Welcome to diyAudio.rs

Register now to gain access to all of our features. Once registered and logged in, you will be able to contribute to this site by submitting your own content or replying to existing content. You'll be able to customize your profile, receive reputation points as a reward for submitting content, while also communicating with other members via your own private inbox, plus much more! This message will be removed once you have signed in.

grau

Član
  • Content count

    3366
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    19

About grau

  • Rank
    anubis

Profile Information

  • Pol:
    Muško
  • Zemlja:
    Serbia
  1. slusaj, u zivot sa jednom zvucnicom su upetljani razni parametri te psiho auditivne jednacine. kada kupis novu zvucnicu, treba ti 50-100-150 sati da to pocne da svira. onda to svira narednih xxx ili xxxx sati ali se posle nekog vremena u zvuk uvlace nesavrsenosti na koje se covek navikne. nekom vuce antiskejting ili lezaj rucke sa luftom, pa se onda gubi tacan balans a mi ne zelimo da prihvatimo ono sto cujemo i onda ubedjujemo mozak da je to bas taj balans kakav treba da bude. onda razni drugi faktori, prljanje igle od stroke u ploci, macor skrecovao plocu dok si isao u wc i slicno, tek krvlju garantujem da u poslednjih par stotina sati zivota igle slusas zvuk koji je distorziran, aljkav ovakav onakav - ali ne u kolicini koja pali crvenu lampicu (i proveru bankarskog salda). to dolazi kasnije kada distorzije postanu upadljive, evo woland pisao gore, distorzija na kraju ploce, to na rucki od 11 ili 14 ili ne znam vec koliko cola ne bi smelo da se pojavi niti tako dramaticno. okreni obrni kada iz takvog stanja memorije posaljes glavu na servis i dobijes dva meseca kasnije nesto sto odjednom svira sve sto moze da svira, mnogima od nas vise ne odgovara da to cuju tako, pogotovo sto su u ovom procesu prilagodjavanja propadanju igle krenuli da stimuju sve sto moze oko gramofona, menjaju kablove, sut, nogice za tehniksa, otezavaju, olaksavaju itd. eto to bi bilo to po meni. naravno ne odgovara svima da zajebavancija pa je lepse kupiti MM kojim dobijes deo zabave a mozes bez problema usisivacem oko kantilevera, ako ga usisas steta je samo 50 a ne 500 evra.
  2. mislim da ljudi masovno jedu govna sa tom pricom o promeni karaktera i ne znam cega, oridjidji koetsu ima brojne vrline i poneku ozbiljnu manu, black nije narocito detaljna ni analiticna glava i to ne uvek na nacin koji bi se mogao nazvati dobrim (roll off u visokim na starom modelu je razlog za poredjenje sa 103, grozni izvini , a novi ima loudness efekat). neki od ovih analiticnijih vrhova moze da povuce da black dobije kvalitet rezervisan za koetsu glave koje su dosta iznad black na lestvici kompanije (ukljucujuci i cenovni rang), posebno ako se to ne uradi genericki i depersonalizovano (npr VdH) nego sa razumevanjem materije, testiranjem glave i ne samo merenjem nego i slusnim testom da li je to to. mislim da sam to cuo upravo na svojoj sugano era verziji K black. salai je jedan od ljudi koji to tako radi, roberto torlai je drugi, dominic west treci, thomas shick cetvrti i ima ih sigurno jos. glave nisu sveto pismo a posebno ne one koje su u sustini vulgaris modeli kao predmetni black, ciji je kunst pre svega dobar alnico magnet, a alu kantilever i prosecan profil fabricke verziju sigurno to nisu. zapravo ako bolje zagledate unutrasnjost tu ima supljine koliko hoces i sve to u aluminijumskom shellu koji bas ruku na srce ne deluje da je kralj dampiranja rezonancija. da ne bude da kenjam bezveze, imam dve ove glave pa sam kritican sa razlogom.
  3. sta je to, 300B XLS?
  4. vidju, gagica!
  5. brusnica kao ST na lowtheru
  6. pitam za cenu, ne kupujem
  7. pa na planeti ima milioni zvucnika i svi su razliciti. ovde se sve vreme siluje logika i zvucnicka praksa i to sa nekim mambo djambo izgovorima o magicnosti lowthera kojima treba ne znam kakav poseban tretman. prosto, dva zvucnika ne mogu da sviraju istovremeno na istom frekventnom odseku a da su oba na punom odzivu, tj da nije u pitanju ukrstanje frekvencije i da efekat toga bude koristan. pri tom lowther samo po sebi ima izvore faznog divljanja, zadnju hornu, vizer i jos mu uz to pustis da preko njega svira jos nesto. bas me cudi sto plasticna zica zvuci metalno a zapravo ne kao sintisajzer. ovde treba doneti neke odluke, ali lowther ima visoke cemu onda tviter, ako ih svira lose zasto ga ne preseci gore i uvesti nesto drugo, a ako ih svira nedovoljno visoko onda treba videti gde ide u ozbiljan roll off i uvesti tu visokotonac. nema nikakvih drugih resenja van ovih a da zvuce tonski ispravno. ovako kako si napravio da imas besprekoran sluh mogao bi cak i delay da cujes izmedju dva drajvera.
  8. posto taj djibel u srcu srbije?
  9. na kojoj je frekvenciji roll off lowthera od recimo 6-10dB?
  10. Kakvi su to srednji tonovi od 11k koji se ovde pominju? Sent from my Redmi Note 4 using Tapatalk
  11. na jednoj skretnici je bila obrnuta faza pa je to pravilo veliki dip na 2k, to se popravkom skretnice ispravilo
  12. dajte ljudi, ovde se ocigledno radi o tome da 2 drajvera rade na istom frekv.opsegu, ta vrsta interakcije izmedju npr ST odsecenog na 12k i delova spektra na 1-2k je prosto nemoguce, to se ne cuje tako da ti se plasticna zica pretvori u metalnu. ti bullet tweeteri koji nisu ultimativni top umeju da se ponasaju ruzno u dobrim sistemima, 2405 je recimo ekstremno agresivan ako ga spustis iznad 7-8k, bere usi za salatu, a i iznad toga mora da se bas ozbiljno atenuira. ne verujem ni da je fostex iz ove serije bitno bolji, kod njih ozbiljna igranka pocinje sa 8xx/9xx serijama (trocifrenim). imam T-825, znam o cemu pisem.
  13. nemaju rupe, ali ne idu ni previse duboko ni previse visoko...ostatak je vrlo lineran, ispeglan i harmonizovan. dobar zvucnik za taj novac.
  14. kako moze visokotonac da ti toliko menja tonski karakter zvuka gitarskih zica? jel si ga seko na 2k? sto bi rekli u crtanom filmu, cudan nacin da kazes srednjotonac....:)