Jump to content

Udrobljena automobilska tema.


chakija

Preporučeni Komentari

Moze biti dobro a isto tako i lose. Sve zavisi kakav je trim i kako se vozi posle toga. Obicno softwerski mijenjaju ubrizgavanje i kad a moguce i koliko puta. Problem je ako se pretjera i poveca temperature sto moze (ili je obicno) krticno za mnoge komponente. Inace, sve se optimira i bira da izdrzi max temp u nekom intervalu, sad kolika ce temp biti posle trima je loto ... ako imas prave brojeve dobitak a sa onim drugim samo se gubi. Mislim i da je vjerovatnoca dobitku slicna loto dobitku ;)

 

Edit: Meni je analogija slicna onoj: posle trima je poznat fenomen kao i kad uzmes "bolje" kablove pa cujes fenomenalno poboljsanje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Temperature u ispušnoj grani se mjere, kao i tlakovi u usisnoj. Nije baš da je loto za onoga tko radi mapu ako je taj dovoljno educiran. Loto nastaje kada se neprovjerena mapa ukuca u CPU, pa se zbog predugog vremena ubrizgavanja, prevelikih tlakova prednabijanja i posljedično prevelikih temperatura u ispušnoj grani (čitaj turbini) počinju u boljem slučaju paliti safe modovi, a u lošijem kada vijci na glavi ne izdrže tlak ili se radi lošeg ubrizgavanja propali rupa na čelu klipa.Naravno da postoje rizici, ali kad se napravi kako treba trajnost vozila nije (bitno!) kompromitirana. U suprotnom - ćao đaci!Također prijenosni elementi snage su jače opterećeni. Dobar tuner ima iskustvo koliko smije dignuti moment, a da npr. kvačilo to može podnositi dovoljno dugo.Inače i količina zraka (tlak prednabijanja) i količina goriva se mogu uz izmjenu npr. vijaka na glavi motora, brizgaljki, izmjenom modela turbine, interkulera itd. povečavati sve do mjere kada opterećenja na klipnjačama ne postanu prevelika, a i tada se ugradnjom posebno izrađenih dijelova za pojedini tip motora može ići dalje.Ne znam za Alfe, ali pouzdano znam da nemaju svi 1.9 TDI motori sa PD tehnikom potpuno iste klipnjače i klipve, kao niti šarafe na glavi motora, a o turbinama i injektorima da ne pričam. Svejedno, motori sa 130 ks i njihovi jači parnjaci od 150 i 160 ks imaju potpuno istu unutrašnjost i injektore, ali ipak imaju različite turbine. Slabiji motori imaju drugačije klipnjače, klipove, brizgaljke, šarafe glave motora, ležajeve i možda još ponešto. Nisam toliko duboko ulazio u usporedbe kataloških brojeva i servisnih crteža koji se mogu naći u programu koji se zove ETKA - na žalost sve i jedna kopija koju sam skinuo je puna virusa tako da sam ipak postao pošten po pitanju korištenja softwarea koji nije namijenjen za javnu upotrebu. :DEDIT: I slijedeći moj automobil će vrlo vjerojatno također proći remapiranje, a vjerojatno i ovaj kojeg imam bude išao na izmjenu injektora, turbine, kvačila, interkulera, šarafa, izlazne grane,itd(dobar dio elemenata odgovara od jačih modela istog automobila - npr injektori mogu davati goriva za do 190ks prije nego što počne dimiti ako je turbina dovoljno močna), pa na valjke da mu se napravi jedna poštena custom mapa prema novim parametrima u ubrizgavanju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

 

 

Motori 1.9MJTD od 125 i 140 ks bi trebalo da se razlikuju samo u softveru. Mene ne bi ništa čudilo da se u motor ne ubacuju optimalne mape da bi se ostavilo da se performanse jednog te istog motora poboljšavaju narednih 20 godina sa nula ulaganja a odlično za marketing.

 

Taj jaci ima zaguljenu usisnu granu sa krilcima, tako se nabija snaga.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bolji motor= manja potrosnja, veca snaga, veca trajnost

 

Onda:

mJet = navodno veća snaga uz manju potrošnju pri regularnoj, defanzivnoj vožnji. Trajnost? Nemam podataka.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Glavna razlika izmedju Jtd i mjet motora je broj ubrizgavanja po radnom ciklusu. Jtd ima jedan, a mjet ih ima vise pa zbog toga ima bolje performanse. Inace 1.9 blok je 1910 ccm. Jtd sa 8v ima 115 ks (ima i verzija sa samo 80) a jtd sa 16v ima 140. Mjet sa 8v ima 120 ks, a onaj sa 16v ima 150 ks sve to fabricki. Inace moj Stilo je sa 120 ks, sasvim dovoljno. 2006 to godiste. Karavan sam uzeo zbog potrebe a ne iz zadovovoljstva. Jos se nisam navikao na brundanje dizela i nikad necu, ali eto auto zavrsava poso, dobro ide i malo trosi..

post-40-140008810759_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Svi smo svesni toga. Svi novi jaci dizeli imaju plivajuci zamajac, a kad on ode, otplivaju pare...

A tu su i dizne, pa turbina...

Sve se placa, na ovaj ili onaj nacin... ali eto mozda u medjuvremenu malo uzivamo...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije mi samo jasno što se otimate i palite na te automobile sa motorima od preko 100 KS, kad to samo stvara probleme

sa policijom pri ovakvim ograničenjima brzine. U Nemačkoj recimo to sve i može da ima nekog smisla kad izađeš na utoput,

ali u ovim našim krajevima je samo pitanje kada i koliko kazni ćeš da se naplaćaš.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

E multipla mi je multi-ruzna mada moram priznati da sam se vozio u njoj i da mi je cak bilo i zabavno :)

A sto se KS tice, nije sve u max. brzini. Ja 'ocu da auto ide kad ja 'ocu a ne kad on 'oce. (tj. nece)..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije mi samo jasno što se otimate i palite na te automobile sa motorima od preko 100 KS, kad to samo stvara probleme

sa policijom pri ovakvim ograničenjima brzine. U Nemačkoj recimo to sve i može da ima nekog smisla kad izađeš na utoput,

ali u ovim našim krajevima je samo pitanje kada i koliko kazni ćeš da se naplaćaš.

 

Nije sve u brzini. Ortak ima kamp kućicu koja je prazna malo "jača" od tone. Laguna 1.9DCI sa oko stotinjak konja je pravila probleme i pregrevala se dok je teglila što sebe, što nakrcan auto, što prikolicu tj kamp kućicu. Sad vozi BMW 520D (automatik, karavan 2.0) koji ima dobrano više konja, mislim oko 170 (?) i više nema tih problema.

Moj Modus ima 86 konja (po papirima) i max brzina mu je 170kmh. Najbrže što sam vozio je nekih cca 140kmh. Više mi i ne treba jer na autoputevima limit ili je 120 ili 130 ali toliko je mogao da ide i Twingo, ali sa limitom na nekih 132/136 (zavisi odakle se uzima podatak) autić je već bio na granici ulaska u crveno po pitanju obrtaja, buka u kabini posle određenog vremena nesnosna i smarajuća...

Ima još cela gomila stvari koje nisu toliko bitne, na primer, kad god se priča o performansama nekog auta, priča se o tome koliko mu vremena treba da od nule postigne 100kmh. Bezveze, ko još normalan tako vozi? Mnogo mi je važnije koliko mu vremena treba od recimo 60 ili 70 do 90 ako pretičem... na otvorenom putu...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I meni su medjuubrzanja najbitnija. Max brzina jok. Nek mu je i 140 ako mogu komotno da vozim 130, vise mi i ne treba. Medjutim, upravo tu lezi zec. I twingo i bmw 535d idu 130, ali kako?

Jos jedna bitna stvar: imate dva auta koji imaju isto ubrzanje od 0-100, za eto recimo 11 sec. Ali to ubrzanje nije linearno, te se u voznji ta dva auta itekako razlikuju. Recimo moj bivsi Punto je najveci "fun factor" imao u prvoj i drugoj, od 0-60 a posle K..c. Sa Stilom je obrnuto, prva je Ku...c, druga malo bolje, pa tek od 60 pa na gore (u trecoj) postaje veselo...

E sad, pitanje je zasto proizvodjaci uglavnom ne objavljuju medjuubrzanja? (60-120 recimo) Zato sto bi se mnogi postideli....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Neko spomenu da se kupuje Skoda ko nema para za VW...ma da. Skoda se cenovno drzi skoro isto kao i VW, cak je u nekim modelima bolje odradila posao od VW. BKP motori kod VW sa Simens diznama su blagi uzas.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I meni su medjuubrzanja najbitnija. Max brzina jok. Nek mu je i 140 ako mogu komotno da vozim 130, vise mi i ne treba. Medjutim, upravo tu lezi zec. I twingo i bmw 535d idu 130, ali kako?Jos jedna bitna stvar: imate dva auta koji imaju isto ubrzanje od 0-100, za eto recimo 11 sec. Ali to ubrzanje nije linearno, te se u voznji ta dva auta itekako razlikuju. Recimo moj bivsi Punto je najveci "fun factor" imao u prvoj i drugoj, od 0-60 a posle K..c. Sa Stilom je obrnuto, prva je Ku...c, druga malo bolje, pa tek od 60 pa na gore (u trecoj) postaje veselo...E sad, pitanje je zasto proizvodjaci uglavnom ne objavljuju medjuubrzanja? (60-120 recimo) Zato sto bi se mnogi postideli....

 

Poprilično sam siguran da ti Punto nije bio JTD, to sto si rekao je tipicno za male benzince.

Punto sa 80 konja JTDom se ponaša potpuno drugačije. Uz Bubanj potok ladno šaltujem u četvrtu i dodajem gas. Zabava!

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije mi samo jasno što se otimate i palite na te automobile sa motorima od preko 100 KS, kad to samo stvara probleme

sa policijom pri ovakvim ograničenjima brzine. U Nemačkoj recimo to sve i može da ima nekog smisla kad izađeš na utoput,

ali u ovim našim krajevima je samo pitanje kada i koliko kazni ćeš da se naplaćaš.

 

 

objasni svoju logiku za pocetak svedjanima i (starom) volvu koji je prvi izumeo pojam pasivne bezbednosti i nabijanja snage u motorima radi pojacanja bezbednosti vozila (davanja mogucnosti vozacu da uz pomoc performansi vozila kao sto je recimo medjuubrzanje resava opasne situacije na drumu).

 

svako ko je vozio auto od recimo 90 KS i recimo 150 KS zna koliko je bezbednija voznja u jacem vozilu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...