Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Mene kao slucajnog prolaznika ne zanima da li je neki dizel ispravan ili ne. Ja samo konstatujem da vecina bas smrde!

A tek kad cujem (neispravno naravno) klokotaranje Citroena C4 hdi i slicnih :bad: pitam se razmisljaju li ljudi o icemu osim da je auto kanta na 4 tocka koja treba sto jeftinije da ih preveze od tacke A do tacke B!?

Da se ja pitam, dizel samo za brodove, ma ni u kamionu ih ne volim... :laugh1tooht:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Savremeni dizel motorići od 1400-1600ccm nisu ti "klokotani". Kada je to ispravno, pomislim se prošao li je pored mene dizelaš ili benzinac?

Jedino što zaista smeta je nedostatak adekvatnog momenta sile, naravno, mali dizel sa ma kakvom turbinom nikada neće moći da parira benz. atmosfercu, čak i približne kubikaže.

Prednost malih dizela je u neverovatnoj uštedi ako se prelazi velika kilometraža i vozi na dužim relacijama.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 hours ago, zika said:

LSD na Zafira C 2017 cdti 2.0 170HP?  Ima li smisla i koristi za daily driver i duže puteve?

limited-slip differential (LSD), da ne bude zabune.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, Aleks said:

Savremeni dizel motorići od 1400-1600ccm nisu ti "klokotani". Kada je to ispravno, pomislim se prošao li je pored mene dizelaš ili benzinac?

Jedino što zaista smeta je nedostatak adekvatnog momenta sile, naravno, mali dizel sa ma kakvom turbinom nikada neće moći da parira benz. atmosfercu, čak i približne kubikaže.

Prednost malih dizela je u neverovatnoj uštedi ako se prelazi velika kilometraža i vozi na dužim relacijama.

Ja sam do pre godinu dana vozio samo dizel i baš mi nedostaje obrtni momenat na malom broju obrtaja. Na stranu potrošnja, pogotovo dok je dizel bio jeftiniji. Ozbiljne su uštede na gorivu bile. Clio 2 1.5 dCi sa 65ks sam nekoliko puta merio potrošnje metodom do čepa, 4.33 l/100km u decimalu kombinovane vožnje (istina, slabo vozim po centru). Sipam u Bg i dopunim u Kotoru, ceh za gorivo 28-30e svojevremeno (nisam išao kolima jedno 5-6 godina). A u kolima sa manje od 1000kg meni ni konja nije falilo, ide to kad zatreba.

 

Sada sam na i20 1.4 atmosfercu Euro 6 i dalje imam problem u glavi da mora na 3k+ obrtaja da to ide kako valja. Stara navika baš teško umire. Mada ide i on dobro kada treba, meni auto služi od tačke A do tačke B a sportska kola moj šlajpik voli najviše kad su tuđa. Potrošnje su i tu dosta popravili kod benzinaca. 4.3L/100km BG-ZR sa 90km/h i bez klime, 5.6L/100km BG-Niš sa 120km/h bez klime, po gradu kako opustim desni nogu, tu nema pomoći. Nisam ič nezadovoljan potrošnjom, pogotovo sa sadašnjim cenama goriva.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Obrtni moment mene nervira kod dizela zato što zavisi od turbine, sad kako gde je namešteno. Što kažeš, iz malih obrtaja vadi, recimo kod megana 1 je vadio od 700 obrtaja već i to je bila pesma. Sada kod trojke zabava kreće tek na oko 1300-1500 obrtaja, a kod Opela (Zafiru i Astru sam vozio) čekaš dobrano da pređeš 2000 da te "povuče". 

Kod benzinca znaš na čemu si, tamo gde dizel umire (4000 obrtaja) ovaj tek kreće u život :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Vozio sam jednom Škodu Rapida sa nekim malim Vagenovim turbo benzincem 1.0 od stotinak konja. Dobro to povuče, ali i potroši ako se ne pazi. Fakat je da su dizeli prošlost. 

Pošto u autima imam Fiatov 1,3multijet, mogu da kažem da je sada turbo rupa na euro 6 / 95kS mnogo manje primetna nego na starijem i slabijem euro 4 / 75kS. A gradska potrošnja je manja za litar i ako je veći auto (Grande punto VS 500L). Komšija ima Grande punto sa tim motorom od 95kS i to ide baš dobro, a potrošnja, šta reći, skoro pa zanemarljiva. :crkavanje:

Nego generalno rečeno, moderni automobili su postali prekomplikovani i podložniji kvarovima.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, NIXIE said:

To su gotovo svi izbacili iz proizvodnje, ali to su najbolje i najpozdanije mašine uvek bile, ako se zanemari potrošnja goriva.

Uz plin sekvent, kada se prebole dječije bolesti (u prvih 10-20k km), u smislu da se nađu optimalne svjećice kablovi i bobina i pod uslovom da je profesionalno ugrađen, po ekonomičnosti i pouzdanosti nepobjediv! Iz ličnog iskustva, 1.6 (100KS) + LR sekvent, i skoro 250k pređenih kilometara po evropskim auto putevima. Često mi je putarina bila skuplja od goriva...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

U Francuskoj je zadnjih par godina postao trend dodatnog ugradjivanja "kutijice" tj komp valjda, da se benzinac prilagofi voznji na Etanol (E85). Modifikacija u proseku kosta 600 eura, ali se iaplati, posto litar etanola kosta oko 1.2 eura a benzin je skoro 2 eura/litar. 

I to se toliko omasovilo da sam negde procitao da nece to moci jos dugo, tj. vlast bi da uvede neka ogranicenja. 

Svugde isto, cim neko provali kako da se vozi jeftinije... Vlast odreaguje :(

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Aleks said:

Obrtni moment mene nervira kod dizela zato što zavisi od turbine, sad kako gde je namešteno. Što kažeš, iz malih obrtaja vadi, recimo kod megana 1 je vadio od 700 obrtaja već i to je bila pesma. Sada kod trojke zabava kreće tek na oko 1300-1500 obrtaja, a kod Opela (Zafiru i Astru sam vozio) čekaš dobrano da pređeš 2000 da te "povuče". 

Kod benzinca znaš na čemu si, tamo gde dizel umire (4000 obrtaja) ovaj tek kreće u život :D

Dizel bez dobrog turbo-kompresora je mrtvo puvalo , jedva da se vuce po putu , gde se i najmanji gubitak odnosno fals vazduh u vodu komprimovanog vazduha od turbo kompresora preko hladnjaka sabijenog vazhuha(intercooler) pa sve do usisne grane itekako oseti , sa druge strane sve opet mnogo zavisi i od kubikaze motora , sto bi rekli Ameri `` there`s no replacement for displacement`` , odnosno oni moderni dizel motori relativno male kubikaze sa prosecno velikom snagom dobijenom iz ko zna koliko Bara turbo nadpritiska  po mom misljenju nece trajati dugo jer su prenapregnuti ...

Izmenjeno od BANAT
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedan moj poznanik gura sad već 200000 sa 1.3multijetom 95kS euro 5, nema potrošnje ulja vidlive, ko nov. Tajna je u hlađenju.

A znam za 1,5DCI Nisan Micra euro 4 sa blizu 300000, 86kS, isto besprekoran. Mali turbo dizeli su za male autiće  bolbona. Malo troše, mali je trošak registracije i dobro idu za ove što se vozikaju po gradu 80% ko ja a nisu besni. Turbo benzinci male zapremine su se lošije pokazali, mislim da su možda malo preterali sa downsajzing.

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1.6 mjtd iz 2013, fabrički 120ks, čipovan na 155 (tako kupljen). Ja ga vozim već 180k, ukupno prešao 360k. Check engine nikad!

Vezano za motor, jednom sam promijenio plastično kućište hladnjaka egr-a i to je sve, osim redovnih servisa. Potrošnja 4-5 na otvorenom, 5-6 na auto putu, do 7 u gradu. Vožnja san snova...

image.thumb.png.f22a83775cbf574292d5849a27bdcee2.png

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kad su se pojavili ti mali dizeli Fijatovi (1.248cm3) početkom veka vladalo je mišljenje da to neće dugo trajati, međutim ... potrajalo je. Taj 1,6 je izveden valjda iz onog 1.9 koji se dokazao u službenoj upotrebi, kao taksi naročito. Jedinu manu koju imaju svi je da su uglavnom malo bučniji od konkurencije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moj Clio 2 trenutno vozi moja bolja polovina (sa onim P na staklima), bliži mu se 400k polako.

Motor samo dobro i redovno održavan, ne troši ulje i dalje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

11 minutes ago, NIXIE said:

Moj kolega je kupio Opel Astru novu 2008  -1,4 benzinac. Od prvog dana troši ulje, 1l/10.000 onda, a 1,5l/10.000 danas na blizu 200000.

Imali smo ih službene. To ima valjda normalno, od starta su bile takve. Sve kupljene nove.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...