Jump to content

Beyma koaksijalac - tannoy alternativa ili nešto sasvim drugačije


chakija

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 530
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Evo samo još ovo da napomenem i neću više ... Majke mi ...:)

.

"usviranje" je relativno OK i potrebno je nekako skrati vreme (generatori itd...)

ali razradjivanjem pokretnih mehaničkih delova se ne dobija ništa specijalno posebno na centralnom delu spektra

koji je ovde i glavno pitanje, kao i to da se u tom delu ukršta i HF jedinica..

.

Mehaničkim delovanjem "razradjivanjem" se snižava Fs i povećava Vas i to je ono što se osnovno dešava.

("razradjivao Goodmans Audiom P-15 posle zamene vešanja i merio TS parametre pri tom - pre 10 godina...)

Tako da u suštini; imajući u vidu da je kabinet recimo Voigt horna; neće doći do većih i bitnih promena.

I ako dođe, popraviće se dužinom BR porta. Čak može da "smanji” količinu i kakvoću basa.

.

Ovde je problem ispravna atenuacija kompresione jedinice u horni

I Baffle step corekcija sa zobel elementom, tu ide posle toga 1 zavojnica i ništa više.

Eventualno ima "prostora" za dodatu korekciju uskog dela centralnog spektra (upravo onog koji će "izlaziti" kroz BR port

a i inaće driveri ga 90% imaju i to je sve.

.

Tu je ov vitalnog značaja da finalni primerci zavojnica budu što manjeg Rdc reda MAX 0.2oma i motani natelu koje zadovoljava

Brooks Coil dimenzije (Google).

.

Ali da bi bilo jasnije videću da nacrtam generalno sch.

.

Dobra stvar jre to što postoje parametri za Spice simulaciju za obe jedinice u driveru.

Na onom nemačkom sajtu...

.

cheers

:)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ZZZ, ja obožavam tvoje postove, ali stvarno :respect:  (sorry zbog smajlija)

 

Inače, kako stvari stoje, mislim da mi je logično rešenje neki DSP. Greota da ne iskoristim sve mogućnosti bi-amping-a, odnosno aktivne DSP skretnice.

Kupovina dodatnih coils-a mi je onako...pomalo bez preke potrebe jer sa nekim miniDSP ili sa Najdom rešavam više problema odjedared.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Može na sajtu američke kompanije ZuAudio da se pročita kako oni usviravaju zvučne kutije po nekoliko meseci 24/7 pre nego što ih puste u prodaju. Jednostavno, ljudi su im vraćali zvučnike zato što su mislili da ne zvuče dobro, a u stvari treba mnogo vremena da se usvira bas drajver.

 

A i sad, 25 godina nakon što sam ga kupio, moj Tannoy K2558, dosta menja zvuk u zavisnosti od temperature i vlažnosti koje se menjaju takoreći iz sata u sat. Zato je veoma teško izmeriti Thiela Small parametre, trebaju jako kontrolisani uslovi (klimatizacija) i da je zvučnik podosta radio pre merenja. O tome ima dosta u klasičnom delu Teda Jordana "Loudspeakers". Nikada nećeš dobiti optimalan rad zvučnika, niti ćeš moći da proračunaš valjano ni skretnicu, ni kabinet, upravo zbog tih klimatski uslovljenih reakcija "spidera". Sve to zauvek ostaje samo aproksimacija.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zanimljivo opažanje. Mislim da je bitniji odnos krutosti vešanja i spajdera. Zvuk se definitivno menja promenom temperature, vlage i pritiska u sobi. 

 

@ZZZ mi je pre izvesnog vremena ukazao na fenomen kako se naša percepcija zvuka menja kada stavimo i skinemo naočare sa dioptrijom. Probajte, za neverovati. Primeti se odmah, pogotovo u bas području.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@ZZZ mi je pre izvesnog vremena ukazao na fenomen kako se naša percepcija zvuka menja kada stavimo i skinemo naočare sa dioptrijom. Probajte, za neverovati. Primeti se odmah, pogotovo u bas području.
To je poznat phainómenon jer je mozak u tom slučaju opportunistic, tj. ide putem manjeg otpora... A sve zarad opstanka, naravno... Otud i opažanje u donjem delu opsega čujnosti...
Zanimljivo opažanje. Mislim da je bitniji odnos krutosti vešanja i spajdera. Zvuk se definitivno menja promenom temperature, vlage i pritiska u sobi.
Ne treba uticaj tih činilaca pripisivati (samo) izvorima zvuka već i našim prijemnicima koji su (takođe) podložni (ako ne i podložniji) tim utecajima pogotovo što utiču i na celo telo... Otud i tvrdnja da je sve ovo veoma lično ali i promenljivo...

Kada se sve (pa i ovo napisano gore) uzme u obzir, zajedno sa velikom prilagodljivošću mozga, vraćamo se na to da je phainómenon usviravanja veoma složen i dvosmerna ulica...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nemam naočale sa debelom dioptrijom, pa bih volio pročitati kako se mijenja doživljaj sa i bez njih. Ako je moguće.

Jednostavno: stavite „naočale sa velikom dioptrijom“. Za Vas je to isti doživljaj kao za one kojima su potrebne kada ih skinu...

Da ne pominjem slušanje u mraku ili zatvaranje očiju koji su dostupni svima...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

chakija,

 

Možeš da probaš i jedan eksperimet, jedan stari JBL trik, da ugodiš štim BR cevi na frekvenciju nekoliko (desetak) Hz ispod Fs. U zavisnosti od površine porta, dobićeš jako dugu cev koja možda i ne može da stane u kutiju po dubini. U tom slučaju možeš da uzmeš plastične cevi za vodovodnu instalaciju i da upotrebiš kolenasti nastavak kako bi se cev savila unutar kutije pod uglom od 90 stepeni. (Tako su bili urađeni mnogi klasični JBL monitori poput 4311). Jedna od dobrih strana ovog rešenja je da se nekontrolisana kretanja membrane redukuju na ekstremno niske F, odnosno redukuju se generalno. To može da da čistiji zvuk nego sa klasičnim štimovima koji obavezno unose određeni "smearing" čak do srednjotonskog područja - razlog zašto mnogi doživljavaju zvuk BR kutija kao mutan.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

Da ne pominjem slušanje u mraku ili zatvaranje očiju koji su dostupni svima...

To je apsolutno tačno. Mozak automatski daje prednost onom čulu koje je u mogućnosti da funkcioniše u datoj situaciji. Ako se čovek nalazi u mraku, čulo vida je praktično eliminisano i sluh dobija prioritet, celokupna moždana aktivnost je koncentrisana na sluh koji se odjednom "izoštrava". I obrnuto, kad je soba okupana sunčevom svetlošću tu nema nikakvog slušanja muzike, tada treba izaći napolje i prošetati na čistom vazduhu. Kod večernjeg slušanja je najbolje koristiti prigušeno svetlo (dimmer).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni je svojevrstan uspeh bio kada sam izmerio parametre i stavio ih u simulaciju.

Krive se skoro pa poklapaju kao u simulaciji sa fabričkim parametrima. To mi je dovoljan pokazatelj da su fabrički parametri 99% tačni.

Što se tiče usviravanja, primetio sam da nakon sat vremena glasnijeg slušanja, zvučnici sviraju dosta bolje.

Isto tako, ako ne slušam muziku par dana čini mi se da spider i vešanje "očvrsnu" pa imam manje bass-a.

 

Pored klimatskih uticaja na zvuk, veliki uticaj ima i trenutno raspoloženje :).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni je svojevrstan uspeh bio kada sam izmerio parametre i stavio ih u simulaciju.

Krive se skoro pa poklapaju kao u simulaciji sa fabričkim parametrima. To mi je dovoljan pokazatelj da su fabrički parametri 99% tačni.

Što se tiče usviravanja, primetio sam da nakon sat vremena glasnijeg slušanja, zvučnici sviraju dosta bolje.

Isto tako, ako ne slušam muziku par dana čini mi se da spider i vešanje "očvrsnu" pa imam manje bass-a.

 

Pored klimatskih uticaja na zvuk, veliki uticaj ima i trenutno raspoloženje :).

Beyma se na mnogim mestima hvali pouzdanošću fabričkih parametara koje daje za svoje drajvere a takođe i činjenicom da se dosta dobro stabilizuju posle relativno kratkog usviravanja. Tvoje iskustvo samo potvrđuje da se radi o veoma kvalitetnom proizvođaču.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

bitno da si ti zadovoljan i da nećeš vraćati u audio-sistem one cigle na kojima ti je stajao hladnjak pojačala u A-klasi

Ahahah, di si se ovoga setio...joooj koji su to dani bili majko mila. Čudi me da sam živ ostao :)

 

Beyma jeste kvalitetan proizvođač i tu nema dileme. Međutim, čudi me da još uvek nisu ažurirali .pdf na zvaničnom sajtu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kod "low compliance" drajvera, a to su svi koji imaju "harmonika" tekstilno prednje vešanje, i koji imaju nisku vrednost Qt, a posebno visok BL faktor, nikada ti nećeš čuti neku baš zastrašujuću masu basova. Čak ni kad uzmeš 15" drajver. Tu je naglasak na kvalitetu. Takav drajver od 15" izgleda impresivno, ali mnogi ljubitelji dubokih debelih basova će poželeti više. Ja nisam jedan od njih, ja bih se lako zadovoljio onim što tvoja Beyma može da pruži.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 4 months later...

Do sada beyme sigurno imaju preko 300h sviranja i mislim da sada mogu u velikoj meri da uživam u onome što one mogu zaista da pruže...a pružile su mi zaista mnogo!

Ovo su do sada jedini zvučnici koje sa zadovoljstvom svaki put jedva čekam da čujem. Sviralju minimum sat-dva dnevno.

Od pre par dana am ubacio i predpojačalo u sistem.Zahtevi koje sam stavio pred nabavku predpojačala je da ima kvalitetne tonske kontrole, da ima kvalitetnu phono sekciju, da ima balansirane ulaze/izlaze i da generalno bude dobre izrade i kvaliteta zvuka. Ono što me je takođe veoma zanimalo je kakva će razlika biti između tonskih kontrola/EQ-a i regulacije glasnoće u foobaru u odnosu na kada se to sve odradi na predpojačalu.

Posle malko istraživanja naletela je yamaha c-70 koja kao kandidat ispunjava dobar deo zahteva.

Na izlazu ima inverted output pored standardnih rca izlaza tako da sam uzeo signal sa inverted i standardnog i gurnuo ih u balansirani ulaz na crown-u.

Posle par dana igranja mogu da kažem da je ovo zaista odličan preamp!

Veoma sam zadovoljan kako to zvuči i yamaha definitino dobija svoje mesto na polici-videćemo koliko dugo.

Od mana - greje se poprilično :)

 

post-14-0-35763000-1402168206_thumb.jpg

post-14-0-18072400-1402168342_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 nedelje kasnije...

U međuvremenu sam skontao da od tonskih kontola na ovom preampu u mom sistemu nema baš puno koristi. Više se gubi njihovom upotrebom nego što se dobija. Tonske kontrole dosta umutave zvuk i čini mi se da je degradacija zvuka daleko manja kada uključim EQ u foobaru. Probao sam malo da eksperimentišem i sa izvorima pa tako kada slušam irDAC nemam potrebu za EQ-om kada imam yamahu u lancu. Kao da je arcam 1-2 db-a glasniji u bassu u odnosu na buffalo. I dalje stoji da je buffalo bolji u ostalim segmentima.

Beyme su kanda jako osetljive na promene u lancu pre njih. Mislim da ću malko da se poigram i sa kablovima, tj. da probam umesto telefonca da stavim nešto kvalitetnije.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 6 months later...
  • 7 months later...

Pre par nedelja žena ode sa decom kod njenih na nekoliko dana...Kada se vratila dočekala ju je slika:

IMG_1438620925170_V.jpg

HINT: akcenat je na novim kutijama, ne na trenutnom sadržaju na TV-u :P ; MLTL sarkofazi stoje u ćošku pored leve kutije i ne vide se na ovoj slici.

 

Plan za kutiju je od tannoy arden-a sa prilagođenom tuning frekvencijom BR otvora.

Rezon u čitavoj priči je bio da se proba BR kutija, a ako se eksperiment pokaže neuspešnim/lošijim od MLTL-a, da se kutija može lako proslediti nekom za bar cenu materijala ili da je neko sa malo više volje iznese za dž iz stana.

Takođe, hteo sam da vidim da li u BR kutiji imam dovoljno bass-a/midbassa bez potrebe za nekim EQ-om, tj. da zadržim jednostavnu skretnicu i ne ubijam woofer dodatnom atenuacijom zbog Baffle Step Compensation-a .  

Materijal je sirova kronošpanova iverica sa ojačanjima po svim ivicama letvicama od jasena 30x30mm.

Dupla prednja ploča.

Zapremina kutije je cca 175 litara, iako po proračunu za beyma-u idealno bi bilo oko 200l.

Svesno rizikovao manju litražu zarad malo više energije u midbasu.

Kutiju sam uradio za cirka 2 dana po nekih 6 sati rada. Najveći sam problem imao kod nošenja istih na 3ći sprat, a u zgradi nema lifta.

Skretnica je ostala identična kao sa MLTL kutijama.

Prebacio sam drajvere iz visokih sarkofaga u predebele spomen ploče i u nadi da će se sva zajebancija pozitivno završiti pustio par poznatih numera...

Nadao sam se da ću dobiti na bass-u, ali da neću previše izgubiti na transparentnosti u srednjim.

Nije me toliko iznenadio dobitak na bass-u bez potrebe za bilo kakvim EQ-om, nego i promena u visokim i srednjim. 

Zvuk je totalno drugačiji. Imam osećaj kao da je zvučnik promenio karakter iz razglasnog u hifi.

Nema više "napadni" karakter već više vuče na laid-back i meni je prijatniji za slušanje.

Bass ne ide toliko duboko kao ranije, ali je bar 6db glasniji od 40Hz naviše i ima vrlo dobru definiciju. Razlika se jasno čuje npr. kod EC Unplugged gde se Claptonov foot tapping kod MLTL oseti u stomaku jasno i odsečno, dok se kod BR-a on jedva oseti. Mislim da je ovo nekih 30tak herca koji su inače vrlo zajebati za odsvirati za većinu zvučnika. Međutim, sve ostalo (bass drum, snare drum itd.) mnogo se bolje čuje na BR kutiji. Da ne bih sad previše serendao o ostatku zvučnog spektra - meni se više sviđa nova postavka.

 

Da li je vredelo rizikovati harmoniju bračne zajednice zarad hi-fi boleštine?   

BLOODY FUCKING YEAH !

:L3000:  :L3000:  :L3000:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...