Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

ja samo onako proveravam dal si prošao na (manje od) 3km od mene.

 

Čuj, kako je bilo, ne bih se čudio da se nismo provozali jedno pet ili šest puta ispred tvoje kuće/zgrade... Na kraju, registracijske zezancije radili u Ljermontovoj a porez u opštini Savski Venac. Lik stanuje negde u nekoj brdovitoj vukojeb... pa se ne čudim da mu je 4x4 bila normala za kupovinu kad je kupovao Yetija. Kako bi tamo zimi kad napada i smrzne stigao Puntom ili kako će Modusom (bez lanaca) nije mi baš jasno... Ono što je sada meni bitno da sam ja sve papire rešio, Modusa odjavio, porezi plaćeni, Yeti dobio subotičke table i nalepnicu, papiri od Modusa poslati autobusom za Bg i mogu da se opustim za vikend jer sam ispoštovao sve dogovoreno... Što se tiče potrošnje, videćemo. Ima na displeju preporuku kada treba da se menja u naredni stepen prenosa a to kako vidim, uključuje već na tik iznad 1500rpm pa je malo smešno kad u četvrtoj vozim 60 a on sve nudi šaltaj, šaltaj...Ajd reko... Nikada mi ne bi palo na pamet da Modusa turam u petu pri 60kmh... Od nedelje idem u servis da se vidi gde sam i šta mi sleduje. Osobe koje imaju iskustva sa njima kažu da su oke i da nisu lopine i prevaranti pa me neće previše boleti da tamo održavam auto čak i nakon isteka garantnog roka. Će se vidi... A sad idem da nadomestim jučerašnje iznuđeno pošćenje. A potom da zagnjurim u jastuk

 

Hvala na dobrim željama za ćeru. Mama je danas prepodne ostala sa njom i deluje kao da se oporavlja. Juče bila k'o prebijena, danaske već dobih osmeh kad sam joj doneo trouglaste bojice. Ne pitajte ništa zašto baš trouglaste... To samo moja trinaestogodišnjakinja zna. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

drzim palceve da ces po gradu da imas potrosnju od po 6-6.5 litara...

ja kod mog TDI sa 96kw imam tu prosecmu potrosnju, grad-autoput. Grad kao sto gsn Vix kaze...ne nadaj se puno kako se ne bi posle razocarao. To je realno.

u zdravlje da te sluzi...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Neka vas sve dobro služi! :cheers:
Potrošnja će biti onakva kako ćeš ga gaziti. Sa prosjekom od 140 do 160 km/h + gradska vožnja potrošnja od nešto preko 7l/100km je jako dobra. Zbog snage, mase, gubitaka u prijenosu snage na još jedan par kotača i čeone projekcije nemoj očekivati da potrošnja bude usporediva sa Modusovom.

I dok nisam zaboravio - neka mala Steinika što prije ozdravi...sad tata ima auto u kojem može dovesti balu sijena za ponija.... za prvu ruku dok ne dođe i poni.  ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zbog snage, mase, gubitaka u prijenosu snage na još jedan par kotača i čeone projekcije nemoj očekivati da potrošnja bude usporediva sa Modusovom.

 

 

Nisam ni očekivao da bude ista potrošnja. Mislim, bilo bi nezrelo to očekivati. Što se tiče 4x4, elektronski je kontrolisan sistem i auto zapravo po defaultu radi sa pogonom na prednja dva a tek ako senzori konstatuju da se prednji vrte a zadnji ne (ozbiljno proklizavanje na terenu) onda se aktivira i pogon nazad. Auto je 250-300kg teži od Modusa ali naspram 63, ima 103, tj 50 kW više snage što recimo da nikako nije mala razlika.

Mene je na momente (u limbo delu procesa da li i šta) čačnula ideja Sandera (Stepway) i Dustera. Kolega sa posla ima Stepway-a pa sam seo u njega. Recimo da je sve ok, potpuno novi auto kod nas u najskupljoj dizel varijanti košta 12.090€ sa svim troškovima i onda, to je novo. Ostao bi mi sav novac koji bih dobio za Modusa. Međutim, ponuda agregata je ograničena na vršnih 1.5 sa 66kW što je samo 3kW više nego Modus i onda bih zapravo imao novi auto koji... Ni ne znam šta bih značajno promenio. Nit' značajno više mesta, ni jači motor (trailer hauling capability) i... Gdes' bio, šta si radio... Nigde ništa. (4x4 nije bio najvažniji faktor, koncept izvedbe, kvalitet karoserije, prtljažni prostor i snaga motora jesu bila tri/četiri najvažnija momenta) i tako, ajd' da vidim Dustera.Cene su malo jače, od nekih 13.500 do 17.500 za 80kW 4x4... Tu bih morao da se zadovoljim sa najjeftinijom varijantom (količina para kojom se raspolaže) a ona opet nema ništa jači motor no Stepway i tu sam ga zagasio. Otišao da vidim jednog polovnog (da me posle ne grize da sam nešto propustio) seo, pogledao okolo, a ono nazad toliki "blind spot" da može ceo šleper da mi se prikrade i oduva guzicu... Ne bih ni znao šta mi se desilo. Iznutra kokpit korektan ali ništa više od toga. Hm. 10k€... Naaaah... :nonono:

 

Inače, što se male Steinike tiče, nema tu više priče o ponijima. Našao sam dokumentovan momenat kada je mama (uvek skriveni krivac) zeznula stvar...

 

post-13-0-13183800-1446273052_thumb.jpg

 

I tako... Tata naravno nije mogao da odoli treptanju pa je vodio na jahanje kad god se moglo...

 

post-13-0-87411100-1446273159_thumb.jpg

 

i sad gospođica štedi da skupi 500€ za konja... To što mi pričamo o tome da konju treba biti posvećen i brinuti o njemu preko celog dana, svakog dana (čak se i ne trudimo da palamudimo o troškovima, štali, hrani, veterinarima) to... to se pretvara u povetarac koji pirka u proleće. Nit se čuje, nit se oseća... Jahanje je za nju vrh vrhova i gotovo...

 

post-13-0-48171900-1446273489_thumb.jpg

 

Sreća pa mama ima svog konja... magarca... whatever...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Eh, Stein, bas si na muci. Uglavnom devojcice zapnu za psa (sestrina cerka, strava i uzas dok nisu kupili psa-budila se nocu i plakala trazeci psa) e sad imaju psa kojeg treba setati, kupati, hraniti, sisati...

Al konja...(za koju godinu dovesce ti dvonoznog konja) a do tada treba da izigravas magarca...

Ako uspes da je ubedis da je bolje da povremeno vikendom odete do Zobnatice a konji ostanu tamo, tim bolje...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Živeo Konj! Zamisli koliko će to iskustvo obogatiti život jedne devojčice... Doduše, i koliko će osiromašiti tatu... Što ne uze Forestera

http://www.mojauto.rs/polovni-automobili/2088151_Subaru_Forester_2007_god

 

Gled'o ja i to, i Kia Sportage i Quashkai i svakojake aute. Da mi je, eh, da mi je, međutim nema šanse Mercedes G. Ovi što su matori, matori su i to mnogo a noviji, pffff cena da uši otpadnu. Nema praila ali je fakat da to što može da se dobije Mercedes A klasa povoljno ili da kažem po prihvatljivoj ceni uopšte ne znači da to može i sa G serijom. Čak sam gledao i fordove i citroene ali to je sve kesa. Procedio i ostade Yeti kao najrazumniji izbor. Na to natrčah na superduper primerak i eto. Kraj balade.

 

Što se tiče konja, vodim/vozim je na jahanje kada god to može, 500 dinara dva sata, od toga 45 minuta efektivno jahanje a ostalo rad oko konja, što napolju, što u štali. Što se tiče kupovine, rečeno joj je šta i kako. Prvo škola, posle posao e, onda ako hoće u dvorištu da gradi štalu i kupi konja, od volje joj. Nije nama problem u tih 500 evra za konja no neću da ga posle gledam na prikolici kako ga odvoze u kobasice. Sa kučetom se igra, šeta ga i očetka (ponekad) ali ne bih baš bio siguran da bi se umela o njemu onako 100% brinuti deset dana u nizu. Ma šta ja lupetam, pa jedinica je, razmažena (baš me čudi) i lenja na tatu... :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bojim se da neće to još za koju godinu... Nije da baksuziram, ali kada je danas sela pored mene u auto, pogledala je oko sebe i pitala me da li ovaj može da vuče prikolicu s konjem... Tek je posle mojeg da konstatovala da auto jako lepo izgleda. Etotigana...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lep ti je auto, čestitam na izboru!

 

Koleginica sa posla vozi Chevrolet Captivu 2,0 4x4 dizelaša selila većinu ćerkinog studentskog nameštaja u rasklopljenom stanju iz ZR u NS autom bez problema.

 

Da ne pričam o komforu letovanju u Grčkoj ili Italiji ako ideš takvim vozilom.

 

Služio vas u sreći i zdravlju! :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zahvaljujem na lepim željama i čestitkama.

 

Moraću da se odviknem od gledanja u pokazivač potrošnje i sviknem da radije pratim kazaljku te ispoštujem napomenu i preporuku proizvođača da se sipa gorivo pre no ista duboko zađe u reon crvenih crtica. Moraću više da se vozim iz gušta no jer se mora, pa da računam na radost i zadovoljstvo susreta koje taj susret donosi no koliko me to goriva koštalo. Za sada ta radost nikako ne može da bude ispod 6-6.5 litara... A i baš me briga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kada mi netko kaže "da mu auto troši manje od 10l po gradu", obično ga svrstavam u kategoriju lažljivaca. ;)

Inače je moj otac imao limuzinu Opel kadet koja je imala 36 konja i obišli s njom cijelu bivšu SFRJ, dok se danas vozila sa 100 i više konja "jedva vuku po cesti".

Ova Škoda je lijepo auto i meni osobno interesantno, mada je moj laki način života bliže Suzuki Jimnny-u koji mi je trenutno prvi kandidat i čekam nekakvu posebnu ponudu. Dovoljno mali za parkiranje po gradu, a dovoljno moćan za izlete u planine.Sve što meni treba... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kada mi netko kaže "da mu auto troši manje od 10l po gradu", obično ga svrstavam u kategoriju lažljivaca. ;)

 

 

Zavisi od auta. Moj prvi auto, '70 Morris Mini sa tek 630kg (po spec) i 998ccm je bez problema i u gradu i na otvorenom bez trunke griže savesti uzimao danak u formi 10-12l što hoće reći sa punim tankom (23L) nije moglo od Subotice dalje od Beograda (cca 180km).

Modus ('05, 1.5dci 63kW 1260kg) je sa tankom od 51L mogao od Subotice, preko Drvenika/Sućuraja (i nazad) do Starog Grada na Hvaru sa jednim punjenjem. Naravno, podrazumeva se da to isključuje mogućnost bilo kakvog dodatnog vozanja okolo. Ne dade mi đavo mira pa sam iskopao ViaMichelinovu procenu. http://www.viamichelin.com/web/Routes?departure=Subotica&departureId=31NDIxaDQxMGNORFl1TURrMk9UVT1jTVRrdU5qVTNOREU9&arrival=Starigrad%20%28Stari%20Grad%29&arrivalId=31NDRkMW0xMGNORE11TVRnME9ERT1jTVRZdU5qQXhOVGc9&index=1&vehicle=0&type=0&distance=km&currency=EUR&motorway=&toll=&vignette=&orc=&crossing=true&caravan=&car=hatchback&fuel=diesel&fuelCost=1.2&allowance=&corridor=

 

post-13-0-95576900-1446361183_thumb.jpg

 

Cena po L 1.2€, tip auta hatchback, gorivo diesel. To su podešavanja koja ViaMichelin omogućava. Po toj matematici auto troši oko 5.18l/100km a to je veoma realno, štaviše, i više no što je Modus trošio. Naravno, Modusu je ovakva ruta pasala jer se uglavnom vozilo magistralama do 100kmh i po naseljima, 40-50-60 (kao je gde dozvoljeno)

U Subotici preko leta sam uglavnom imao potrošnju reda veličine 4.5L/100km a zimi nešto manje (laganiji i oprezniji startovi, a baš na tome ili troši više, ili štedi, zavisi koliko se agresivno ili lagano kreće od nule)

 

Za "Family Car" (bemliga, nema crossover ili SUV u opcijama) ukalkulisana potrošnja je 7.3...

 

Kad sam onomad provozao Tour de Grozni via Zrenjanin, potrošnja na Modusu bila cca 3.8. U povratku, išao direkt autoputem i prosek se sa 3.8 podigao na 5.6 što znači da sam laganom vožnjom trošio smešno malo, a agresivnom vožnjom bogami nagurao na prosek od 7.4 što je praktično dvostruko više nego koliko isti auto troši relaksiranom vožnjom...

 

Naravno, iz određenih razloga preferiram vožnju noću kada se ide na more...

 

Druga, treća, peta, veoma uticajna stavka može (pretpostavljam da ne mora ali može) da bude opterećenje motora. Prijateljev BMW 520 (dizel karavan 2L) isto kao i ova Škoda Yeti imaju prikaz (projektovane) potrošnje goriva u "praznom hodu" motora. Ajd rekoh da vidim. Kaže comp sa svime pogašenim, auto stoji i samo motor radi, 0.2L/h. Ok. Popalio Xenone, maglenke, forsiranu klimu na 18C, grejače sedišta, muziku, svetla u kabini, stavio da rade sva 4 migavca i stisnuo kočnicu. Pfff, 1.8L/h.

 

Pa sad ti preračunavaj koliko troši ili ne. Nema šanse kada se u jednačinu uvede toliko varijabila. Svede se na elementarne zakone i zakonitosti o održanju energije. No input, no output. Dakle, može da troši toliko koliko goriva ima u spremniku. Za više, treba doliti. Za manje, treba doliti dan, dva, ili sedmicu kasnije. I to je to. Uvek će se na kraju svesti na to da treba uvek dopunjavati...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U mon gradu semafori su na svakih 100 metara,trazenje parkinfa traje satima, a zavrsava obicno turiranjem motora pri penjanju na nemoguce visoki trotoar. E sad gdje to u jednadzbu o potrosnji uvrstiti. Inace za ove matematicke modele iz prospekta sve stima dok h ne otkriju kao sada WW. Inace jedan od sutomobila s kojm s napravuo najvise kilometara je Skoda superb sa turbo benzinskim motorom i taj je na punom gasu trosio toliko da mu se vidjelo pomicanje kazaljke na mjeracu goriva :) U papirima je vjerojatni sve bilo super, nisam provjeravao jer je bilo sluzbeno auto.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U mon gradu

 

Onda moram da ti kažem da nemaš sreće. :)

 

U mom gradu... Ništa nije idealno, ali ako te ne mrzi da propešačiš sto do dvesta metara više, sigurno ima bar jedno adekvatno parking mesto za auto koji je malo kraći od modernih karavana i luksuznih limuzina. Bilo kada i bilo gde. Većina nepotrebnih semafora koji su više gušili saobraćaj i pre bili mesto za kršenje no poštovanje propisa o pravu prvenstva i brzini zamenjeni su kružnim tokovima gde naprosto i da hoćeš, ne možeš da proletiš sa 80 ili 100 na sat kroz crveno. Tu, do nekih max 40 i to ti je to, u suprotnom ili peglaš krivinu ili probaš vožnju na boku ili čak krovu sopstvenog auta. Naravno, ništa i nigde nije savršeno, ali kod nas je jedini pravi problem kada su vremenski špicevi (oko tri kada većina ide kući s posla) i pijačnim danima oko buvljaka. Glavni put koji prolazi kroz centar je ponekad zakrčen na pet semafora u nizu u tri popodne a recimo u nedelju oko podneva ili u deset uveče možeš da legneš u sredinu inače najfrekventnije raskrsnice i odspavaš pola sata između prolaska dva auta... Ja na primer do posla (cca 5km) imam dva kružna toka i ni jedan semafor. Do centra grada (cca 6.5km) dva semafora i tri kružna toka ili u drugoj varijanti jedan kružni tok i tri semafora. Uz malo sreće i dobrog tempiranja noge na gasu, mogu da stignem do centra bez ijednog zaustavljanja :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedna prometna studija ovdje je pokazala da je 75% vožnje u središtu Splita u svrhu traženja parkirnog mjesta. Dakle crno na bijelo.

 

Inače što se potrošnje i automobila tiče tko ima vozi, tko nema guzi, a sve ostalo je bezuspješan potez racionalizacije da se opravda kupovina, a za koju svi znamo da proizlazi iz znatiželje, želje za luksuzom i da se čovjek malo pohvali. I to je sve u redu. :) Inače je jedan poznati ekonomski stručnjak jednom izjavio da bi ekonomski bilo opravdano za kupnju automobila uložiti 15% ušteđevine. Kakvi krediti :). Po njemu bi svi na ovim prostorima vozili karijole (tačke kako se to kod vas kaže :) )

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Po njemu bi svi na ovim prostorima vozili karijole

 

 

Tačke su u Boki Kotorskoj, ovde kolica iliti talička u severnoj vojvodini (od mađarskog izraza talicska)...

 

Brouette en bois na francuskom, iliti Yugo po domaćem... 150€ je taman koliko bi prosečnom licu u Srbiji izašlo 15% ušteđevine. Bolje stojeći tih 15% mogu konvertovati u 350€ i kupiti si Golfa dvojku, skoro trojku... :D

 

I ja sam se držao tih 15% ali pošto nemam strpljenja da štedim na duže rokove, ja podigao svojih 15% avansno... :buehehe: Daće sreća da poživim dovoljno da i otplatim...

 

Što se tiče Splita, tamo to tako mora. Turisti, ograničen prostor, veliki broj stanovnika i rapidna ekspanzija. U poslednjih 40 godina, čemu sam i lično posvedočio, sa jednog auta u svakoj prilično dobrostojećoj porodici, broj vozila se podigao na cifru gde svako domaćinstvo (u proseku) ima bar jedan auto, neka domaćinstva (mi i komšije preko puta ulice npr) imaju po jedno motorno vozilo po glavi punoletnog člana domaćinstva... A ulice u centrima gradova se na većini mesta nisu ništa proširile (osim možda u ponekom velegradu) i eto ti ga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Otvorili kružni tok u ponedeljak, dva dana pre roka i to sve bez fanfara, crvene trake i političara :)

Bio u ovlaštenom servisu, auto podignut na dizalicu i odrađen brzi pregled kočnica, donjeg postroja, upravljanja, ulja, antifriza, kažu, auto tip-top utegnut. Nisam poneo servisnu sa sobom pa nisu mogli da mi kažu kada treba servis, ali rešiću i to. Posle prvih 100km po gradu, komp pokazuje prosek od 6.5  (sa blagom tendencijom opadanja) što još uvek ne mogu da uzmem kao stvarno stanje jer nisam merio na točenje ali ako je tako, onda nije toliko loše (nešto čitao, mnogi imaju pritužbu na veliku potrošnju ovog agregata, ipak je to dvolitraš i tona i po gvožđusine a deklarrisana potrošnja od 5 do 5.6 na kombinovane uslove)

Bude li potrošnja u ovim okvirima, onda to nije strašno. Laguna 1.9dci (120ks) koju sam vozio se mogla približiti na 7.2 ali je recimo 8L/100km bilo mnogo realnija cifra unatoč deklarisanih 5.5L od strane proizvođača.

Uostalom, nije to toliko bitno, na kraju sve se to potroši, samo ga treba voziti normalno i točiti dovoljno da ima šta da toši :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...