Nedelja 03.11.2019.
Beograd - Vrbac - Bač - Vrbas - Beograd.
Woland i njegov audio sistem : o komponentama separatno ima napisano na ovoj temi, o samom razvoju sistema, tako da bih se ovom prilikom osvrnuo na tri albuma koja smo preslušali ovom prilikom u dve seanse ( pre i posle Bača ).
1. Brad Mehladu Trio - Blues and Ballads ( Nonesuch Records, 2016 )
A strana preslušavana na Garrard 401( Eci plinth)/SME M2-12R, Ortofon SPU Classic, Nagra VPS Phono. Silk Audio SUT
B strana preslupavana na Kuzma Stabi S/Kuzma 4 Point/EMT MC zvučnica/Nagra VPS/SUT sa Haufe trafo-ima izvađenim iz EMT STX20 SUT-a koje je Zen ukomponovao u Hammond kutiju ( slika gore )
B1 numera - And I Love Her ( Lennon&MacCartney ) mi je highlight definitivno.
2. The Modern Jazz Quartet - Django ( Prestige reizdanje 2012/2013 )
Ovde se B strana preslušavala sa Kuzma Stabi S/Kuzima 13.1 ručica/Ortofon Royal N/Tube Phono Allen Wright/Cotter SUT
3. E.S.T. - Live in Hamburg ( ACT 4 x LP , 2013 )
A, B, C, D, E, F, G, H strane preslušavane po principu promene zvučnice/ručice/SUT-ova
Ovo je bila jedinstvena prilika poslušati TRI vanjserijske, vrhunske MC zvučnice.
Dve iz Ortofon "ergele" - SPU Classic u bakelitnom kućištu ( izuzetna zvučnica i sa ovim akcijskim cenama Ortofona definitivno no brainer za nekoga ko želi da uđe u te SPU vode ), Royal N - moj treći susret sa ovom XO zvučnicom koja ima, nažalost, cenu od koje zastaje dah i EMT MC zvučnicu nove generacije koja je za mene bila otkrovenje. Jedan studijski, precizan, analitičan i verodostojan zvuk, bez ikakvih koloracija u zvučnom spektru. Takođe zvučnica o kojoj treba razmišljati u rangu cene 900-1500 eura, slobodno mogu dodati i par stotina eura više.
Amplifikacija poznata i opisana na forumu naširoko - Iron Pre i Sissy SIT - Zen Mod Labs. Ovo je ujedno i bila moj prvi susret sa Sissy SIT-om u ovom sistemu ( onomad smo imali priliku preslušavati DEFiSIT ).
Iron + Sissy - izuzetno tonski balansiran kombo.
Tannoy 15" u MLTL kabinetima. Ovaj put slušah sa drajverima novije generacije ( nisu bili Monitor Gold ), takođe sa AlNiCo magnetima ( ne znam im brojnu oznaku, ali drajveri iz Arden i Berkeley Tannoy modela ).
Tonski se razlikuju od Berkeley original kabineta, ali i tu možemo polemisati, jer sam te kabinete slušao sa sasvim drugom amplifikaciom ( 300B SET, pasiva preamp, Thorens TD 126 MKII/Grace 727/Nagaoka MP-110 ). Naravno, sasvim drugačija slušaonica.
Gajtani - neki.
Što se tiče gajtana, videh kako to Kuzma lepo radi na svojim ručicama.
Zvuk neutralan. Svi detalji, tonske finese prisutne, možete nesmetano pratiti bas deonice, segmentalno komponente drum seta, npr. hi hat ( aka kontračinelu ), timpan, o dobošu ( da li je sa snare-om ili bez) da ne govorim.
Bez jasno definisanog sweet spot-a. Sedeo sam i u "epicentru dešavanja", potom i sa strane, pa tokom druge seanse u trpezariji dok nas je E.S.T zabavljao zvukom iz slušaonice nenametljivo, ali verodostojno, sa svim detaljima koji su potrebni da se dobije zadovoljstvo dobrog emitovanja muzike.
Da se ne ponavljam, audio sistem kod Wolanda je sada praktično Sound Wall, a to je IMO ono pravo, ono kada sebi kažete - nema dalje.
Sporadično pratim evoluciju Wolandovog sistema i drago mi je da je praktično zaokružio svoju priču i dobio ono što je želeo.
Foto aparat ostao u rancu. Neka ga.
U prilogu slike sa net-a 3 albuma koja smo slušali.