Jump to content

High End Audio konektori i kablovi


Zen Mod

Preporučeni Komentari

 

A što se tiče prioriteta kablova u sistemu, samo da primetim da i dalje većina proizvođača i DIY stavlja rupe u koje se ture kablovi na zadnje, iliti skrivene delove uređaja, da su tolko bitni za gledanje i divljenje valjda bi bili stavljeni na (da citiram Anđelku iz epizode kupovine auta) "Prednjinu" uređaja...

:)

Uf, sad sam ga naderao!!!

Tek bi tada nadrljali od aspida, :wild:

em unose krs,em jos da im se vide i zmijarnici 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ma kakvi fensi! 

3 upletene žice kao da ih je žika struja pleo, ali zato radi za sve pare

chord ili qed su fensi, kimber nije

 

 

@ crni

Da se ne naljute vlasnici PBJa,ima previse lufta izmedju bakra i teflona,idealno za oxidaciju licni.

za luft ne znam ali znam da je ovaj kabl iz ranih 90ih a još svira kao prvog dana

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nisam poznavalac kablova,mogu da cujem razliku al ne uvek i nikad nisam imao brendirani cabel.Kod mene radi AIRCELL 7 koji sam ja uradio i u mom sistemu radi solidno i licno sam zadovoljan,jer uvek tezim DIY uradcima. :guitarplayer:

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sjajan je i RG 400

http://www.prysmiangroup.com/en/business_markets/markets/multimedia/downloads/datasheets/hf2he.pdf

 

Ali nije fensi. :)

 

BTW, ja te HV lampe ne bih pustao bez "svilenog gajtana" odnosno najlonskog kanapa oko anode i interloka. Preskupo je za avanturu bez zastite.

 

Sta ste zapeli za tog Otalu, na slicnom projektu je i guja radio tamo negde devedesetih, sa prof. Mitrakovicem(bratanac onog strogog prof sa ETF)( Boulder,Colorado project), ali je skroman :), Otala je bio inzenjer dok se nije dokopao hifija(tadaje i prestao da komunicira sa IEEE), a inace mu je glavni projekat ispitivanje materijala propagacijom elektromagnetnih talasa...zato je imorao da razvija izuzetno kvalitetan pojacavac(u smislu izoblicenja) da bi imao minimalnu gresku u radu.

Ali su vece pare u hifiju.. :)...pa integracija nauke i privrede, pa procvat hifija medju irvasima.. :)

 

A guju niko ne spominje ni u istoriji beogradskog hifija  :sclerosis:

Strogo sa moje tačke gledišta, Otalin mali pojačavač je jedan od najboljih koje sam ikada ćuo za bilo koje pare or bilo koga. Najgluplja stvar koju sam ikada uradio je bila ta što sam ga prodao, istina dobrom drugaru. Sada mi nema druge nego da ga ponovo sklopim, a hoću da ga imama kao sopstenu referencu. Kada se pažljivo pogleda, on je i dan-danas osnova za maletene sve što se sa tranzistorima radi, iako su neki njihovi (Otala i Lohstroh) stavovi naravno izmenjeni i nadograđeni znanjem sakupljenim u međuvremenu. Ipak, ostavili su iza sebe dva postulata: 1) tranzistorski uređaji i te kako mogu dobro da rade baš u audio tehnici, i 2) upotreba egztičnih delova u tom smislu nije obavezna niti je ikakav uslov.

 

A kako i sam lepo reče, Guja je radio na sličnom projektu ali 20+ godina kasnije, budi siguran sa pročitanim originalnim tekstom iz IEEE publikacije iz 1971. godine. Svako pametan bi tako počeo. Uzgred, istorijskog kontinuiteta radi, verovatno najbolji Otalin rad je sa kraja njegovog rada i firmi Harman International, zaista legendarni model Citation XX i malo kasnije manji Citation XXI, sa početka 1981. godine, sa pripadajućim predpojačavačima. Malo ko ga je ikada i video, a kamo li čuo, a šansa da se danas kupi je praktično nula, jednostavno ga nema. Njime je zaojružio svoju koncepciju širokopojasnih pojačavača sposobnih da isporuke neverovatne struje i impulsima, što je do dana današnjeg stala jedna od ključnih osobina svih Harman/Kardon pojačavača i postao jedan od ciljeva mnogih drugih (na primer, Krell, Levinson, Threshold, itd).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam na kolima, razne spojeve(a najbolji je uvrtanje, ako ima prostora), zalivao silikonom ili tigar lepkom, da spreci upad vodurine, sad kada su se pojavile kojekakve silikonske mazalice bez sirceta, moglo bi da se iskoristi za zacepljenje doticnih otvora ipreseka izolacija, do kalajisanog ili prisrafljenog mesta.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

P.S.

 

Dejane, nisam ja kudio cuveni i odlicni A class 2x25W, vec cinjenicu da Otala nije nikakav hifi bog, koji salje(je slao) zapovesti i pravila trebnika.

 

Koncepcija je odlicna(i pride po mom pomalo uvrnutom ukusu), ali i normalni inzenjer(koji uspesno odoleva suludom pomodarstvu) tipa Nelsona moze da priusti ludoj zajednici istu takvu igracku. Bez dramaticne pompe i teskog pametovanja.

Uostalom, i reference i tehnologija su solidno promenjene od1970-ih.Tek krajem 80-ih su stigle trece generacije bipolaraca,sa brzinom (prilicno)nezavisnom od napona nakolektoru..npr..nabacano

 

Samo kazem, Otala nije bog, a ja kao stari sloven volim ionako vise bogova, tu su i Pass, i Hiraga i Leach.... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tipicno za Nelsona. Zna matori master off the bias dobro sta je "expectation bias"...:)

 

Gde da objasnjava, poducava, dokazuje, kriogenizuje usijane glave, ili da ih razocarava i obeshrabruje za trosenje novca, a dobri kablovi i konektori su svakako korisnije utrosene pare nego za drvenu dugmad potenciometra, ili crne dijamante..ili slicna apsolutna zmijska ulja

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

P.S.

 

Dejane, nisam ja kudio cuveni i odlicni A class 2x25W, vec cinjenicu da Otala nije nikakav hifi bog, koji salje(je slao) zapovesti i pravila trebnika.

 

Koncepcija je odlicna(i pride po mom pomalo uvrnutom ukusu), ali i normalni inzenjer(koji uspesno odoleva suludom pomodarstvu) tipa Nelsona moze da priusti ludoj zajednici istu takvu igracku. Bez dramaticne pompe i teskog pametovanja.

Uostalom, i reference i tehnologija su solidno promenjene od1970-ih.Tek krajem 80-ih su stigle trece generacije bipolaraca,sa brzinom (prilicno)nezavisnom od napona nakolektoru..npr..nabacano

 

Samo kazem, Otala nije bog, a ja kao stari sloven volim ionako vise bogova, tu su i Pass, i Hiraga i Leach.... :)

Pozdravljam sve pomenute ljude kao veoma bitne, svaki u svoje vreme, za audio oblast. Ipak ostaje stvar redosleda, Otala i Lohstroh su prvi sav svoj rad pretočili u jednu koherentnu celinu i na torijskom i na praktičnom planu. Leach se otvoreno oslanjao na njihove radove i po mome saznanju, bar sa ona dva projekta koja je objavio u "Audio" magazinu iz SAD, nije otišao bitno dalje ni u teorijskom ni u praktičnom smislu. Za razčolu od Nelson Pass-a, koji jeste otišao dalje i po koncpciji i po realizaciji, mada su moja islustva sa njegovim popularnim radovima vrlo šarena, neki modeli su jako menjali zvuk sa zvučnicima, što nije dobro, ali se njegovi Threshold modeli u tom smislu jako dobro ponašaju.

 

Svi oni su došli godinama iza Otale i Lohstroha i svi su se držali njihovih teorijskih postavki (rema objavljenim člancima u IEEE iz 1971 o TIM-u i iz 1985. o uticaju kompleksnih opterećenja na performanse pojačavača). Što je normalno, jer je suma svih naših današnjih saznanja zapravo zbir svih tih radova, ali i onih od kritičara njihovog rada,

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kao prvo i Otala i Lohstroh i onaj treci, Curl su tehnicka fizika. Sto je u startu daleko iza Prof Leacha koji je elektronicar.

 

Lohstroh je pokrenuo pravljenje pojacalca posto se njegovoj zeni nije svidjao lampas..amaterski, uz savete Otale, dok su boravili u Philipsu. Malo su koristili i opremu, ali je proizvod zanemaren od strane Filipsa

..

 

Otala ima svoj znacaj zbog drmanja kaveza okoTIM. Zanemarivsi cak i neke pogresne Otaline tvrdnje, licno smatram da poseduje znacaj i mesto u istoriji audio tehnike.

 

Cinjenicaje  da Otalu ni njegovi maticni univerziteti ne glorifikuju medju vazne, cinjenica je da su mu 80-ih blokirani radovi na AES, ga ne moze svrstati rame uz rame sa Leachom.

Kaoi cinjenica da se Lohstrom nadalje bavio kojecime po Philipsu(van audia i analogne elektronike), da Curl bas i ne razume previse elektroniku...ali eto, bio je tu...apropo "teoretskih postavki"...vezanih za audio tehniku

 

Elem, inicijalna potreba za LOW TIM pojacavacem je nastala iz projekta ultrazvucnog ispitivanja materijala, gde se meri promena faze reflektovanog signala(nalik radaru), odnosno devijacija uzrokovana nehomogenoscu materijala.Tako da je prica o TIM i PIM nastala iz jedne potrebe, lepo osvanula u audio tehnici. Uz pristojnu predlozenu metodu merenja...

 

Ostali su samo jace obratili paznju na problematiku, korigovali netacne tvrdnje(da povratna sprega generise PIM-ukratko receno), popravili racun i nastavili dalje..nikakvo "oslanjanje" nije u pitanju..ili ne daj boze kopiranje...

 

Leach i Nelson su bar tri oblaka iznad... :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Svako ima pravio na svoje mišljenje. Očigledno je da se ne slažemo, ali ne bih da sada temu morfujem u nešto drugo, što je ionako subjektivno. Za mene je apsurdno da za Curl-a kažeš da se onako malo snalazi u elektronici, posebno u vidu njegovog radnog života, punog nagrada za najbolje ovo ili ono, od prvih Levinson proizvoda koji su lansirali tu firmu pa do današnjih Parasund proizvoda. A ono što je Leach objavljivao krajem 70-ih je već tada postojalo i zvalo se GAS Ampzilla i SAE, u oba slučaja potpisano od srane pokojnog James Bongiorno-a. Izvoli proveri, uzgred , Leach nikada nije dostigao nivo Ampzilla Mk.3 iz 1980. godine. No, nema veze, nije bitno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nema, ili ima jako udaljenu vezu, ili ima vezu vecu nego usmerenost kabla. :) Nekada, bar ja volim, da pobegnem u istoriju, da vidim kako se "zlo" razvijalo :), da razumem razlog da kabal kosta 8000 evra, recimo...

 

Kod kanibala nista novo, na oglasima cene strava, treba mi min 2x70 cm kabla i dva pristojna cinca, a nailazim na neprskano ludilo ili kineski krs...

 

Sve mi lici da ce da padne potezak DiY:) Razvaljivanje par koaksa i pravljenje interkonekta za riaa

 

 

 

Za mene je apsurdno da za Curl-a kažeš da se onako malo snalazi u elektronici

 

Sam je to za sebe rekao na DIY forumu, pravdanje da je samo fizicar, da je malo tanji sa matisem, dok su ga tranzirali... ja samo prenosim konstataciju...ne znam coveka per tu da bih imao sopstvenu ocenu.

 

I jedan mali detalj, nije lako bilo baviti se audiom u USA u periodu Apollo programa, mogla je specijalna ustanova da se zaradi... :)

Zato deluje da su inzenjeri spavali jedan period

A Finci, oko jednog pojacala, napravise tri firme :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

I ne samo Finci, i japanske firme su betočno kopirale kompletnu tehnologiju sve do 80-ih (Toshiba, >Kenwood, Sansui, Pioneer, itd), a PIoneer je to radio sve do sredine 90-ih. Samo pogledaj onu nihovu veliku crnu seriju za mnogo dolara, pojačavačsnage je užasno /recimo 95%) precrtan Otala. Koliko ja znam, JEDINO je Hitachi sa njihovim MOSFET pojačavačima uzeo osnovu, ali ju je dalje razvijao na rako bih veoma zdravim osnovama. Modelim HMA 7500 i 9500.

 

A Per Abrahamsen je kupio prava i započeo firmu Electrocompaniet, koja je prvobitno nalazila i radila u Škotskoj, tek kasnije se preselila u Norvešku.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tu mozda i leze neki problemi. Ja recimo ne mogu da nadjem ni jedan RCA konektor koji je radio Amphenol, po trgovinama Srbije, a koji su odlicni i kostaju par evra-dolara...

Da napravim nesto nalik  na ovo:

http://www.gothamaudiousa.com/assemblies/GAC-1_premiuminterconnect.htm

 

Prodaje se kineski dres, jeftin ili nesto skuplji, ili mega ultra hifi za besmislene desetine-stotine evra po konektoru ili kablu.

Sad, mozda sam ja zastareo, pa verujem firmi koja uspesno i vrhunski radi za profesionalce decenijama, a skeptican sam prema ultraskupim hype mikrofirmicama nahvaljenim po casopisima, to je moguce samo moj, neresiv problem.  :)

 

Problem je sto se velike i ozbiljne firme bave audiom samo malim prstom, valjda ih zdere sram zbog kolicine lazi i trgovackih lupetanja, sto bi im narusilo inzenjerski ponos i reputaciju.

Ali su zgrabili svaku primedbu i obradili...

http://linearaudio.nl/sites/linearaudio.net/files/otala%20low%20tim%20amp.pdf

http://users.ece.gatech.edu/mleach/papers/lowtim/feb76feb77articles.pdf

http://linearaudio.nl/sites/linearaudio.net/files/thermal%20distortion%20aes%20pp%201896.pdf

 

Lako je meni za pojacavace, sta da radim sa domacim radnjama i  koaksima

 

:)

 

P.S.

Da dodam i Barni Olivera..

http://linearaudio.nl/sites/linearaudio.net/files/Barney_Oliver_Amplifier_Manual.pdf

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Tu mozda i leze neki problemi. Ja recimo ne mogu da nadjem ni jedan RCA konektor koji je radio Amphenol, po trgovinama Srbije, a koji su odlicni i kostaju par evra-dolara...

Da napravim nesto nalik  na ovo:

http://www.gothamaudiousa.com/assemblies/GAC-1_premiuminterconnect.htm

 

http://psp.rs/rca-cinc-konektori

 

Koji je kabl u pitanju?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Licno mi se ne svidja nacin prihvatanja sirma. Trudim se da koaksijalni konektor odrzi koaksijalnost maksimalno moguce. Mozda sam pregrubo nazvao low end, konektor je ocito solidno izradjen, ali mi se navedeni detalj ne dopada..

Tu prestaje, za mene, diskusija da li je neophodno(verovatno neprimetno), tehnicki, i prelazim na cist ukus. Ili kapric... izvoljevanje...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...