Jump to content

O zvucnicima uopste "ZAPISANO U KAMENU"


dranix

Preporučeni Komentari

Ja sam ili tamo ili skoro pa tamo. Naravno, pitanje je "sistem iz snova" a meni se desi da sanjam budalaštine, pa ne zamerite... Definitivno elektrostatici, obavezno bipolarni sistem, adekvatno pojačalo snage za pogon, cirklotron je tu pokazao neke prednosti u odnosu na većinu drugih pojačivača koje sam imao prilike da čujem, i naravno, pričam o tome kako sam ja zamišljao idealan sistem za sebe... Na sreću ili nesreću, veoma sam blizu toga da stavim tačku, sada se već igram varijacijama na temu, a vezano za ono što si rekao, sinergija je ključna reč... Kada se sve međusobno dobro uklopi, milina... Oprema koju ja imam je za moj lični ukus i moje kriterijume koje sam godinama gradio i oblikovao otprilike najbolje što sam mogao da zamislim... A i da sebi priuštim... Džaba mi zamišljanja nečega što ne mogu da imam, otišao bih sa ovog sveta jadan i bedan, nikada da ne saznam kako je to imati to što si oduvek želeo... Možda to i jeste kompromis, ali nije li život samo skup kompromisa?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 149
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Mislim da je samogradnja kutija pucanj u prazno.

Pa i nije baš pucanj u prazno, pogotovu ako radiš neki projekat koji je valjano osmišljen. To podrazumeva da imaš laboratoriju i uslove za merenje, anekoičku sobu. Pošto većina samograditelja to nema, uvek ostaje mogućnost da se radi neki provereni projekat. Ima dosta projekata koje su uradili sami proizvođači zvučničkih drajvera. Recimo SEAS "The Idunn", tu ti je sve unapred odrađeno, kabinet, integracija drajvera, skretnica, etc. i onda je to sve lepo izmereno da možeš da znaš šta da očekuješ. Za circa 400e dobiješ vrlo dobar zvučnik koji bi inače morao da platiš 2000.

 

Ali čak i bez potrebnih uslova može da se uradi dosta solidan zvučnik ako se uzmu drajveri koji imaju predvidljive i stabilne parametre, u kom slučaju možeš da prođeš i sa nekom teoretski proračunatom skretnicom. Većina drajvera koji ne koriste egzotične materijale, sa membranama od neke vrste poliolefina su takve. Sećam se kad je pre 25 godina jedan moj drugar uradio Wilmslow kit 825, ja sam bio iznenađen kako je to dobro zvučalo, a skretnica je bila cicibanska. Svi renomirani svetski proizvođači imaju takve drajvere koji omogućavaju laku integraciju i lak proračun kabineta.  Pogledaj projekte u Speaker Builder-u ili Klang&Ton, uvek ima nešto jeftino a dobro. Recimo ja sad radim K&T CT235.

 

Velika prednost samogradnje je da možeš lako da koriguješ nedostatke. Ako ti je zvuk pretaman (u tvojoj konkretnoj sobi) samo treba malo da se poigraš sa L-padom. Ako je previše ekstenzije u bottom end-u, malo skratiš refleksnu cev, promeniš njen štim, etc. Kod fabričkih zvučnika retko kad imaš pristup električnoj shemi skretnice. Jedini pravi pucanj u prazno je kada neki ljudi kupe skupe zvučnike pa nisu zadovoljni i počnu nasumično da menjaju savršeno kvalitetne elemente u skretnici. Ovde je u Čačku tako jedan vlasnik potpuno novog Tannoy Turnberry-ja izvadio postojeći kond i stavio Mundorfa, a u stvari se njemu ne sviđa kako zvuče preskupi  Air Tight cevni preamp i snagaš.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Michabass,

Nije mi ni bila namera da ikoga impresioniram a posebno ne tekstom jer ne mislim da je to tekstom moguce uopste.

Mozda bi bolje bilo da napisem koji imam motiv za ovoliko dugacko pisanje.

Ovo citaju svi koji zele tako da se ne odnosi nista posebno na tebe ili na odgovor tebi.

Ja sam svestan toga da se mnogi ljudi samnom ne slazu.

 

Dranix da se ne razumemo pogrešno.... nemam nameru da seciram tvoje postove i da "ispravljam krive drine"... 

Svako ima pravo na svoje mišljenje i to je OK. Ja ću uvek braniti svačije pravo da iznese svoje mišljenje, ali ono je samo to - mišljenje. Nije apsolutna istina. Pogrešno je otvarati temu sa naslovom "zapisano u kamenu" a radi se o nečijim subjektivnim stavovima.... Internet je prepun tekstova 10 puta stručnijih i bolje naučno objašnjenih gde početnici a i napredniji mogu dosta toga da nauče samo ako potraže.

Mislim da nije OK ovo postavljati kako si ti počeo kao neku definitivnu temu.... možda je ipak stvarno bolje da si započeo u vidu bloga gde bi sumirao svoja vidjenja i stavove formirane na osnovu tvog iskustva, gde nema puno prostora za kritiku jer sam format bloga podrazumeva "monolog" kako si rekao. Ako je tema postavljena na forumu onda budi spreman da će neko imati drugačije vidjenje.

Još jednom ne zameri ako si se nešto uvredio, nije mi bila namera...ali neke stvari treba reći bez uvijanja.

pozdrav i sve najbolje

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dranix, od početka sam zapazio tvoja pisanja na forumu i meni osobno je drago što si tu - na diyaudio.rs! Razumijem (ili mislim da razumijem) tvoju životnu filozofiju koja bi se možda mogla uobličiti u rečenicu tipa: "Moja savršena istina ne mora biti i tvoja, ali je tvoja istina savršena u tvojim okolnostima, ali vjerojatno ne i u mojim".

 

Dosta off-a od mene za sada. :)

 

Savršeni sistem? Otkad sam čuo nekoliko horni i bio privučen takvom reprodukcijom zamišljam kako bi zvučap sistem koji je i Zen Mod  naveo iako nisam nikada ništa takvo imao priliku čuti. Čuo sam zato u nekoliko navrata u velikoj slušaonici Avantgarde Duo. Osim basa ( a tamo niti on nije bio baš loš!!!) sav zvuk je dolazio iz horni i to je bilo stvarno odlično.

 

Kako nemam prostora za full horn sistem (nema smisla sad još umetati i novce u jednadžbu, zar ne?) nema smisla niti težiti prema tome u mom slučaju. Slušajući Avantgarde sam shvatio koliko je važna propisna udaljenost od zvučnika da bi se svi ti izvori zvuka stopili u nešto koherentno.

 

Zato sam počeo kontemplirati o coaxialcima sa velikom (ili relativno velikom) bas membranom tipa Altec 604 (koji ima upravo prohibitivnu cijenu dok se doveze iz US of A i plate davanja državi) ili Tannoy 12 -15 incha ili u zadnje vrijeme o Beymi 15xa38nd coaxialcima upravo radi točkastog izvora zvuka zbog toga što u svojoj malo slušaonici nemam više od 16m2 prostora i slušanje se svodi na neki skoro near field (gdje je granica za korištenje izraza near field u metrima?).

 

Međutim, sad si me pokolebao sa svojim mišljenjem iz prethodnih postova.

 

Što se mene tiče, ovo može prerasti u blog, ali nemam ništa protiv i da postane nešto tipa: "According to Dranix - pisma čitatelja" ako te neće smetati povremena osporavanja tehnologije i primjene znanosti koja su na ovakvim forumima i uobičajeni i zapravo dobro došli.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislim da je samogradnja kutija pucanj u prazno.Pod odredjenim okolnostima mogao bi ladno da se slozim s tom konstatacijom.Fino je i to sto je neko uopste napisao tako nesto.Ajd ovako.Zamislimo jedan idealni scenario. Cena nije bitna.Nemamo nista od opreme. Znamo gde treba ona da se smesti odn. kakva je i koliko velika soba i koji drugi namestaj treba da ima. Posto je to realno i prakticno odlucili smo se da imamo satelite koji manje ili vise idu nisko. Da bude da je manje bitno.Odlucili smo da cemo za donji deo opsega da koristimo neki aktivni boomer. Niko od nas se ne lisava rado dubokih basova.Nekako mi je zdravije da razmisljamo o tome sta smo spremni da izgubimo umesto sta hocemo da dobijemo. Cilj je isti. Sto manje kompromisa moguce.Smestili smo satelite i sve to vec svira mnogo fino. Komsije ce mozda i ovako da se bune jer nekima smeta i kad komsijsko dete vezba na klaviru ili violini.Onda smo kupili najveci sanduk koji ide sve do cca 20Hz. Sad slusamo raznu muziku i sve to veoma impresivno zvuci da bi utvrdili da nije bas tako ni prijatno slusati toliko duboke basove a i soba nam nije dorasla bas nesto za njih. Ok. Moze da se fala bogu i to sredi jer imamo aktivnu skretnicu ali nam ostaje da se citavog zivota saplicemo na onoliki sanduk koji je mogao da bude manji. Eto koliko smo mi cesto realni. Naravno da taj problem nema neko ko ima ogroman salon u kuci. Zbog toga i kazem da ako neko nesto kaze da iza toga stoji NJEGOVA situacija. To nije razlog da se mi ne razumemo.Sad nesto oko kupovine novog u radnji, ma i kad je polovno, sta faliProizvodjaci nam nude neki konacni proizvod ali MI biramo.Definitivno je najbitnije da to nama na uvo odgovara i da je u skadu sa prostorom u koji nameravamo da smestimo to cudo.Zanimljiv kriterijum za izbor je i impedansa zvucnika. Znamo da su niskoomski zvucnici po prirodi tezi za upravljanje. Da iz nekih opet drugih razloga nije potrebno da postoje oni od 4 oma ne bi ni postojali uopste.Da bi sebe eventulano jos na pocetku zastitili od problema koji lako mogu da nastupe kasnije kod izbora pojacala pa cak i zvucnickih kablova trebalo bi da povedemo racuna o nekim stvarima. Nemojte biti naivni da je lako da se resi taj problem.Driveri nisu isti ali nije ni tajna sta koji proizvodjac ugradjuje u svoje sisteme. Da ne bude kasnije da smo hteli da imamo zvucnik od 8 oma a da driver bude tako mekan da pod teskim uslovima rada njegova impedansa padne mnogo vise nego sto bi smo mi hteli. Sa onim mekanim od 4 oma je situacija jos gora po pitanju koji to pojacavac moze da podnese.Hteo sam da kazem da koliko god je to moguce budemo svesni sto vise stvari unapred a ne posle da se iscudjavamo kao nije bas onako kako smo mislili da jeste. Zasto bi sebe osudili da moramo da resavamo neke probleme koji bi mogli da budu i teski i skupi.Tehnicki gledano problemi relativno lako mogu da se rese ali da li cemo mi biti zadovoljni zvukom koji dobijamo na takav nacin.Zvuk moderne D klase i A klase jednostavno ne zvuci potpuno isto. Naveo sam namerno ekstremne primere.Slazem se s tim da su proizvodjaci veoma strucni po tom pitanju ali sta ako se desi da su oni iz razloga sto veceg profita napravili malo veci kompromis. To ne mora automatski da znaci da to isto nude po manjoj ceni. Cuvajte se. Bih ja, ali ne znam, još ga nisam čuoNesicu,Sigurno imas neku ideju sta bi ti licno zeleo da cujes.Na osnovu onoga sta si do sada cuo i sta ti je u tome nedostajalo a sta ti se svidelo.Znas kako.Reference su reference a opet licni ukus je licni ukus.Mislim striktno na zvuk a ne na to da li su zvucnici veci od frizidera ili je pojacalo TA pec i takve neke stvari.Sve je kompromis i nekako mi se cini da je mozda vazniji faktor to sta smo spremni da podnesemo da izgubimo.Odn. bez cega bi nekako mogli da zivimo a sta je apsolutni must da dobijemo.Pitanje i nije bilo strogo definisano nego volim da cujem sta je to nesto sto bi neko rado da cuje u smislu ala sta.Koji karakter i to.Pored toga da je bitna nekakva verna reprodukcija zvuka ljude takodje pleni nesto karakteristicno i po tome se mi kao ljudske individue razlikujemo ili smo po nekim pitanjima slicni.Evo da ti ilustrujem na nekom drugom primeru.Recimo gledas filmove godinama i posle izvesnog vremena pocinjes da gledas to kako je postavljena kamera kakva je montaza i analiziras elemente. Pronalazis greske i slicno.Niko nije imun na to.Da se samo na kraju ne svede na to da sam film uopste nije vazan kao celina nego ga cherechimo na sitna crevca.Ono jeste. Sto vise gledas vise i vidis. Sto vise slusas takodje vise nalazis neke mane. To jeste realnoNekako mi se cini da si se ti prilicno naslusao solidnih sistemaLjudi sa manje referenci su u neku ruku srecniji jer ima mnogo vise sanse da ih nesto prijatno iznenadi nego da ih ostavi ravnodusnim.Naslov teme je stavljen pod znake navoda i ne treba da bude prepotentan nego da bude intrigantan i da pomogne da definisemo ono sto bi smo zeleli ali i kako to realizovati.Ja mislim da to sto je neko nesto zapisao u kamenu (ljudi koji nam nude muzicki materijal) uopste ne mora da pije vodu jer mi odlucjujemo o tome sta nama odgovara. Isto i sa proizvodjacima opreme.Nazalost je neko drugi taj koji postavlja nekakve standarde a ne pita nas a mi sada trebamo to da prihvatimo ili ne.Na neki nacin nas to stavlja pred svrsen cin pa onda ili uzmi ili ostavi.Ja bi rado da mi mozemo potpuno da biramo ali ne moze se birati ono sta ne postoji odn. nije ponudjenoVoleo bi da budemo sto manje bezrazlozno povodljivi.Zar postoji veca kazna za coveka kad konacno shvati da je prevaren, izigran i da se oseca kao naivna budala.Nisam mislio da kazem da covek ne treba da veruje sebi ali je svaka pomoc sastrane kao i neka pozitivna ili negativna iskustva drugih uvek dobro dosla.Cesto cemo mi da imamo neki svoj nacin da resimo neki problem ali nase licno iskustvo sigurno nije vece nego ukupno iskustvo mase ljudi na ovom forumu po bilo kom pitanju.Naslov teme je stavljen pod znake navoda i ne treba da bude prepotentan nego da bude intrigantan i da pomogne da definisemo ono sto bi smo zeleli ali i kako to realizovati.Ja mislim da to sto je neko nesto zapisao u kamenu (ljudi koji nam nude muzicki materijal) uopste ne mora da pije vodu jer mi odlucjujemo o tome sta nama odgovara. Isto i sa proizvodjacima opreme.Nazalost je neko drugi taj koji postavlja nekakve standarde a ne pita nas a mi sada trebamo to da prihvatimo ili ne.Na neki nacin nas to stavlja pred svrsen cin pa onda ili uzmi ili ostavi.Ja bi rado da mi mozemo potpuno da biramo ali ne moze se birati ono sta ne postoji odn. nije ponudjenoVoleo bi da budemo sto manje bezrazlozno povodljivi.Zar postoji veca kazna za coveka kad konacno shvati da je prevaren, izigran i da se oseca kao naivna budala.Nisam mislio da kazem da covek ne treba da veruje sebi ali je svaka pomoc sastrane kao i neka pozitivna ili negativna iskustva drugih uvek dobro dosla.Cesto cemo mi da imamo neki svoj nacin da resimo neki problem ali nase licno iskustvo sigurno nije vece nego ukupno iskustvo mase ljudi na ovom forumu po bilo kom pitanju.Stene,Ja ti zelim da stavis tacku na i i da krenes za promenu na pecanje.Ali ako nisi nikada pecao u zivotu i ako te to ne interesuje onda, kako.Takve price su cini mi se svima nama od nekud poznate. ;)Vidi se da uzivas u tome sta radis. Ne kazem da se ne bi nasao i u necem drugom isto tako uspesno.Quad ESL-57 ( iskljucivo i samo taj model ).Prepostavljam da ste videli negde na netu restauraciju tih zvucnika. Lepe jasne fotkice.Podsecam se nesto da to toliko nema nista sta da se vidi pa cak se ne vidi ni neki kvalitet da to nije normalno.Nazalost nikad nisam imao prilike da ih cujem ali verujem u svaku rec onih koji to jesu.Fascinantna je cinjenica da je ta ekipa ili ko vec smisljeno jos u ono vreme napravila izgleda remek-delo.Kad malo bolje razmislimo nisu ni tako glomazni sto isto nalazim da moze da bude ogranicavajuci faktor za razmestaj a i po pitanju samog zvuka (udaljenost od zida).Ne bih da upotrebim jacu rec ali ti je Doktore jako zanimljiva ideja odn. zelja.zerowafOsvrnuo bi se na jedan detalj. Zamislimo da nam je uvoz i USA i komplikovan i skup.Beyma je fizicki dostupna i vrlo skupa. Da zaboravimo na trenutak na cenu.Ja NE ZNAM kako Beyma zvuci. Nikad nisam cuo ni jedan njihov driver.Naravno da ima ljudi koji imaju iskustva sa njima.Ako su ti driveri nesto sto je makar i jako blizu ovim pomenutim ili ne pomenutim vintage jedinicama ne vidim laksi nacin da se jednom za sva vremena na vrlo lak nacin razrese svi problemi.Ostaje da je cena jedini faktor ali su i vintage nista manje skupi.Ne kazem da je preveliki rizik da se iz necije price zagrize u Beymu ali je MOZDA moguce da se za slican novac dobije nesto malo bolje ili cak znatno bolje.Imaj u vidu i to da je vintage ipak nesto jako staro a nista nije imuno na zub vremena pa taman da su cuvani u originalnim kutijama sve ovo vreme.Ako pogledas skandinavske cene dodje ti na slicno ali su oni u nekom drugom fazonu pa ne bi da ih direktno poredim.Dobar driver ocigledno mora da bude relativno skup, e sad koliko skup.Ako recimo kad kupujes pc gledas odnos cena-kvalitet zasto to ne bi vazilo i za nesto drugo u izvesnoj meri.Moj je utisak gledajuci cene na ebay za Tannoy i slicne stvari da je pre svega u pitanju to sto je to cena za kolekcionare. Da nije tako ne bi kostali ni trecinu bez obzira na kvalitet zvuka koji nije sporan.Ponuda je isto relativno mala sto takodje utice na cenu.Van ReitzSlazem se sto posto.Obican covek nema uslova da kontrolisano brlja ali ga to ne sporecava da i dalje to cini.Tvoj post JAKO doprinosi ovoj temi.Iz par konkretnih cinjenica koje si naveo ja stvarno ne znam kako normalan odrastao covek moze da dopusti sebi luksuz da pravi ciste gluposti a sve sa nekom navodno dobrom namerom.Najcesce je korisnije ljudima reci sta ne treba raditi. Samo jos treba da oni to ozbiljno i shvate

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I sam sam spomenuo državne namete (a zaboravio spomenuti shipping iako sam ga imao na umu dok sam pisao) prilikom narudžbi iz Amerike.

Svjestan sam rizika sa starom robom, a također imam dvojbi oko vjerovanja u nečije mišljenje o Beymi.

 

Moj glavni problem je taj što sam se naslušao stvarno odličnih (i skupih) sistema u sobama koje nisu nalik mojoj nego su puno veće. Prijatelj mi je vjerojatno najpoznatiji diler (ali i iskreni entuzijast) second hand high end hifom na našim prostorima. Kod njega sam imao priliku čuti neke proizvode prije službene premijere u Hrvatskoj, ali to mi ne daje ama baš nikakav uvid u to što bi radilo u mojoj nezahvalnoj sobici. Tako da je moje glasno razmišljanje zapravo pitanje o velikom koaksijalnom driveru u maloj sobi.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Quad ESL-57 ( iskljucivo i samo taj model )....Podsecam se nesto da to toliko nema nista sta da se vidi pa cak se ne vidi ni neki kvalitet da to nije normalno.

 

Pretpostavljam da je „Quad ESL-57 ( iskljucivo i samo taj model ).“ navod na koji se odgovara:

 

Quad ESL-57 ( iskljucivo i samo taj model ).

 

No, zašto to pitam: nisam razumeo ovu drugu rečenicu:

 

Podsecam se nesto da to toliko nema nista sta da se vidi pa cak se ne vidi ni neki kvalitet da to nije normalno.

 

O čemu je reč?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ajd, lopta malo pala na teren koji mi nije nepoznat. Quad ESL57 (izvorno pušten u javnost kao model 57, oznaka "ESL" je kasnije dodata ali nikada i zvanično, od strane proizvođača) poneo je naziv godine kada je predstavljen javnosti kao prvi komercijalno proizvedeni elektrostatik za kućno slušanje. Kasnije je tehnologija licencirana od strane Brauna (nemačke firme) pod oznakom BRAUN LE1 a taj se na nemačkom tržištu pojavio negde 1959 i naravno, bio prvi nemački elektrostatik... Braun je dakako morao biti po nečemu drugačiji i tu su nemački inžinjeri zadržali izvorni dizajn statora ali su proizveli drugačije transformatore i visokonaponsku kaskadu. Elem, Zoltan (Soltanus) je proizveo varijetet na temu i nazvao ga slično, sa dodatkom reči koja ukazuje na "oživljavanje". Pošto sam imao prilike da čujem i jedan i drugi, moram reći da sam stekao utisak da je zahvaljujući kako novoj tehnologiji, tako i nekim relativno svežim pogledima na stvari, Zoltan uspeo da makar i za malo, nadmaši original. Naravno, imati original u kući je nešto sasvim posebno, osim emitera koji svira i zabavlja, to je i istorijski vredna sprava, pa je tu u odluci da se pribavi jedan par sigurno važan i taj faktor. Gde je zapelo? Prenosni opseg ovih zvučnika je počeo sa 50Hz a završavao na 10kHz, bili su izuzetno usmereni (prilično tipična boljka svih elektrostatika) i nisu bili sposobni da se nose sa većim snagama pojačala a pojačala manje snage, naravno, opet nisu adekvatan pogon iz drugih razloga... Ne želim, dakako, reći da se neko odrekne svoje želje, ali treba dobro razmisliti... Trenutačno je najjeftinija ponuda par ovih zvučnika (refurbished) na engleskom ebay-u za 525 GBP što mu dođe nekih 623€ pre transportnih i ostalih troškova. Ako išta znači, kaže Zolika da u Beogradu zna čoveka koji ima par originala koje želi da proda. Nisam tražio ni broj telefona ni pitao za cenu, u to već ne bih da zalazim jer znam da ko traži, taj i nađe ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

....... Tako da je moje glasno razmišljanje zapravo pitanje o velikom koaksijalnom driveru u maloj sobi.

 

na stranu sto tema apsolutno ne odgovara naslovu ni po cemu ( a generalizacije najsire vrste se apsolutno ne isplate narocito kad su zvucnici u pitanju ) , evo odgovora na konkretno pitanje : veliki koaksijalac u maloj sobi = veliko uzivanje .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

na stranu sto tema apsolutno ne odgovara naslovu ni po cemu
 

 

Stvarno ne odgovara naslovu, ali to je polsjedica pitanja koje je sam Dranix postavio svima nama. Vjerujem da će u slijedećim njegovim postovima isplivati poanta u vidu komentara u kojima će se osvrtati na odgovore koji su napisani.

 

evo odgovora na konkretno pitanje : veliki koaksijalac u maloj sobi = veliko uzivanje .

 

 

Muchos gracias, amigo!   :this:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

... Quad ESL57 (izvorno pušten u javnost kao model 57, oznaka "ESL" je kasnije dodata ali nikada i zvanično, od strane proizvođača) poneo je naziv godine kada je predstavljen javnosti kao prvi komercijalno proizvedeni elektrostatik za kućno slušanje....

 

..... Naravno, imati original u kući je nešto sasvim posebno, osim emitera koji svira i zabavlja, to je i istorijski vredna sprava, pa je tu u odluci da se pribavi jedan par sigurno važan i taj faktor. .....

:thumbsup:

To je poenta (u mom slucaju ), kada govorimo sta bi zeleli od 'speaker-a. :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Drainx neznam koliko godina imas ali potrudi se da to sto zelis da kazes kazes konkretno i u par recenica, ne verujem da je iko procitao tvoj poslednji post od 50 redova...

I ja isto jesam ,pratim na casu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mojsije beše jedan i jedini, čije se uklesaše u kamenu, na 12 ploča, no kao što znate, Sinaj bejaše gora zahebana, te se saplete i razbi dve ploče.

 

E, tu je kvaka, baš na te dve  beše zapisano,  da božanski zvuk dolazi, samo i jedino iz velike kutije, gonjen božanskom snagom tri pojačala preko aktivne skretnice.

 

Veliki kreator smatraše da samo moćan SS može  da dočara bes božiji, potmulu grmljavinu koja se sruči na Sodomu i Gomoru i par lampi koje će dočarati umilne glasiće i zvončiće andjela iz raja.

 

Ali Jehova(Jahve) takodje reče Budite zadovljni visokom vernošću, jer je čoveku dovoljna !!!!!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slazem se MrCelavi.Hvala ti sto ne moram sve ja da napisem.U par recenica KONKRETNO ?Verujte da bi ja to vise voleo nego vi.Da znam sta da vam konkretno kazem. Da vecini to pashe i da je univerzalna istina.Ako neko misli da to moze neka napise ovde.Cilj mi je da nas sve navedem na razmisljenje zasto je nesto tako kako jeste a ne bunim se ako neko da provereni recept za nesto.Inace sam 1962. godiste. Nemojte da imate takve predrasude svi ih mi imamo i ovako previse. Nisam ja sto posto za to da starije treba slusati.Mislim da je mudrije saslusatri svakoga ako nista drugo jer taj neko ima potrebu da nesto kaze.Mislim da je fair svakome dati sansu i ne samo jednu.Ne kazem da ne mogu da kazem nesto konkretno. I ja najvise volim da cujem konkretno pa trebalo meni licno to ili ne.Da zamislimo jedan uobicajeni scenario.Zivimo u novogradnji u salonu srednje velicine (manjem od 6x4 metra koji nije previse natrpan namestajem.I sad u njega unesemo neki odlican zvucnik u stilu od skandinavskih drivera i jedan srednje velicine JBL. Zasto bas JBL? Uzeo sam namerno njega za primer zato sto je aktuelna temav jer su skoro pisali nesto u vezi skretnice a nadam se da redovno citate forum i pratite.I sad slusamo ali svaki ne duze od pola sata. I ovo sam namerno rekao jer sto vise slusamo pocinjemo da nalazimo mane pa da sto vise eliminisem taj neki faktor koji moze da bude stetan kad je u pitanju prva impresija kako nesto zvuci. Nismo u laboratoriji neko u stanu i IPAK slusamo muziku a ne puki zvuk.Prva impresija ce najverovatnije biti da JBL zvuci bolje nego onaj drugi.Onda krecemo da akusticki sredjujemo prostor (merenje bi bilo idealno) ali recimo i bez merenja. Iz prakticnih razloga nemao cime ili nema ko da to uradi za nas. Sve vreme slusamo samo skandinavce i primecujemo da sve bolje i bolje zvuci i da je sve bolje fokusiran.Postigli smo po nama maksimum i on je dosao do izrazaja za sta i pravljen onako kako jeste.Sad slusamo uporedo. Primetili smo vec da je razlika u zvuku jako primetna kod skandinavaca ali da se zvuk JBL-a manje promenio.Kako to? Pa ne znam, neko je trazio konkretno.Vezano za sve to.Cesto se pominje taj skandinavski zvuk. Jel ste razmisljali ikada o tome u kakvim kucama zive ti ljudi. Zvucnike je i JBL i bilo ko drugi pravio za kupce a kupci sa parama zive u USA u velkikim gradovima kao i na severu Evrope. Sever Evrope bogati kupici, ciljna grupa.Kuce na severu su ili od klesanog kamena a izmedju je blato ili su one novije a i te stare od 200 a ovde gde ja zivim i 400-500 godina od cigle i izmedju je takodje blato. Takodje stare kuce u Vojvodini recimo.S druge strane mnogi Ameri zive u "montaznim" kucama a i oni bi da slusaju muziku na nekim masovno pravljenim JBL modelima.Pogledajte onaj video na youtube gde se onom Japancu dovoze oni ogromni JBL i postavljaju. Sta ste sve videli? da su zidovi od lamperije u japanskom stilu da je ispod nje verovatno neka vuna kao izolacija. Da na jednom zidu ima hiljade vinila. Velika povrsina a i po dubini cvrsto zvbijenih ploca. Onda da mu vise one ponjave na zidu na kraju kako ta kuca izgleda spolja. Naravno i pojacala pa i kako svira.Neko bi reko. Pa ok covek ima para pa mu je lako. Pa dobro kad smo vec konstatovali da nije siromasan zasto nije kupio neki Sonus Faber veliki model i da ga bog vidi. Ili Focal ili .... Mislim da me razumete.Sta sada bilo ko moze da ocekuje da mu ja kazem vise. Jel to da u tim uslovima JBL zvuci bolje? Ja nisam slusao to kao ni vi ali ne sumnjam da zvuci bolje i da je covek izabrao neki optimum "bez obzira na cenu". Budite sigurni da Tannoy i slicne stvari ma koliko NISU savrseni u odnosu na ovu drugu grupu nisu tako osetljivi na prostor kao ovi drugi. Ako neko kupi nesto zato sto je savrseno i za to mnogo plati neka bude spreman da obezbedi uslove da to prosvira u pravom svetlu ili neka se pomiri sa tim da to nije bas toliko vazno i da to samo smesti u sobu i svira.Ja ne znam da vam kazem zasto Tannoy tako dobro svira i zasto se to mnogim ljudima svidja.Ipak neke stvari svi znamo a to su da isti taj Tannoy svira odlicno sa lampama.Da se nadovezem.Rekao sam (ili mozda nisam) ali sam mislio da napisem da ja ne zelim da vidim lampe u svom sistemu.Hocu bolje? Ne. Spreman sam samo na prihvatljivi kompromis.Oni koji nisu i insistiraju sa pravom da je najlaske neke probleme resiti na logican nacin upotrebom lampi.Mozda nisam u pravu ali imam utisak da NISU spremni na kompromise jos u startu.Jer trebam da vam kazem da pojacavac sa lampama ogromne snage svira neuporedivo bolje nego ono sta prosecan korisnik lampi koristi u praksi?Ciji je kompromis veci ili manji, moj ili njihov?Nije uopste bitno ciji je duzi.Voleo bi da oni koji nisu svesni nekih cinjenica po postanu.Ne zelim da kazem da svi mi ne razmisljamo.Cisto vas intrigiram ali se ne igram sa vama, vasim iskustvom i referencama i ne daj boze vasom inteligencijom.Ovde postoje neke druge teme gde se pisu vicevi.Molim vas da napravite razliku izmedju reci MISLJENJE i "zdravo" RAZMISLJANJE. Mozda sam ovo trebao da napisem jos na pocetku ali nikad nije kasno.Deluje mi nesto gluvo pa da ne mislite da se gubim.Pisem cas o JBL cas o Tannoy.Tannoy je FR hibrid (ako ima posebno visokotonac) a JBL je multi driver sistem.Zajednicko im je to sto FR ima veliku membranu kad sto JBL ima veliku membranu bas drivera.Sve ovo je najgrublje moguce receno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Jedan zanimljiv dogadjaj. Kod kuce imam JBL 4345 i Tannoy studio monitor 1200. Jedino vreme sam prebacio na Tannoy posto je manja kutija i ima na prvu loptu lepsi zvuk. Moja zena inace kuka na ovaj JBL posto je veliki kao omanji zamrzivac sanducar i najradije bi zapalila kutije. Samo par dana posle prikljucenja Tannoy-a non stop je kukala kako joj nesto smeta i da "smanjim". Nivo slusanja je bio isti za oba tipa kutija. Zasto je to tako ja nemam pojma ali je meni dovoljno dobar indikator. Na kraju sam seo i slusao i ja sam zakljucio da mi nesto smeta. U svakom slucaju svi sistemi su sa originalnom topologijom skretnica. Tannoy je zavrsio u podrumu a JBL i dalje radi. Neskor npr ima obrnuto misljenje. Ja prosto mislim da je tu puno stvari individualno, to je tesko meriti ili prebaciti u teoriju. Jedina mana ovih JBL sto su kao merni instrument ako je snimak ili produkcija los, zvuci ocajno. Ali to je i njihova funkcija , za to su i pravljeni. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...