Jump to content

Scan Speak| od SP95 preko Jensen do custom, by Shonne


shonne

Preporučeni Komentari

OK, javio si se ispod mene pa je to unelo zabunu. Vidiš da znaš :)

 

Taj felt/filc/tapetarski/presovan obostrano/jednostrano treba izbegavati svuda i svugde, ubije zvuk načisto - moj savet je van iz kutije. Onaj beli filc je ok gde ga treba imati. DJ Nik je koristio neki sunđer koji je zaista dobar, ali skup.

 

?

 

:)

 

Kako šta ne znam? Moj odgovor na Šonetovu konstataciju da filc ne valja je link gde gosn. Travesen preporučuje baš filc. Samo u "large" bas kabinetima valja ići sa jaje penom.

 

Jedino ako je Šonetov bas kabinet taj large, onda se izvinjavam, pozdrav.

 

Uzgred, ono na Šonetovim slikama nije filc, ili je neka veštačka vrsta. Filc je presovana prirodna vuna ili reciklirana vunena tkanina, a ovo na slikama liči na neku sintetiku.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja nađoh tapetarski koji je ovog puta bio dvostrano zapečen i korektno presovan, debljine nekih 10mm.

 

post-64-0-20627700-1421079707_thumb.jpg

 

Malo bolji rezultati no kod jednostrano pečenog.

 

Nešto (verovatno) slično po sastavu, ali su površine drugačije tretirane: https://www.intertechnik.de/Shop/Accessories/Damping/_DAMPING10_1768,en,16,47612

 

Concerto_15.jpg

 

Concerto_16.jpg

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

u mid cabinet nisam sklonio ovaj filc, cini mi se da je sa tim u redu. Jeste da je mid "prljav" ali to pripisujem icar kond i ostalim koji su na tom delu skretnice, iskreno mislim da oni nisu igraci za ovaj tip drivera. Otom potom, kada budem nabavio bolje, videcu da li gresim. Inace iza mid je stavljena i prirodna vuna.

Sto se tice basa definitivno je popravljena situacija kada sam izvadio taj filc...i nijedan drugi mi sada ne pada na pamet da stavljam osim kupastog sundjera. Trenutna situacija da je iza drajvera sundjer i na gornjoj strani. Za ostale strane se cekaju finansije. Bass je postao puno bolji, jednim delom zbog filca ali i zbog toga sto se ovi drajveri i usvirali.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...

Icar kondovi u zadnjih mesec-dva su takoreci "legli"...Transparetnost 8531 drivera sa njima je jeziva. Da li moze bolje, naravno samo sa drugim capsovima...Clarity.

Znaci nikako ne suditi o njima na prvu loptu, bas im treba vremena da se usviraju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 3 years later...

ono, kad bi se sve radilo prema nekom projektu, izgubila bi se draz. Zavrsis posao i onda se macujes sa onima koji kupuju gotove kutije, uredjaje... Elem, nema tu zabave :)

stigne panasonic mic, osposobim to... onda ce da se igramo sa ovim...

 

 

Time alignment

TM_lobe_time_aligned.png

Get the background here from Wikipedia

1. To find out the difference in acoustic distance of the two drivers (mid and tweeter) we can do this: We place the microphone at 1 meter distance and record amplitude and minimum phase for both drivers and finally the summed response (impedance data not needed here). It is important the microphone is not moved at all during these measurements!!

2. Next we take the CLIO data files to LspCAD6 software and simulate a 3-way crossover with tweeter, mid and summed response as the three drivers. The measured summed response is disabled in the SPL/Xfer function, thus does not add to the total summed response. This will produce 4 graphs, tweeter, mid, mid+tweeter and summed response of mid+tweeter.

3.  Finally we change dZ for middriver until summed response coincides with mid+tweeter response at suggested point of crossover, because what we also find is that the dZ is not consistent with frequency. Usually a middriver will change its phase behavior because not all parts of the cone may produce the same frequencies. At higher frequencies it may only be the center of the speaker, e.g. dust-cap, that does what it should do.
Once done we can start simulating our crossover with the correct dZ, here 0 mm. Quite unusual, but this was a coaxial driver. For the standard 5"+1" or 6"+1" we find something in the range of 20-30 mm.

 

dZ-1-small.png

Above we see the response of individual drivers and summed response. Green is midbass, red is tweeter. Orange is summed response of the drivers driven in parallel. Blue is the summed response (calculated, not measured) from bass and tweeter. By changing dZ (see graph below) for the midbass we can set the acoustic distance between the two drivers until their summed response coincides with the measured summed response (blue). Between the two black vertical lines the two summed response graphs are coincident.
As can be seen the two graphs coincide between 1,600 and 4,000 Hz - and fairly well way above and below. Actually the phase difference @ 1,000 Hz i only 17 deg.

 

dZ-2-small.png

Above the driver window inserted, displaying dZ for the midbass driver (encircled). Usually from a flat panel we have to insert some 20-30 mm here to make sure we simulate crossover that will also work when we start constructing the crossover. 20-30 mm is the distance the midbass driver is behind the tweeter when we mount them on a flat baffle, hence many of my recent constructions feature stepped baffle to time align driver and allow preferred crossover. On a flat baffle we often use asymmetrical crossover to compensate for the time difference. To my experience a true 2nd order filter from time-aligned drivers sound better than the typical 2nd/3rd order filter - and it requires fewer capacitors in series with the tweeter, certainly an advantage. To some extend the difference in acoustic depth can be compensated by using a sloped baffle, but this requires good off-axis response from both mid and tweeter and usually leaves a more narrow vertical listening window.

Bass-mid alignment, does it matter?

dZ-3-small.png

Above a ScanSpeak 18WU/8741T00 and a 12WU driver (not yet released from SS). dZ is set to zero and all the way up to above 2 kHz we really do not see a difference in measured summed response and predicted summed response.

 

dZ-4-small.png

Above the same exercise with 12WU offset by 20 mm. Really doesn't make any difference. So, making a stepped baffle for a bass and mid crossed at 500-1000 Hz doesn't pay off.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...

dok opet ne pocnem da lemim i busim sa busilicom, malo se majem oko proracuna. Gledam trenutni setup sta imam i do kojih podataka dolazim.

za trenutno, impedansa mi ima ovakav oblik...

imp.thumb.jpg.0fb57a115d44d1381d3e9e8fc5a9efd7.jpg

@vladd ovaj pik mogu da ugusim notchem, ali mogu isto dampingom... i tu treba biti obazriv jer mogu da smanjim dB... znaci lagano :)

Ono sto mi je skrenulo paznju, impedansa na nekih 3-4ohma, ganja se sa Aleph 3. Jadnicko. 

https://www.diyaudio.com/forums/pass-labs/120646-aleph-3-power-4-ohm.html

sto kaze papa....

My copy of the manual is 30, 60, and 60 watts and I can tell you
that the 4 and 2 ohm figures are with some serious distortion.
 

ako pogledamo merenja stereophila, ovo moze da se nadje...

https://www.stereophile.com/content/pass-labs-aleph-3-power-amplifier-measurements

PAl3FIG4.jpg.090d7099f65ff0e8118762d0faa16761.jpg

THD+noise vs frequency at (from top to bottom at 100Hz): 4W into 2 ohms, 2W into 4 ohms, 1W into 8 ohms and 2.83V into simulated speaker load.
 
jaooo... znam sta treba dalje da radim, ali mi krivo, sto nikako ne mogu da dodjem do stadijuma kad cu da menjam kablove u sistemu i da se igram sa tim :(
 

 
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

58 minutes ago, shonne said:

Ono sto mi je skrenulo paznju, impedansa na nekih 3-4ohma, ganja se sa Aleph 3

Prvi pik je free air rezonanca zvucnika, oko siljka impedanse je normalan pad impedanse posto je mehanickog porekla, po inerciji.

Osim gubitka dB, notch se ne bavi peglanjem dubodoline, vec je za mrvu i produbljuje.

Mehanicki damping smanjenja pika bi trebao da poveca plicak, smanji pad impedanse oko spica, cak i vise nego proporcionalno, zbog mv na kvadrat, pri smanjenju brzine energija se smanjuje kvadratom.

I to je razlog mojih vecih simpatija prema mehanickom dampingu.

 

Zobel ili Busero odgovaraju na samoinduktivnost kalema, kao impedansa suprotnog(-) znaka.

 

Kada signal proizvede brzinu, efekti impedanse su nebitni za pojacalo, da ne bi skrenula diskusija u prazno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pa nema zvucnik otpornost 30 i kusur oma, vec je njegova reakcija prema pojacavacu ekvivalentna toj impedansi izrazeno u omima, posto je mehanicki zaoscilovan kalem u magnetnom polju, pride u rezonanci.

 

Kada membranu-kalem, pomeras rukom, kalem ima "negativnu" impedansu, ponasa se kao generator, na svojim prikljuccima.

 

Stoga, "vidljiva impedansa" izrazena u omima zavisi od brzine kretaja kalema u polju magneta...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zavisno od pojacala, sposobnosti da isporuci energiju u promenljivim uslovima, svakako dolazi do gubitka energije, u ekstremnim varijacijama, a utice i na brzinu odziva zvucnika, zamuljavanje recimo..

Nije samo "krivica" do zvucnika, to je njegovo realno stanje.

 

I sad, ako se mehaniki dampira u korektnoj meri, ni previse ni premalo, zvucnik reprodukuje korektnije, ako se samo doda notch prema pojacalu, pojacalo "vidi" laksu situaciju sa impedansom, ali je iza notcha haos kao i pre.

Ugrubo receno, i usko posmatrano, ima tu jos pobocnih efekata, posto je i kapacitivnost reaktansa i dovodi do pomeranja faza, struje i napona, odvlaci deo struje..

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

3 minutes ago, shonne said:

za koje drajvere?

Najviše za one koji idu lepo u kompresione kutije, Qts 0,3-0,6. Može verovatno i za taj tvoj midbas ako je u kompresionoj, nestaće mu skoro sasvim pik impedanse na rezonansi, a zapremina će biti prividno veća, ići će dublje nego sad.

https://www.radiomuseum.org/r/dynaudio_variovent.html

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Zato napraviš pojačalo sa 40 izlaznih po kanalu i bole te brige za pikove i padove impedanse.....

Ili nešto poput Zenovog M25.

Ne znam kako beta24 reaguje sa zahtevnim kutijama... rekao bih takođe dobro.

E onda kad imaš takav amp ne interesuju te premnogo ovi problemi......

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

8 minutes ago, shonne said:

vise volim boomy zvuk sa tube :)

Ja nekad imadoh SAM SBI1 sa 30W54 i dva varioventa u kutiji od 100l. Nisam imao dovoljno prostora za njih (zaleteo sam se da pravim) pa sam ih prodao, i napravio duplo manje kutije. Taj bas i ovaj što sad imam u bassreflex kutiji od 40l (SS 21W8553) ne mogu da se porede. Onaj je bio bolje definisan i brz, ovog ima više i ako je manji driver, ali nije tako precizan. Efikasnost je bila na strani 30W54 i to barem za +3dB.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ma danas je dan za caskanje, pa moze da se pise svasta :)

1 minute ago, Aleks said:

Zato napraviš pojačalo sa 40 izlaznih po kanalu i bole te brige za pikove i padove impedanse.....

Ili nešto poput Zenovog M25.

Ne znam kako beta24 reaguje sa zahtevnim kutijama... rekao bih takođe dobro.

E onda kad imaš takav amp ne interesuju te premnogo ovi problemi......

Beta bi trebalo ima 12.5A na 4 ohma... videcemo kako ce da se ponasa na malo manju impedansu. Ali to je letnje pojacalo. Ono sto je bitno, sta ce zimi da greje :)

pogledaj cudo kako se ponasa sa 40 izlaznih...

https://www.stereophile.com/content/pass-labs-xa605-monoblock-power-amplifier-measurements

a evo sa 20 izlaznih...

https://www.stereophile.com/content/pass-labs-xa305-power-amplifier-measurements

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

13 minutes ago, NIXIE said:

Ja nekad imadoh SAM SBI1 sa 30W54 i dva varioventa u kutiji od 100l. Nisam imao dovoljno prostora za njih (zaleteo sam se da pravim) pa sam ih prodao, i napravio duplo manje kutije. Taj bas i ovaj što sad imam u bassreflex kutiji od 40l (SS 21W8553) ne mogu da se porede. Onaj je bio bolje definisan i brz, ovog ima više i ako je manji driver, ali nije tako precizan. Efikasnost je bila na strani 30W54 i to barem za +3dB.

kupi pravi SS vufer, ne mid vufer... gledaj da bude revelator :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

27 minutes ago, shonne said:

kupi pravi SS vufer, ne mid vufer... gledaj da bude revelator :)

Biće i to jednog dana, taj tvoj driver za ovu moju kutiju pasuje ko pedu na nošu, a ima i onaj sa Al membranom, beše 22W8857. :first: Nego taj zvučnik je započeo život 1993 kao 2way, a posle godinu dana je postao 3way. Zato je taj bas unutra, i kao svaki midbass ima i prednosti i mana. Prednost je 20g pokretne mase, jak magnet i efikasnost od 90db/1W/1m, mana je što ne ide tako duboko kao taj tvoj bass driver.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...