Jump to content

MYTH LDR Lightspeed


Leonardo

Preporučeni Komentari

 

Završen je još jedan MYTH!  Projekat  sa predistorijom  smeštenom u davnu 2008-2009.godinu kada sam sarađivao sa kolegom Zoranom Ristićem na njegovom preampu  baziranom na  regulaciji nivoa  posredstvom LDR ili kako je sam Ristić govorio, citiram: “da želi da njegovo predpojačalo bude napravljeno uz korišćenje opto-rezistora, elemenata čija je bazična funkcija promena otpora proporcionalno nivou svetlosti kojoj su izloženi uz pomoć LE diode. Takođe, pojačalo treba da ima pojačanje od 0 dB odnosno da se ponaša samo kao bafer između izvora i pojačala snage. ”završen citat.  U to vreme sam Ristiću uradio nekoliko prednjih ploča, za preamp koji je ponudio audiofilima u zemlji i van nje.  U zamenu sam dobio  kompletnu i funkcionalnu elektroniku, ožičenu i montiranu na jednu privremenu montažnu ploču. Povremeno sam koristio ovaj izvanredan preamp, ali zbog  mnogih obaveza  i  prihvatanja drugih poslova,  nisam ga  ranije  smestio adekvatno kućište  iako je dizajn bio spremljen i  trebalo ga je samo materijalizovati.  Proteklih dva meseca se  tako nešto ostvarilo. Zvezde su se složile i  konačno je danas MYTH useljen i smešten u svoj  zasluženi  hram.

Na komšijskim forumima se može pronađi dobrih tekstova i komentara dobronamernih  kolega,  koji su radili testi  i predstavljanje  hi-fi  javnosti , tako da koga zanima više podataka i činjenica preporučujem sledeu  adresu   

https://www.hi-files.com/forum/index.php?/topic/10910-upoznajte-mit/page/2/

Kućište za  MYTH LDR preamp, konstrukciono je slično kao za moj prethodni  rad  BATO MM. 

Shodno funkciji  urađena je drugačija prednja ploča, koja se razlikuje od dizajna koji je zamislio Zoran Ristić davne 2008.g,  i plod je moje  ideje  da  izmestim encoder sa lica prednje ploče i  na taj način obezbedim što ravniji izgled lica na kome neće štrčati nikakvo valjkasto ili slično dugme. Čak i ovde na forumu sam potražio odgovor – može li se funkcionisanje rotacionog enkodera  prevesti  u  dva ili tri taster, koji bi imali ulogu prebacivanja kanala levo-desno i  jedan taster izbora.  Taj put traženja rešenja nije se otvorio  i kao mašinac sam našao svoje rešenje u skrivenom točkiću na enkoderu montiranom sa unutrašnje strane prednje ploče i  dugmetu koje preko klackalice potiskuje taster enkodera. Prosto J.  Nudim van nekliko fotografija  da  podelim moju sreću  za  još jedan završen projekat.

 

1366613478_PC3000101280x768.thumb.JPG.1956f8cdc6504459cfd5cb64246e2bce.JPG631284080_PC3000091280x768.thumb.JPG.4819582d8b19fe5454ffd3adbbda8ce5.JPG1182693993_PC3000081280x768.thumb.JPG.fa6bdec5713d6189841c312d245fa5cc.JPG535803327_PC3000071280x768.thumb.JPG.3c79a28ac64d2069a787cdba890fa2c0.JPG180412901_PC3000061280x768.thumb.JPG.09b562062b17e3dc74d85795d25e2fa2.JPG700485356_PC3000051280x768.thumb.JPG.d4aa86448b81775d1a6a9ecd425b0e2e.JPG2061522738_PC3000041280x768.thumb.JPG.cf18a00e1335fe6b9b6f127510b9ed92.JPG293634844_PC3000031280x768.thumb.JPG.493b082c802794594a2953aaabf41cb1.JPG

PC300011 [1280x768].JPG

PC300012 [1280x768].JPG

PC300013 [1280x768].JPG

PC300014 [1280x768].JPG

PC300015 [1280x768].JPG

PC300016 [1280x768].JPG

PC300017 [1280x768].JPG

PC300018 [1280x768].JPG

PC300019 [1280x768].JPG

PC300020 [1280x768].JPG

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Koliko vidim, na izvorno ponuđenom linku, nije moguće pročitati recenziju jer je tekst iskvaren nekom greškom foruma.
Objavio bih ovde ispravan tekst, gospodina Zorana Karapandžića, koji je uradio test i veoma kvalitetan i sadržajan prikaz o kakvoj konstrukciji i kakvom "svetlom dragulju" se radi. Nadam se da mi Zoran Karapandžić neće zameriti, ako njegov tekst ovde prenesem od reči do reči. U suprotnom molim administratore da sledeći prilog uklone, ako krši bilo kakva pravila ili bilo čija autorska prava.

Tekst objavljen na Hi-Files Forumu - January 4, 2009 - Upoznajte MIT - autor Zoran Karapandžić (ZoranBG)

UVOD

Konstruktora i eksperta za digitalnu elektroniku Zorana Ristića upoznao sam kada sam radio modifikaciju svog CD plejera Philips-a 910. Od prvog momenta utisak o ovom čoveku bio je totalno drugačiji od stereotipa koji sam navikao da vidim kada su u pitanju ljudi slične struke: Zoki nije imao niti trunku arogancije u svom ponašanju, predan je svojoj porodici a sopstvene ideje bio je u potpunosti spreman da podeli sa drugima. Sećam se da sam tada svojoj supruzi rekao kako se radi o jednom od trojice ljudi koje sam upoznao za svojih 39 godina života a da sam siguran kako imaju u sebi onaj fantastičan spoj retke genijalnosti odraslog čoveka i radoznalosti deteta. Tako je počelo naše prijateljstvo.

Pre nekoliko meseci Zoki mi je poverio da radi na svom prvom uređaju, pretpojačalu. Godine aktivnog učešća u rubrici Samogradnja i forumu koji obrađuje teme iz oblasti mikroelektronike kulminirale su kompletnom idejom za izradu uređaja. Kada mi je naveo kakve zahteve treba da ispunjava njegova komponenta, mislio sam da se šali, no on je bio veoma ozbiljan. Znao sam da Zoki ima profesionalnog iskustva u radu za veoma poznate naručioce kao što su američki Ford i NASA, ali nekako mi nije dolazilo u glavu da u zemlji Srbiji može da se napravi baš haj-tek komponenta. Verovatno smo svi nekako ušemljeni u jedan stereotip: veoma malo domaćih uređaja je napravljeno u savremenijoj tehnici od cevne, što naravno nema veze sa zvukom koji pružaju. Zanemariv broj njih ima daljinske upravljače, kao da govorimo o ugradnji keramičkih superprovodnih materijala u čipove na molekularnom nivou. Nekako mi se godinama čini kako naši samograditelji i proizvođači nemaju baš u potpunosti sluha... odnosno, lepše rečeno, pozicioniraju se na jedan izuzetno uzak segment tržišta a sve vreme se hvalimo kako smo, ako ne baš najpametniji, onda odmah blizu najboljih. Ne bih želeo da neko pomisli kako želim da istaknem nešto na taj način što ću sve ostalo da ponizim: samo iskreno iznosim svoj stav. U potpunosti prihvatam da postoje i drugačija mišljenja, ali ovo je moje viđenje današnjice. Zbog svega navedenog, moje iznenađenje svakako nije bilo malo.

Šta mi je, dakle, Zoran rekao na tom prvom razgovoru, dok još uvek nijedna štampana pločica pretpojačala nije ugledala svetlost dana? Kazao mi je da želi da njegovo predpojačalo bude napravljeno uz korišćenje opto-rezistora, elemenata čija je bazična funkcija promena otpora proporcionalno nivou svetlosti kojoj su izloženi uz pomoć LE diode. Takođe, pojačalo treba da ima pojačanje od 0 dB odnosno da se ponaša samo kao bafer između izvora i pojačala snage. Lično sam mnogo puta sprovodio ili prisustvovao testovima sa direktnim povezivanjem pojačala snage i izvora ali su rezultati uvek bili lošiji od očekivanih: neprilagođenost izlazne i ulazne impedanse činila je svoje i snagaši bi veoma često zvučali "tanko", "suvo", gubili detalje i dinamiku i mučili se sa jasnom reprodukcijom tranzijenata što nije bila njihova krivica već krivica neodgovarajuće karakteristike izvora u odnosu na zahteve ulaza pojačala snage.

Sledeća stvar bila mi je još neverovatnija: predpojačalo ne sme da ima niti jednu komandu sem jednog univerzalnog dugmeta - džog šatla i daljinskog upravljača. Džog šatl... auuuu.... pa to je... svemirska tehnologija za ostale iz Srbije.... neverovatno. A podaci će biti prikazani na velikom LCD ekranu sa pozadinskim osvetljenjem. Ostao sam bez daha i molio Boga da Zoki ima živaca da završi svoje čudo. "Usput" mi je spomenuo da je ekran osetljiv na dodir i da će i softver raditi na način da iskoristi tu osobinu. Umalo nisam pao u nesvest.

Meseci su se nizali, za vreme kojih je Zoki uporno radio na svom uređaju. Moja malenkost je par puta dala neke vrlo skromne ideje na šta bi trebalo obratiti pažnju i služila kao glas ohrabrenja u teškim trenucima razočaranja radom naših nazovi zanatlija koji je trebalo da odrade onaj deo koji konstruktor tehnički nije mogao da postigne sam. Traženje dobrog majstora čiji je zadatak pravljenje kutije uređaja pretvorilo se u pravu noćnu moru. Zoki mi je iz nedelje u nedelju obećavao predpojačalo na test ali se to nije dogodilo. Ja sam bio onako engleski kulturan: "Još nema ništa? Nema problema, samo polako, nije bitno, kada bude, sve je u redu". A nisam mogao da dočekam od nestrpljenja. Lično verujem da svaki čovek poseduje neku vrstu šestog čula: znate ono, kada mislite na neku osobu koje se niste dugo setili a onda se ona javi ili je sretnete. Tako sam i ja posle više meseci, vozeći se tramvajem na posao, razmišljao kada bih najzad mogao dobiti predpojačalo i rešio da ne mislim više o njemu: konstruktor sigurno ima muka preko glave, uvek je tako. Međutim, tog dana Zoki se javio i doneo radosnu vest: jedan komad je spreman za test. Više mi nije bilo bitno ni što je Nova godina, ni što je led, ni hladnoća, svojoj maloj porodičnoj četi sam naredio da idemo u prijateljsku posetu Ristićima. A tamo je ležao i čekao... Myth LightSpeed.

Onaj ko je izdržao da čita do sada, neka nastavi i dalje: predstaviću uređaj svojim svojstvenim "ledenim" tonom na koji ste, nadam se, navikli. Zaboraviću da mi je Zoki prijatelj i zamisliću da mi je komponentu dostavila, na primer, Yamaha te da ću je rado dočekati na nož, pa ko je bolji nindža neka pobedi: ja ili on.

OPIS I MEHANIČKA IZRADA


Myth LightSpeed je predpojačalo koje se pravi u dve varijante boje: srebnoj ili mat crnoj. Obično se odmah odlučim koja boja mi se više dopada, ali u ovom slučaju nisam mogao. Iako su svi moji uređaji crni to je boja koju ne volim, za razliku od šampanj ili srebne. No Myth LightSpeed izgleda divno u crnoj boji, upravo predivno. Srebrna varijanta poseduje i drvene bočne stranice koje doprinose aristokratskom izgledu, dok je kod crne ploča nešto šira od ostatka uređaja. Debljina prednje stranice od čak deset milimetara pruža jasan osećaj masivnosti i robustnosti. Zadnja stranica je debela tri, dok su ostale napravljene od ploča debljine dva milimetra. Celo kućište je urađeno precizno i pedantno sa svega nekoliko skrivenih nedostataka kao što su malo pomerena rupa za neki od zavrtnjeva, na primer. Ovo mogu oprostiti s obzirom da se radi o jednom od preprodukcijskih primeraka.

Prednja strana Myth LightSpeed-a otkriva samo par vizuelnih elemenata: gravirano ime "Myth", ekran, jog shuttle koji je malen ali dosta zgodan pod prstima i estetski zaobljen otvor za senzor za daljinsku kontrolu.

Zadnja stana sadrži pet analognih ulaza i jedan par izlaza za pojačalo snage, sve izvedeno sa masivnim pozlaćenim činčevima montiranim direktno na šasiju. Očigledno, nije se štedelo: svi natpisi su takođe gravirani što je neverovatna prednost u odnosu na bilo koju vrstu štampe na metalu jer se natpisi nikada neće obrisati. Pored toga tu su i IEC ulaz za mrežni kabl i glavni mrežni prekidač sa lampicom. Neočekivano, LE dioda na njemu ne ukazuje da je uređaj uključen ili da je na prekidač doveden napon, već da je sama komponenta pravilno uzemljena. Prisutna je i informacija o web sajtu proizvođača koji je još uvek u pripremnoj fazi.

Kućište se na podlogu oslanja uz pomoć četiri antivibracione nožice od meke gume ali se po želji uz doplatu mogu dobiti i šiljci sa podloškama. Suzbijanju mehaničke mikrofonije unutar uređaja ovde nije kraj: poklopac i zadnja stranica su dobro učvršćeni a bočne i gornja strana Myth LightSpeed-a su dodatno obložene antivibracionom masom u cilju umrtvljenja kutije. Donja ploča krije iznenađenje u vidu sendvič antivibracione tehnologije: osnovu čini čelična ploča na koju je naneta antivibraciona masa pa zatim preko nje dodatna subšasijska aluminijumska ploča koja nosi štampane ploče. Vrlo vispreno i domišljato. Treba napomenuti da je i sam dizajn kutije delo konstruktora.

Daljinski upravljač je univerzalnog tipa i solidne izrade: dugmad su dobra pod prstima ali se ne koriste sva i istog su malenog oblika što otežava korišćenje budućem vlasniku – neki kraći period navikavanja je neophodan. No, s obzirom da je softver mikrokontrolera uređaja programiran u potpunosti od strane konstruktora, skoro da ne postoji univerzalni daljinski upravljač koji se ne može prilagoditi korišćenju uz Myth LightSpeed, samo je pitanje nabavljivosti samog predajnika.


TEHNIČKI DETALJI

Unutrašnjost krije više štampanih ploča koje su takođe u potpunosti dizajnirane od strane Zorana Ristića: dve za napajanje analogne i digitalne sekcije sa zasebnim transformatorima i regulatorima, ploču sa digitalnom sekcijom i tri analogne ploče. Konstruktor u budućnosti planira da redukuje njihov broj i drastično smanji ionako vrlo kratku putanju signala. Za interno ožičenje se koristi OFC bakar punog preseka ili Van Den Hul kabl, po želji. Preklapanje ulaza urađeno je uz pomoć Takamisawa releja kojih na prvi pogled ima duplo više nego što bi trebalo: svaki od njih isključuje i ulaz i masu starog izvora pri prelasku na novi, što je svakako zanimljivo i efikasno rešenje u cilju sprečavanja neželjene povratne sprege preko mase uređaja. Kontrola glasnoće se obavlja uz pomoć digitalnog kontrolera i par opto-rezistora čime je garantovan minimalan uticaj na zvuk i dugovečnost uređaja: prema ovom sistemu standardni potenciometri deluju kao parna lokomotiva u odnosu na japanski Šinkasen.

Treba posebno napomenuti da je model koji je stigao na test prvi od četiri komada iz preprodukcione serije koji sadrži jedinične J-FET pojačavače umesto AD826 operacionih pojačavača primenjenih kod prethodna tri predpojačala. J-FE tranzistori su izabrani jer, po mišljenju konstruktora, pružaju daleko bolje karakteristike i, što je bitnije, zvuče osetno bolje, tako da ovo takoreći dodje LightSpeed Mk2.

Unutrašnjost Myth Lightspeed-a je dosta uredna zamišljena, sa uređenim ožičenjem i logično razmeštenim komponentama. Uzimajući u obzir da se radi o preprodukcijskom primerku ona je mnogo bolja od nekih drugih uređaja koje sam imao prilike da otvorim ili vidim na slikama a kojima su se njihovi proizvođači dičili. No, sa moje tačke gledišta, potrebna su dalja poboljšanja u kasnijoj fazi proizvodnje. Sličan stav je potvrđen od strane konstruktora.

Treba napomenuti i da autor trenutno radi na merenju električnih karakteristika svog uređaja na način da rezultat bude validan putem sertifikovanog testa a ne dobijen samo na osnovu računarskih simulacija kako se to često radi.

Kao zaključak može se reći: odličan, ali zaista odličan mehanički dizajn, sjajna ideja primene visoke tehnologije i pedantnost izrade. Nisam primetio niti jedan deo na kojem se štedelo a u isto vreme ni bilo šta drugo čiji je zadatak da fascinira umesto da aktivno doprinese kvalitetu. Lično, voleo bih da vidim veći broj ulaza na predpojačalu, ali ja ionako ne bih mogao da živim bez bar osam, što bi svakako vodilo i većoj ceni uređaja.




U RADU

Uključenje Myth LightSpeed-a donosi iznenađenje. No, prvo, kako se uključuje? Naravno, preko daljinskog upravljača, ili... tako što ćete dodirnuti ekran i zadržati prst na njemu par sekundi. Isto tako se i isključuje, s tim da uređaj ne dozvoljava da se sa njim stalno igrate: nekoliko sekundi pauze između isključenja i sledećeg uključenja je neophodno.
Rekao sam da sledi iznenađenje: malo je ljubitelja HiFi-ja kojima će komponenta doneta na test ispisati kako je pravljena baš za njih... no ja sam imao tu čast i moram priznati da me je dirnulo. Zoran Ristić je, naime, predvideo da prvi ekran po uključenju pruži osnovne podatke o uređaju i ime kupca koji je postao njegov ponosni vlasnik. To ste već mogli videti na jednoj od prethodnih slika.

Izbor aktivnog izvora se takođe može vršiti preko daljinskog upravljača ili ekrana: kratak dodir sekvencijalno menja ulaze. Rotacioni kontroler (džog šatl) služi za pojačavanje/smanjenje jačine zvuka i postavljanje vrednosti ostalih parametara koji se mogu podešavati na Myth LightSpeed-u. Pored toga, parametri se mogu menjati i kratkim dodirom ekrana, ali za sada samo sa nižih vrednosti na više.

Pritisak na džog šatl uvodi korisnika u meni: može se birati nivo osvetljenja displeja i vreme posle kojeg se on ugasi a ako želite može ostati aktivan sve vreme. Tu je i podešavanje osetljivosti svakog od ulaza ili setovanje svih na fiksni nivo, već prema želji.



Tokom normalnog rada displej pokazuje aktivni ulaz kao i trenutni nivo glasnoće preko grafičkog prikaza. Font je ogroman i izuzetno vidljiv. S obzirom da se ceo korisnički interfejs može programirati i kasnije menjati, upgrade firmware-a sa dodatnim funkcijama je još nešto na šta treba računati.



Primetio sam i sledeće: isključenje mute funkcije dovodi do postepenog pojačanja zvuka od nule do ranije zadate vrednosti što je više nego korisno, a sve je propraćeno jasnim i lepim prikazom na ekranu.

Ergonomija ovog uređaja je odlična, lično bih voleo da je dugme džog šatl malo veće ali pitanje je kako bi se odrazilo na estetiku same prednje ploče. Font prikaza brojeva bih takođe voleo da je manji nekih 20%, ali to je sve već stvar ukusa. Ni menjanje imena ulaza ne bi bilo loša stvar... ali... ovakav uređaj čini da se ostvari jedan aksiom mog prijatelja koji kaže "Na dobre stvari se čovek lako navikne" te sam ja odmah počeo da od Myth LightSpeed-a pravim u mislima komandni most na Enterprajzu.


ZVUČNI TEST

Zvučni test Myth LightSpeed-a obavljen je tako što je on zamenio moje standardno Metaxas Audio Systems Marquis predpojačalo u liniji koju su sačinjavali California Audio Labs Alpha/Delta CD transport i konverter, Metaxas Audio Systems Solitaire izlazno pojačalo i Jamo D830 zvučnici. Kasnija faza je bila poređenje zvuka sa Marquis-om u smislu izmena oblika A-B-A i B-A-B.

Tokom testa nisam primetio da je uređaju potrebno neko duže vreme da uđe u radni režim, jednostavno je svirao ravnomerno od početka do kraja testa. Prva stvar koja se primeti kada započne slušanja jeste veoma, veoma čist zvuk, bez zamućenosti bilo kog dela spektra. Druga stvar jesu detalji, koji su izuzetni u celom opsegu. Najtatanije sekvence reprodukcije odrađene su sa filigrantskom preciznošću, što sam do sada imao vrlo retko prilike da sretnem. Jednostavno, činilo mi se da Myth LightSpeed predstavlja potpuno neutralnog prenosioca muzičkih informacija od izvora do pojačala snage. Neutralnost... da, neutralnost je ključna reč u ovom slučaju. Da parafraziram Bowers and Wilkins, "Nije samo bitno dodati već je mnogo bitnije ne oduzeti". Ovo predpojačalo se upravo tako ponaša, ali bez nepoželjnih nuspojava koje prate direktnu komunikaciju na relaciji izvor/pojačalo snage.



Glas Dianne Krall sa albuma "From This Moment On" delovao je veoma prirodno i očaravajuće. Randy Crawford je jednostavno blistala, dok je Dali-jev test disk po ko zna koji put dao sve što može u mojoj postavci sistema. Imao sam utisak kako Myth LightSpeed postavlja na žestok test moje ostale komponente, kao da nisam procenjivao njega nego njih. Zbog čega to kažem? Zato što mi se činilo da ispred sebe imam potpuno transparentno, virtuelno predpojačalo čiji se karakter u muzici ne može osetiti na osnovu toga kako ono oblikuje muziku - kao da je njegov konstruktor imao iste premise pri konstrukciji uređaja kao nekada konstruktori čuvenih Revox/Studer serija koje, najjednostavnije rečeno, reprodukuju zvuk po principu "zvuk izlazi upravo onakav kakav i ulazi".

Ponašanje uređaja u mikrodinamičkom i makrodinamičkom smislu je potpuno konzistentno sa vrlo dobrom dinamikom muzičke scene i korektnom širinom. Jedino mi se činilo da bih dubinu scene voleo da osetim više. Bas područje je bilo apsolutno prisutno ali potpuno nenametljivo i predivno definisano, jednako kao i ostatak spektra – pojačalo snage u postavljenoj kombinaciji nije nimalo naivan uređaj i pokazalo je da ume vrlo dobro da sarađuje sa Myth LightSpeed-om. Toplina LightSpeed-u nije strana, ali samo ukoliko je takav karakter izvora koji ide pre njega – od neutralne komponente ne može se očekivati dodavanje već samo prenošenje topline muzičkog doživljaja.

Reprodukcija snimka gramofonske ploče Morisa Ravela "Bolero" uz korišćenje Panasonic NV-FS90 videorekordera dala je rezultate kakve sam očekivao, sa sitnim pucketanjem na tihim deonicama koja se nisu uključivala u muzičke sekvence i postepenim uvođenjem slušaoca u temu koju je autor želeo da predstavi na način da smo snimak preslušali više puta želeći da zapamtimo sve one detalje i prirodnost koju nam je LightSpeed pružio.

Sve u svemu, test uređaja otkriva jedan rasnu high end komponentu van svake sumnje, daleko bolju od mnogih predpojačala poznatih proizvođača koje sam imao prilike da čujem.

Kako se Myth LightSpeed pokazao u odnosu na moje Metaxas Marquis predpojačalo?
Kao prvo, morao bih da navedem par sitnica o Metaxas peamp-u: taj model se pravio od 1990. do 1998. godine a moj je upravo iz tih poslednjih generacija. Cena ovog uređaja je bila 4.750 EUR, što je oko pet puta više od Myth LightSpeed-a. Ocena Marquis-a u Stereoplay bila je iznad komparativnih i skupljih uređaja od Krell-a, Jeff Rowland-a ili Conrad Johnson-a.



Pobedu je odneo, očekivano, Metaxas, sa ukupnim zvukom koji je prijatniji za moje uho – ovo nije stvar navike jer sam svoje predpojačalo veoma malo slušao u odnosu na LightSpeed. Isti nivo detaljnosti koje sam čuo kod Myth-a bio je prisutan i kod Marquis-a ali sa dozom muzikalnosti i topline i dodatne realnosti koju nisam mogao čuti kod LightSpeed-a. Posebno se osetila razlika u dubini muzičke scene, koja je izrazito bolja kod Marquis-a. Moguće je da se radi i o kompatibilnosti Metaxas predpojačala i pojačala snage ali, prema mom dosadašnjem iskustvu ne bih rekao da je tako. Poslednja stvar u kojoj je Marquis bio osetno bolji jeste istinski atak i "slam" posebno kod pop i rok izdanja: LighSpeed je zvučao dinamično i prefinjeno ali je Marquis na ovom području takođe prefinjen ali i divlji u isto vreme.

No, krenimo realno: na tržištu polovnih iređaja, Marquis je veoma retka sprava i višestruko je skuplji od novog Myth LightSpeed-a kada njegova proizvodnja započne. Postoji i faktor starenja komponenti a o konforu i fleksibilnosti ne moram ni da govorim i sve je to na strani LightSpeed-a. Kao protivtežu Marquis poseduje izvanrednu fono sekciju, najbolju koju sam imao prilike da vidim na pojačalima/predpojačalima u kojima je ona integrisana. U svakom slučaju LightSpeed se odlično držao na području detaljnosti, prirodnosti i neutralnosti u odnosu na vrlo nezgodnog protivnika.

ZAKLJUČAK

Postavlja se opravdano pitanje: da li je Myth LightSpeed High End uređaj? I jeste i nije. Svojom predviđenom cenom (kada zvanično krene proizvodnja) od oko 800-900 EUR on spada u srednju klasu cene predpojačavača. Zvukom svakako spada u High End i mislim da bi cena komparativnog uređaja u inostranstvu bila bar dva ili tri puta viša od navedene.

Myth LightSpeed predstavlja zaista odličnu spravu u svakom smislu: zvučnom, estetskom, tehnološkom i ergonomskom i čini mi se svetlosnu godinu ispred domaćih uređaja koje sam do sada imao prilike da vidim.

Uklapanje ovog pretpojačala treba činiti pažljivo, ne zato što je nezgodno već zato što preostale komponente u sistemu možda neće moći da se nose sa reprodukcijom zasnovanoj na čuvenoj ideji "žice sa pojačanjem – u ovom slučaju jediničnim" koju faktički predstavlja Myth predpojačalo.

Kome bih ga preporučio?
Oni koji žele neutralan zvuk uz Myth LightSpeed mogu naći upravo ono što traže. Ljubitelji tvrđeg ili toplijeg zvuka bi trebalo da svakako uklope okolne komponente u lancu reprodukcije tako da njihov karakter odgovara željama jer će se LightSpeed ponašati kao kameleon i prilagodiće se osnovnom zvuku okruženja bez dodavanja sopstvenog karaktera. Jedna od sjajnih osobina je čista i jasna reprodukcija i u tom smislu ovaj uređaj može da idealno zameni ona pretpojačala koja zvučnu sliku čine donekle mutnijom, a to je veliki broj starijih i jedan deo novijih uređaja.

Kome ne bih?
Ukoliko vlasnici sistema imaju potrebu za dodatnim mekšim i/ili toplijim zvukom od onih koje im pruža relacija izvor – predpojačalo - pojačalo snage – zvučnici, pri čemu postojeće predpojačalo nije uzrok problema, ne bi trebalo da uzimaju u obzir Myth LightSpeed jer njegova neutralnost čini suprotnost zadatoj ulozi.

FLP? (Legenda : FLP = Faktor Lepše Polovine – Wife Acceptance Factor)
Moja supruga je oduševljena LightSpeed-om, jer kaže da je to uređaj za nju: pali se na dodir, pojačava preko daljinskog upravljača ili jednog dugmeta ("Jao, divno ima samo jedno dugme!", rekla je ushićeno) a takođe i izmenom aktivnog ulaza preko dodira (ovo ju je oborilo s nogu). "Ovo je preamp za mene.", bio je komentar. U zvučnom pogledu ima potpuno isto mišljenje koje sam naveo u zvučnom testu, uključujući i direktno poređenje sa našim stalnim predpojačalom.

Za kraj treba reći: sjajan uređaj – sigurno. Dobar zvuk – svakako. Novo poglavlje u istoriji domaćeg HiFi-ja – garantovano. Posle Myth LightSpeed-a ništa više neće biti kao pre.

Korišćena oprema za test:
California Audio Labs Alpha/Delta
Panasonic NV-FS90
Nakamichi Dragon
Metaxas Audio Systems Marquis/Solitaire
Jamo D830
Oehlbach XXL2
Oehlbach Rattlesnake 6 mm2
Za kraj testa...

Plus:
- Izvanredna ideja počevši od estetike, preko elektronike do zahteva prema kvalitetu zvuka.
- Jednako izuzetna implementacija.
- Odličan kvalitet kućišta.
- Pedantnost izrade.
- Čista i jasna prezentacija.
- Fantastični detalji reprodukcije i neutralnost, najbolja koju sam imao prilike da čujem do sada.
- Dinamika.
- Uređaj koji daleko nadmašuje klasu cene – ovo retko volim da kažem ali moram da priznam.

Minus:
- Font korišćen za brojeve bih voleo da je 20% manji (ovo nisam mislio da ću ikada zameriti bilo kom uređaju !)
- Još par ulaza i jedan, dva ili tri izlaza za analogni snimač ne bi bilo loše.

Ocena:
Kvalitet zvuka (0 – 5, komentar): 5 (zaista odličan)

Eksterni kvalitet izrade (0 – 5, komentar): 4.5 (pogledati Napomenu1)

Kvalitet interne izrade (0 – 5, komentar): 3.5 (treba poraditi na internim konektorima i eliminaciji ožičenja, što nije velika stavka inače bi ocena bila 5 - pogledati Napomenu1)

Konfor (0 – 5, komentar): 5 (odličan, sa otvorenim mogućnostima novih ideja)

Odnos kvalitet cena (0 – 5, kometar): 5 (odličan do izuzetan)

Zaključak:
Punokrvni high end uređaj po ceni srednje klase. Najtoplija preporuka.

Napomena1: uređaj je ocenjivan kao da se radi o pravom produkcionom komadu a ne prototipu, te je kriterijum dosta stroži.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 hours ago, Leonardo said:

 

Link radi ali je nemoguće čitati reči koje imaju čćžđš... Stoje kuke-kvake.

 

to je nastalo pri konverziji fifija sa prethodnog na sadasnji board software 

kod nas je bilo takodje , msm da je to Mikum sredjivao skriptama 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

44 minutes ago, zek said:

Kao kod starih Marantza - gyro-touch. :idea:

gyro.png

 

Hteo sam postići da rotacioni enkoder zadrži svoje funkcije, rotacija (impuls-prekidanja) levo-desno  i  taster (aksijalni pritisak na osovinu), ali da mi dugmići vidljivi na licu prednje ploče izgledaju ujednačeno. Postigao sam to da se točkić D40 vrlo lako okreće i oseti blagi klik pri rotaciji, izviruje iz prednje ploče kroz otvor 10x20mm. Istovetnih dimenzija je urađeno i dugme koje služi kao taster.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

16 hours ago, Leonardo said:

Revox/Studer serija koje, najjednostavnije rečeno, reprodukuju zvuk po principu "zvuk izlazi upravo onakav kakav i ulazi".

ja vec dao slican opis sa mojim DAC - slusalicama - Iron Pre i Sissy

On 12/1/2019 at 11:50 AM, Mikorist said:

Ovako direktno zakacen - podseca me - na zvuk - a80  studera - kad slusas direkt na slusalice :laugh1tooht:

Problem je navici se na uredjaje koji su kao kameleon

 

16 hours ago, Leonardo said:

ponašati kao kameleon i prilagodiće se osnovnom zvuku okruženja bez dodavanja sopstvenog karaktera.

ko ga je cuo zajebao se - ko ga nije cuo zajebao se :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...