Jump to content

O zvucnicima uopste "ZAPISANO U KAMENU"


dranix

Preporučeni Komentari

Zvule,

Ja ne znam da li si ti prof. ili se iskljucivo bavis svojim stvarcicama ali da sam na tvom mestu ja bi iskljucivo gledao kako da zvucnik koji imam i svidja mi se a ima potencijale te i te machujem sa odgovarajucim pojacalom umesto da razmisljam zasto i kako je (JBL bese) to bas tako napravio.

 

Ne kazem i ne znam da ti to vec nisi uradio.

 

Da ne komplikujemo zivot, zar ne?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • Odgovora 149
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

 

Samim tim Zvule sto znamo sta slusas poznat je tvoj "profil". Svi smo mi u nekom fazonu bili ili smo sada ili cemo biti. I to moze vremenom da se promeni iz nekog razloga.

 

...

 

Nisam video jos na ovom forumu da je neko pokusao da napravi ESL. To ljudi rade. Dobro, jesu mi u komsiluku. Neke i znam licno ali to sve nema veze.

 

 

Ja slušam sve.

 

Svideo mi se MLTL kod Davida (isto svira kod Wolija), svideo mi se bas refleks kod Chakije, svideo mi se sopstveni bas refleks. Svideo mi se OB kod Davora (koji je miljama ispred svih kutija koje si pomenuo do sada u pogledu boxy zvuka izuzimajući ESL ali on pak nema basa).

 

Taj zvuk može da potiče od rezonancije zidova zvučnika, prostorije ili loše proračunate dužine BR cevi. Boxy zvuk je u stvari ono što sam pomenuo kao curenje srednjih kroz BR cev. Boxy zvuk ima i kompresija u zavisnosti od faktora koje sam pomenuo gore. Osim OB-a, ništa nije operisano od toga. 

 

Dakle gde god postoji box, čuće se boxy zvuk. Ko misli da neće, zavarava se. Čuje se uvek samo je pitanje kako se tretira i da se svede na minimum.Moj profil je takav da sam kući imao ili donosio sve vrste kutija osim ESL i klasičnog TL. Poslušao sto različitih konstrukcija pa se i dalje se vraćam na bas refleks. Jedini logičan korak bi za mene bio prelazak na OB sa bas refleksa ali kako meni taj zvuk ne smeta toliko, ostajem trenutno pri BR kutijama. Kad mi zasmeta, pravićemo nešto drugo.

 

Na forumu nije niko ali ESL pravi Soltanus acoustics iz Subotice. Pored ostalih ESL zvučnika, slušao sam i njegove i svidelo mi se kako rade. No, problem jeste horizontalna disperzija jer kad se izađe iz sweet spota koji je uzan, nema živosti. Nije mi to problem ali sam video da nekima jeste.Nije problem napraviti na forumu ESL. Problem je napraviti dobar ESL i pitanje isplativosti poduhvata.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zvule,

Ja ne znam da li si ti prof. ili se iskljucivo bavis svojim stvarcicama ali da sam na tvom mestu ja bi iskljucivo gledao kako da zvucnik koji imam i svidja mi se a ima potencijale te i te machujem sa odgovarajucim pojacalom umesto da razmisljam zasto i kako je (JBL bese) to bas tako napravio.

 

Ne kazem i ne znam da ti to vec nisi uradio.

 

Da ne komplikujemo zivot, zar ne?

 

Volim da prčkam i mačujem se :D Ne postoji ni jedan problem sa zvučnicima, sa kojim sam se uhvatio u koštac, a da iz problema nisam izašao pametniji... Za zrnce - za zrnce ali pametniji.

 

Od čega je skraćenica prof. ? Profesor, profesionalac ?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

zerowaf

 

Nemam iskustva sa tim ali pogledaj recimo 

 

Tannoy Ellipse 10 Studio Monitors

 

Velika je razlika u ceni pasivnih i aktivnih.

 

Nisam nazalost imao prlike da slusam ni jedne.

 

Mozda bi prica mogla da se poboljsa samo sredjivanjem prostora za slusanje i pravilnim pozicioniranjem.

 

Neki su zvucnici jako osetljivi na to drugi manje ali je pravilo da je to JAKO bitno u sustini.

 

Nisam ja blesav kad insistiram na stalcima koji ako fabricki nisu trebaju da se napune peskom obavezno i siljci dole ili slicno.

 

Predlazem da taj pesak bude sto sitnije mleveni granit jer ima mnogo vecu spec. tezinu nego obican pesak iz reke. Ne mora naravno. Ali treba da je sitan i dobro nabijen.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Odlicno Zvule.

Pa tako nam reci da mozemo da zamislimo tvoje zadovoljstvo u tome kad neko nesto SAM uspesno uradi.

To NEMA cenu i uopste nije zanemarljiv motiv jer je to nesto u coveku zapisano.

 

Gledam da budem neutralan po tom pitanju ali SVE imam u vidu.

 

To nikako nije razlog da se ne razumemo.

 

Naravno da je iskustvo u bilo cemu CUDO.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ti Tannoy Elipse monitori izgledaju zanimljivo imajući u vidu veličinu moje sobe i njihov odziv koji kreće od 42HZ što je taman oko problematične frekvencije u mojoj sobi. I sam mislim da je zdrav bas oko 40 Hz u sobi itekako čujan i dojmljiv.

 

Što se tiče stalaka i šiljaka mogu reći da sam se uvjerio koliko šiljci znače za smirivanje bumijanja kutije. Imao sam Dynaudio Audience 72 u svojoj maloj sobi postavljene na DIY 3 Shun Mook podmetača na betonskom bloku ispod kojeg je bio 1 cm pluta. Nitko tko ih nije čuo kod mene nije vjerovao na riječ da to ne bumija u maloj sobi...sve dok nije čuo.

Što se pijeska tiče mislim da je kvarcni pijesak rješenje jer je jako sitan, ali treba sačekati da se sve slegne jer je čudo koliko pijeska stane u npr. cijev. Kad se napuni do vrha valja tuckati pomalo i gledati kako se pijesak sliježe.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne smem ovde pa postavim link direktno ali za one koji bi nesto na brzaka da procitaju.

Moze i selektivno sta vas najvise zanima ako nemate vremena.

Evo jedne TANKE knjige.

Ima i drugih i debljih. Potrazite sami.

Mislim da je jako vazno da se shvati kako nastaje snimak i sta se to radi u studiju da bi posle neke stvari bile lakse i jasnije.

 

Potrazite u gusarskom zalivu

 

Mixing Secrets for the Small Studio

 

Ako se dobro secam ima u tekstu negde i link da se skinu neki audio files ako ih vec nemate koji sluze za neke prostije testove.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

zerowafPogledaj gabarite a pogledaj i tezinu.Neka prilicno napredna beba. ;)Kad smo vec tu.Vazi za sve reflex je da uvek mozes pomocu pads da prigusis i podignes rezonantnu ako ti to u tom momentu vise odgovara.Nedostatak je to sto je TW off i tu su koncentricni driveri nenadjebljivi.U vecini realnig situacija je TW negde pored pa zato kazem da je pozicioniranje jako bitno. No dobro, nista to nije novo i zivi se sa tim.Ja stojim iza toga da nije samo razmak taj koji resava sve probleme oko disperzije zvuka u prostor. Ko se nada da se to priblizava idealnom gresi u startu.Zato sam negde gore i pomenuo one neke forme koje lice na glave vanzemaljaca. Ne budite naivni da mislite kako su oni proizvodjaci koji su proizveli tako nesto to uradili samo zbog dizajna.Dobro. Meni se i dizajn nekih bas svidja ali da kazemo da to i nije najvaznije.Retko se samograditelji odlucuju na tako nesto. Ne mogu da razumem zasto.Po meni je gradnja cetvrtaste kutije vise zagriz u tvrdo nego neke sfericne forme po pitanju zvuka.Nije nikakva sugestija cisto razmisljam.Jeste motor( magnet) snaznije TW relativno veliki ali komotno moze da se odradi (smanji FI prednje ploce TW da dodje malo u plusu od FI magneta i to spakuje u sfericnu formu.Svaka bolje snabdevena hobby prodavnica ima suplje sfere od stiropora razlicitih precnika iz dva dela kao ljuska jajeta. Eto ideje.Imaju sad ljudi i CNC masine i svasta nesto.Stotine ljudi imaju strugove za drvo. Itd.Programi za simulaciju. Jos kako je isto simuliranje aerodinamike u odnosu na zvuk skoro ista stvar. Strujanje vazduha je strujanje vazduha samo je brzina razlicita. Mogu da se do tancina predvide rezultati.Ovo je ipak 21. vek ali nemam nista toliko protiv istorije.Pa dabome Boki.Gle cuda da si BAS ti to uradio s obzirom da imam neku predstavu o tebi na osnovu tvojih pisanja.Slucajno? Ahahahaha. Da, da, BAS verujem u to. ;)Da svi misle svojom glavom gde li bi nam kraj bio.E moj Boki,Zamisli da iza tebe stoji neki kapital. Mozda bi ti licno ili neko sa ovog foruma (da ne idem sire) pregazio brzo mnoge inzenjere, konstruktore, inovatore) kao plitak potok. Na svetskom nivou mislim.Treba zaliti za tim? U sustini mozda ne ali bi bilo jako zanimljivo i lep izazov pa jos u uslovima rada u kojima se lako dise....Sve to ipak i na srecu ne umanjuje niciju vrednost i znanje kao i volju da uci.Nema nista na tacni. Rucak MORA da se zaradi. To svi kazu. Ovde sam pre svega mislio na citanje, ucenje. Zvule,Evo vam jedna ideja.Zamislite da imate takav mikrometar ili shubler koji moze da zajase drvere sve do 15".I sad merite debljinu membrane od oboda prema centru na svakih recimo 10mm ili vec koliko (sto manji koraci to preciznije).Podatke stavite u spreadsheet recimo. Posle od toga moze da se prikaze kao zeljeni grafik.Bojim se da bi podaci bili malo "cudniji" od onoga sta mi mislimo da jeste i sta je nama logicno.To je ono sta ne pise u data za driver i ne treba da pise.Ne kazem da je to u praksi bitno i da bi moja ideja bila mnogo korisna posto mi driver mozemo samo da kupimo i koristimo i nista vise.Vise ciljam na to sta bi smo zakljucili iz ovakvog "eksperimenta" ;).Ko bi se zezao s tim? Pa niko, ali i dalje mislimo sta mislimo. Hm...Boki,Vidim relativno veliki precnik TW. Svidja mi se ideja i razumem te. ;)Zvule je skoro napisao u drugoj jednoj temi da neko voli zvuk titanium TW.Jednostavno je napisano i to je nebitno.Asociralo me je da ne bi bilo zgoreg da napisem neke cinjenice u vezi toga.Ti ima spec tezinu 4,5 dok Al ima 2,7.Ti nije mnogo tezi ali je zato cvrstoca (krutost) neuporedivo veca.To znaci da i u mikronskom sloju (ili ako je tanak masiv) ima odlicne osobine i lagan je.Isto to automatski znaci da ce TW moci da ide veoma visoko a da nece praviti problem motoru po pitanju potrebne energije tj snage sto je odlicno.Ovde necu da pricam o tome kako se koji TW cuje ako je napravljen od ovog ili onog materijala ili ako ima razlicit precnik ili razlicitu formu membrane..Jos nesto je zanimljivo sta sam procitao a NE ZNAM da li je tacno jer nisam "istrazivao" dalje.Kazu da ljudi "osecaju" visoke mnogo iznad fizioloski cujnog limita koji starenjem inace opada.Ako je to tacno nije trivijalno da je potrebno da TW ide i do 50kHz. Nije jasno naznaceno gde je limit tog efekta.Cisto da znamo ako nekome nije jasno sta ce nam TW koji ide tako visoko kad to uopste i ne cujemo.Nikad pre nisam razmisljao o tome na ovakav nacin.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zvule je skoro napisao u drugoj jednoj temi da neko voli zvuk titanium TW.

Jednostavno je napisano i to je nebitno.

 

Asociralo me je da ne bi bilo zgoreg da napisem neke cinjenice u vezi toga.....

@dranix

Ovaj deo tvoga post-a sam vise puta procitao, ali mi nikako nije jasno ako je nesto nebitno, zasto je onda bilo potrebno da ista napises u vezi toga ..... ? :hmmm:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Mislio sam nebitno je u kom kontekstu je Zvule rekao za svog drugara da voli zvuk Ti TW.

 

Meni je bila vaznija asocijacija da pomenem nesto u vezi Ti drivera i da se nadovezem.

 

Izgleda da je u pitanju moj konfuzni stil pisanja.

 

Znas Doc,

Ne bi da nekome namecem neko svoje misljenje nego bi vise da ljudi sami razmisle bar za pocetak.

Ne kazem ni to da mnogi nisu razmislili ili da ne razmisljaju na osnovu nekih licnih referenci.

 

Nekako mi je nezahvalno da raspravljam o razlicitim ukusima. Toj prici ne bi bilo kraja.

 

Evo recimo mogu da kazem nesto konkretno sta bi ja. Ali definitivno.

 

Recimo da imam dvorac (karikiram) ili prostorije koje su slicne. Velike, visoke, relativno prazne i to.

 

Ne bi nikad uneo jedan Westminster mada je on pravljen BAS za englesku aristokratiju. To se jasno vidi iz toga kako je dizajniran a i ime nije slucajno izabrano.

 

Bio bi zadovoljan stakiranim 57 kao i ti. To ni blizu nije najskuplje, ali eto. Do kraja zivota bi mogao da slusam to u takvoj sobi da ne trepnem i ne pozelim ni drugacije, ni bolje, ni skuplje a sigurno da postoji.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Titanijum kao i aluminijum ima svoje prednosti i mane. Velika prednost titanijuma je trajnost i osobina de nema tako izrazen memorijski efekat kao aluminijum. U svakom slucaju tesko da se danas koriste cisti materijali to su obicno legure materijala. Titanijum ima nesto nizu breakup ucestanost i dodatno hoce da vise "zvoni" od aluminijuma. Zato se cesto Ti membrane "premazuju" da bi se stabilizovala "zvonjava". To se vidi u izoblicenjima ako gledamo spektar. Neko to voli a nekome to smeta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Na forumu nije niko ali ESL pravi Soltanus acoustics iz Subotice. Pored ostalih ESL zvučnika, slušao sam i njegove i svidelo mi se kako rade. No, problem jeste horizontalna disperzija jer kad se izađe iz sweet spota koji je uzan, nema živosti. Nije mi to problem ali sam video da nekima jeste.

Nije problem napraviti na forumu ESL. Problem je napraviti dobar ESL i pitanje isplativosti poduhvata.

 

Nekada jeste bio izuzetno veliki problem napraviti dobar ESL, danas, da budemo iskreni, nije. Samo treba novaca i novaca. Daleko je isplativije kupiti par izanđalih (problematičnih zbog pohabanosti) i odraditi "refurbishing" a to Zolika (Soltanus) radi. Zapravo, kad se podvuče crta, totalno je neisplativo, za iste novce ili čak manje, koliko košta da se pošteno odradi jedan par u samogradnji, može se kupiti neki koji je već urađen valjano. U samogradnji se isplati raditi dinamičke zvučnike, odnosno, raditi kabinete i skretnice za dinamičke drajvere. Isplati se raditi pojačala i pretpojačala, uz malo sreće, može se za 500-600€ investicije sagraditi pojačalo koje može da stane uz pojačala klase cene i do 3-5k€ i da se ne sramoti, sve je pitanje strpljenja, sreće, dovitljivosti i možda najvažnije, odabira adekvatne konstrukcije. Eto, baš gledam, na KP se pojavio par ESL57 koji je Soltanus nedavno restaurirao: http://www.kupujemprodajem.com/Quad-ESL-57-7724350-oglas.htm?filter_id=33311454 . Za tih 800€ (ili možda i 750 ili 780 ako popusti malo) neko može da ispuni sebi san, a nema nikakve šanse da to od nule odradi u samogradnji za te pare, pa čak ni za mnogo više. Problem je, recimo, nabavka milara, ne možeš kupiti koliko ti treba nego samo celu rolnu a to je dovoljno za 25-30 pari. Ne znam šta ćeš sa ostatkom. Verovatno pola uništiti dok ne postigneš idealnu nategnutost na okviru. Trafoi, to je posebna priča. Možda uspe iz prve a možda bude potrebno preračunavati i raditi iznova. Teško šta može da zameni 20 godina iskustva i znanja stečenog na greškama i saznanja o svim ili skoro svim mogućim greškama i problemima koji se mogu ali i ne moraju pojaviti u procesu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nekada jeste bio izuzetno veliki problem napraviti dobar ESL, danas, da budemo iskreni, nije. Samo treba novaca i novaca. Daleko je isplativije kupiti par izanđalih (problematičnih zbog pohabanosti) i odraditi "refurbishing" a to Zolika (Soltanus) radi. Zapravo, kad se podvuče crta, totalno je neisplativo, za iste novce ili čak manje, koliko košta da se pošteno odradi jedan par u samogradnji, može se kupiti neki koji je već urađen valjano. U samogradnji se isplati raditi dinamičke zvučnike, odnosno, raditi kabinete i skretnice za dinamičke drajvere. Isplati se raditi pojačala i pretpojačala, uz malo sreće, može se za 500-600€ investicije sagraditi pojačalo koje može da stane uz pojačala klase cene i do 3-5k€ i da se ne sramoti, sve je pitanje strpljenja, sreće, dovitljivosti i možda najvažnije, odabira adekvatne konstrukcije. Eto, baš gledam, na KP se pojavio par ESL57 koji je Soltanus nedavno restaurirao: http://www.kupujemprodajem.com/Quad-ESL-57-7724350-oglas.htm?filter_id=33311454 . Za tih 800€ (ili možda i 750 ili 780 ako popusti malo) neko može da ispuni sebi san, a nema nikakve šanse da to od nule odradi u samogradnji za te pare, pa čak ni za mnogo više. Problem je, recimo, nabavka milara, ne možeš kupiti koliko ti treba nego samo celu rolnu a to je dovoljno za 25-30 pari. Ne znam šta ćeš sa ostatkom. Verovatno pola uništiti dok ne postigneš idealnu nategnutost na okviru. Trafoi, to je posebna priča. Možda uspe iz prve a možda bude potrebno preračunavati i raditi iznova. Teško šta može da zameni 20 godina iskustva i znanja stečenog na greškama i saznanja o svim ili skoro svim mogućim greškama i problemima koji se mogu ali i ne moraju pojaviti u procesu...

 

Meni je malo sumnjiv onaj ko prodaje elektrostatike par meseci pošto je zamenjena folija. Da valja sa tom novom folijom ne bi ih on prodavao kad su tako dobro odrađeni. No to je moja filozofija, ne mora značiti da sam u pravu.

 

Isplativost je ono čemu se okrećem. Ne isplativost u vidu finansijske dobiti već isplativost u vidu kvaliteta zvuka i saznajne dobiti. Za toliko novaca koliko bi mi trebalo da napravim par ESL mogu kupiti bolje koji nisu ESL, a pošto ESL nisu baš moj prvi izbor, moja razmišljanja ne idu u smeru izgradnje i poboljšanja tih zvučnika.

 

Da mi se svide elektrostatici koliko mi se sviđaju dinamički zvučnici, ne bi me trista Stenova odgovorilo od pravljenja istih :)

 

Kad mi se nešto sviđa, sviđa mi se, a tu je cena materijala zanemarljiva u odnosu na dobit (zvučnu i duhovnu). Da ne pominjem to da nikakvog efekta ne bi imalo to što mi neko kaže da nikad neću uspeti ili da ne vredi truda. Sve vredi truda, samo ga treba uložiti dovoljno. Prvo napravio bih kad tad vrhunski par elektrostatika, a drugo, naučio bih brdo o onome što me zanima. Posle se možda može preći i u proizvodnju, što da ne? Tako je uradio Zolika, što ne bi i neko drugi?

 

To je čak i prazno tržište na kom bi se neko nov lakše probio nego sa projektovanjem dinamičkih zvučnika. Aca RAAL se ne bi proslavio da je pravio klasične zvučnike. Upao je u sferu koja nije dovoljno popunjena i ponudio odličan proizvod. Rezultat je RAAL. Isto je i sa staticima.

 

Gomila firmi su počele kao DIY. Aca kao servis, a pretpostavljam i Zoli.

 

Izrada dinamičkih zvučnika je pala u vodu kad je Audio technology počeo da radi. Uneseš TS parametre koje želiš i dobiješ baš takve zvučnike. To je to. Dalje nema. Jedino se isplati krenuti u pravljenje vrhunskih komponenata, a pored nekoliko velikih firmi koje to već rade za manje novce (Scan speak, Seas) postoji i on koji radi po specifikacijama koje su mu date. Ne verujem da bi se tu neko proslavio.

 

Evo linka:

 

http://www.audiotechnology.dk

 

EDIT: Što se tiče priče o novim materijalima membrane, pogledati od čega su ove na Audio Technology drajverima. Papir je inferioran u 21-om veku je li ? :)  Bem ti plastiku i aluminijum... Možda u vufer za kola.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nekada jeste bio izuzetno veliki problem napraviti dobar ESL, danas, da budemo iskreni, nije. Samo treba novaca i novaca. Daleko je isplativije kupiti par izanđalih (problematičnih zbog pohabanosti) i odraditi "refurbishing" a to Zolika (Soltanus) radi. Zapravo, kad se podvuče crta, totalno je neisplativo, za iste novce ili čak manje, koliko košta da se pošteno odradi jedan par u samogradnji, može se kupiti neki koji je već urađen valjano. U samogradnji se isplati raditi dinamičke zvučnike, odnosno, raditi kabinete i skretnice za dinamičke drajvere. Isplati se raditi pojačala i pretpojačala, uz malo sreće, može se za 500-600€ investicije sagraditi pojačalo koje može da stane uz pojačala klase cene i do 3-5k€ i da se ne sramoti, sve je pitanje strpljenja, sreće, dovitljivosti i možda najvažnije, odabira adekvatne konstrukcije. Eto, baš gledam, na KP se pojavio par ESL57 koji je Soltanus nedavno restaurirao: http://www.kupujemprodajem.com/Quad-ESL-57-7724350-oglas.htm?filter_id=33311454 . Za tih 800€ (ili možda i 750 ili 780 ako popusti malo) neko može da ispuni sebi san, a nema nikakve šanse da to od nule odradi u samogradnji za te pare, pa čak ni za mnogo više. Problem je, recimo, nabavka milara, ne možeš kupiti koliko ti treba nego samo celu rolnu a to je dovoljno za 25-30 pari. Ne znam šta ćeš sa ostatkom. Verovatno pola uništiti dok ne postigneš idealnu nategnutost na okviru. Trafoi, to je posebna priča. Možda uspe iz prve a možda bude potrebno preračunavati i raditi iznova. Teško šta može da zameni 20 godina iskustva i znanja stečenog na greškama i saznanja o svim ili skoro svim mogućim greškama i problemima koji se mogu ali i ne moraju pojaviti u procesu...

Bez da minimiziram rad Zolike ( Soltanus ) postoji veliko pitanje :

Kakvi su zvucno ESL 57 posle njegove intervencije u odnosu na Quad ESL 57 ?

 

Dodatna pitanja :

Da li postoje razlike u zvuku ESL 57 refurbished by Soltanus vs. Quad ESL 57 ?

Da li sa intervencijom dobijamo sasvim novi ( drugaciji ) elektrostatik ?

 

Bio je skoro jedan par 57-ca u Norveskoj koji je repariran u Engleskoj u Rob Flain (Quad Service Department) ( cena reparacije je bila oko 800 eura ). Prodat je za par sati.

Postoje reparacije na nekoliko mesta jos u Evropi :

 

http://www.audiocircuit.com/Home-Audio/Quad/ESL-63/Article:Spare-parts-for-electrostatic-loudspeakers (Rob Flain)

 

http://loudspeaker-repair-service.reromanus.net/refurbish_quad57.htm ( poznat i cenjen Nemac )

http://quadesl.nl/en/quad-esl-repair.html

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Meni je malo sumnjiv onaj ko prodaje elektrostatike par meseci pošto je zamenjena folija. Da valja sa tom novom folijom ne bi ih on prodavao kad su tako dobro odrađeni. No to je moja filozofija, ne mora značiti da sam u pravu.

 

Hvala ti @Zvu na ovome. :wink2:

Taman da poentiram moj prethodni post.

 

Prodavca statika sa KP sam svojeveremno kontaktirao putem pm na drugom forumu. Ima (imao) izuzetna dva audio sistema nakon povratka iz USA.

U jednom od njih je posedovao Quad ESL 2805 koji je zamenio sa Quad ESL 57 koji je potom repariran u Soltanus-u.

Pokusacu da dobijem dodatne intormacije zasto je ovako brzo zavrsio na KP ?

Koji je razlog ?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ne mogu da ulazim u razloge zašto šta i kako. Znam da je Zolika godinama životario a ne retko i grcao u finansijskim problemima radeći to što je radio (koliko god dobro ili loše radio to što je radio). U jednom momentu se pojavila osoba koja ima veze, novac i mogućnosti da uloži taj novac i prepoznao neki potencijal (read: profit) u onome što Zolika radi i eto, sad je firma a Zolika zaposlenik u toj firmi. Isti finansijer, sada Zolikin "gazda" ima lanac apoteka i verujem da od toga sasvim solidno živi i da mu elektrostatici nisu bili potrebni zarad uvećanja kapitala ako je rizik veliki a izgledi da se zaradi mali... Ne znam zašto vlasnik ovih ESL57 prodaje iste. Zašto samo toliko para? Evo neka slična situacija: kupio sam Mini Morrisa za 500DEM, nekoliko godina kasnije prodao sam ga za 1000€ i mislite li da sam zaradio? Ne, jer je sveščica gde sam pisao koliko me restauracija koštala obavestila da sam prešao cifru od 5000€! (da li je potrebno da dodam da sam uložio na stotine ako ne hiljade radnih sati u to?) Mnogi su me onda pitali ako sam toliko uložio zašto ga onda prodajem u bescenje? Jednostavno, zato što ga sa istaknutom cenom od 5000€ niko nije hteo ni pogledati. Kad sam spustio cenu na 2500€, poneko je stao i pogledao me kao da nisam normalan a mnogo meseci kasnije, pojavio se čovek i rekao mi da je spreman da plati hiljadarku i da je to ili uzmi ili ostavi. Frižider poluprazan, u firmu treba ulagati, u dvorištu još dva minija, šta ću? Daj pare. Nije mi žao. Žao mi je samo što sam sebi dopustio da se emotivno vežem za nešto što se za novac može kupiti i za novac prodati. Dolaze mi još i danas pojedinci pa me pitaju što sam onu "bombonicu od auta" prodao, što ga nisam sačuvao, a ja na to uzvratim kontrapitanjem, "a što ga niste onda vi kupili" pa u sebi dodam, "nabijem vas..." Lako je biti sentimentalan kad nisi ti taj kome krče creva.

Ponavljam, pojma nemam zašto bi neko prodavao nešto ako je dobro i lepo i fino... ali znam da sam bio u sličnoj situaciji pa znam zašto sam prodao nešto što je bilo i lepo i fino i dobro i skroz restaurirano... Platio sam školu a za materijalne stvari se, poučen sopstvenim, veoma skupim školovanjem, više emotivno ne vezujem...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...