Jump to content

Profesionalni pojačavači u HiFi


Srecko

Preporučeni Komentari

Laurence Dickie je bio vodeci dizajner za B&W Nautilus a odavno je zasnovao Vivid - dakle kutije koje nisu kockaste.

 

da ne budem shvacen pogresno - cenim Harbeth i Spendor zvucnike bazirane na BBC dizajnu ali mislim da je Alan Shaw prvenstveno proizvodjac & prodavac zvucnika i da ga ne interesuje preterano kakvim ce se pojacalima pogoniti njegovi zvucnici - ili jednostavno kupis npr. Pass od 250W a posle biraj izvor i preamp po zelji.

Izmenjeno od krca44
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mnogo sam pročitao o AS.
Ne mislim da je negativac, naprotiv (jako vodi računa o celom selu gde se nalazi Harbeth).
Nisam stekao utisak da misli da je on sam pa i Harbeth poseban.
Često upravo ističe projekat BBC "BBC Monitors" I da Harbeth počiva na tim saznanjima.
Slepo veruje u nauku i nije ljubitelj subjektivnih utisaka.
Klippel koga, malte ne, reklamira je nemačka firma.
Ni sam ne smatram da je Harbeth nešto posebno ali mi se jako dopada da baštini rezultate naučnog projekta "BBC Monitors" I siguran sam da bih bio zadovoljan i sa "Spendor Classic100" kao što uživam i u "Harbeth Domestic Monitor M40.1" (Oba su varijante BBC Monitora 5/8).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 9 minuta, krca44 reče

mislim da je Alan Shaw prvenstveno proizvodjac & prodavac zvucnika

i dosta je protivurečan samom sebi i kod zvučnika. na par mesta sam ga uhvatio da nije dosledan u onome šta priča...

što se tiče unutrašnjeg ožičenja....sad je ispalo da je bitno ožičenje...:smesna:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Laurence Dickie je bio vodeci dizajner za B&W Nautilus a odavno je zasnovao Vivid - dakle kutije koje nisu kockaste.

 

da ne budem shvacen pogresno - cenim Harbeth i Spendor zvucnike bazirane na BBC dizajnu ali mislim da je Alan Shaw prvenstveno proizvodjac & prodavac zvucnika i da ga ne interesuje preterano kakvim ce se pojacalima pogoniti njegovi zvucnici - ili jednostavno kupis npr. Pass od 250W a posle biraj izvor i preamp po zelji.

Ne bih rekao da ga ne interesuje pojačavač.

On jednostavno smatra da nauka na polju pojačavača nije od 70-tih godina proslog veka iznedrila neko jasno poboljšanje i da sa Harbeth svaki dobar i dobro održavan pojačavač i iz tog perioda će dobro da svira a kamo li novi. Uvek se ograničava na Harbeth.

Da li opravdano ili ne on sebe smatra dizajnerom linije proizvoda Harbeth.

To što ste naveli za B&W nije argument.

Dickie je sigurno imao neki model i mnogo toga merio ali iz oblasti akustike svet nije imao projekat kao BBC Monitors kome ni posle toliko godina se ne može naći mana (ne govorim o izvedbama već o mat-fiz modelima).

Kada bi neki ozbiljan institut uzeo da analizira B&W i Vivid verujem da bi se svašta nešto tu pronaslo.

To nikome nije u interesu ni B&W (da ih slučajno okrpe) ni institutu (ko bi to platio) Zato, rekoh ranije, i ne postoje standardi u ovoj oblasti (HiFi).

Imao sam 4-5 godina B&W 801F i jako sam ih voleo, ali to što su mi se sviđale (i mnogima) uopšte ne znači da visoko verno reoridukuju snimljeni materijal.

Sve vreme govorim o visokoj vernosti.

Primer: RGB paleta boja je visoko verna a ja i 99% drugih volimo over saturiranu paletu i takve telefone kupujemo. Naravno da to nije pogrešno kao ni kupiti muzički uređaj koji Vam se sviđa a ne visoko veran, samo ističem šta ja preferiram (objasnio sam zbog čega), ne namećem stav nikome i smatram da to ipak treba zvati pravim imenom a ne HiFi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

32 minutes ago, Srecko said:

On jednostavno smatra da nauka na polju pojačavača nije od 70-tih godina proslog veka iznedrila neko jasno poboljšanje

Ovu izjavu smatrati jedino u cilju zatupljivanja citaoca, posto je neobavesten kupac najbolji kupac. Sta god mu znacilo "jasno" ili sto neki vole "konkretno"..Sta se to na violini znacajno promenilo...?

Meni se cesto povraca od tih i slicnih floskula. Kada svoj autoritet trosi na snagu propagande. 

Slusam intervju i Milana Brdara, i spomenuo je Kanta i esnafsku moralnost, gde svaki zanatlija i profesionalac, treba da neguje neki poslovni moral..lepo bi bilo, kao i mir u svetu...ali eto...pare su imperativ i centar spina.

Onda se pogleda skretnica sa jezgrima u Harbethu i sta reci a da bude korektno. Zasto ti majstore punis usi o pojacavacima, kada ti je skretnica konfekcija. Sledi ti konfekcijsko pojacalo i slusanje vodostaja, ima ljudskog glasa na tone. Ali ajd...idemo povuceno dalje...

Cinjenica je da je audio zapusten na trzistu, narocito kada je Philips presao na profi i medicinsku opremu, a firme kao Sony na multimediju raznih fela. Cene su drasticno pale u odnosu na 70-80-e godine proslog veka, elektronika nikada jeftinija i nikada slozenija...

Ali cottage industry je odlucio da klepa pare na nekakvoj ekskluzivi, galanteriji i pravljenju magle velikim pricama.

Ok, zapusteni audio je ipak malo pokrenut, 2012 su krenuli radovi iz akustike o entropiji zvuka, ne samo o energiji, krenuli su radovi o mehanizmima sintetisanja zvucne slike u nasoj svesti...kao odredjen ozbiljan pristup, koji sistematicno moze da posluzi za neke smernice dizajna...

Neke se topologije nisu nesto strahovito promenile, jednostavno pripadaju simbilici oznacavanja, A, AB, redje B, mada su se pojavile efikasne fele pojacavaca, nezamislive za period o kojem AS prica, neke topologije su lako izmenjene, nije to neki veliki ali je sustinski napredak, tako da je besmislena izjava za prostu stvar(svesno se odbija iz svesti da je npr neka TDA kola rade znacajno bolje od bar 70% vintage pojacala) kao sto je audio pojacavac. Sustinski prost, ali je problem sa komponentama razvijanim pretezno za druge oblasti elektronike, a koriscene u  relativno nepovoljnom audio opsegu, nepovoljnom u nizim frekvencijama.

Hifi je propao kao zamisao, i kao standard, trziste ga je slomilo, a zamisljen je kao verna, cista reprodukcija zabelezenog materijala, bez suma i koloracije, prilagodjenog sobnom slusanju na osrednjim uredjajima, ili najcesce prilagodjavanih prezentaciji u radio programu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako se vec proteziraju veselja o sviranju osiguraca, treba to podrzati i prodati skupe nalakirane osigurace, ali ako se takodje razvijaju price o dampiranim kutijama, dampiranim na vibracije, onda ekskluziva i hiend ne mogu biti limce kutijce i holsrafovi...

Mora to snaznije da se proizvede, sa vise znoja i detalja da bi bilo hiend...

Spustanje margine kvaliteta i naduvavanje cene konfekciji je dobar trik, ali ne za korisnika...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima



Mnogo sam pročitao o AS.
Ne mislim da je negativac, naprotiv (jako vodi računa o celom selu gde se nalazi Harbeth).
Nisam stekao utisak da misli da je on sam pa i Harbeth poseban.
Često upravo ističe projekat BBC "BBC Monitors" I da Harbeth počiva na tim saznanjima.
Slepo veruje u nauku i nije ljubitelj subjektivnih utisaka.

Ni sam ne smatram da je Harbeth nešto posebno ali mi se jako dopada da baštini rezultate naučnog projekta "BBC Monitors"


Ako pod naucnim projektom smatramo projektovanje kabineta tako da istice gornji bas-donji mid opseg i mlitave kabinete koji rade tako da rezonuju na nizim frekvencijama onda svaka cast. To su mogli i uz pomoc stap-kanap metoda.

Imali su briti mnogo ozbiljnije konstruktore i firme zahvaljujuci kojima su stekli ugled ( pobrojao jedan deo Zen negde u temama). Ovi taj ugled razbastinjuju.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne razbastinjuje AS već vlada GB.

Ljudi spektakularna je bila ideja čelnih glava BBC koji su shvatili da ide izuzetna ekspanzija radija, da za tako nešto nema GB (ni svet) adekvatan resurs, da su shvatili šta im treba i u kojim količinama da su osmislili i postavili zahteve kako to treba sa izgleda da su angažovali pamet da razviju to. što im treba uz potpunu TD koja obezbeđuje ponovljivost, da to sve bude nekog normalnog cenovnog ranga, da dopuste slobodan pristup mnogim firmama toj TD potičući kompetitivnost što je obezbedilo eksploziju radija.

Svet od tada ništa slično nije video u audiju.

Pamet koju ste pominjali PW i ekipa je iz tog doba.

Tada su nastale sjajne ideje poput ESL.

Tada su mnogi sebi mogli priuštiti izuzetan kabinet LS 3/5 koji je sada mnogima nedostizan što je potpuni nonsense.

Stekao sam utisak da se AS (a i ja) tome divi i to eksploatise maksimalno.

Gospodine[mention=579]prophet[/mention] Vi ste mislim na onom drugom forumu sa g. Majdom bas pisali (ako se ne varam) zbog čega su danas audio proizvodi skupi i kako se gomilaju troškovi proizvođača ali mislim da ćete se saglasili da je baš AS preterao sa cenama svojih zvučnika koji iako def. različiti od BBC monitora (po meni malo) možda i bolji (verujem malo) su nezamislivo skuplji.

I ne samo Harbeth.

Kupio sam, odmah po završenom faku, od svog novca (zaradenog od VTI) , u Londonu Tannoy Arden 1976..

Koji bi prosečni svršeni student danas sebi to mogao da priušti.

Pristupačnost automobila naprotiv promenila je se u pozitivnom smislu.

Dakle ne zagovaram ideje AS niti reklamiram Harbeth samo kažem da volim BBC zvuk, da to nije slučajno jer je osmišljen sa idejom HiFi i realizovan na spektakularan način (nije zmijsko ulje) koji je omogućio mnogima od nas sjajan zvuk za veoma pristojan novac; za koji danas treba da date bubreg.

A ne bi moralo.

Najbolji primer su cene First Watt u odnosu na DIY proizvode (malte ne isto to samo višestruko jeftinije a trebalo bi da bude skuplje jer je "ručna" proizvodnja) a tako se upravo pumpaju i cene Harbeth i drugih što je neprihvatljivo i mora da propadne i propada.

Nesposobnost, nedostatak znanja i ideja ne možete u beskonačnost držati povećanjem cena.

Opstaju i opštace samo oni koji nude nešto novo i povoljno (to je kao i uvek posledica neke nauke) npr. Devialet (D klasa, čipovi), Hegel (Sound engine patent na osnovu teze).....

AS pominjem samo kao nekog koji je imao hrabrosti da kaže da masovno koristi rezultate pameti iz sredine prošlog veka (a ja kažem) malo ih nasminka i proda po neverovatnoj ceni.

Iz svega se može zaključiti da nije problem Harbeth nego BBC tj. vlada GB[emoji16] koja više nema strategiju u toj oblasti bas kao ni drugi počev od USA I ne samo u toj oblasti.

Kao i kod nas.

Zamislite da Srbija danas napravi EI Niš[emoji16][emoji16][emoji16] I omogući nam da masovno pokupujemo, neznam šta bi danas bila adekvatna TV-u.

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Postovani[mention=2304]Srecko[/mention]

 

Razvoj radija je poceo 1 vek ranije. Kasnije se pojavio ton film. Tada su angazovani najveci resursi i istinski naucnici. To je svoj zenit dozivelo u 1930-im (Art Deco) i zavrsava u 1960-im. Saglasan u vezi PW i ESL. Procitajte jedan lep size samo jednog primera zdravorazumskog razmisljanja:

 

http://www.roger-russell.com/voigt/voigt.htm#:~:text=Paul%20G.%20A.%20H.,in%20electrical%20engineering%20in%201922.

 

Da ne govorim o WE, KlangFilm i ostalima.

 

Meni licno omiljen Korting Excello. Jednostavnost. Savrsenstvo.

 

 

 https://youtu.be/jAqhBO30nFk

 

 

 

To je ono sto bastinimo i dan danas. Nazalost kvalitet opada umesto da raste protokom vremena.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Upravo o tome pričam.

Mislim da sam dobro razumeo Vaše, g. Majdino I Anubisovo mišljenje u onoj divnoj temi o tim sjajnim vremenima i dostignućima audia na HiFiles.

Ovo sto pišem je upravo to, samo simplifikovano i naravno znatno rudimentarnije sobzirom na moje ne baš sjajno poznavanje materije u odnosu na vas.

Tada je to bila strategija značajnih kompanija, koja je ustvari bila deo šire strategije država koje su sve do jedne imale neverovatne gradijenta uspona.

Kvalitetnije elite, kvalitetnija vlast, bolje vreme.

Ovo danas mi lici na silazni deo epohe za razliku od pominjanog[emoji16].

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Srećko, danas su profi pojačala za ozvučenja sve više u D klasi, velika snaga, malo grejanje, male dimenzije i težina. To će preovladati u profi zoni, a i u kućnom audiju. A stara profi pojačala, pa ne razlikuju se puno od kućnih uređaja, samo su robusnija, dobro dimenzionisana, sa dobrim komponentama,  hlađenjem, napajanjem i svim mogućim zaštitama shodno nameni. Tu štednje nema, inače neće dugo da izdrži radne uslove. I verujem da mnoga od njih dobro zvuče, a zašto i ne bi ako su dobro urađena. Jedino što su snage ozbiljnih sprava dosta velike za kućne uslove, često imaju ventilatore što može da smeta,  dizajn je jednostavan, a cene nisu ludački naduvane kao kod fancy kućnih uređaja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@NIXIE otprilike to sve kaže i AS.
Temu sam otvorio zato što mi je prosto neverovatno da tu opciju nisu probali mnogi i zašto da ne kažem da se čudim da se to ne koristi sobzirom da su ti pojačavači značajno jeftinija opcija, verovatno i kvalitetnija samo naravno ružnija.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napreduje D class, već imaš dobre module, treba ti kutija i samo izbockaš kablove i konektore. Ja nisam uveren da to svira na nivou najboljih pojačala AB klase koja se mogu napraviti u kućnoj varijanti, ali pristojno je i jednostavno za sklopiti,  a snage ima koliko hoćeš i nije od 100 kila pojačalo. A class & tubes amplifiers, barem dok imadem ove mainstream srednje efikasne zvučnike i mali stan,  nije mi u zoni interesovanja.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

38 minutes ago, zika said:

Kako ja Vama zavidim na tome kako Va{s,m} to sve „radi“... A zvuci su tako jednostavni...

ja najviše zavidim miki...njemu sve njegovo savršeno i pomera nebo od dobrog zvuka:buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...