Jump to content

AD1865 / AD1862 / PCM63P NOS USB DAC (blast from the past)


NIXIE

Preporučeni Komentari

pre 27 minuta, Zen Mod reče

za pun info treba navesti kolika je potrosnja za svaku sekciju

I/IV je 200mA plafon i sa MUSES03 da se stavi. Znači  200mA + - 12V.

DAC napajanje je 100mA + - 5V...

Digitalni deo DAC  i šifteri 100mA  + -5V...

ALS USB XMOS  400mA; +5V 
Xilinx CPLD 100mA,  +5V

:phil_04:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pavouk dak  ima sve napone 5V i jedan minus 5V. Troši do 30mA na plus i minus 5V, do 20mA na šift registrima, 400mA XMOS čip i 100mA izlazni deo JLS. Ja  imam još na tom regulatoru za JLS okačeno 50mA za AK pločicu sa displejom i predviđeno je još 150mA za mute sklop, Krca ta dva verovatno neće imati. AK pločica i JLS imaju svoje posebne regulatore 3,3V na pločicama, više komada.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Obracuna se variranja napona, ako se nepotrebno pretera, to kosta, platis 20va trafoa vise, a da bi izdisipirao neke w nepotrebno, pazaris i vece hladnjake za taj overdrajv mirnog sna...

A tim regulatorima je sefte 1,5V+Vout za rad, sa 2+ volta rade kao zmaj. 

Mada, za 50mA koristiti amperipovske je pomalo rasip, pa oni skoro da i ne pokrenu regulaciju kako treba, treba izuciti datasheete, staviti blider, 47 oma jedno 2W...da cimne on jedno 100mA

Za 50mA bi mozda cucnuo neki diskretni santic, TL431 sinkuje 100mA, ili 78L05, ili mozda i metalni 723, bez dodatnog tranzistora.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Hvala za podatke, mozda uradim neku malu izmenu kad proracunam, jedino sto bih smanjio je taj drugi sekundar za JLS izlaz, onako odokativno racunato sad na brzinu ( u odnosu na Nixie-jev trafo ).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ama  Traformatic - tražiš 

Torusni trafo 1 :

Primar 230V AC - sekundar 2 x12V 1.25A AC , slepi namotaj;  konstantno opterećenje 30VA

Motano na jezgru od 50VA da bude manje magnećenje jezgra. Magnetni šild.

230V/slepi navoj položaj izvoda na 12h - 2 x12V 1.25A AC položaj izvoda na 6h (gledano odozgo)

Dužina izvoda - za primar 20cm i sekundare  30cm - licnasta OFC žica 


Torusni trafo 2 :

Primar 230V AC , sekundar 1x9V 1.25A i 2x9V 0.96A  AC, slepi namotaj , konstantno opterećenje 30VA

Motano na jezgru od 50VA da bude manje magnećenje jezgra.Magnetni šild.


230V/slepi navoj položaj izvoda na 12h - 1x9V 1.25A na 3h i 2x9V 0.96A položaj izvoda na 6h (gledano odozgo)

Dužina izvoda - za primar 20cm i sekundare  30cm - licnasta OFC žica 


Može da se traži ekstra da budu zaliveni sa smolom.

I kaži im da ih pozdravio Mikorist :msn-rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, Mikorist said:

Ama  Traformatic - tražiš 

Torusni trafo 1 :

Primar 230V AC - sekundar 2 x12V 1.25A AC , slepi namotaj;  konstantno opterećenje 30VA

Motano na jezgru od 50VA da bude manje magnećenje jezgra. Magnetni šild.

230V/slepi navoj položaj izvoda na 12h - 2 x12V 1.25A AC položaj izvoda na 6h (gledano odozgo)

Dužina izvoda - za primar 20cm i sekundare  30cm - licnasta OFC žica 


Torusni trafo 2 :

Primar 230V AC , sekundar 1x9V 1.25A i 2x9V 0.96A  AC, slepi namotaj , konstantno opterećenje 30VA

Motano na jezgru od 50VA da bude manje magnećenje jezgra.Magnetni šild.


230V/slepi navoj položaj izvoda na 12h - 1x9V 1.25A na 3h i 2x9V 0.96A položaj izvoda na 6h (gledano odozgo)

Dužina izvoda - za primar 20cm i sekundare  30cm - licnasta OFC žica 


Može da se traži ekstra da budu zaliveni sa smolom.

I kaži im da ih pozdravio Mikorist :msn-rofl:

 

postoji mera dovoljnih informacija koje predocavas pri narudzbini

za predmetni slucaj, mali trafo i gde nijedan od sekundara nema grohotno veliku cifru struje, nema potrebe da trazis manje magnecenje, narocito ne formulacijom "stalno opterecenje 30, namotati na jezgru od 50"

elem, cak i za Donut za power amp, moja definicija koja je dovoljna svakom postenom motacu (dakle coveku koji zna svoj posao ) je (primera radi):

-Toroidni trafo 300VA, primar 230Vac, stalno opterecenje 90W, dva nezavisna sekundara 18Vac pod nazivnim opterecenjem, static shield, magnetic shield, licnasti izvodi duzine 25cm, primar naspram sekundara, namotati sa manjim magnecenjem jezgra"

dakle - ja sam vec dimenzionisao trafo i dao sve neophodne parametre, bez viska informacija koje se moraju dodatno/naknadno detaljisati i samim time izazivaju nelagodu kod coveka kome bas i ne nedostaju mudroseri koji traze i sto ne znaju sta traze

 

dakle, za gore navedeni, ovako treba napisati, za slucaj da narucilac zna sta hoce, i da proizvodjac dobije nedvosmislenu informaciju:

 

"Torusni trafo 1 :

50VA, primar 230Vac, sekundar 24Vac (pri nazivnom opterecenju) sa srednjim izvodom ,   konstantno opterećenje 30VA

Static shield, magnetic shield.

Primar naspram sekundara, licnasti izvodi (OFC ako je moguce) duzine 30cm"

Bas opciono ( ako ti se hoce), na kraju mozes dodati "Namotati sa manjim magnecenjem jezgra"

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma najbolje je uraditi trafo po onoj aplikaciji - simulator - koju ima Trfaco a da radi Trafomatic.

Biraš sam koje ćes jezgro koje debljine i širine - koji radni napon - čak ima i koje koje odstupanje napona kao parametar.

A na kom položaju su izvodi to je normalna stvar.

Samo ti treba fleš plejer za to - mada mislim da imaju i za Windows softver isti

http://www.trafco.rs/narudzbe.php

WWW.RALE.CH

Transformer design software by RALE from Switzerland is world's best design software for power transformers and inductors. It improves quality, efficiency and profit of your company.

 

Mada i tu možeš da se zajebeš...Prošli put sam radio sam u simulatoru trafo - debljina trafoa je bila 8cm a širina 14cm

Stavio da primar ima 220VA a sekundar 30VA

Zvao me čovek da me pita da li mi treba toliko velik trafo. Ali može da se napravi to.

Ako hoću primar da ima i 230VA moj problem.  Ja plaćam ekstra. Samo to ne može  u moju kutiju da stane po visini.:D

p.s.

Na kraju ne vredi ništa sofver što imaju i robote kad dobiješ pogrešan trafo i zarđale držače za trafo. :msn-rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 8 časa, krca44 reče

jedino sto bih smanjio je taj drugi sekundar za JLS izlaz,

Nemoj, ostavi mogućnost da dodaš mute i AK pločicu, možda i nešto drugo. Ako ne iskoristiš nikom ništa.

Onaj najjači namotaj je rezervisan za XMOS čip. Taj deo je galvanski odvojen od ostatka sklopa tako da taj namotaj u principu ne treba koristiti za druge stvari. Taj GND bi trebalo ostaviti da pliva ili povezati na šasiju preko 100nF + grec 10A. Svi ostali regulatori su povezani zajedničkim GND i taj GND bi trebalo da budu uzemljen na šasiju recimo preko jednog NTC otpornika od 10oma ili kombinacijom 100nF+10oma+grec. Ako je kutija plastična ili drvena, u principu umesto na šasiju svi GND se povežu na isti način (posredno) na GND od IEC konektora, ali ne mora. Meni trenutno je sve povezano privremeno na IEC GND preko 2x100nF samo, a radilo je i bez toga bez ikakve razlike.

Recimo NTC ovakav neki:

Kad se dak isključi, posle nekoliko sekundi čuje se umereno tiho "puc". Ako to ne smeta, ne treba mute sklop.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma moja kutija je aluminijumska. I bez otpornika i bez NTC i tih grecova radi provereno savršeno. Nema da zuji ništa u Ironu ni u slušalicama. I kad pucaju gromovi direkt u zgradu moju ništa.

A Topping D10s, D50s , E30  šta god da staviš i koliko god da uzemljiš ima probleme . 15 ferita da staviš reaguje kad neko uključi bojler ili mašinu za veš ili bušilicu :msn-rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, Brijac said:

Paulova, iz PS audio, je ista ideologija predimenzionisanih torusa. Da to zvuci solidno bolje nego da je u spec-u. 

Može da se desi da ima uticaj na zvuk.

Samo jezgro torusa trpi veća magnećenja, ali je sklono degradaciji i rekristalizaciji. Ako ga neko napregne zarad ekonomičnosti, nakon nekog vremena, grejanja, ili slučajnog mehaničkog udara, izgubi deo svojstva i primar može prosto da izgori.

Oštro namotan torus od 500VA po kućama isključuje automatske osigurače. Premala induktivnost primara, velike udarne struje, treba mu zero krosing za uključenje.

Sa manjom strujom magnećenja su manja naprezanja, bezbedniji je trafo i najbitnije, manja su zračenja polja naokolo.

Kod DS dačića može da se upetlja u pomenuti jitter, ako se nije velika pažnja tome posvetila u rekloku i PLL-u, i moduliše signal u frekvenciji mreže i par harmonika, što je prićično čujan deo audio spektra, čak i za prdnute uši.:character13:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ama trafo je najmanji problem ovde. Sporazumećemo se nekako sa viklerima.

Kod DAC uređaja najveći problem su smetnje. I to je preterano uočljivo kod kineskih modela (na žalost svi su kineski)

Možda mogu da progledam kroz prste kad komšija uključi krunjač za kukuruz pa DAC počne da krcka i secka....

Ali da reaguje na pokrete miša - na zatvaranje browsera ili otvaranje programa na PC - to je teško bre đubre.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne raguje ovaj PCM63P DAC ni na džiter ni na frekfenciju mreže - ni na zračenja bilo koje vrste....

Ne čuje se kliktanje mišem - ventilator u PC - rad hard diska - zamućenja od SMPS.

Ne jebe živu silu kako god da je pušten PCM i iz čega god da je pušten.

Iz rama - van rama sa harda - ASIO - realtime kernel na Linux - MacOS - android - sve mu dođe na isto savršeno.

Ne trebaju feriti - stabilizatori 230V - uzemljivači zakopani na 35m dubine - Faradejevi kavezi da bi ovo radilo.:msn-rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre sat vremena, Mikorist reče

Ma moja kutija je aluminijumska. I bez otpornika i bez NTC i tih grecova radi provereno savršeno. Nema da zuji ništa u Ironu ni u slušalicama. I kad pucaju gromovi direkt u zgradu moju ništa.

A Topping D10s, D50s , E30  šta god da staviš i koliko god da uzemljiš ima probleme . 15 ferita da staviš reaguje kad neko uključi bojler ili mašinu za veš ili bušilicu :msn-rofl:

Radi i Pavouk u plastičnoj kutiji i na onijem daskama bez bruma pucketanja ili bilo kakvih drugih anomalija. Kad ga priključim na preamp, uzemljen je tamo preko širma od interkonekta. Grec je samo zaštita korisnika, ne utiče nikako na zvuk. Od ostalog što treba za metalnu kutiju ja bih odabrao NTC paralelno sa grec (grec je dodatna sigurnost) najjednostavnije i provereno rešenje. XMOS deo ako se želi ostati na galvanskom odvajanju PC od DAC, stavio bih svakako grec+kondenzator 100nF. Taj deo je svakako povezan na GND od PC, znači nije ni on bez uzemljenja.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ama neka drugi malo pišu iskustva o ovome kad naprave. Ovde ni GND ni IEC a ni uzemljenje ne utiče kao kod standardnih DAC. Ni USB kabl.

Ni podešavanja na PC. Ni operativni sistem. Sve je drugačije. Koncepcija cela. 

Na DS DAC-ovima sve je osmišljeno kao da DAC-u sve smeta i treba da ima zaštitu i filtere od svega. I pored toga sve mu smeta.

Ovde nema zaštita ni od čega i ništa mu ne smeta :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Probao na brzinu da skockam neki USB kabal probno.

Znači uzeo sam paricu od dve tanke posrebrene 0,2mm prečnika solid core žićice sa teflonskom izolacijom za signal, i paricu od dve deblje  0,33mm2 Dunavkove za napajanje.  Ne valja to ništa, bolji je Hama ili onaj stari sa sve četiri Dunavkove žice.

USB.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne menjam nista za trafo, bice kao Nixie-jev, nije tesko dodati bleeder na izlaz regulatora ako treba.

Trafomatic ce raditi, vec sam dva puta kupovao prema Zen-ovom receptu i zadovoljan sam.

Kutija ce biti Aluminium, mozda malo veca da se kasnije doda cevni izlaz.

Vec sam popisao sve za grounding, imam one NTC otpore, 10R....ono drugo tipa grec mogu da dodam.

Hvala

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I ne pipati DAC posle finale probe. Jedno 30 dana minimum. Znači nikake prepravke menjanja otpornika i kondova na blic - pa u krug. Od tog posla nema ništa. Ko se ne skrasi sa jednom varijantom neče nikada.

Znači napraviš po svojim mogućnostima i slušaš. Ovo tek sad dobija svoj zvuk....kao vino kad odstoji u hrastovoj bačvi....ludilo moždanih vijuga šta je ovo...

:phil_04:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
×
×
  • Kreiraj novo...