Kad me brat "prozva". Da, imam pravog Koutsua, Black Goldline, to je sasvim druga glava od Blacka, koji je prvi samostalni rad Sugana. Posle je izašao Wood, pa Rosewood, Onyx i tad taj moj model Goldline, ima zlatnu crtu na kućištu.
Nisam slušao Onyx, imao sam prilike i da ga kupim povoljno, ali mišljenja ljudi čije mišljenje sam cenio, nisu bila pozitivna. Najlepši ton koji sam čuo je Gerotirani Wood, sve kasnije varijacije sa raznim iglama i na Woodu i Rosewoodu nisu imale taj šmek, isto tako ni izvorni Wood nije bio ništa posebno, dok Rosewood ipak jeste. Sve te igle, koje su bile bolje nego original, čak i od Gerotovog, nisu davale taj Gerot ton koji se meni sviđao. Zanimljivo je da je i Deca Gerot imala isti takav ton, ili karakter, ostalo je nedokučeno zahvaljujći čemu. Bio sam se dvoumio između Dece Gerot i Goldline, odlučio sam se za impozantniji bas, lineraniji i višlji opseg i nadasve dinamički raspon i brzinu, ko da ima turbo u odnosu na ostale Kouetse, a i na ostale glave tog vremena, Goldline po tome ne zaostaje za CDom. Deca je imala nešto lakši bas, upravo zato što je MM. Koetsu Black Goldline je razlog što vrteška, Gyrodec i Mocart, zauzimaju dan danas počasno mesto u stanu, iako godinama ne slušam ploče, već digitaliju, to je što se tiče ponosa.
Kiseki, mislim da sam slušao, ali i ako jesam ili nisam, u tom periodu nije važio za ekstremno dobru, ala Koetsu, tako da me nije zanimala.
MC mora da ima trafo, nema veze što pojedini, ala Koetsu, mogu da idu i na MM ulaz, to nema veze sa zvukom, ono, radi samo. Impedansa za MC mora da je tačna, krucijalna, čak valja da bude i viša. Koetsu ima 60 oma, ako nisam zaboravio, ali mu pogoduje 100, što znači da treba uvek malo eksperimentisati.
I, koliko se sećam, prvi put sam čuo za Koutsu kod Bradača, on je dobio Wood na poklon od Sugana kao kolega konstruktor. Kouetsu nije imao nikakvu propagandu, već se probio isključivo kroz auditorijum i svi časopisi su jednostavno objavljivali slušna test iskustva, nije ni bilo potrebno da se plaćaju reklamni oglasi. Bio sam svojevremeno u jednoj ezoteričnoj radnji u Holandiji, natrčo sam na vlasnika i reč po reč, pomenuh Koetsu i čovek me povede na sprat, nema vrata i stepenište, već samo lift sa ključem i šifrom, pokazao mi je nekoliko demo soba sa ko zna kolko vrednim sistemima i na kraju Delfi, SME i naravno, Black Goldline. Potvrdio mi je da je to najneutralniji zvuk i zato je mamontiran, a naravno da ima i sve ostale modele u radnji, ali je sluška na crnom.
Da, imam Hiragin MC, dupli fet, otpornik na ulazu i kondiš na izlazu, PIO, radi na 12-24v i ručno namotan na divlje, trafo na feritnom lončetu, Hiraga radi sjajno, ali ipak nema taj šmek koji daju gvožđe i bakar.