Jump to content

Šta je to Visoka Vernost.....i kako ona zvuči ?


NIXIE

Preporučeni Komentari

pre 4 minuta, Vix reče

mi, koji smatramo da normalan zvucnik pocinje od 10, ne 12" pa na gore, mi " nismo normalni". Na nas se gleda kao na grupu cudaka.

Mora potpuno da se promeni koncepcija da bi iz nečega minijaturnog imao ozbiljan veliki zvuk...

Plazma je opasna po život....Ali bi neko sigurno mogao da izmisli mešto što pokreće vazduh na nivou molekula a da nije mač za džedaje i radi na 20hz :smesna:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I da stvarno netko napravi upravo savrsen zvucnik i pojacalo ispred njega zasnovan na trenutno neotkrivenim kvantnim biobot-molekularnim redudancijama (radi visestruke provjere je li smece koje izlazi isto kao smece koje je uslo) u warp polju ostaje nam izdavacka industrija koja ili nije na tehnoloskom nivou ili ju nije briga.
Opet - ono sto mislimo da nas manje laze je vise vjerno.
Prije cemo naci medija koji ce nam dozvati Milesa ili Paganinija da nam uzivo nesto odsviraju...ako nisu ustali na lijevu nogu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

2 hours ago, prophet said:

Moze se postici realan ton duvackih instrumenata. Truba je jos i najmanji problem. Sax malo veci. Flauta i klarinet mogu da budu zeznuti ali se i to resava.

Jer truba i sax daju zvuk iz oblika sličnog zvučniku. Propagacija vibracija kroz vazduh se odvija na sličan način. Malo je zeznuto jer Majls voli da okrene trubu na dole, a naš setup gleda u nas :)

Bubnjevi bi tom logikom trebali da funkcionišu bolje. Doboš može da zvuči realno. Zvuk klavira? Hm... violina i viola se često mešaju (možda bolje da napišem “približe”) na sporim zvučnicima, dok u prirodi zvuče potpuno različito

Ono na šta smo najbolje kalibrisani je ljudski govor. Tu ne može niko da nas zezne. To najpribližnije može da izvede mali i ultrabrzi FR. Ali njemu fali sve ostalo. :)

Postoje segmenti koje je moguće pokriti, ali svaki segment traži ceo drugi setup.

Povučeš ćebe gore, noge zebu...

Onda kablovima doterujemo :)

 

Drugi par opanaka je kad nesvesni svega slušamo muziku, uživamo i briga nas nije što laže k’o pas. Svašta mozak kompenzuje i jako je teško odvojiti se i probati zamisliti da li bi se kompozicija koju slušamo zaista slično čula da su muzičari ispred nas. Zato kad čujem nekoga da mu se orkestar “hologramski iscrtava” i da ima halucinacije da su mu muzičari u sobi - znam da se nije potrudio da zaista čuje šta izlazi iz kutija, nego na osnovu detalja koje je dobio tripuje svašta. Nije muzika gomila zvukova, muzika je gomila emocija, a to prenese onaj neki X elemenat koji ili imaš u sobi, ili nemaš. Ne mora biti ultraflat response.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Klasični zvučnici, OB, planari i slično ne mogu nikad zvučati kao originalni instrumenti, nije im ista polarna karakteristika, sobe su male i pune refleksija, sve je to dosta nelinearno i daleko od stvarnosti. Da ne pričamo o tehnikama i opremi za snimanje, gomili naknadne obrade, miksovanja i puno transformacija signala do konačne forme za tržište.  To je dosta poblematičnije od dobrih kućnih sistema. Znači HiFi je samo imitacija stvarnosti i tako će uvek ostati. A i sama prostornost snimka u stereo sistemu je problematična i veštački napravljena. Od samog početka je postojala potreba da stereo bude kompatibilan sa mono, tako da je tu izgubljen deo informacije koji se ne može vratiti. Zatim većina starih snimaka je zakinuta za bas, zbog nemogućnosti da se na tadašnje ploče ureže velika količina muzike niskih frekvencija.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 hours ago, Vix said:

A mi, koji smatramo da normalan zvucnik pocinje od 10, ne 12" pa na gore, mi " nismo normalni". Na nas se gleda kao na grupu cudaka.

Biće da se s tolikim membranama kompenzuje nešto :character13:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

7 hours ago, gluv_i_udaren said:

Drugi par opanaka je kad nesvesni svega slušamo muziku, uživamo i briga nas nije što laže k’o pas. Svašta mozak kompenzuje i jako je teško odvojiti se i probati zamisliti da li bi se kompozicija koju slušamo zaista slično čula da su muzičari ispred nas. Zato kad čujem nekoga da mu se orkestar “hologramski iscrtava” i da ima halucinacije da su mu muzičari u sobi - znam da se nije potrudio da zaista čuje šta izlazi iz kutija, nego na osnovu detalja koje je dobio tripuje svašta. Nije muzika gomila zvukova, muzika je gomila emocija, a to prenese onaj neki X elemenat koji ili imaš u sobi, ili nemaš. Ne mora biti ultraflat response.

 

Pa tu leži surova istina. Ne možemo tražiti i očekivati od pokućne hife da kompenzuje sva dešavanja snimanja i produkcije. Da uspe ono što produkcija nije uspela, da ispravi  nameru koju je produkcija pogresno projektovala.

Ne treba zvučnik da svira kao instrument, ali treba da nam smanji muku prepoznavanja utiska. Zato je visoka vernost a ne apsolutna replika.

Te holografije i nestajanja zvučnika u prostoru su laki, intimno postavljeni ciljevi u nedostatku napornijeg i stamenog kriterijuma. Kriterijuma muzicke ili tehnicke obrazovanosti...idealno bi bilo da je zajedno, ali je retko.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 11 časa, Aleks reče

Ja sam razmišljao 1000x... kako treba da izgleda idealan zvučnik?

Idealan zvučnik treba da ima oblik bas bubnja, da ima metalni deo u obliku poklopca za šerpu u koji udara drvena palica različitim intenzitetom i brzinom, da ima neke levke kroz koje ide vazduh, da ima žice koje su napete - 10 žica najbolje (4 debljih i šest tanjih), da ima nešto tanko poput glasnih žica u većem rasponu i broju i da kroz njih prolazi vazduh kroz dosta kanala tako da trepere i prave ton... Da ima set žica o koje udara mala palica i to da bude veće onako. Da ima ... skretnicu koja bi morala sve pravilno da preraspodeli, svaki taj zvuk ponaosob.

Ili mikrofon ....

Na jedan ili više mogućih načina, vazduh oko mikrofona i između njih ritmički titra. Tada membrane mikrofona uzimaju neke od  tih vibracija i pretvaraju ih u električnu energiju, čiji se obrazac zatim snima na jedan ili više načina i koristi kao obrazac za kasnije pokretanje memembrana zvučnika  koje će pokušati da na drugom mestu, za drugog slušaoca, vrate neke vibracije prvobitnog događaja. Vazduh je, kao i svaki drugi fizički medijum, podložan inerciji i možda neće sa potpunom tačnošću pokupiti vibracije svih različitih izvora. Slično tome, senzori vibracija (mikrofoni) koji su rasuti oko njih imaju fizičku dijafragmu koja je takođe podložna inerciji i zbog toga se na njih nikada ne može pouzdati da pretvore vibracije u električnu energiju sa potpunom tačnošću. Postoji i problem više izvora: Sa mnogim izvorima vibracija, koji svi istovremeno vibriraju na različitim složenim kombinacijama frekvencija, a njihova vazdušna energija se prenosi i apsorbuje ili odražava sa poda i plafona okolnih zidova (i svih različitih vibracionih tela, samih)  iz različitih izvora nakon prelaska različitih udaljenosti, stići van faze jedni drugima na jednom ili više različitih mikrofona istovremeno, efikasno se poništavajući i sprečavajući čak i mogućnost efikasnog hvatanja i pretvaranja izgubljene vibracione energije. :smesna:

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima



Klasični zvučnici, OB, planari i slično ne mogu nikad zvučati kao originalni instrumenti, nije im ista polarna karakteristika, sobe su male i pune refleksija, sve je to dosta nelinearno i daleko od stvarnosti. Da ne pričamo o tehnikama i opremi za snimanje, gomili naknadne obrade, miksovanja i puno transformacija signala do konačne forme za tržište.  To je dosta poblematičnije od dobrih kućnih sistema. Znači HiFi je samo imitacija stvarnosti i tako će uvek ostati. A i sama prostornost snimka u stereo sistemu je problematična i veštački napravljena. Od samog početka je postojala potreba da stereo bude kompatibilan sa mono, tako da je tu izgubljen deo informacije koji se ne može vratiti. Zatim većina starih snimaka je zakinuta za bas, zbog nemogućnosti da se na tadašnje ploče ureže velika količina muzike niskih frekvencija.


Prvo razgranicis sta je produkcija a sta reprodukcija.
Potom da slusas zapis.
Ne znam kako si uspeo da boxy zvucnike strpas u isti kos sa dipolima. Imaju razlicite polarne karakteristike.
Recimo kod bipol basa nemas bocnih refleksija. Kada ih pravilno napravis dobijas direktivnost u bas segmentu. Plus anuliras uticaj prostorije.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima



Zato kad čujem nekoga da mu se orkestar “hologramski iscrtava” i da ima halucinacije da su mu muzičari u sobi - znam da se nije potrudio da zaista čuje šta izlazi iz kutija, nego na osnovu detalja koje je dobio tripuje svašta. Nije muzika gomila zvukova, muzika je gomila emocija, a to prenese onaj neki X elemenat koji ili imaš u sobi, ili nemaš. Ne mora biti ultraflat response.


Mnogo je validnije kada nesto sam cujes nego kad procitas. Za istinsku realnu scenu potrebno je da zvucnici budu uradjeni po ps-u sto rece Vladd. Osim toga da budu pravilno odredjeni mesto slusanja i u odnosu na to postavka zvucnika. Uz sve to i kvalitetna oprema koja omogucava da osim 3D prenese i atmosferu u kojoj je snimano. I to bukvalno.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 47 minuta, prophet reče

Ne znam kako si uspeo da boxy zvucnike strpas u isti kos sa dipolima. Imaju razlicite polarne karakteristike.

Sve jedno je, kutijasti ili dipoli, nemaju kružnu (sfernu) polarnu karakteristiku većine instrumenata. Samim tim sve drugačije zvuči od originala. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre sat vremena, Woland reče

ma sve su to trice i kučine, istinsko umeće je kada npr Jean Sibelius u svom violinskom koncertu, učini da vidiš sneg


E, to je to! Nema dalje.
I izvedivo je, te takodjer ponovljivo. Preporucljivo je prije Sibeliusa nabaviti Daliborovo Granje. :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sve jedno je, kutijasti ili dipoli, nemaju kružnu (sfernu) polarnu karakteristiku većine instrumenata. Samim tim sve drugačije zvuči od originala. 
I analogno tome svejedno je na cemu slusamo. Ovo je poprilicno banalizovanje.
Da ponovim, mi slusamo zapis.
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...