Jump to content

hifista

Član
  • Broj sadržaja

    125
  • Na DiyAudio.rs od

  • Poslednja poseta

O hifista

  • Rang
    🎖🎖🎖

Informacije Profila

  • Zemlja:
    Serbia

Skorašnji posetioci profila

2626 posetilaca
  1. Stvarno steta. Taj odlicni kalotni srednjak kasnije su stavljalji samo na najvece i najskuplje flagship modele 4,5,6 koji mislim da imaju jake basove slabije prilagodljive manjem prostoru. Ja sam imao nekad Proac 3.8 i nisam uspeo da ukrotim taj bas u slicnoj kvadraturi. Ti stariji su cini mi se imali cevcice u bas refleksu i bili konzervativnije tjunovani u basu sto bolje radi u manjem prostoru.
  2. Ako je zvučnik veliki ili mali, to ne govori uvek o tome može li da svira u malom prostoru. Na primer Tannoy 15" u odgovarajućoj kutiji (ne svakoj) je ogroman ali može se namestiti da odlično radi u malom prostoru. JBL klasicni plavi monitori su ogromni, ali sa biampom na basu mogu da se našteluju da rade sjajno u malom prostoru, vrlo su popularni kod japanskih audiofila. S druge strane sretao sam komercijalne minimonitore i uske podne koji prosto prepunjavaju malu sobu i nema šanse da ih namestiš u malom prostoru.
  3. Brkino čuveno "mekano ko duša" TM vešanje. Brko iz tvog iskustva, radi li generalno bolje od platnenog i gumenog, ili to zavisi od drajvera? Pod drajverom podrazumevam normalan papirni drajver ne ove sto trpe stotine vati.
  4. hifista

    kutije

    Klasicni plavi JBL studio monitori su koristili fiberglas za damping. Isto koristi i Kinoshita i Kenrick. Ja sam u svoj kabinet za JBL 2235 turao fiberglas ovaj novi ekoloski (bez plastike i azbesta), sto mozes da ga mazis da ne pecka, cak sam ga i sekao i turao bez rukavica. JBL tehnicka dokumentacija za klasicne 22xx drajvere u bas refkeks kutiji savetuje 1inch fiberglas po svim stranicama sem prednje gde je drajver. Mogu se koristiti i drugi materijali za damping u odgovorajucoj debljini, dugacka odmascena i protiv moljaca zasticena vuna je za mnoge graditelje najbolji materijal al ju je tesko naci.
  5. hifista

    Dome vs Ring radiator

    Tviter je onoliko dobar koliko se dobro uklapa sa srednjim. Izolovano posmatranje nema smisla. Sto se nize reze sa srednjim uklapanje disperzije vise dolazi do izrazaja, tu se visokotonac istog profila membrane kao srednji najlakse harmonizuje. Mali papirni visokotonci tu umeju da budu odlican izbor iako su izolovano gledano manje detaljni od dome ili ribon visokih.
  6. hifista

    Dva basa za dublji bas?

    Tannoy Dorset ima moj kum, pa mi je poznata ta kutija. Pasiv radijator sam uglavnom sretao na kutijama manje zapremine. Ako je mala zapremina tjunovana nisko onda je taj efekat "zvizdanja" porta izrazeniji, pa je dobro projektovan pasiv radijator unapredjenje koncepta. Primer je recimo Sonus Faber Electa Amator 2, mala kutija sa pozadinskim direkt radijatorom, sa solidnim basom za velicinu drajvera i zapreminu kabineta. Za DIY je laksi put napraviti krstenu vecu kutiju i dobro dimenzionisane portove, nego se igrati sa pasivnim radijatorima.
  7. hifista

    Dva basa za dublji bas?

    Mehanicka izoblicenja se smanjuju sa smanjivanjem hoda membrane za reprodukovanje iste optimalne glasnosce u frekventnom opsegu od interesa. U slucaju basa, jedan od nacina je povecanje povrsine radijacije, pomocu vecih drajvera ili vise drajvera. U slucaju vise drajvera JBL preporuka je da svaki bude u svom odvojenom kabinetu. Ukoliko basovi pokrivaju veci frekventni opseg, postoji problem uklapanja dva pomerena izvora pa je tu lakse koristiti jedan drajver. Drugi nacin je pomocu kabineta koji "podizu odziv" u odredjenom frekventom opsegu (bas refleks, pasiv radijator, TL, horna) sto ima i svoje side efekte (fazne neuskladjenosti, koloracije i sl..). Treci je pomocu prostorije (tzv. room lift). U slucaju dizajna koji ima veliko slabljenje u bas odzivu (npr open baffle) moze dosta da pomogne.
  8. Sa hi-res materijalom 24/192khz preporucujem non oversampling dac, sto manje digitalnog procesiranja dac ima bolji timing (ispravna ritmicnost i brzina izvodjenja podseca na gramofon) ali je i dalje tesko izvuci tonalno izbalansiran zvuk (tu je dobar gramofon bolji od vecine dacova). Cak i stari 16bit dac cipovi podrzavaju ovaj i visi sempling rate, jedino sto ce odseci deo bitova sto cujno nije neki problem jer je jako tesko iscediti toliko dinamike u analognom delu. Izabrani dac cip je vazan (koliko i izabrana lampa u ampu) ali je uvek presudna realizacija. Sa istim cipovima sam slusao nebo i zemlja realizacije, od konfekcijskog nivoa do ozbiljnog audiofilskog uredjaja.
  9. Obrati paznju da trafoi ne zuje, to se teze otklanja a oni su ti naskuplji deo za zamenu.
  10. Recimo Yamaha pc2002m ili jos starija p2200. Isto kompaktan diskretni dizajn sa pogolemim trafoom.
  11. Recimo, Adcom GFA-5802 studijsko pojacalo (kazu da je bolje Adcom-e dizajnirao Nelson Pass) Bryston 4B Nesto tako diskretnog dizajna, sa ispravnim jakim trafoima, sto ima delova da se servisira. To danas izbacuju iz studija jer je tesko i preglomazno.
  12. Moj savet je kupi od zeljkora ako se jos uvek prodaju JBL 2245 (18") i turi u krsteni bas reflex. Ne izazivaj zenin gnev bez razloga, a za bolji bas od toga trebaci ti 4x18" na baffleu plus jace pojacalo i dosta ekvilizacije, sve u svemu mnogo skuplje.
  13. Moj savet je da izbegavas za kucnu upotrebu modele profi snagasa koji imaju ventilatore. Neka profi rek pojacala su i neprakticnih dimenzija za kucu, tanka ali jako duboka. Ako su polovna, savetujem da ih pogleda neko kompetentan da sagledas da li je i koliko ulaganja potrebno da se dovedu u priblizno izvorno stanje. Uglavnom nude dosta snage za novac i lepo voze teze kutije, ali tesko ces medju njima naci neki rafiniraniji zvuk. Uglavnom su modeli za studijsku upotrebu bolji za kucu.
  14. Komplimenti za gospodina Nenada Miletica.
×
×
  • Kreiraj novo...