Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Meriva je kao Scenic a Scenic je velik??

 

Honda Jazz je interesantna

 

Scenic je 25cm duži od Merive koja je svega nekoliko cm duža od Fiat Idea-e. Modus je od Idea-e kraći tek za koji cm... Modus je nekih pola metra duži od Twinga što je otprilike i bila neka polazna tačka i procena o dovoljnosti dodatnog prostora... (mrzi me da sada prepisujem sve gabarite ovde, sve je na Wikipediji) Ukratko, Laguna (na koju sam bio baš kivan) je ceo metar duža od Modusa... Taman da ne možeš parkirati kad i gde hoćeš... :(

Honda Jazz bi bila interesantna da je budžet malo veći. Inače, baš lep autić, tu se slažemo, a slažem se i da je Meriva malkice poveći auto - prednost: u Subotici znam bar tri odlična servisa za Opele a delova u svakoj trafici... (a ni potrošnja nije ubistvena) moram da odem na neki plac, vidim, onjušim, opipam, sednem i procenim, je li to, ili nije za mene (ja sam baš sitan i ne želim da vozim autobus po gradu)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Japanci su zakon! i kabrioleti(sa tvrdim krovom naravno) dzipovi isto tako mozes gde oces :)

 

Prijatelju, da ja biram šta mi se "oće" i šta ja mislim da je "zakon", ne bi mi dosta bilo ni pet puta toliko para koliko mi je budžet... Mada, ako realno pogledam, mogli bi mi i sa Twingom na more, nije da ne bi, išli smo 2010 na Thassos sa ženinim i svi smo stali unutra sa sve stvarima... Dakle, ovo je malo izvoljevanje sa izgovorom da je Twingo mali i slabašan za duža putovanja... Da se ne vozam 95% na relaciji posao-kuća-grad, i da imam para da trošim, Toyota Avensis bi definitivno bio auto na spisku. A možda čak i Hilux... to ne bi bilo problem parkirati bilo gde - Hiluxu ni saobraćajci ne smeju da priđu... :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Malo razmisljanja na ovu temu od zakletog 'Renault' dzie (vozim 5cu iz 1988e i grcevito je popravljam iz ciste ljubavi). Avaj vozim i A6 Avant.

Renault nije ono sto je nekad bio. Dakle skoro svaki u ovoj klasi ili ovoj cenovnoj klasi je plastikaner pa taj momenat ne bih razmatrao. nece biti ni losiji ni bolji od drugih, pod uslovom da nije izgreban istrosen, vozen srpski (rumunski...svejedno).

Sto se tice motora, bolji izbor bi bio 1.6 nego 1.2. Dizel...ako je iz poslednjih 5 godina sigurno neces imati problema ni vise ni manje nego uobicajeno. Samo su prvi common rail-ovi bili zloglasni.

Iskren savet...pogledaj i Ford Fusion. Krasan monovolumen, cak i kad jekupljen i vozen kod nas. Jako PODCENJEN fordov model mahom zbog 'estetike' ali to ako sam shvatio i nije problem.

Pozdrav

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Malo razmisljanja na ovu temu od zakletog 'Renault' dzie (vozim 5cu iz 1988e i grcevito je popravljam iz ciste ljubavi). Avaj vozim i A6 Avant.

Renault nije ono sto je nekad bio. Dakle skoro svaki u ovoj klasi ili ovoj cenovnoj klasi je plastikaner pa taj momenat ne bih razmatrao. nece biti ni losiji ni bolji od drugih, pod uslovom da nije izgreban istrosen, vozen srpski (rumunski...svejedno).

Sto se tice motora, bolji izbor bi bio 1.6 nego 1.2. Dizel...ako je iz poslednjih 5 godina sigurno neces imati problema ni vise ni manje nego uobicajeno. Samo su prvi common rail-ovi bili zloglasni.

Iskren savet...pogledaj i Ford Fusion. Krasan monovolumen, cak i kad jekupljen i vozen kod nas. Jako PODCENJEN fordov model mahom zbog 'estetike' ali to ako sam shvatio i nije problem.

Pozdrav

Ja sam imao i vozio R5 1.4 (1990) i znam o čemu govoriš. Pogledaću Forda, mada mislim da ne upada u cenu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

... Opele ... (a ni potrošnja nije ubistvena) ...

e ovde grešiš, bar kad je benzinac u pitanju.

opelovi benzinski motori ubistveno mnogo troše i to je bio jedini razlog što sam umesto opela uzeo suzukija (dobro, uticao je tu malo i dizajn)

zato većina ljudi ili stavlja plin ili uzima opelove dizelaše.

za mene naknadna ugradnja plina ne dolazi u obzir, a fabrički plin je previše skup za kilometražu koju godišnje prelazim.

takođe, ako toliko voziš po gradu dizel nema nikakvog smisla jer je i potrošnja i cena ista kao kod benzinca.

dizel automobili se ne kupuju da bi stajali u garaži, tako da je velika verovatnoća da za 3500e možeš da kupiš jedinu izandjalu kantu

dobro razmisli šta ti treba

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zanimljivo je da oba ova auta imaju u sebi verzije Fiatovog motora 1.9 JTD.

Ja imam stariju verziju sa 8V, dok je kod anubisa verovatno tzv. multijet 16V.

Stvarno odličan motor...životnija od motora :)

Sa remapom auto poludi. Dobio sam nešto više od 2s na ubrzanju do 100km/h :crazy:

Ovo tako mnogo znači kod preticanja...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

opelovi benzinski motori ubistveno mnogo troše i to je bio jedini razlog što sam umesto opela uzeo suzukija (dobro, uticao je tu malo i dizajn)

Уместо ког Опела си узео ког Сузукија? Баш сам радознао да сазнам откуд та разлика у потрошњи...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

softverski. brljanje po centralnom kompjuteru. imas da kupis gotove pakete, na svoj rizik naravno.

Ovako ću ja da sredim svoj kamion:

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.mantzel.de%2Fchiptuning%2Fopel-vectra-b%2F

Ako neko zna pouzdanu radnju za to neka javi... :rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pretpostavljam da je riječ o atmosferskom benzincu. Na takvim motorima se bez velikih i skupih zahvata na motoru stvarno ne može puno uraditi sa samim reprogramiranjem. S druge strane kod motora sa prednabijanjem je moguće dobiti značajne pomake u snazi i okretnom momentu.Priča i nije tako teška za načelno razumijevanje - motor je velika pumpa za zrak. S jedne strane usisava zrak, a sa druge strane ga izbacuje van. Negdje tokom tog procesa se dodaje gorivo i momenat paljenja (iskrom ili samozapaljenjem - ovisno o gorivu).

Dakle, snagu će ograničavati tehničke mogućnosti za dovođenje kisika (zraka) u motor, tehničke mogućnosti za dovođenje dovoljne količine goriva (ono pomiješano sa zrakom u nekom stehiometrijskom omjeru čini gorivu smjesu) i tehničke mogućnosti preciznog upravljanja trenutaka kad se usisava, kad se tlači, kad se pali i kad se izbacuje van.  I da ne zaboravim - mogućnosti materijala i maziva u motoru da podnesu povećane temperature i tlakove.

 

Iz ovoga sad vidimo da ako motor posjeduje sklop za prednabijanje zraka - u njega netko tko zna znanje može centralnoj računalnoj jedinici zadati parametre da dozvoli veći tlak u usisnoj grani (naravno do neke granice jer sa povećanjem tlaka se povećava i temperatura, pa dolazi do širenja i stoga do manje molekula kisika za zadani volumen - vidjeti koja je funkcija interkulera-), a zatim će dozvoliti i nešto duže trajanje brizganja goriva kroz dizne (e, tu se da prilično toga zajebati jer će predugi interval brizganja dovesti do novih problema poput nepotpunog ili nepravilnog sagorijevanja radi čega se može propaliti lijepa rupa kroz ćelo klipa).Kod turbo motora najčešće ograničenje su izdržljivost turbine i veličina injektora, ali prilično je uobičajeno očekivati oko 30% povečanja snage za ne preagresivnu mapu i čak i preko 50% za agresivno složene mape.

Sada razumijemo da je atmosferski motor puno teže optimizirati bez prethodnih zahvata na mehanici, a kad i obavimo te mehaničke zahvate motor neće dati svoj optimum dok se u ECU ne uskladi sa novim "hardwareom". Dobici od 10-ak posto se za atmo motor smatraju vrhunskim umijećem.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

nije kod remapa poenta samo nabijanje snage. vecina ih zapravo optimizuje performanse sto na prvom mestu znaci ozbiljno smanjenje potrosnje, i do 20%.

 

Slažem se. 

 

Mali disclaimer - navode o 30 ili 50-postotnom povećanju snage uzmite za turbo diesele. Nemam turbo benzinac, pa se nisam niti zanimao za mogućnosti.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

e ovde grešiš, bar kad je benzinac u pitanju.

opelovi benzinski motori ubistveno mnogo troše i to je bio jedini razlog što sam umesto opela uzeo suzukija (dobro, uticao je tu malo i dizajn)

zato većina ljudi ili stavlja plin ili uzima opelove dizelaše.

za mene naknadna ugradnja plina ne dolazi u obzir, a fabrički plin je previše skup za kilometražu koju godišnje prelazim.

takođe, ako toliko voziš po gradu dizel nema nikakvog smisla jer je i potrošnja i cena ista kao kod benzinca.

dizel automobili se ne kupuju da bi stajali u garaži, tako da je velika verovatnoća da za 3500e možeš da kupiš jedinu izandjalu kantu

dobro razmisli šta ti treba

 

Prostudirao sam malo i bogami, u pravu si. U klasi kubikaže i gabarita, vrednosti potrošnje date od strane proizvođača su veće kod Opela. Meriva je i najveći od svih potencijalnih kandidata ali je i na poslednjem mestu što se mene tiče, što zbog linije karoserije, što zbog gabarita, a da budem iskren, i kokpita. Takođe sam gledao dizel verziju Modusa, i ako bih išao na 1.5DCi motor, morao bih da dodam bar još hiljadu evra da kupim auto koji ima manje od 200k u sebi. Dakle, ostajemo na benzincu (osim ako se ne desi neko čudo - a meni se to nikada ne desi pa se tome i ne nadam) 

O plinu nisam ni razmišljao jer mi to oduzima od ionako kompaktnog prostora a i sama ugradnja je velika investicija.

Posle nekoliko "prespavavanja" i dalje ostajem na Modusu kao primarnom kandidatu za zamenu Twinga. Duži je od Twinga (3430 mm) za 360mm što nije malo ako je reč o prostoru koji realno dobijam unutar kabine, po pitanju mehaničko-tehničke pouzdanosti, na trećem je mestu (u klasi vozila) iza A2 i BMW Mini ja sa 5.8 kvarova na 1000 vozila u prve tri godine, a po tom parametru, bolji je od WV Lupo, WVPolo, Toyota Yaris i Honda Jazz  (po podacima ADAC-a). Sreo sam dva vlasnika Modusa i zahvaljujući njihovoj ljubaznosti dobio dosta podataka iz "prve ruke". Tu sam skupio dosta da uz malo racionalnog razmišljanja dođem do zaključka da inicijalna ideja nije promašaj. Moj Twingo ima motor iste kubikaže (1.2) sa 58ks a Modus 75. To je skoro 20ks više u startu. Po mom ličnom "feelingu", Twingu je nedostajalo samo malo da bude savršen auto za sve moje potrebe, a to malo je samo malo dodatnog prostora i malo extra snage da može da se vozi 130-140kmh sa manje naprezanja. Twingu (2002, 1.2, 8V) je fabrički limit brzine taman tu, malo iznad 140kmh... Modus kako već rekoh, ima dodatnih 36cm dužine i nekoliko cm visine i širine, te motor iste kubikaže kome je gornja granica fabrički deklarisana na 162.5kmh i to mislim da mi je sasvim dovoljno. Da ne budem pogrešno shvaćen, moj stil i način vožnje je prvenstveno "diskretan", dakle, radije pratim kolonu nego što je pretičem. Uopšte više nemam potrebu da budem prvi na semaforu a ako omašim zeleno, sačekaću sledeće. Preticanje kao radnju u saobraćanju koristim samo kada je to krajnje neophodno i baš sam poredio potrošnju mog Twinga kome je fabrički deklarisano 7.4L po gradu a meni mereno "od čepa do čepa" (na cca 600km pređenih od tankiranja do tankiranja) izađe potrošnja tek za naprstak više od 5 litara. Dakle, pratim zeleni talas i minimalno se frajerišem, da ne kažem neku manje pristojnu reč. Inače, Subotica je po tom pitanju mnogo manje nezgodna od velikih gradova kao što su Novi Sad ili Beograd gde je tempo primetno brži a zastoja kod nas ima samo kada se desi nešto loše iliti grozno kada policija mora da interveniše... "Špicevi" me ne pogađaju jer stanujem na periferiji i radim na drugom delu grada a imam direktnu vezu koja obilazi centar grada gde može doći do zakrčenja.

Mislim da neću pogrešiti ako ostanem pri odluci da mi je Modus najbolji izbor, samo je pitanje kada će naleteti "moj" komad. Twingo je prodat (biće kod mene dok ne kupim drugi auto) a kupio ga kolega s posla koji zna auto od prvog dana od kada je kod mene pa nije bilo problema da dobijem dobru cenu. Sada još čekam da se malo srede finansije u firmi a to bi trebalo da bude do kraja meseca pošto smo odradili isporuku za februar... Možda čak budem mogao da limit malo rastegnem za dodatnih 500€... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Robi Ta prodaja auta "kolegi" sa posla kome si poslodavac, da li potpada pod mobing? :-) @remaperiAko je stvarno moguce dobiti tolika poboljsanja u snazi i potrosnji prostim hackerisanje, zasto proizvodjaci automobila vec ne isporucuju optimalan softver (podesavanje). Ili neki shalter pa da se bira mod softvera? Eco, race, town,...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@RobiTa prodaja auta "kolegi" sa posla kome si poslodavac, da li potpada pod mobing? :-) 

 

Ne, naravno. Čovek je već mesec dana u potrazi za nečim za sebe i suprugu pa me pitao za Twinga (više uopšteno nego konkretno za mojeg) pa sam mu dao da se vozi okolo, pokaže ženi i čovek prelomio da hoće da kupi Twingo a čisto poređenja radi, ima sigurno nekih 120-130 kg dok sam ja manje nego upola toliki... Onda (kasnije) sam i ja nešto počeo da razmišljam o većem autu od Twinga pa smo se tu negde našli. Odvezao kolega moj auto kod zeta koji ima dizalicu (veliku automehaničarsku) i sve pregledali, ni trepnuo nije kad sam mu rekao 2k€... Samo je rekao OK jer zna da auto neupitno vredi te pare. 105k km...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

"Ako neko zna pouzdanu radnju za to neka javi..."

 

http://www.smchiptuning.com/kontakt

 

Znam da nisi mislio ozbiljno, ali evo za ostale. :)

Šalio se i jesam i nisam... Svaki konj je u preticanju k'o još jedna kaciga na glavi... Hvala...

http://www.smchiptuning.com/2815/opel-vectra-b-2.0-dti-100

... :phil_04::signhere::bicepsi:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...