Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Stein, da li ti je auto skuplji od HiFe?

 

Jeste. Auto mi treba svaki dan i privatno/porodično a i poslovno...a hifu se ponekad i setim da uključim, obično kad dođe društvo...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kada ti u serpentini ostane pet metara planuma sa strane, ocjena je da si uradio loš projekt.

 

Čaušeskua su streljali pod drugim izgovorom, ali loš projekat mu sigurno nije išao u prilog...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E dobro da nisam jedina" budala" ovde.

 

Bilo je i lepih vremena kada sam vozio auto koji nije vredeo ni 1000€ na tržištu polovnjaka. E onda sam tek dogurao do prvog para elektrostatika... Onda mi hifa bila skuplja od auta. Pošto sam se "penzionisao" od troškarenja na fifi opremu, vreme je da malo priuštim komfora guzici kad je svakako više držim u sedištu auta nego ispred zvučnika...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja ipak mislim da je bitnije sta covek vise voli nego gde "drzi vise guzicu"

Ja na primer volim vise HI fi i uvek bih dao vise novca za uredjaje nego za kola, mogu da imam u nekom trenutku i skuplja kola ali sam se od pocetka bavljenja ovom strascu izjasnjavao da bih dao vise za uredjaje nego za druge stvari jer to stvarno volim najvise a najmanje vremena provodim sa tim istim uredjajima bar u radnom stanju sto se tice gledanja gledam ih duze dnevno nego kola to je sigurno :)

Mislim ovo je retoricki ali nije bitno da li imam skuplja kola ili nesto drugo od uredjaja vec sta bih svesno izabrao skuplje kada bih morao da biram.

Sa druge strane na kolima se toliko novca gubi, sto na vrednosti sto na kvarovima, gorivu , registracijama i ostalom da mislim da samo od toga sto izgubis na njima kada ih prodas mogao bi da se kupi ili napravi jeziv hi fi pa puta onoliko kola koliko smo promenili, na kraju krajeva se ispostavi da hi fi i nije toliko skup vec je pitanje da li covek zeli na to da potrosi pare kao i da li ima razumevanja od okoline ili porodice da da pare za pojacalo a ne za more na pr.

just my 2 cents

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja mislim da prioriteti moraju  da se znaju  i da budu racionalni a ne  vodjeni  principima "sta vise volim".

Prvo je  stan gde moja porodica i ja imamo  skloniste,

zatim je auto, gde stavljamo glavu (guzicu)  u torbu  i ucestvujemo u saobracaju, sa svim bezbedonosnim rizicima,

a trece je moj eskapizam u hifu,ribolov, kladjenje, ili sta vec ko upraznjava.

Naravno  znam i za druge primere,

Zivi u neomalterisanoj kuci sa dve sobice,kauc podsprajcovao ciglom jer nema para za bolji, zena noseca, ide zima ali on  vozi Pasata B6 jer  "to voli"

i sl.

2c2.gif

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da je bilo kakva racionalizacija i poređenja u čega je više uloženo u novcu bezveziranje po mozgu.

 

Volim da slušam muziku, volim da stvaram stvari koje rade/funkcionišu i recimo, pretpojačalo ili pojačalo, gramofon koji sam sklepam naprosto ne mogu/ne umem da izdefinišem u smislu finansijskog vrednovanja. U tome je previše ličnog angažmana, ideja, razmišljanja i vremena da bih tome prikačio neku etiketu sa cenom. Celokupan (audio) sistem koji imam je sklopljen/iskombinovan da funkcioniše zajedno i da me zadovolji performansom, a o ceni (trošku) sam samo toliko razmišljao da se uklopim u okvire novca/vremena koje imam da u to investiram. Gradnja drugog cirklotrona je trajala više od dve godine jer mi je toliko vremena trebalo da po najboljim mogućim cenama pribavim potrebne komponente. Dakle, kupovao sam tek onda neki deo kada sam ga uspeo naći po stvarno dobroj ceni.

 

Auto je druga priča. Do 2002 mi auto uopšte nije trebao. 2003. sam otišao u auto školu da polažem za dozvolu jer se pojavila potreba da imam auto. Koliko sam bio (emotivno) srećan što sam kupio Mini Morrisa (dečački san) toliko se posle ispostavilo da je to bio katastrofalno loš finansijski potez. 2007. su oba preostala Minija prodata (u bescenje) i prešlo se na dva Renoa 5, potom dva Twinga a trenutačno žena vozi A140 a ja Modusa kojeg sledeće nedelje menjam za Škodu. Aute kupujemo/prodajemo/menjamo bazirano na potrebama i svrsishodnosti ulaganja u ovo ili ono. Prelazak sa Minija na R5 je bila čista zdravorazumna odluka. Prvo, Miniji su naprosto bili krševi sa standardno ugrađenim ABS-om (u ovom slučaju ABS znači Always Bloody Something) i koliko god se para uloži i koliko god se starih i dotrajalih delova zameni novim, originalnim, opet se pojavi nešto što treba menjati. U jednom momentu čoveku dođe iz dupeta u glavu, kaže dosta, i gleda u pravcu nečega što će biti pouzdanije i svrsishodnije, praktičnije. Ako ćemo u novcu, pa eto, prvi me Mini ('70) inicijalno koštao 500DEM a kad sam ga prodao u njega je bilo uloženo 5000€ (500DEM je prekonvertovano kao 250€), trošio je 10-12 litara po gradu, pri 100 na sat je urlao k'o da je dostigao 300 i sprema se da poleti... Da ne pričam kako mi se svaki put guza razvalila na bilo kojoj relaciji dužoj od 30km. Mekan i komforan k'o betonska klupa presvučena ženskom najlonkom. Možda jest bio Cool, i da, svi su nas u gradu znali i mahali nam i  smešili nam se kad bi nas videli, al' jbte leđa kako otkidaju dok stigneš do Tivta, umesto da ideš na plažu, prvi dan dižeš Minija na blokove i psuješ kako si poneo ceo rezervni menjač ali nisi poneo još jedan novi glavni kočioni cilindar jer je na ovom novom kojeg si ugradio nedelju dana pred polazak na more otkazala gumica pa si do mora stigao sa gasom i ručnom kočnicom na zadnjim točkovima. Mesecima sam još po patosu skupljao kočiono ulje. Koliko sam ga voleo, toliko sam ga mrzeo. Izlazak na autoput je bilo čisto bacanje para. Sa 4 stepena prenosa, pri osamdeset na sat je bilo potpuno besmisleno držati autoradio uključenim.Toliku buku motora u kabini naprosto ni 4x50W pojačalo nije moglo da prevaziđe... Doduše, bilo je i lepih momenata...

 

post-13-0-05067600-1445755164_thumb.jpg post-13-0-89914700-1445755179_thumb.jpg post-13-0-69791500-1445755193_thumb.jpg

 

Međutim, vreme prolazi, okolnosti se menjaju isto kao i prioriteti. Može da se sprda ko koliko hoće, ali ja stvarno nemam više prava na luksuz da za svakih nekoliko sati vremena vožnje provedem dva dana gnjurajući ispod haube i da se igram automehaničara i stalno izmišljam nove načine kako da nabavim neki rezervni deo... Isto tako moram da se prilagođavam novonastalim okolnostima i smatram da bi bilo bahato praviti se lud, kao, "moj Modus je meni super" a na poslu gde će mi trebati auto koji može da ponese/povuče veći teret očekujem da se stvari same rešavaju od sebe... Da, može i na Modusa da se stavi kuka pa da ga mučim. Ima on 86 konja i nije da ne može, ali Škoda ima 140 i mnogo je primerenije vozilo da povuče teret. Teroretski, moglo se i prići rešavanju problema kupovinom nekog Ducata za 4k€ pa ga drndati dok se ne raspadne. Na kraju, ne bi to bilo ništa pametnije rešenje jer krntija je krntija... A tu smo fazu već prošli...

Meni auto treba da je deo rešenja problema a ne izvor problema.

 

Fifi mi je čisto lično zadovoljstvo ali već odavno ne živim u samo svom svetu gde sam ja u centru svemira i gde je samo bitno da meni bude fino i lepo. Da nemam ovaj posao, ne bi bilo ni hifija, ni kuće, a pitanje koliko bismo dugo mogli živeti kao podstanari... Moj pokojni pradeda je umro sam i zaboravljen u podstanarskoj sobici. Onako kako se svega sećam, nije lep prizor...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

auto moram da imam. hifu ne moram. kad se napravi racionalan balans između te dve stvari dobijem to što dobijem.

 

edit

mini moris je najlepši auto ikada

u svakoj mogućoj verziji, od početka do danas

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Joj mani, prodavac fin čovek, al' hebeno težak za pregovaranje. Mislim, oko cene... Ali... :)

Modus ostao u Beogradu, ja dovezao Škodu kući na probne tablice.

Šta je zanimljivije od toga je sledeće... U Subotici za isti auto (Škoda Yeti 2.0TDI 4x4) porez na prenos apsolutnih prava 68k dinara, u Bg 38k dinara. U Subotici probne tablice 4200 dinara neto na jedan dan, sa taksama i uslugama 5200 a isto ta usluga i probne tablice na jedan dan sveukupno 2200 dinara u Beogradu... Stigli sa drugarom u Bg oko 9 (za slučaj da prodavac Yetija odluči da ga ne interesuje Modus kao deo trgovine a ja ipak odlučim da kupim njegov auto, da ima ko da vozi oba auta) i pregovarali i stezali i gnječili do pola dva, isprobao čovek Renoa, mi izgledali Škodu i na kraju našli neku kombinaciju koja nam je obojici prihvatljiva... Oko dva smo predali prvi papir (kupoprodajni u poresku) a oko šest smo lepili probne tablice na Škodu i stavljali zimske točkove u gepek.

Ja sad imam da izjurcam ovde, da odjavim Modusa, u ime kupca platim porez (od njegovih para) vratim tablice i sve to pošaljem ili kurirskom službom ili autobusom za BG i da predam papire za moj novi auto i preuzmem subotičke registacione tablice... Prvo što sam juče pojeo je bila čokoladica kupljena na OMV pumpi kada sam tankirao u Yetija na autoputu ka Subotici... Smorio sam se neviđeno ali... Vozim ja tako kući kad odjednom pogledam na cojgere a ono 160+kmh a ja uopšte nisam imao osećaj da nešto mnogo brzo idemo... Onda sam malo olabavio po gasu i držao se ispod 140, tek toliko da ne budemo baš najbrži na putu... Stig'o kući živ zdrav.

 

Auto je bombonica. Zapravo bombona od tone i po. Ima u njemu svašta i lakše mi se setiti šta nema ugrađeno... Nema Bluetooth, ugrađenu navigaciju i električno pomeranje sedišta. Ima čitač SD kartice (radio) i čita mp3 i sa CD ploča i ima CD šaržer, Xenon farove, maglenke, grejanje sedišta i zilion gedžeta i funkcija, multi preklapajuća sedišta, gepek veličine garaže za Ford Ka... Potrošnja pri povratku kući nije bila zanemarljiva (7.1l/100km) ali to neću ni da računam jer sledeći put će da vidi autoput tek na proleće ili leto. Koliko će da troši ovde po gradu još ostaje da se vidi... Biće to verovatno više od Modusovih 4.5l proseka (1.5dci 1260kg 63kW) ali mislim da ćemo ostati na oko 6-6,5L pri 1565kg težine i 103kW... Videće se...

Dobio uz auto dva seta točkova i Michelin guma, nisam merio dubinu šare ali još po jednu sezonu sigurno treba da izguraju... 

 

U svemu ovome najteži deo pregovaranja je bio ubediti čoveka da će sigurno bolje proći ako uzme u račun Modusa nego ako kupi kakvog Punta za 1000-1500€... Onaj je to sebi već zacrtao u glavu kao odluku pa sam ga malo provozao po Beogradu pa se držao za glavu kako "ludački vozim" jer svugde prolazim na dlaku od sudara/grebanja/žuljanja... Rekoh mu da ovo ne može da radi sa Puntom jer onom treba barem metar više da izmanevriše. Posle toga je bio poprilično ubeđen da ipak imam pravo... Inače, čovek je k'o od planine odvaljen (cca 1.95-2m) i oduševio se kad je skont'o da kad si namesti sedište ima još deset centi iznad glave do krova :)

 

I tako... Biće slika kad izjurcam papirologiju i prođe frka oko registracije... Prvi utisci su odlični, ženi se izuzetno dopada (biće mir u kući) a ćera mi bolesna pa ga samo ovlaš videla kroz prozor ali čim ozdravi, ići ćemo da se provozamo :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  :BeerMugCheers:

 

Ovo za visinu jeste problem kod punta recimo. Ja da bih vozio punta  moram da izmaknem sedište do kraja, a oni su napravili da bukvalno ima 5cm iza vozačevog sedišta kad se to odradi, tako da postaje trosed... Modus me je stvarno iznenadio kao auto, nisam nikad očekivao to od francuza ( u toj klasi), dok nisam seo u modus  A nisam ni nešto previsok 1.90m, a težak... Dva stein-a. :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

i ja se pridružujem željama da ćerka ozdravi što pre

ih, što će biti radosti kad uđe u tajin novi auto. a sledeće godine da se svi častite sa letovanjem na pilionu, da ne bude džabe kupio 4x4 :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma da. Samo neka su deca ziva i zdrava, a posle mozemo divaniti o svemu ostalom. Stein, kad si vec spomenuo potrosnju, racunaj da ce ti u gradu biti izmedju 9 i 10l, 8 retko kad, samo ako vozis ko baba. Ali ces ga zato voziti 120 na autoputu i imati osecaj kao da vozis 60 :) ...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...