Jump to content

Sve aktivnosti

Ovaj tok se automatski ažurira

  1. Poslednjih sat vremena
  2. BANAT

    ZM

    Ta starija Hondina vodeno hladjena V2 masina je sa karburatorima , svaki cilindar ima svoj karb., i svaka glava motora ima pripadajucu bregastu osovinu i 3 klackalice (OHC), ako se pogleda idealan raspored ventila (2u.+1i.) logicno da je Honda isla na po dve svecice levo i desno simetricno rasporedjene ,gde se jedan par svecica pali istovremeno iz jedne bobine koja ima dva visoko-naponska izlaza odnosno kabla , prednost dve svecice po cilindru je u svakom slucaju +10% snage u odnosu na sistem sa po jednom svecicom i sa tim i manja potrosnja goriva , jednostavno receno nakon varnica put plamena sagorevanja smese je duplo kraci , samim tim je motor efikasniji .
  3. Razumijem te u potpunosti ali šta tebi to znači što te ja razumijem kad ti nije od pomoći.....
  4. pa masina bi vristala a auto ne bi ubrzavao, sasvim lako bi se primetilo da nije do masine no do prenosa msm da je sasvim logicno za zastavu kasne proizvodnje da pocne da se rastace i sa manje od 100K one masine iz zlatnog doba su jos trajale..... a to je dobrano pre 84-e sto mi ta cifra u glavi ..... nesto mi se cini da je moj kec bio nov te godine a realno .......... blok i klipovi jos nekako ali je sve ostalo bilo boze pomozi secam se da sam bregastu promenio na 16K, onda na 55K, onda stavio polovnu talijanku i bio miran dok nisam zamenio masinu oscilacionih ramena i lezajeva tockova i manzetni na poluosovinama ni sam ne znam koliko sam promenio al dobro, mladoludo, pun entuzijazma, pa sam jos nesto i naucio zato sad ne radim nista oko auta ostario i propao
  5. Danas
  6. Vezano uz pitanje Bogdan08, bez ljutnje i uvrede, postoji li mogućnost da je uzrok sporog ubrzavanja loš sklop kvačila/spojke/kuplunga ili kako se još viče? Ovo sa gorivom sam ja prvi put primjetio još krajem 90-ih, naime imao sam Opel Vectra-u A, i jedino je išla normalno na gorivo koje bih sipao u HR. Imali su i onaj Tifon, on je navodno imao najbolje gorivo u HR. Gorivo kod nas u BiH, Srbiji, CG je bilo osjetno lošijeg kvaliteta. Čak i kasnije, na Peugeot-u 406 i Citroen-u C6 (oba su dizelače) primjetio sam da mirnije rade, ne dime i bolje idu nego kad sipam gorivo kod nas, u neEU zemljama. Ne mogu se zakleti ali čini mi se da su i sva 3 auta mogla preći više km sa istom količinom goriva nego kad bi sipao kod nas. E sad šta rade, ne znam ali pretpostavljam da nam podvaljuju muda pod bubrege kao i u ostalim slučajevima.
  7. Pratim ovog lika imao je zanimljive testove goriva.Da li je zimski dizel ili šta mada je meni na Nisu uvek bio lošji dizel od Mola.
  8. a moze i cetkicom i krpicom i vatom
  9. mutayu

    DIY fluks pasta

    Lakiranje rastvorom kalafonijuma moze elegantno da se uradi airbrushem, najbolje vecim- suction feed tipom. Moze i da se upotrebi Izopropanol, bezbedniji je od nitro razredjivaca a dostupan je za kupovinu na litar u poslednje vreme.
  10. Zen Mod

    ZM

    pa uvek je tu da obezbedi potpuno/ije sagorevanje za neke oblike kompresionog prostora je i neophodno elem, ja to laicki, imamo mi na forumu prave strucnjake za to ....... ali nemaju vremena za pisanije
  11. Beli_Ninja

    ZM

    Na taj način se najlakše obezbeđuje dovoljno velika količina smeše (ili samo vazduha ako je DI) ako je prečnik klipa mali. Zanima me čemu služi druga svećica? Po nekad je tu da u odrđenom položaju klipa baci varnicu koja služi za dopunako sagorevanje i time se dobija bolje iskorišćenje smeše.
  12. Kako nanosiš taj rastvor?
  13. E ovom je sad dosla ta kriza, mada mislim da i ranije nije bio spaseniji Majstori nece da rade jer tu kad krenes da uradis jedno vidis da ti usput fali drugo trece i otegne se. Za to vrijeme uradi golfa 4 5 i svega ima bukvalno na trafici. Majstora za vw kolko oces
  14. Setih se kad smo imali keca, isao je dobro (uz odzavanje) do 100k, posle je poceo da se "zamara" ali smo ga vozili do 140k, kad se vec vukao. Druga stvar je sto kazes, majstore danas mrzi da se zezaju sa 101, vide da nema tu para, a ima posla...
  15. Za njega je ideala kompresija 12 bara, to kad je ekstra stanje motora. Sve do 8 bara moze da prodje. Ako bude ispod 8 onda generalka Ako valjaju ti za 20e onda kupim i sam odradim. Samo skinem dovod goriva i kapu sa rszvodnika, pun gas i verglaj, na hladan motor ide za njega
  16. sledeci put cu da kupim lancia 112.
  17. ZASto

    DIY fluks pasta

    Ја увек имам у једној бочици калофонијум растворен у нитро разређивачу. Довољно брзо се суши после употребе и за моје потребе није потребно прање. Давно сам DIY плочице на пертунаксу штитио од корозије, атмосферске приликом м дугог стајања, истим. Изгледа као да је плочица лакирата.
  18. trebalo bi da meraci kompresije koji imaju svuda da se kupe rade posao ...... jedino je korisno proveriti merac, poredjenjem sa znano ispravnim manometrom, najlakse na kompresoru ene, prosta logika, ako je nazivna kompresija 8:1, onda ocekujes 8atm na meracu ako je skala u PSi, onda na netu nadji tablicu za konverziju e sad, gde iskustvo dolazi do izrazaja ........ koliku kompresiju ocekivati na hladnoj masini, koliku na toploj, koliko manje se smatra podnosljivo to iskustvo nemam, tj ne pamtim cifre od onomad; 90% stvari sam sam radio a za 10% sam imao ortaka koji je imao proper radionicu i know how, moje je bilo da slusam pametnijeg, koji lebac tako zaradjuje dosta stvari mozes da saznas iz service manuala; za keca nesto ne pamtim da li ima, ali preptostavljam da je na netu lako naci Haynes service/workshop manual za fiat 128; e, tu ces naci podatke za svaki sklop i podsklop koje su exploatacione granice ...... kad se smatra funkcionalnim a kad za generalku ili menjanje kako za kompresiju, tako i istrosenost karika, klipova, stublina itditd
  19. Za kompresiju pitam strica mehanicara (popravljao je do sad sa mnom kocnice i vodenu pumpu....) al on odma ebo to nema sta to je kec ovo ono staro vako nako i sta dalje, tako i ostali Sad specifikacije kompresije znam, samo valjaju li icemu ovi manometri za 20e sto se svuda prodaju. Nije neka nauka to izmjeriti, od toga cu krenuti pa ako treba nove karike i lezajeve radilice pod uslovom da su stubline i klipovi ok. Dosta sam mu sam radio oko sredjivanja. Prepakovo tablu od stare skale, enterijer komplet sredio, fluide izmijenjao, instalaciju doveo u red i jos dosta stvari. Kad sam se za to mogo snaci nadam se da cu i oko ovoga nekako
  20. ako je elektronac, onda je "samo" bitno potvrditi strobsokopom da je pretpaljenje korektno (verovatno postoji stelovanje pozicije senzora) stelovanje karba nema veze sa iber/jok iber; iber crevo je prikljuceno na komoru usisnog filtera, nema tu bilo kakvog uticaja na pritisak u toj komori jedino sto se desava - a zato se i praktikuje skidanje iber creva - kad krenu uljne pare zbog istrosenosti motora onda prlja filter i karb a kad dodje dotle da masina znacajno menja obrtaje zavisno da li je iber crevo napolju ili na mestu, onda znaj da je masina zrela za doooobar pregled nadji prvo nekoga da ti izmeri kompresiju ( ko ume da uradi, zna i koja je vrednost OK za tvoju masinu) ....... to je osnovni uslov da ocekujes bilo kakve (normalne) performanse
  21. Juče
  22. Masa majstora odbija to i da radi, ja sam onako kontam se ja u to al opet nemam ja nesto iskustva oko karba i paljenja Neki vicu razvodnik stelovati stroboskopom neki na uho sad aj znaj sta je bolje. Kod mene je elektronac pa nemam briga oko platina. Generalno volim da je kod auta pod konac motor a ne da usput malo malo stani sarafaj al ko sto rekoh nemam iskustva oko toga a od ovih slaba vajda, za trap se natezo mjesec i po Probacu da mu vrnem iber, neki su imali izvucen pa vratili i motor proradi. Pitanje se postavlja dal je karb bazdaren ponovo nakon izbacivanja ibera, mada je rupa za nejga zacepljena
  23. bice da je zec u ovom grmu dok sam imao keca sa original masinom, mogao sam da osetim kad mi se paljenje pomeri (iz bilo kog razloga) - za 1 stepen ihahaj kasnije, kad sam ubacio 1400 masinu, ta je imala razvodnik direktno na bregastoj, i vise nisam imao tu brigu ...... redovna kontrola zazora platina je resavala sve preventivno jbga, osnova dobro ustelovane masine je ...... da ima ko da ustela a kod te generacije prostih masina, sve je jednostavno ali dovoljno komplikovano da mozes napraviti razliku izmedju majstora i hohstaplera analogija - svi su smatrali da apenac trosi ko fica ............. sto i jeste bilo istina ....... jer je gro apenaca bilo toliko rastelovano da je stvarno trosio kao fica, a fice su uglavnom bile korektno nastelovane, sticajem niza okolnosti
  24. Iber mu je odusak, tu bude ona mrezica separator. Nakupci i razni prodavci kad prodaju svasta rade, ne gine da je i ovaj prikrpljan ruskim modifikatorom Dovod goriva i vazduha nije sigurno jer je to novo. Kad je radjen trap, kontrolisano je paljenje, tamo je kako je nastelovano kad je radjena brega Ipm karb sam po sebi je onako. Jos sad kad se razlokao moze biti samo gori. Kad mu u voznji dam pun gas on srkne al ne vazduh vec nekako drugacije. Fascinirajuce kod njega je sto i hladan i vruc upali iz prve i ima stabilan rad na leru i dobar odziv na gas. I ja opet nikog cestitog naci da to iskontrolisem, i sa kojima sam dobar svi kao to je stojadin to mora da duva, mora da se vuce i tako ti folovi
  25. na iberu duva pa duva, zato sluzi - da ne nastane pritisak u potkarteru; neki motori prave veci potkarter pritisak, neki manji ..... ali kod svih mora da postoji ventilacija stari trik nakupaca, kad dodju da gledaju auto, pa ako je crevo na mestu na filteru - svice ga, stisne na pa sekundi i onda kad pusti cuje se kompresija pffffffffff! i odmah ide komentar "u jebo te al je produvao!!!" jednom kadsambijomalija moj zet prodavao auto a ja bio dezurni, dosli nakupci i odradili trik preda mnom, ja ih ispickarao iz dvorista odmah ene, i vlaga je normalna, a dok se ne ugreje narocito ali ne sme da bude uljnih para, jer to ukazuje na "produvane karike", sto moze biti i od karika a moze biti i od opste istrosenosti klipova i stublina elem, logika stvari nije "sta nije u redu sa mojim autom" prostim nizom pregleda se utvrdjuje i postize (ako je potrebna intervencija i ako je isplativa) da je u redu: - kompresija - paljenje (pretpaljenje, ispravnost razvodnika i centrifugalnog regulatora, zazor platina, kablovi, svecice) -karburacija (cist karburator, podesen kako treba, neistroseni vitalni elementi) - dotur goriva (cevovod, filteri, pumpa) - dotur vazduha (cistoca filtera ) elem, kako stara narodna kaze: "imam kompresiju, imam varnicu, imam gorivo ......... mora da radi" e sad, za ono - kako radi - postoji lista ....... da bi radio kako treba
  1. Učitaj još sadržaja
×
×
  • Kreiraj novo...