Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Има има таквих дизела, нових, погледати Мерцедесове blue efficiency, например. Или Ауди TDIe (efficiency). Само, кошта....

http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_W212

http://www.audi.co.uk/new-cars/a4/a4-saloon/saving-you-fuel/tdie.html

 

Познато је да је могуће направити врло врло ефикасан дизел мотор (који су, сами по себи, ефикаснији од бензинаца), али нема интереса, јасно је свима у каквом свету живимо (само да се купује, троши, мења, поправља...). Мислим да ови "ефикасни" модели коштају по око 40к€.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni na alfi 1.9 jtd sa remapom trosi oko 5l na otvorenom pri 110 kmh...

 

pa meni toliko trosi bez remapa sa multijet 1.9 motorom od 150KS. samo kako da ga vozim na otvorenom 110km/h kada to trazi da se dzibri do daske pa na kraju izadje na prosek od 7.5

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Danas sam pričao sa prijateljem (mnogo volim što smartfon ima wifi i Skype :) ) i pošto se, kako već rekoh, dobro poznajemo, a ja imam prilično neograničeno poverenje u njegov sud i procenu te stručnost i iskustvo sa autima - pogotovo polovnjacima, lepo smo se istalaćkali na temu. Uglavnom, iskristalisalo se šta ja zapravo želim. Modus je bio samo egzemplar nečega što se zove (ispravite me ako grešim) "monovolumen".

Trenutačno imamo dva Twinga u domaćinstvu ali nam je uvek malo nezgodacija kada kao porodica želimo da odemo dalje od 50 ili 100km u jednom pravcu. Čim se izađe na autoput ispliva na površinu problem sa malim i slabašnim motorom koji običan Twingo ima te relativno malim prtljažnim prostorom za sve što dve ženske misle da od garderobe i higijenije treba da se ponese na taj put... (recimo, na more)

Dakle, ušao sam u potragu za autom koji je veći po gabaritima sa adekvatnim agregatom, ali recimo, 1.9 motor je već malo više nego što nam realno treba - registracija je duplo više nego za Twinga a i nepotrebno za po gradu gde će se auto uglavnom voziti. Vozio sam (cca 14 meseci) Lagunu sa 1.9 motorom i mrzeo sam je zbog enormne dužine kada treba parkirati kod nas u gradu, a da budem iskren, sa ovim mojim leđima je nezahvalna za ući i izaći... Godišnje prevezem u proseku nekih 10.000km (cca +/-500), od toga 8500-9000 bude gradska vožnja tako da mi dugačak auto ne upada u priču. To sam naučio kroz lično iskustvo. Dakle, auto mora biti nešto veći od Twinga, ali i kraći od Lagune karavana. Sedište mora biti višlje, mora imati zasebna vrata za prednji i zadnji red sedišta i recimo, pristojno mesta za prtljag, ipak, ne mora toga biti toliko da prevozim drva. Tu je naravno, i faktor finalne cene FCO Subotica. Dešava se s vremena na vreme, zapravo redovito, da nekome hitno treba da se reši svog auta kome zapravo ništa ne fali, ali splet okolnosti odredi da cena za taj primerak bude značajno niža a sve u interesu što brže prodaje, i tu u priču upadam ja sa sve prijateljem koji živi u Nemačkoj. Ponekad samo nekoliko sitnijih poderotina boje ili neko nagnječenje na vratima ili haubi drastično snizi cenu dobrog auta (ne uvek i ne pod obavezno) i takvo nešto mi sada čekamo. 

Pošto je kolega mnogo vičniji ovom poslu, ja sam mu samo dao natuknice, tj smernice šta bih ja voleo da kupim, a imena proizvođača i modela auta sam ostavio iskusnijem. Recimo, ja sam čuo za Multiplu, video je tu i tamo, ali recimo, nikada nisam uživo video Fiat Ideu a kada mi je rekao da pogledam, ja se oduševio - ista priča za Opel Merivu. E, moj frend zna koji motori i kombinacije, kakve (tipične) probleme imaju i koje su im slabe tačke i šta su im dobre strane - pogotovo kada je reč o autima koje je više puta kupovao i donosio za poznate kupce. Uglavnom, izbor se suzio/proširio na ovih nekoliko i odmah mi je i rekao da su im cene blago iznad onog limita koji sam ja sebi zacrtao - tu se sada prvenstveno govori o savršeno očuvanim primercima, manjim kilometražama, redovito (evidentirano) servisiranim komadima sa boljom opremom - ali reče i da to nije problem jer se uvek pojavi neki dobro očuvan egzemplar koji upada u "idealni odabir" a da mu je cena unutar limita da meni konačna cena bude u zadatim okvirima.

Ja sam sada u ogromnoj prednosti u odnosu na mnoge jer sam Twinga praktično već prodao. Dobio sam dobar deal - utanačio na 2k€, zarad podsetnika, prešao sam ~8000km od 28. februara 2012. kada sam ga registrovao a tada sam ga platio 2300€. Zamenio prednje kočnice i ležajeve prednjih točkova, dokupio 4 čelične 14" felne (60€) i 4 nove letnje gume (200€) i to je to. Izađe me "rentiranje" oko 650€ sa svim delovima (točkove dajem sa autom jer ženin Twingo ide na 13" a novi će sigurno imati veće točkove)...

Dogovor sa kolegom iz Nemačke je prost: prvi auto od ova tri (Modus, Idea ili Meriva) koji je "prilika života" tj najviše što se može dobiti za najmanje para, tj moj zacrtani cenovni limit, biće kupljen. Ako se pojavi više no jedan, onda prednost dajem Opelu i Fiatu (između ova dva bi verovatno za iste pare presudila boja ili tako neka glupost). Ja vremena imam do jula meseca, ali sumnjam da će se toliko čekati na pravu priliku... Eto, to je to... Nisam hteo da drobim o motorima, konjima, kilowatima, zamajcima, diznama i gorivu... U to se slabo razumem, zato imam čoveka koji to zna, pa ne moram ja :)

 

Sada sledi igra čekanja na pravu (ne prvu nego pravu) priliku...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni na alfi 1.9 jtd sa remapom trosi oko 5l na otvorenom pri 110 kmh...

 

pa meni toliko trosi bez remapa sa multijet 1.9 motorom od 150KS. samo kako da ga vozim na otvorenom 110km/h kada to trazi da se dzibri do daske pa na kraju izadje na prosek od 7.5

 

Zanimljivo je da oba ova auta imaju u sebi verzije Fiatovog motora 1.9 JTD.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

stein, da li si video modusov prtljaznik?

Koji prtljažnik? :rofl:

 

Znam, ima isto rešenje za zadnje sedište sa pomeranjem napred-nazad pa ili nemaš mesta za noge na zadnjoj klupi ili nemaš mesta da baciš odgrizak od jabuke iza sedišta. Kako si sada već, verujem, primetio, Modus je bio polazna inspiracija (ne znam da li je to što mi se dopala spoljašnja pojava ili zato što je Renault koji je veći nego moj ali manji od Renaulta kojeg nisam mogao više da podnesem) uglavnom, kao i sa svim stvarima u životu, što se mene tiče, uvek postoji neka polazna tačka, da ne kažem, inspiracija, neki "trigger" koji me pokrene iz (po)stojećeg stanja u nekom pravcu. Modus mi se, na prvi pogled učinio kao neka bolja varijanta Twinga, mali gradski auto, koji je eto, malo veći (ne mnogo, samo malo) i potencijalno rešenje za vangradske vožnje. Veoma se brzo iskristalisalo da ima mnogo drugih, biće, mnogo boljih rešenja u klasi cene, tako da sam na sopstveno oduševljenje sebi pokazao da nisam emotivno vezan za Renault niti za Twingo - beše to strašno kada sam se otreznio od emotivne vezanosti za Mini Morrisa i sebi obećao da to više sebi nikada neću dozvoliti. Sada je jedino bitno da ne uradim nešto zbog čega bih zažalio. Zato sam se pokušao osloniti više na iskustva drugih (pre nego na "mišljenja") i ako svi kažu za nešto jednu te istu stvar, onda je nemoguće da baš svi greše a da sam samo baš ja tako pametan...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

da, modus je bas lep auto. secam se kad sam ga video prvi put i potpuno se odusevio. ali prtljaznik je mali, a koliko sam shvatio  gepek ti nije bas nevazna stvar. zadnja sedista mu se pomeraju kao kod jarisa, ali i u tom slucaju gepek je mali tako da juri ti merivu ili  ideu. nemoj da si gadljiv ni na druge modele jer moras da imas na umu da si jako ogranicen sa tih 3500e. za bilo kakav ozbiljniji auto (ocuvan, prvi vlasnik, dobar motor, kupljen u srbiji, prostran) to je bas mala suma novca. bice veoma tesko ali ne i nemoguce. srecno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

da, modus je bas lep auto. secam se kad sam ga video prvi put i potpuno se odusevio. ali prtljaznik je mali, a koliko sam shvatio  gepek ti nije bas nevazna stvar. zadnja sedista mu se pomeraju kao kod jarisa, ali i u tom slucaju gepek je mali tako da juri ti merivu ili  ideu. nemoj da si gadljiv ni na druge modele jer moras da imas na umu da si jako ogranicen sa tih 3500e. za bilo kakav ozbiljniji auto (ocuvan, prvi vlasnik, dobar motor, kupljen u srbiji, prostran) to je bas mala suma novca. bice veoma tesko ali ne i nemoguce. srecno.

 

Nije meni sad potreban ne znam kako veliki gepek, ne idemo na more sa kolekcijom proleće-jesen, niti idemo na dva meseca pa da nam treba presvlaka za svaki dan po tri puta... Samo mi treba nešto više prostora nego što ga Twingo pruža, mada, od tog nazovi problema sa mestom ima veći, a to je motor u mom Twingu (a i u ženinom, ako ćemo tako) 1.2, 8 ventila, prede k'o mače do nekih 90kmh, e, posle počinje da bude glasan. Na nekih 110-115 je to već itekako primetno a na 130-140 prilično zamara kada se vozi 1000km u jednom pravcu, pa da je milion puta autoput... A to mu otprilike i dođe neka granica dokle se Twingo može gaziti. Pošto se kako već rekoh, 95% svih vožnji odvija u gradu, ubrzanje, elastičnost motora i krajnja brzina nisu nikada bile neke velike stavke u odluci kakav i koji auto kupiti. Cena registracije osiguranja i potrošnja su uvek bile mnogo važnije stavke, plus pouzdanost i dostupnost delova i servisa. Za Opel, Renault i Fiat nije nikakav problem u Subotici, sa japancima, na primer, situacija nije bajna, ima jedan jedini servis i zna se kako stvari idu kada nema čak ni nelojalne konkurencije... Em se dugo čeka, em se dere koža s leđa ako dođe do potrebe da se servisira.

Ono što mi se kod Merive nešto baš i ne dopada je potrošnja, ali ne mogu sada da se brecam jer pojma nemam koji agregat sam gledao, ali mislim da se vrti oko 7-9 litara u gradu (naspram 5 za Twingo, to je skoro duplo više litara godišnje što nije malo) Fiat Idea 1.3 multijet je tu mnogo bolji, navodi se podatak o 5.1L/ i 6.6L/100km za 1.4 16V (kombinovano)... Tu prednost dajem Fiatu. Za Modus navode 5.9L (1.2, 16V)  i 4.5L za 1.5DCi što je isto tako sasvim ok.

Što se tiče kupovine, auto će biti kupljen u Nemačkoj i uvezen za mene, na žalost, situacija je takva da ovde ako auto šta valja, onda nije na prodaju. U Subotici je ponuda takva kakva je, uglavnom auto-placevi a da budem iskren, većina njih su teške lopurde i prevaranti, lažovi i zreli za vezivanje na gradskom trgu pa pedeset udaraca bičem. Obišao sam većinu, uglavnom se dovlače raskantane krntije, dokrpe, našminkaju, prešteluje kilometraža na satu, falsifikuju servisne knjižice i posle moš' da se obrišeš s garancijom koja važi do kapije auto placa. Niko živ me neće nikada uspeti ubediti da su svi ti auti (koje sam ja gledao) kupljeni od prvog vlasnika, da je to bila neka bakica koja je auto palila samo kad je išla mužu na sahranu i da nema u njemu ni 50.000 a ovamo, svaki deo na autu govori da tih 50.000 fali do 500.000 da bude bliže istini. Ima i drastičnijih primera, evo ženin ortak imao golfa karavana, prodao ga i došao iz NS i unatoč svim našim ubeđivanjima da to ne čini, kupio na Paliću istog takvog, ali sa "svega" 70.000km. Odvezao ga isti dan do NS, parkirao ga pred kuću, zaključao (daljinski sa imobilizacijom) otišao da spava i sutradan ujutru... auta nema. Ulica gde živi je tiha i nema prometa, brate, čuje se kad neko prođe biciklom... Dakle, neko ga pratio i sa duplikatom ključa ... Posle sam čuo da je bilo više desetaka slučajeva da su auti kupljeni baš na tom placu volšebno nestajali po istom sistemu, odmah, prve noći nakon što su kupljeni. Kad se neko baš uspizdio i rešio da stvar istera na čistac, odjednom se, isto tako, plac preko noći ispraznio i sve nestalo, zajedno sa vlasnikom placa...

 

Pa, dobro... Biće kako bude, nešto će se naći, Modus je i dalje prvi na listi, a ako ne onda ima i alternativnih rešenja... Javiću vam kako je prošlo... ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

A Citroen trice? Jel ti odgovara? 1,4hdi npr. Po ceni je tu negde.

C3 nije monovolumen a i rekoh, nije to taj tip auta, plus u Subotici nema servis. Ćerkina kuma je kupila C3 nov iz salona po sniženoj ceni (kad se pojavio onaj sa extra velikim vetrobranom) 100€ mesečno na 84 rate bez avansa i više puta sam se vozio, fin auto ali to nije to. Gledao ja i Chrysler PT Cruiser (1800€ napolju) ali koliko god da je auto "chic", nije to ono što ja hoću...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ma ja iskreno, ne znam za gluplje pitanje, nego koja kola da uzmem, pa to je isto ko kad bih pitao koju zenu da uzmem, mislim stvarno, uzmi auto koji ti se svidja i to je toznam da nisi pitao koja kola da uzmes neg pitas kakva su ta, al svejedno morao sam da kazem moje uopsteno misljenje, jer tih pojava sam se nagledo na tuning forumima i ne mogu da verujem sta pitaju

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...