klasi B  :)

edit: zimske gume koje sam do sada vozio rezultovale su potrošnjom oko 4.8l/100km ali nije realno porediti zimske i letnje gume ne samo zbog konstrukcije nego i zbog uslova eksploatacije...

edit2: ako se ova potrošnja pokaže kao realna/stvarna, mogu otići do Starog Grada na Hvaru i vratiti se sa količinom goriva jednog punog spremnika za gorivo... :rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

edit2: ako se ova potrošnja pokaže kao realna/stvarna, mogu otići do Starog Grada na Hvaru i vratiti se sa količinom goriva jednog punog spremnika za gorivo... :rofl:

kako si krenuo (lovac/ribolovac) ti ćeš na mora i nazad sa 2 plave flašice plina
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jeste - fabrički propisana dimenzija. E sad, ako pojedine gume odstupaju od čiste matematičke preciznosti, to jeste odstupanje ali ne toliko... Kako rekoh, biće tu prilike da se malo sve ispegla na narednih 2-3 pražnjenja rezervoara pa će se mnogo realnije prikazati stanje...

Lako je to izračunati. Ako se zna podatak za gumu koja je bila i koja je sada...

Inače taj pojam: fabrički propisana dimenzija je širok: http://www.dtrbs.com/opel-vectra_(1995_1999)-wheels-and-rims.html ...

Kada se složi sa onim što već duže primenjujem (k'o svaki dugovoženi dvotočkaš) a što je pomenuto i u pisanju ZW-a, pritisak u gumama, računica je veoma jednostavna...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lako je to izračunati. Ako se zna podatak za gumu koja je bila i koja je sada...

Inače taj pojam: fabrički propisana dimenzija je širok: http://www.dtrbs.com/opel-vectra_(1995_1999)-wheels-and-rims.html ...

Kada se složi sa onim što već duže primenjujem (k'o svaki dugovoženi dvotočkaš) a što je pomenuto i u pisanju ZW-a, pritisak u gumama, računica je veoma jednostavna...

 

Linak koji si dao je "all possible..."  Ne pričam o svemu što se može kombinatorikom odnosa širine i visine profila na nekoj veličini obruča naglaviti nego o onome što je upisano u zvanični dokument o autu - dakle, 185/60 R15  obruč 6J 4x100 ET50 odnosno 185/55 R16 za aluminijumske letnje - već rekoh da su te 16" gume preskupe pa sam kupio iste takve čelične obruče i za letnje gume. Pritisak u gumama se poklapa sa vrednostima predviđenim za auto a naznačenim na metalnoj/metaliziranoj nalepnici kod vozačevih vrata. 

Odstupanja, siguran sam, postoje, ali su nominalne vrednosti na mestu. Manji obruč se ni ne može namontirati jer su i prednji i zadnji kočioni diskovi sa kleštima toliki da se npr 14" obruč fizički ne može nasaditi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Neke cinjenice vezane za gume i potrosnju

Automobil ne racuna tacnu kilometrazu zamenom guma ako nije indexirana u ABS modulu kod novih automobila

tj ako nije setovana dijagnostikom.

Od moje kuce do prijatelja u inostranstvu *znam jer idemo inace svake godine* ima tacno 1067km

Predprosle godine je *ispalo* na km satu bmw-a e46 320d da je ta relacija porasla na 1211

samim tim i potrosnja na tabli je bila kao smanjena , na navigaciji uporedo kilometraza tacna 1070km

"Pred put smo stavili gume druge dimenzije"

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Biće da nije merodavno, ali sam svojevremeno merkao biciklom put od kuće do posla a merač je namešten do u 1mm tačnosti za obim gume na biciklu (opet, kažem, nije merodavno) i putanja kojom se krećem i autom je mereno biciklom 5170 +/-10m. Istu putanju, auto prelazi sa tolerancijom u prikazu od +/-50m - a u zavisnosti od slučaja do slučaja (prikaz - iskazivanje je svedeno na 0.1km tj 100m korak) i uvek dobijam vrednost ili 5.1 ili 5.2km. Sam board kompjuter definitivno ne daje tačne vrednosti - u kretanju vozila ispod 30kmh ne prikazuje trenutačnu potrošnju a tokom rada u mestu se najbolje vidi razlika između uključene i isključene automatske klimatizacije kabine (ne sećam se cifara - tj količina goriva u jedinici vremena rada motora u mestu) ali je definitvno nesporno da se povećani stres na motor iskazuje povećanom potrošnjom goriva u jedinici vremena kada vozilo stoji i pri tom je klimatizacija uključena.

Leti mi je klimatizacija praktično uvek uključena na 21-25C na vožnjama vangradskog karaktera (odlazak na more i sl.) i to zasigurno utiče na povećanu potrošnju goriva tako da se u potpunosti slažem sa time da nije sve u gumama jer da jeste, sve bi bilo super-jednostavno.

Ono na čega sam ja prvenstveno pokušao staviti težište je mogućnost da se "odvaže" tj stavi na neku vrstu "kantara" nominalna karakteristika gume koja bi trebala da ukaže na potencijalno postojeće pozitivne ili negativne faktore pri upotrebi iste. To zapravo nema mnogo direktne veze sa sveukupnim utroškom goriva...

Odnosno... Uz sve faktore, konstante i promenljive (oblik karoserije, težina vozila, klimatizacija i drugi el. potrošači, spoljašnji uslovi - kvalitet puta/podloge, vetar, temperatura okoline, način vožnje itd) sam odabir gume je samo jedan od velikog broja faktora koji utiče na sveukupnu performansu vozila. Podaci o gumi mogu da daju nagoveštaj o tome da li će vozilo sa gumama "A" trošiti manje ili više goriva, biti upravljivije/imati kraći ili zaustavni put nego sa gumama "B" pri svim istim ostalim činiocima. DEX index se kreira na osnovu merenja koja se na identičan način vrše na svim testiranim gumama. U suprotnom, bi bilo besmisleno, ne? :)

Ono što me je prošle godine navelo na razmišljanje je način na koji se auto počeo ponašati kada sam namesto zimskih, stavio letnje pneumatike koji su došli sa autom. Kod svih auta koje sam pre vozio se osetila mala, u praksi zanemarljiva razlika, a vozio sam i male aute ali i velike (npr R5, Twingo, Mini Morris vs Laguna 1.9DCI karavan) ali je postojala neka vrsta, da kažem konsistentnosti u ponašanju u određenim situacijama - npr krivina gde je nekada bilo ograničenje na 60kmh (a prođem kroz nju ponekad i po više puta tokom dana) uvek se mogla "savladati" pri toj brzini kada je put suv, bez obzira na to da li se vozi na letnjim ili zimskim gumama. Isto tako, potrošnja goriva sa istim autom je beznačajno varirala u zavisnosti od godišnjeg doba na istim relacijama. Odjednom sam se našao u "problemu" jer ako pređem npr cca 45kmh i ulazim u tu krivinu, auto jednostavno teži da nastavi pravo pa sam prvo išao da mi se namesti optika, ali ništa to nije promenilo, potom sam primetio značajno povećanje potrošnje pa sam razmišljao šta je drugačije nego inače da mi se auto toliko drugačije ponaša. Jedina razlika je bila u drugim pneumaticima. Izgurao sam celu sezonu i povratkom na zimske gume se auto opet ponašao onako kako se ponašao i u prethodnoj zimskoj sezoni. Sada imam nove letnje gume i već na nepunih 200 pređenih km, ove pokazuju ono što bih mogao da opišem kao "normalno i predvidljivo" ponašanje - potrošnja je u onim granicama gde to očekujem, savladavanje krivina se vrši veoma civilizovano i kontrolisano - za zaustavni put ne mogu da komentarišem jer vozim tako da nemam nikada potrebe da nešto naglo moram da kočim (znam odakle iskaču "zombi pešaci" i koje su sve raskrsnice kritične) pa se i ponašam u skladu s tim...

Ali ajd' da vidim koliko će potrošnja biti konzistentna na duži period...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Који идиоти. Нема на лагеру ни ContiSport 3, ни P7 Cinturato.

 

Једине опције су:

 

1. Michelin Primacy 3.

2. Hankook Ventus Prime 2.

 

Шта мислите? Вучем на Michelin, али би на драгом срцу уштедио са Hankook-ом.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam kakve su kod tebe cene ali je u nemačkoj razlika 160€ na 4 komada. Michelin koji si naznačio je prva na listi omiljenih od strane korisnika i među najboljima po DEX indexu (ako ti to išta znači) a Hankook osim što je jeftinija ni po čemu se posebno ne ističe - nit' je najjeftinija, nit je nešto posebno loša ali ni posebno dobra - ako je suditi po već spomenutim parametrima... Hankook (sa oznakom 91W) može biti da je malo štedljivija što se tiče potrošnje ne samo prilikom kupovine...

 

post-13-0-52666700-1395684704_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam kakve su kod tebe cene ali je u nemačkoj razlika 160€ na 4 komada. Michelin koji si naznačio je prva na listi omiljenih od strane korisnika i među najboljima po DEX indexu (ako ti to išta znači) a Hankook osim što je jeftinija ni po čemu se posebno ne ističe - nit' je najjeftinija, nit je nešto posebno loša ali ni posebno dobra - ako je suditi po već spomenutim parametrima... Hankook (sa oznakom 91W) može biti da je malo štedljivija što se tiče potrošnje ne samo prilikom kupovine...

 

Postavljena slikagume.jpg

 

Разлика је тачно 180Е на 4 комада. Што се тиче Hankook-a, 91W је баш она која се нуди.

 

Потрошња није драматично велики фактор приликом одлуке - важнији су комфорт и задршка перформанси током времена.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sad sam vidio da se premisljas u vezi Hankooka. Imam ih u dimenziji 205/45 R16. Guma ima gripa vise nego dovoljno cak i za malo zivlju voznju. U usporedbi sa vise sportski orijentiranim gumama ima nesto mekse bokove, pa je upravljanje nesto "mekse", ali to dobro nadoknadjuje gripom za podlogu. Ovo o upravljanju shvati uslovno jer ju usporedjujem sa gumom koja je poznata po dobrom handlingu GY F1. Grip je usporediv na obje gume ali nadodajem da je pustanje u klizanje kod Hankooka nesto mekse i malo ranije najavljuje kad joj je dosta dok F1 zna iznenaditi onog tko ju ne poznaje. Zato F1 brzo uspostavlja ponovnu kontrolu, a to mislim da uspijeva bas radi tvrdjeg boka i posljedicno brze reakcije na mikrokorekcije upravljaca.Za civilnu voznju i za povremene izlete u "aktivnu" voznju je Hankook vise nego preporucljiva guma po mom skromnom sudu. Postoji mogucnost da u drugoj dimenziji i na drugacijem vozilu sa drugacijim rasporedom aktivne i pasivne mase, te drugacijim stilom voznje sve sto sam rekao ne vrijedi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Za civilnu voznju i za povremene izlete u "aktivnu" voznju je Hankook vise nego preporucljiva guma po mom skromnom sudu. Postoji mogucnost da u drugoj dimenziji i na drugacijem vozilu sa drugacijim rasporedom aktivne i pasivne mase, te drugacijim stilom voznje sve sto sam rekao ne vrijedi.

 

Купио Hankook. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Купио Hankook. :)

 

 

Baš me zanima kakvi će biti utisci nakon što se pređe prvih 1000 km. Svaga guma treba nešto vremena da se "usvira", pa utiske nakon 100 ili 200 km uzmi sa rezervom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Vozio i bio veoma zadovoljan... ;)

U zdravlju i Vi bili zadovoljni...

 

 

E pa neka si, i u zdravlju ih trošio ;)

 

 

Baš me zanima kakvi će biti utisci nakon što se pređe prvih 1000 km. Svaga guma treba nešto vremena da se "usvira", pa utiske nakon 100 ili 200 km uzmi sa rezervom.

 

Хвала свима. :) Скоро сам прешао 1,000 - купио гуме прошле недеље, а у просеку пролазим 150 км сваког дана. Сутра идем на дужи пут, па јавим како раде. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Baš me zanima kakvi će biti utisci nakon što se pređe prvih 1000 km. Svaga guma treba nešto vremena da se "usvira", pa utiske nakon 100 ili 200 km uzmi sa rezervom.

Ja sam prešao tek nekih 400km po gradu i pokazivač potrošnje stoji na nominalnih 4.0 što cenim da je oko 4.1 realne potrošnje. Još jedno 900km pa ponovo tankiramo...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Evo, prošlo je malo više od godinu dana kako je auto kod mene. Odrađen mali servis plus zamena filtera goriva (nije mala stavka, oko 5100 dinara samo filter za naftu ali se ne menja često) i ukazala se potreba da se zameni desna spona kod točka. Zamena svih filtara i ulja plus zamena spone 13.170 RSD u servisu. Danas još nosim auto na preventivnu zamenu pločica kočnica (naznačeno mi je da neće dočekati sledeći servisni interval pa bolje sada nego pred polazak na duži put.) Auto je veoma zahvalan i nisam imao nikakvih problema na prvih 14.000km koje sam prešao. Osim činjenice da treba sipati gorivo, ali i tu je veoma blag prema vlasniku... Evo šta kaže koliko može da pređe sa punim rezervoarom:

 

post-13-0-39590900-1396411414_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...