Jump to content

Preporučeni Komentari

Napisano

Iz arhive, direktorijum 'Coil winder' prebaci u 'c:\Mach3\Bitmaps'

Struktura bi trbala da bude sledeća: 'c:\Mach3\Bitmaps\Coil winder'

Nemaš grafiku pošto se ne nalazi na odgovarajućem mestu :D

Napisano
50 minutes ago, ZASto said:

Još samo da pohvataš "cake" i "motaj Miškooooo" :)

Probah taj set. Videću koji ću koristiti. Sa standardnim setom imam više kontrole nad procesom. Može se manuelno  unositi g-code . U svakom slučaju hvala puno

Napisano

323544963_ImagefromiOS.thumb.jpg.6dd1579a4271fb24ef6633206726fb1b.jpg

Рекох да пробам како би пренос радио са више од једног ремена, па израдио нову каишницу за три ремена.

За почетак, два ремена, да могу да утврдим разлике корак по корак. Циљ је измерити потенцијалне разлике преко функције логирања која је део дизајна софтвера за контролу мотора. Параметри који ме интересују су:

  1. Време потребно за стабилизацију брзине од почетка ротације;
  2. Број корака потребних за стабилизацију брзине од почетка ротације;
  3. Најфинија вредност корака прерачуната након стабилизације.

 

Napisano

Прва запажања:

  1. Округли ремени показују belt creep (каиш шета горе-доле по ободу тањира и нешто после стабилизације брзине);
  2. Нова каишница је далеко прецизнија од старе, па неизбежно проклизавање при старту се сада дешава на нивоу тањира уместо каишнице - и то се чује као веома тихо гребање - ово траје веома кратко, али ме страшно нервира;
  3. Чини ми (*) се да је време стабилизације дуже.

Шта следи:

  1. Вратим ремене са четвртастим пресеком - ти ремени су још и мекши, па требао би елиминирати belt creep;
  2. Мала корекција кућишта мотора да би било стабилније.

(*) Тек за пар дана би имао времена да анализујем бројке.

Napisano
9 minutes ago, InSides said:

неизбежно проклизавање при старту

Kad bi mogao da uradiš neki soft start motora, polako da ubrzava i eliminišeš proklizavanje.

Koliko se sećam Thorens je imao mehaničko kvačilo na remenici motora od filca ili slično na sinhronim motorima?

Napisano
5 minutes ago, NIXIE said:

Kad bi mogao da uradiš neki soft start motora, polako da ubrzava i eliminišeš proklizavanje.

Koliko se sećam Thorens je imao mehaničko kvačilo na remenici motora od filca ili slično na sinhronim motorima?

Контролер који користим (ОК, контролер контролера који сам програмирао) има опцију за малу почетну брзину. То се показало као проблематично због велике масе доњег тањира, без обзира на прецизност лежаја. Комплајанса комбинације мање прецизне каишнице и мекшег каиша је то решавало. Нови ремени су тврђи, мање еластични - чиме је укупна комплајанса (*) погонског система мања, а тиме и појава слушних артефакта. 

(*) compliance (eng.) - Google Translate преводи као попустљивост, повиновање.

4 minutes ago, John Coltrane said:

:clap:  E to je problem kad si perfekcionista, mene bi bolelo uvo što prokliza delić sekunde ako drži brzinu kako treba

То јесте понекад мана. :) Мада, ово је само експеримент. Кад сам већ имао систем који није јављао ове артефакте, глупо би било да кажем да сам добио (ако стварно јесам добио) унапређење у неким параметрима, а изгубио неке предности старог.

Napisano
46 minutes ago, InSides said:

Прва запажања:

  1. Округли ремени показују belt creep (каиш шета горе-доле по ободу тањира и нешто после стабилизације брзине);
  2. Нова каишница је далеко прецизнија од старе, па неизбежно проклизавање при старту се сада дешава на нивоу тањира уместо каишнице - и то се чује као веома тихо гребање - ово траје веома кратко, али ме страшно нервира;
  3. Чини ми (*) се да је време стабилизације дуже.

Шта следи:

  1. Вратим ремене са четвртастим пресеком - ти ремени су још и мекши, па требао би елиминирати belt creep;
  2. Мала корекција кућишта мотора да би било стабилније.

(*) Тек за пар дана би имао времена да анализујем бројке.

Treba da odradis kanale na tanjiru velicine remena, da se poveca frikciona povrsina, ili da dodas prsten sa kanalima da ne diras tanjir. I stavis tacku i na "belt creep"...

Pazi na poprecnu silu na osovini, i radijalno opterecenje lezaja motora, sa uvecanim silom i to jos krutih remena. Moguce je da je grebanje od lezaja, a ne od kaisa.

Za dva remena bi bila dobra osovina motora od, odokativno, jedno 4mm vise zbog adekvatno snaznog lezaja...najlepse iglicastog...

Napisano

Mislim da je bolje koristiti metalnu ( Al ) pogonsku remenicu. Prenos se popravlja i eventualno proklizavanje sprečava ako se gumica ( belt - O-ring ) natrlja puderom od kalafonijuma.

Kalafonijum za violine se zdrobi u avanu i usitni do vrlo finog pudera. Gumica se očisti a zatim malo napraši sa ovim puderom.

Ovo važi za sve remene prenosnike.

Napisano
3 hours ago, guja011 said:

pa kad ti sve otvoreno.

da nije, malo belt grip spreja bi to ukinulo potpuno...

https://www.crc.co.nz/Belt-Grip/6895-0abc0645-545e-4b24-9037-a51a79db25ca/ Not suited for use on multi-V-belts

http://www.daycoproducts.com/why-belt-dressing-is-not-a-solution-to-quiet-a-noisy-belt

Slučajno ste pomenuli nešto što sam davno mislio da je dobro ali su me razuverili (ne samo ovi napisi)... Grešim li?

Napisano

Ja mislim da Dayco preferira "kupite nov kais", jerbo sto su izneli laku poluistinu i na njoj nadgradili pricu.

Mislim, ne valja stavljati lubrikant zarad skripanja kaisa, ali to ionako niko ne radi, pa nije fer nazvati to univerzalno "belt dressing", dressing je za salatu, a za kais su supstance koje povecavaju frikciju i boljim gripom kaisa sprecavaju klizanje i buku.

https://www.landefeld.com/artikel/en/oks-2901-belt-tuning-400-ml-spray-can/OKS 2901-400ML

http://eksino.rs/prodavnica/oks-2901/

Napisano
51 minutes ago, zika said:

Slučajno ste pomenuli nešto što sam davno mislio da je dobro ali su me razuverili (ne samo ovi napisi)... Grešim li?

nit sam slučajno pomenuo niti igde spomenuo automobilsku primenu.

priča je o gramofonu a pominjani sprej je izvadio iz problema jedno 10ak dekova.

e, sad ako nije za dajca ili slično, nisam probao.

Napisano
13 minutes ago, guja011 said:

nit sam slučajno pomenuo niti igde spomenuo automobilsku primenu.

priča je o gramofonu a pominjani sprej je izvadio iz problema jedno 10ak dekova.

e, sad ako nije za dajca ili slično, nisam probao.

Mea culpa. Uključio sam se na pogrešan način ali sam (po)dosta i naučio. Hvala.

Napisano

nadam se da naučeno nije o mom đon-ponašanju :)

u svakom slučaju ima i belt grip i belt dresing i baš ima nekoliko proizvođača tako da je šarenilo u ponudi

svakako da sprejevi nisu svemogući i da bi pravi zaključak bio posle nekog vremena upotrebe.

znam samo da se nijedan dek ili pisač gde nanet sprejić kao krajnje-pred-kupovinu-novog, do sada nije vratio.

Napisano
4 hours ago, Leonardo said:

Mislim da je bolje koristiti metalnu ( Al ) pogonsku remenicu. Prenos se popravlja i eventualno proklizavanje sprečava ako se gumica ( belt - O-ring ) natrlja puderom od kalafonijuma.

Kalafonijum za violine se zdrobi u avanu i usitni do vrlo finog pudera. Gumica se očisti a zatim malo napraši sa ovim puderom.

Ovo važi za sve remene prenosnike.

Пробао сам ременицу и од алуминијума и од бронзе.

Алуминијум "звони", нарочито када је елоксиран. Бронзена ременица се показала као претешка за лежајеве мотора.

Napisano

Iznenađen sam informacijom da remenica takvog oblika kao na fotografiji "zvoni". Taj efekat može nastati samo ako je remenica malo ekscentrična, tj ako je središnji otvor za osovinu motora van ose remenice.

Na Soulines gramofonima koristimo alu remenice i nikada nismo primetili takav efekat, ali je saosnost otvora za osovinu i dodirne površine za remen (O-ring) vrlo tačno urađena. Kanal je običan V od 90°.

Pokušaj remenicu uraditi od lakog a čvrstog  Tekstolita ili od Poliacetala, mada mi se čini da jeste baš od njega urađena ova na fotografiji. Za bolji prenos remenicu od Poliacetala možeš i peskirati, da bolje hvata belt. 

Napisano

@Leonardo требао сам бити јаснији. Ременица као на слици је прва тог дизајна коју сам урадио за себе.

Она која је јављаја "звоњаву" је била сасвим другачије дизајнирана.

У праву си, ова је сада од полиоксиметилена, и ексцентричност је проверена компаратором.

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...