Jump to content

Najbolji članovi

Popularan sadržaj

Showing content with the highest reputation on 11/07/20 in Postovi

  1. Lemić

    Gramofonska tema

    Pojava Koetsua osamdesetih je na neki način pokrenula razvoj, tako da kažem, gramofonskih glava, MC sa visokiom izlazom, kratkog i samim tvrdog kantilevera, šlif prilično majušan i uz relativno veliku gaznu silu. Black iz prve serije je bio najjeftiniji model, visoko korektan ali u senci modela Wood. Drugi Black je bio sa zlatnom crtom, Black Goldline i to je vanserijska glava, dosta različita od prve iako je ista postavka, kuriozitet je kantilever iz više slojeva kao što je samurajski mač, krut a elastičan u isto vreme, što je dandanas tehnološi pod velom tajne. Svaki gramofon je visoko sofisticirana sprava iako je čista mehanika i da bi reprodukovao zvuk kako treba, mora da mu se ugodi po svim parametrima. Geomatrija se sama po sebi podrazumevana, mada se većina vrteški sluša odokativno. Rezonance baze i ručke moraju da budu razdvojene i u niskom opsegu, to je uvek bilo problem i oslanjalo se mahom na preneto iskustvo. Svaka glava ima neku komlijansu, gruba podela na "meke i tvrde", isto važi i za ručice ali se tu razdel imenuje na "teške i lake". Staviti niskokomplijantnu glavu na visokokomplijantnu ručku, zvuk nema veze. Koetsu Black Goldline ima malu komplijansu, 10 i 8, jedino je Deca tvrđa i njoj su parametri jednaki po obe ose, vertikalno i hotizontalno, 8 i 8, ( izvinjavam se ako brojke nisu baš tačne). Takve glave traže izuzetno "teške" ručice a one si uz nekog razloga uvek bile osetno skuplje i po nekoliko puta iako nema nekog objektivnog razloga za to. MC igle traže adekvatan "prepre" i bez obzira na "high output", Koetsu ni približno ne radi dobro kao kad ima adekvatan prvi stepen. Neke uobičajene ulazne impedanse na MC predpojačalima i step up trafoima su recimo odprilike 8 do jedno pedesetak oma, a Koetsu pogoduje 100 iako je deklarisan za 60, promašaj čini zvuk neslušljivim u velikoj meri. MC glave po pravilu dobro ganjaju kapacitet kabla ali i tu Kuetsu pravi razliku, u samom ožičenju i kroz cevku i kao prvi interkonekt. Black Goldline važi za najbolju iglu po performansi od svih ostalih iz game, visoka dinamika, informacija, separacija kanala, prostornost, opseg, čvrst bas, malo istaknuti visoki, niska šumnost, kad je vinil nov i dobar, ne čuje se ništa ... a "nedostatak" je neimanje tona, zvuči potpuno hladno i neutralno, istinito surovo, dok drvenko za mene ima prelepu notu, ali kad je ploča malo tupa, Black izvuče malte ne i ono što nema, pa tako i obična RTB ploča zvuči sasvim, sasvim, kako treba, a na "jačem" modelu ne može da se sluša. Iz navedenog, jasno je da nešto može da zvuči vršno, ali može biti i debakl ako se ne obezbede preduslovi, jedan je i gazna sila od 2,1gr što traži dobru podešenost protivklizne sile inače ode slika u jedan zvučnik. I na kraju, Koetsu traži zagrevanje od par sati ako se ne sluša svaki dan, odnosno često. Kroz godine što slušanja, što poznanstva, nikad nisam imao želju za nekom drugom iglom bez obzira ne cenu, bilo para, jednostavno su ta dinamičnost i detaljnost tolko dominantni da čak ni Rosewood Gartoran nisam hteo da uzmem ni onda ni kroz kasnije godine, čak ni retip Nebojše Ristića za koga smatram da je možda dandanas najbolji u tom domenu, šteta što ne radi, njegov retipiran Koetsu zvuči dinamičnije od braće Gerot.
    6 poena
  2. Lemić

    Gramofonska tema

    Niko se nije naučen rodio, neznanje nije odraz manjkavosti intelegencije. Moj prvi momački gramofon je bio DD Tehniks, neki plastikanac, već sledeći je bio Thorens, zahvaljujući što sam imao koga da pitam i da me poduči, privilegija poznanstva sa Bradačom čiji sam Thorens mogao da vidim, pipnem, slušam i da mi on objasni neka pravila, kasnije nadodato znanje od strane Ivana Jeličića. Danas nema takvih veličina, ostao je jedino još Gosn Maričić u zavidnim godinama, a ostala nas nekolicina smo samo bledi prepričavaoci. Bradač je kao tada već uvaženo ima dobio na poklon Koetsua od Mr. Sugana na početku njegovog proboja, otuda i moje kasnije opredeljenje, kupio sam čim sam sakupio novac. Bradač je imao modifikovanog Thorensa, tako da sam i ja uradio isto, ali malo pedantnije. Poenta je spustiti rezonancu baze, konkretan način je otežavenje samog diska i subšasije uz dampiranje gde god se može. Takav Thorens je meren u kavezu u Vinči, rezonanca 2Hz, dok čuveni Oracle Delfi je imao 3. Svi ti mekano ovešani gramofoni imaju relativno nisku rezonancu, ne možda tih 2 ili 3 herca ali 5-8 verovatno, što niže to bolje. Ručke budu uvek iznad tako da uz neku dobru bazu uparenost je kako treba. Relativno je prosto otkriti dal je dobar ansambl, ako nema sub titranja membrana zvučnika, doduše, kod FR drajvera to ne postoji inače. Za komplijanse moraju da se znaju podaci i tu nema mogućnosti da se vrši korekcija, mada Mocart i slične lake i mekano ovešane cevke koje su uronjene u fluid mogu preko njegove viskoznosti da se podese idealno, ne znam za magnetno levitirajuće, nikako da se odlučim da se time pozabavim. Priča o gramofonu je nepresušna, baš sam pre desetak dana sa Žarkom Ristićem razgovarao, on je verovatno najbolji poznavalac i teorije i prakse. Problem kod titrajućih gramofona je kako se dešava to oscilujuće kretanje, idealno bi bilo da ide apsolutno po vertikali, ali to ne postoji, tako da je sledeće rešenje čamac sa težištem negde u sredini, zato Oracle zvuči jako dobro. Problem Thorensa je što masa pliva na oprugama, umesto da visi, to čini sistem konstantno nestabilnim, mada u nisko spuštenoj rezonanci ne ispoljava nikakvu anomaliju i zvuči vrhunski zaista, a i serijane su dobre. Ja imam idejni nacrt od pre više decenija za vešajuće nožice koje imaju kočenje u ulju, što jeste princip amortizera, nađoh ga nedavno u nekoj fascikli, ko zna, možda mi dune da napravim, i onako razmišljam o novoj polici sa nekim rešenjima koje važe u gramofoniji.
    2 poena
  3. Doktor

    Gramofonska tema

    Ima vise tih Ortofon MC20 modela. Bez dodatka MK : MK I, MK II, Super, Supreme . . . Na zalost, ova gama Ortofonovih MC glava pripada istoriji i sama pomisao da ces pronaci bilo koju od ovih zvucnica u dobrom stanju, ravna je svetskom cudu. Da li retipovati neku do tih MC20 zvucnica, IMO - ne vredi. Ja sam svojevremeno resio i isterao da pronadjem negde "skrsenu" vrhunsku Ortofon vintage glavu i nadjen je Rohmann. Uradjen servis/retip/komplet restauracija u Ortofon-u, dobijena prakticno nova zvucnica. Ukoliko zelis neku od tih Ortofon vrhunskih vintage glava da ti preporucim za pronaci, pa retip, evo, na Keca jedne sjajne MC glave koja je obelezila to neko vreme : Ortofon MC 3000 ( MK II ). https://www.ortofon.com/ortofon-´000-series-p-690 To pronadji po ebay, negde, pa onda na Ortofonov sajt, pa upit njima. Naravno, pratiti i njihov Treasure Trove : https://www.ortofon.com/hifi/products/treasure-trove/ Druga solucija je da ti G-sn Salai uradi retip u Pesti. Takodje preporuka. Treca solucija je da se eventualno preko Korato-a ili direkt kontaktira Van den Hul. Ovo ipak sa velikom ogradom, jer je Mr. VdH vec u godinama, posinak je nasledio posao oko samih zvucnica i zica, a sin vodi finansije. Na svu srecu, imas varijantu 1 i 2. Ukoliko bi kompletirao MC 3000 , pod must bi trebalo nabaviti neki od Ortofonovih SUT-ova. Jeftinija varijanta koja odlicno vrsi posao : Ortofon T-20 Skuplja varijanta ( idealno radjen SUT upravo za MC 3000 ) : Ortofon T-3000. Verto SUT ( novija generacija ) bi takodje ovde bio odlicno resenje ( trenutno se jedan mota po KP ), a njega su mi preporucili u Ortofonu kada mi je radjen Rohmann. Nadam se da sam pomogao. ve_ortofon_000_series_flyer.pdf
    2 poena
  4. Paaa, mozda i jeste test inteligencije i tacan odgovor .... pitanje nije Telefonski broj
    1 poen
  5. Mika brise postove... Ja vozim isto Passat-a [emoji1] smisao je bila da ko razume, razume...ne treba objasnjenje [emoji6]
    1 poen
  6. Vidi se da su vrednosti u filterima za Chebishevljev Qfaktor i krivu koja izdize nivo pre rezanja. To nije dobro. Na osnovu postojecih vrednosti prigusnica izracunati C tako da bude neki drugi slope. Na primer Bessel ili LR? Koristiti ovaj kalkulator posto je jedan od malobrojnih koji je tacan. I to na -6db Fo. Za bas posto sa ovi vrednostima zalazi u srednji opseg, a ako je II reda skretnica, okrenuti fazu. Na osnovu toga sve drugo dalje sto se tice faze. http://mh-audio.nl/Calculators/CBBC.html Slicno je i sa vrednostima za ostale filtere jednostavno su veci Q faktori od Butterworth-a... Isto korigovati vrednosti C. Sve je prilicno haoticno. Srednja horna je isto IIreda ali HF jedinica ide sa neta za srednje i to bi trebalo premestiti posto ceo HF deo i srednji deo dele filtersko kolo, medjusobno prave haos u domenu ompedanse... Za attenuator koristiti Bridged "T" attenuator. Samo 2 + dodatna otpora iste vrednosti kao i impedansa drivera koji se atenuira. Za tu hornu to je 12 ili 15 oma standardnih vrednosti. Korititi ovaj kalkulator za izracunavanje. Ima i formula dole ispod slike... Vrednosti ne moraju biti u decimalu nego prve standardne. A sa jednim duplim prekidacem sa srednjeim neutralim polozajem, mogu se uraditi cak 3 vrednosti atenuacije. https://www.everythingrf.com/rf-calculators/attenuator-calculator Ovaj atenuator ne menja ulaznu i izlaznu impedansu kao sto to radi L-pad i koji kako je Vledd rekao utice na ukupnu impedansu drivera. Primer je za -6db atenuacije gde se vidi da su sve vrednosti otpora iste kao i ulazno-izlazan impedansa drivera. Ovaj tip atenuatora mnogo manje energije "pojede" u kolu i manje negativno utice od L-pada na celokupni zvucni rezultat. Uzimajuci u obzir da je i dalje veoma prosta konstrukcje i da su samo 2 otpornika vise u kolu, mislim da nema razloga da se ne isproba. Mislim da je najsvrsishodnije da se sa svakog drivera izvede par zica napolje. Kroz bas refleks otvor na primer. Naravno obelezene i na kleme. Pa onda izvrsiti za 15 minuta merenja transfera i impedanse. Na osnovu toga videti kako i da li je moguce uklopiti postokece induktivnosti (kondenzatori su stari, jeftiniji i ionako ce se menjati). A lako se vrse promene elemenata. Posle kada se zavrsi moze da se ubaci unutra. (I to oko skretnice raditi cevnim pojacalom inace postoji velika verovatnoca da se spali tranzistorsko pri kratkom spoju sa manipulacijom elementima skretnice)
    1 poen
  7. stefaca

    Stefaca

    E pa to ne znam. Zavisi ko kakav zvuk voli. Meni je ovo prvo iskustvo sa kompresijom. Duboko u sebi zamisljao sam kompresionu kutiju kao nesto sto je ispod kutije sa otvorom. Uvek sam ja u glavi fiksirao da kutija sa otvorom vise ima basa. Iskreno pogresio sam bas . Kompresija ima dosta basa. I to dosta brzog i definisanog basa. Pricam za ovu kutiju. Ipak su basevi 8". Nije to ni malo. Za woofer ko ga voli treba prostora. Em sto on zauzme mesta em sto treba prostora za takav zvuk. Iskreno, meni ne bi trebao woofer i da imam prostora. Basa imas bas kako zelim. Sent from my POCO F1 using Tapatalk
    1 poen
  8. vladd

    Gramofonska tema

    Da, da, to, upravo htedoh da zinem, ali Paja to majstorski opisa. Za ortofona je preporuka transformator, pre nego diskretni prepre. Ja ne videh da je neko radio to sa ovim novim teksasovim cipovima, ali i dalje sam u laganoj sumnji da je sum lako izbeci. Sa tako niskim signalom, svaki detalj dobija na strahovitom znacaju, od spojeva i zicica na rucki, otpornosti rucke na sum, pa na dalje... Nisu dzabe ortofonci dobili ideju o trafou na hedselu...
    1 poen
  9. paja959

    Gramofonska tema

    ako mislis na ovu MC20II,uzmi u obzir da ta zvucnica ima izuzetno nizak izlazni napon,to je jos stara skola Ortofon MC zvucnica: https://www.ortofon.com/mc-series-p-704 izlazni napon joj je 0,07mV (!!!!),za nju je ti trebati MC pretpojacivacki stepen izuzetno niskog suma,i to je ozbiljan domaci zadatak za preamplifikaciju..Glider SL je 0,4mV,prakticki 6x vise....mozes se igrati zmurke sa njom,ali prije ili kasnije da pravo prosvira,trebat ce ti neki SUT iz Ortofon ergele,adekvatne generacije,koji to moze da isprati i sa tehnicke strane...
    1 poen
  10. Doktor

    Gramofonska tema

    Moram da se ukljucim - kratko. Ipak je ovo audio forum, pa jos i diy. Glede Koetsu Black - meni je cela ta gama Sugano-vih zvucnica obelezila jednu fazu 90-tih godina kada sam imao prilike cuti dosta modela. Konkretno - Koetsu Black - meni je to zvucnica sa kojom bih mogao ziveti. Govorim o tom vremenu, o sistemima kao sto su : Mitchell Gyrodeck - Jelicic Mozart 12", pa - VPI TNT sa opet Jelicic 12", ali sa Koetsu Roswood, naravno Black, pa i Onyx. Iz te Koetsu game zvucnica mozda bi samo mogli polemisati o Onyx modelu. Medjutim, kakav se danas shkart valja i prodaje, ovo je jedna takodje vanserijska zvucnica. Da se ogradim od komada koji su kasnije retipovani u EU, da ne pominjem izvodjace radova. Zakljucak i preporuka - nikako ne propustiti Koetsu zvucnicu ako se pojavi/nudi, bilo koji model, a da ne cujete, osetite taj vajb koje ove zvucnice emituju. Naravno, ukoliko su ispravne, nepotrosene.
    1 poen
  • Trenutno na sajtu   0 članova, 0 Skrivenih, 85 Gosta (Pogledaj celu listu)

    • There are no registered users currently online
  • Forumska statistika

    9.1k
    Ukupan broj tema
    446.8k
    Ukupan broj objava
  • Statistika članovȃ

    2971
    Svi članovi
    3371
    Najviše na sajtu
    pancho_tnt
    Najnoviji član
    pancho_tnt
    se pridružio
×
×
  • Kreiraj novo...