Jump to content
chakija

Udrobljena automobilska tema.

Preporučeni Komentari

Panda je izuzetno visoko na listi, opcija broj dva - pod uslovom da dobijem realne i čvrste argumente zašto ne Modus (ali nešto konkretno - ne samo teoretisanja šta bi bilo kad bi bilo)

Elem, Modus izgleda ima jedan gadan nedostatak - jednostavnost zamene sijalice u faru. Odnosno, sve samo ne jednostavnost. U Twingu zamena sijalice u faru traje oko dva minuta.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Evo malo iskustava iz prve ruke...

U firmi imamo modusa, 1.2,  16v.

Meni se auto jako jako dopao kada sam prvi put seo u njega. Svetao enterijer, komande lagane, relativno upravljiv auto koji nije za neku dinamičku vožnju, ali upija neravnine na putu samo tako. Veoma je udoban za tu klasu, rekao bih možda čak udobniji od lagune...

Auto je kupljen u francuskoj, 2006 godište sa navodnih 76k km.

Od kada je kupljen bio je 4 puta na servisu i uvek se vraćao sa dijagnozom da je sve O.K. samo su mu malo resetovali kao neka podešavanja i kao to je to.

Auto razorčaravajuće loše ide. Sa svojih 75ks trebao bi daleko bolje da prima gas. Merio sam mu ubrzanje i treba mu bezmalo 17s do 100kmh. Za mene je to prava večnost jerbo sam se od skora ponovoio (eto malo hvale, uslovno rečeno) sa alfom 156 sa gorepomenutim jtd motorom.

Modus je koncepcijski veoma praktičan auto. Dovoljno je mali da se može lepo vozikati po gradu, a opet dovoljno velik da poveze 4 čoveka u pristojnom komforu.

Kod njega je interesantno što se zadnja klupa pomera napred nazad, pa tako šteluješ hoćeš veći gepek ili više mesta na zadnjoj klupi.

Ovo baš i nema puno efekta s obzirom da je gepek u oba slučaja, bar za moje pojmove, mali. 

Potrošnja na ovom benzincu je poprilična i iznosi oko 7l prosek, s tim što ovaj podatak treba uzeti sa rezervom jer verujem da auto nije baš naštelovan kako treba.

Pri tom valja napomenuti da je motor poprilično bučan.

 

Sve u svemu, meni se auto isprva jako svideo zbog udobne vožnje i prijatnog enterijera, ali me je na kraju razorčarao zbog tako lošeg osetljivog motora i loših voznih karakterisika. Prakičnost mu realno nije neka jaka strana. Scenik je tu daleko bolji, a pri tom je još udobniji.

Takođe, hteo bih da napomenem da automehaničari mrze ovaj auto jer je prilaz motoru totalno debilan. Skoro čitav motor se nalazi zavučen u kabinski prostor, tj. ispod šoferke.

 

Na kraju, u toj klasi ako hoćeš pouzdan i praktičan auto koji se fino vozi, a pri tom te nije baš puno briga za spoljni izgled, moj predlog je toyota yaris verso benzinac. U njega stane kubik drva bez problema :)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Honda Jazz?

Spolja mali i kompaktan autic B klase, a unutra prostora i gepek (380l) kao u C klasi.

Super za gradsku voznju a i za dalji put kad treba poneti mnogo.

Pouzdanost vrhunska,jedino je budzet malo tanak pa da se vidi neka malo starija.

 

Ako ne-i moj glas ide Pandi (najpouzdaniji Fiat)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Brat mog prijatelja ga je imao. Novog. Meni se nije svidjao jer mi je nekako ko pikap. Plastikaner unutra, posebna sedista nazad...U toj klasi i ceni mi je Clio bolji izbor. Ista velicina ali luksuzniji. Vise putnicki nego Modus koji je vise maloprivrednicki.

 

 

uz duzno postovanje, ti bas ozbiljno lupetas.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Pogledao sam (na mobile.de) šta se još nudi od preporučenog (Honda Jazz i Toyota Yaris) i nije ohrabrujuće - puno kilometara ili baš momački slupano u klasi cene 2500-3000 za godište 2004 ili novije (što me dovodi do konačne cene do cca 3500 ovde što je limit)

U svakom slučaju, hvala za komentare i preporuke, konsultovaću se sa prijateljem i pitaću i njega za savet i preporuku...

 

Ono što nisam odmah rekao a možda je trebalo, tražim auto koji ima do max 150k km (manje je bolje), godište 2004 ili novije (EUR4) da nije ozbiljno oštećen (ogrebotine i sitna nagnječenja se daju lako rešiti) a ono što je Chakija spomenuo o elastičnosti motora mi nije nešto posebno veliki faktor kod odabira - ni ovaj moj Twingo ne briljira što se tiče ubrzanja - apsolutno nema uticaja na moj "babački" način vožnje po gradu, mala potrošnja jeste faktor a bogami i kasnije održavanje. Na žalost, za Japance u Subotici nema specijalizovanog servisa niti nekoga na koga bi se čovek mirne duše mogao osloniti pa mi već želudac radi od nervoze kada pomislim koliko bi me neko mogao oderati. Renault je tu dobro pokriven, ima nekoliko servisa koji to rade dobro i po pristojnim cenama.

 

Što se tiče izbora goriva/agregata, kod nas se zna na kojim pumpama se vredi ili ne vredi točiti, u firmi kolege imaju Renault Megane 1.6 benzinca, Dacia Sandero (isto), Opel Corsa 1.7 dizel, BMW 520D, Seicento, Opel Astra karavan (1.7 dizel) i Punto 1.2 16V pa se na osnovu njihovih iskustava mogu ravnati koja god me varijanta zakači.

Moj Twingo troši oko 5l/100km u gradu leti, ali i 7l/100km zimi (takođe gradska vožnja). Ne fali mu ništa ali ako krenemo na more, nema vožnje brže od 110kmh jer preko toga postaje nepodnošljivo bučan i potrošnja eksponencijalno raste... E, tu je kvaka (osim činjenice da moje dve žemske misle da treba poneti sve iz kuće kada se ide na letovanje)...

 

Prespavaćemo mi još nekoliko puta, prestrojiti se možda, ali ću ipak za početak da probam da vidim može li se od Modusa očekivati da zadovolji moje želje... (sledi iščitavanje foruma gde ljudi uglavnom pišu o problemima)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Bolje nova Dačia nego polovni krš.

5 godina ne moraš ni šrafciger da gurneš u njega. Garancija, servis, molim lepo.

Daj bre...

 

Komsija pre par godina kupio novu daciju. Nedugo posle toga me njegova zena pitala da li planiram da nekad kupim nov auto tipa dacia ili slicno. Ljubazno sam joj objasnio

"Nemam nameru. Nemojte da shvatite pogresno, ali moj polovni audi a4 je u odnosu na novu daciju skajlab, a kosta otprilike isto..."

 

Ako se pitate gde ide automobilska industrija:

1. Nije sto ga ja vozim, ali audi a4 je fakat dobar auto, pojam od limuzine bar za 90% onoga sto se kotlja po drumovima

2. Taj isti A4 je golo sranje i djubre neopevano u odnosu na audi koji sam imao pre njega.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Evo ja vozim Renault sa 1,5 dCi motorom, istina nije Modus neg pomenuti Clio, pa da reknem neku.

 

Lome se koplja oko ovog motora valja ili ne. Istina je da je prethodnih godina uvežen ogroman broji Renault Clia sa tim motorom, uglavnom vanova, sa ogromnim kilometražama. Evo kod mene ispred zgrade 5 kom, da bira čovek boju. Kad na ulicama ima toliki broj matorih dreševa logično je da ih ima i kod majstora, kako ljudi u ovde održavaju automobile ne bih ni da komentarišem, jerbo većina za održavanje nije ni čula.

 

Moje iskustvo je pozitivno, slatko se vozam za male novce. Mali i živahan motor, imam najslabiju verziju od 65ks. Dovezao me gde god sam krenuo.

Kao i svaki moderniji motor, održavanje košta. Motor mora redovno da se održava, dobro ulje (ja sipam isključivo elf naveden u knjižici), redovna zamena filtera i trudim se da sipam na novijim pumpama jer računam da su cisterne čistije. Osim toga je sipaj i vozi.

 

Tura od pre 8 meseci, rezervoar napunjen do čepa u BG, tura BG-ZR-Risan u Boki Kotorskoj, 3 čoveka + stvari + dnevni deo puta sa klimom. U Risnu je rezervoar napunjen ponovo do čepa za 40e, neki cent manje. Ukupan ceh za gorivo za 15 dana mora je bio 117e na 3 dela. Na pumpu ne svraćam baš često, auto slavi 12. rođendan.

 

Iskustvo mog brata od strica. Posle mesec dana od kupovine remont dizni. Cca 600e sa propratnim servisima, čišćenjima pumpe i sl. Prođe od onda 2-3 godine, piči Clio ko raketla sa njih četvero veselih unutra a na porodičnim skupovima kod istog ispred kuće izgleda ko sastanak ljubitelja Renoa.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

1.5dci  је сигурно добар и економичан мотор, али и за њега важи оно правило да се дизелаш купује нов а не полован.

Што се тиче Модуса, и ту важи оно колико пара толико музике; време је такво да ћеш за за исте паре да добијеш исту количину музике купио ти старијег Немца, млађег Француза или Јапанца. Што се тиче Фиата врло лако ћеш са њим да добијеш највише музике.

Конкретно Рено, пуно електронике, која је притом врло зајебато изведена.

Нађи ти лепо неког Фиата који је купљен нов у Србији, и то да га купиш од првог власника и вози.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

u pravu je dane, samo prvi vlasnik i kupljen u srbiji, jedino tako

da ti je trebao auto pre 5 meseci mogo si od mene da kupiš perfektnog punta za 3 soma evra, a moj burazer prodao takođe perfektnog klia pre godinu i po za 2500, a prešao samo 55000 za deset godina.

uvek može da se nađe, samo strpljenja

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

ma vi se razumete u kupovinu polovnih automobila kao mara u kriv q

 

55000 za 10 godina u srbiji je tragicnije nego 100.000 za 3 godine u nemackoj. pogotovo ako je dizel kome razlike u kilometrazi do 200.000 vrlo malo uticu na rad motora.

 

ono sto sjebava kola u srbiji je lose gorivo i katastrofalni putevi.

 

kada budem naleteo na 1 polovan auto kupljen i vozen u srbiji sve vreme da je utegnut kao svapski polovnjak do 3x vece kilometraze, javicu vam. u sledecem zivotu, verovatno.

 

da ne mislite da pisem napamet, od 1999. vozim polovnjake iz nemacke, 2 opela i 1 WV. menjam ih na svakih 4-5 godina kada pocnu da daju danak srpskim drumovima. svi kupljeni sa 2.5-3 godine starosti tamo, ne ovde, sa 115-130.000, svi srecno presli po 250.000km bez kvarova koji ne ulaze u "redovne" i poznate za taj tip vozila.

 

ako se kupuje dci ili slican dizel motor, obavezno proveriti da li vozilo ima plivajuci zamajac ili ne. ako ima, proveriti i cenu istog i to ukalkulisati u cenu vozila posto su male sanse da to ne dodje na dnevni red. mada mislim da 1.5dci od 65KS nema razloga da ima plivajuci s obzirom da malu snagu vozila. 

 

inace samo da dodam da podrzavam misljenje da su u tom rangu cene jedine razumne kupovine japanci i fiat panda. ja francuza posle iskustva voznje nemackog auta od 15 godina i povremenih voznji raznih pezoa i renoa ne bih uzeo u najvecem ludilu jer placas skoro istu cenu za drasticno losiji inzenjering i pouzdanost.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

razumes se ti u auta evidentno , ali imas problem sa marama

 

elem , zna se -  po prirodi stvari - da je mari omoguceno po defaultu da se razume u krive .......... dok u prave nesto ne moze da se razume , zarad nedostatka istih

 

:acute:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

izvinjavam se na recniku. ali neko moze ozbiljno da najebe sa ovakvom vrstom saveta da je dizel za u traktor, da je dacia najbolji auto za 7500e i da modus nije putnicko vozilo.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Rezime vodiča za kupnju polovnoga:

Marka i model nisu garancija ničega. Svaki primjerak je priča za sebe. Ispravna rabljena Tata (indija) će vas dovesti dalje nego neispravni AMG. Točka!
Robi, imaš provjerenog čovjeka u Europama i samo mu daj natuknice u vezi financijskog limita, te želja u vezi gabarita vozila i minimalne snage koja će te zadovoljiti.

On će, ako si ga točno opisao, preporučiti jedan-dva ili tri primjerka koji su trenutno na raspolaganju u njegovoj blizini i ti tada samo prepusti ženi da odabere između njih.

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

jeste, žena će gleda gde hekleraj najbolje stoji :D

 

Znaš, kad se jednom suzi izbor na nekoliko solidnih primjeraka koji zadovoljavaju tehničke zahtjeve onda je pametnije prepustiti ženi odabir prema ukusu jer:

1.- neće ti moći prigovoriti jer je sama birala

2.- možeš joj prigovoriti ako auto ipak ne valja  jer je (hehehehe!) "sama birala"

 

:buehehe:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Dodali smo par novih "kandidata" na listu, između ostalog Opel Merivu i Fiat Idea (koji mi se baš dopao) a Panda je eliminisana jer se ispostavilo da u istoj ima, tačnije nema ni toliko mesta koliko ima u Twingu... Ćemo da vidimo šta će da se izrodi iz svega, vremena imamo...

edit: žena nema šta da se meša, ona ima svog Twinga a ovode se priča o autu koji JA želim i cenim za SVOJE potrebe...

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

...žena nema šta da se meša, ona ima svog Twinga a ovode se priča o autu koji JA želim i cenim za SVOJE potrebe...

 

 

 

Dobro, Stein! Ne se ljutiš....sam onda biraj gdje ćeš sa heklerajem. :rofl:

 

 

P.S. Valjda razumiješ da smo se šalili za ženino biranje jer se to ionako nikoga od nas ne tiče. :cheers:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Ne znam za Reno, ali Fiat Panda je definitivno super autic. Samo sto je bas malecki. S'druge strane, ne tako cest, Fiat Multipla. Jeste ruzan samo tako, ali nedavno sam se vozio u njemu i prijatno me iznenadio. A motor 1.9 jtd je neunistiv. Vredi pogledati. :)

Kuj bre ružan!... :wink2:

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Traziti neki "manji" auto a da ima mesta vise nego u Twingu nije bas pametan posao :). Nije da nije pametan, nego je skoro uzaludan. Moja sestra vozi Twinga pa znam o cemu se radi. Pande, Corse, Clia i slicna kolica nemaju mesta u kabini kao u Twingu. Twingo nema gepek, ovi ostali imaju. Pa sta ko voli...

Skoro sam se i ja vozio u Multipli. Da je ruzan jeste ali neverovatno praktican auto ;)

Podeli ovu poruku


Link do poruke
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah

  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu

×
×
  • Kreiraj novo...