Jump to content

GM70 / II (end of game)


Lemić

Preporučeni Komentari

3 hours ago, Lemić said:

to su bili i počeci u Srbiji

biblioteka, pa izvuci sve poratne brojeve Radio amater-a , pa videti sta su poceci 

davno su ljudi u nekadasnjoj YU krenuli kreativno putem elektronike, samim tim i audio tehnike

za razliku od ostalih grana elektronike, za koje se isplatilo i razvila komercijalna proizvodnja u mnogim tadasnjim fabrikama, za HiFi nekadasnja YU nikad nije bila neko isplativo trziste

OK, jeste konzumentsko pokrivano proizvodima vec znanim nam fabrika ali ono na sta mislimo po HiFi (malo visi kvalitet), za to su bili zainteresovani samo malobrojni

Samim tim pojedini koji su imali znanje nisu imali ni sanse da nesto urade na komercijalnom planu na zatvorenom trzistu - postojece fabrike nisu bile zainteresovane za grupu proizvoda a sami nisu mogli nista da postignu ........ 

Onda, ili ih je vreme pojelo ili su otisli napolje i nasli uhljebljenje u bransi

To sto nekolicina nasih danasnjih manufaktura i postoje i rade, mozemo zahvaliti samo otvaranju svetskog trzista, u cemu www ima krucijalan znacaj

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisano (izmenjeno)

Mislio sam na početke motanja trafoa za cevna pojačala, a i uopšte reinkarnaciju lampi, Vukošić i Kenjalo  su bili pioniri tada. Bradač je dobio otkaz u Tandbegu jer je prepravio neki risiver i javno pokazivao da tad bolje radi, tako je na nesreću od pamtiveka pa do dana današnjeg.

DaVinci-Screw-cardmodel.thumb.jpg.d479946b3d40bad3591491edfd0ebe95.jpg

Kad je Leonardo 1480. nacrto helikopter, da nije bio to što jeste, zatvorili bi ga u ludnicu sa gvozdenom maskom. Uvek je bilo i biće, lucidnih ljudi na ovome svetu, ali je mnogo više onih drugih na žalost.

Što se tiče očitane temperature, meni je isto rezultat neverovatan, mada sam čitao da laser koriste i još neki audiofili. Imam negde sa sondom, ali ne znam koliki opseg ima. Ovaj merač koristim u mehanici za neke operacije, uvek ga usmerim u pod i to mi je provera tačnosti, često ga koristim na svetlo srebrnoj plastifikovanoj površini i tačano pokazuje, ali i dalje imam skepsu prema očitanih 332C*.

Hiraga je rađena po Bradačevom uputstvu, bakarisan gvozdeni lim kao zaštita od RF smetnji, mada je mu metal za to. Uređaj podeljen prečkom preko pola da se ne mešaju kanali, odvojeni pregradama trafoi, napajanje i elektronska ploča, tako se eliminišu što je moguće više uticaji. Preamp je potpuno suprotno rađen. Od tih nekih godina ja slušam bakarne cevke kao interkonektno ožičenje, poveden člankom "Essex eho". Kad je čuo Kenjalo, nije mogao da veruje da ne preslušavam   radio amatere i raznorazne smetnje i morao je da dođe da se uveri, on je kao inženjer bio krajnje prizeman. Pored otvaranja Hirage, otvoren je Philips CD 304 sa obe strane, skinuti svi oklopi sa činč konektora i za sve je bilo promene na bolje, malo ali evidentno. Iza digitalije još od tada imam trafo 1:1, pošto sam nezgodno otkinuo žicu, zatražim od jednog drugara neke i uspem da dobijem iz istog izvora jedan par i on je radio bolje, razlog je što ih je on sppakovao u plastičnu kutiju a moji su  samo na ploči. Pričao sam sa tipom koji mi ih je dao, kaže da su identični ali da kutija pravi elektrostatsko polje i utiče.

Svojevremeno je Džon Atkinson ili neko u američkom "Stereu" napisao članak o kablovima i šta je to što mi slušaoci čujemo i pravimo razliku. Zaključak je da je to elektrostatsko polje koje čini svaki omotač i njegova kakvoća, pored samih provodnika naravno. 

Međutim, problem bez oklopa ne mora da se čuje, neke smetnje jednostavno "jedu" signal i informaciju, a da nema nikakvih uočljivih smetnji i čovek misli da je sve super, a nije. 

Izmenjeno od Lemić
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

29 minutes ago, Lemić said:

Mislio sam na početke motanja trafoa za cevna pojačala,

 

ako si mislio na ponovne pocetke, normalnu pojavu u ljudskoj egzistenciji, onda OK

Radio BG je jedan od najstarijih ............... javlja mi se da nijedna od tadasnjih skalamerija, a sve su bile cevne, nije radila bez izlaznog trafoa

sta je bilo zakaceno na sekundar, svejedno je ........ 

 

msm, da ne ispadne da ja zakeram ....... ne smeta meni nista sto ti pises, predstavljaj sto detaljnije i vrlo verovatno ce neko od pocetnika i imati sta da nauci, ali odvadi malo pricu od exklusive, jer ispada da se bas u ta vremena (izrade tvojih uredjaja) radilo nesto revolucionarno 

to mi ispada pišanje po glavi svih onih koji su bili pre, koji jesu radili i postizali neke stvari koje jesu bile exklusivne, ako nista drugo ono bar u ovom kraju Jevrope i sveta

99% svih nas koji smo dosli posle - tesko da mogu da se pohvale bilo cim novim; nekorektni , korektni ili cak i izvanredni uradci na temu - to da ......... ali novitet per se, tesko

 

mozda gresim da je jedini, al' mi se javlja da je @RAAL Aca jedini na ovim prostorima koji je u zadnjih 40  50 godina napravio nesto revolucionarno, i to cak i u svetskim okvirima; koncept jeste bio poznat od davnina (ribbon mikrofoni su izmisljeni odmah posle tocka i leptir stakla), ali je on odradio ihaj konstrukciju sa znacajnim poboljsanjima koje je sam osmislio ...... bar za moje znanje - samo on zna na kojih giganta ramenima stoji ........ 

svi ostali mogu da se strpaju u klasu hohstaplera, klonera, korektnih radisa, ultra korektnih radisa ........ svakom po zasluzi

 

da ne gresim dusu - ima vrednih pomaka/primera i od drugih - ali ne znam dovoljno cinjenica ....... recimo da je Sale Trafomatic davno radio trafoe sa vertikalno podeljenim sekcijama ...... daa li je to novina ili samo put kojim se redje ide ......... onda pomenimo i ne'mogu'imena'se'setim zvucnjake sa flat foil spulnom ispod oma ........ al na odredjeni nacin to ili ne kaci oko sire javnosti*** ili nailazi na sprdnju 

 

***sira javnost nam se svodi na adekvatnu broju stanovnika; svima ukljucenima iskljuciti ego, mozda bi i bilo nesto zdrave pameti; ovako adio

 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisano (izmenjeno)
36 minutes ago, Zen Mod said:

 

ako si mislio na ponovne pocetke, normalnu pojavu u ljudskoj egzistenciji, onda OK

Radio BG je jedan od najstarijih ............... javlja mi se da nijedna od tadasnjih skalamerija, a sve su bile cevne, nije radila bez izlaznog trafoa

sta je bilo zakaceno na sekundar, svejedno je .......

 

 

Zakljucno sa snaznim izlaznim odnosno modulacionim trafom od PP-B klase cevnog modulatora, gde se kroz sekundar pustao visok napon ka anodama snaznog izlaznog stepena predajnika da bi se dobio amplitudno modulisan noseci signal ...

Izmenjeno od BANAT
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Moram da dodam i ja nešto.
prvo vidi se da nisi pročitao ni delić iz knjige o hlađenju koju sam okačio par postova pre.

Jeste da ima 211 strana , ali za ovu temu pravih 211 strana (radovi jos od 57 na ovamo) fabrika koje se bave proizvodnjom cevi a ne priučenih

švajsera po forumima akarma itd. U knjizi bi video zašto nikako ne trebaš da stavljaš BELE JAN coolere (u tvom predpojačalu x 4), nego ako oćeš

već JAN coolere onda nađi crne (berilijum-bakar) . Tu bi naučio zašto se stavljaju cooleri , i kako bi trebao da meriš temperaturu , da ti skratim muku ,

evo kako se pravilno meri temperatura cevke (RCA uputstvo):

Merenjecevke.thumb.png.8c0c7001eda34e89aaf3844cbe28349a.png

Tolko za sad , pročitaj pa se javi.....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja sam hteo da kupim HSR 48, prvi masovni stereo risiver kad se pojavio, pre toga sam slušao tranzistor, Trubadur gramofon i Unuitra mono kasetofon. Majka nije dala i 1981 mi jedan Turčin prošvercuje Tehniks liniju. Htih nekih godina upoznajem Bradača, Maričića, Jeličića, oni su bili vodeći u ovoj pasiji. Vreme Kefa, Daynaudia, lenjih zvučnika i koje su terali tranzistorski pojačivači, ala Krell. O cevnom pojačalima niko nije ne pričao, nije ih ni pominjao. Kad mi je došao L Audophile pod ruku, tad sam prvi put video Hiragin L 300B, kog god sam pitao, ko da sam pitao za lanjski sneg. Početak devedesetih je bio vrhu nac lenjih zvučnika na čelu sa Apožeom. Istovremeno se tu i tamo pojavljivao neki cevni PP, OTL, a prvi pravi SE 211 je mislim 96. napravio Vukošić za promociju Nestorivićevih zvučnika koje je spakovao Rade, elektroničar iz Pančeva. Manifestacija je bila u Hayatu, gostovali su svi a bil je i pevačica Viktorija. Ja sam to slušao kod Jeličića predhodno, on je imao salon dug oko 12m i to je bio prvi ozbiljan uređaj i od koga je sve počelo. Potom radi Kenjalo svoj Ongaku i onda ova tada mlađa,  današnja generacija počinje da kreira i sad su u vrhu i imaju zavidne rezultate više napolju, nego ovde. Sa mnogima sam prošao i u priči i u sluški dosta toga od samog početka. Aca i ja pijemo kafu, on previja trake i non stop mi objašnjava, a ja samo klimam glavom bez da ga razumem,  Brana vobluje, a Života mota kalemove. 

@Dumus, sitno mnogo na telefonu, možda da izneseš siže?

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Pre sat vremena, Dumus reče

evo kako se pravilno meri temperatura cevke (RCA uputstvo):

Ovako, rezultat merenja koliko god bio upotrebljiv ili ne, pokazuje razliku sa i bez hladnjaka. Da li treba stavljati hladnjak uopšte, je pitanje za sebe, ovaj par cevi radi u istom ovom režimu već više godina, ne znam koliko je to bilo sati, ni da li su u punoj performansi, rekao bi da jesu zbog merenja na osciloskopu a i slušno. Nisam našao egzaktan i podatak o radnoj temperaturi, niti gde se meri, ostaje samo da slušno i donesem neki zaključak, a za to još nisam spreman. Soklovi za fono su namontirani, stavljeni sa tim pripadajućim zaslonima, imaju federe u sebi i uošte nedodiruju nigde cev da bi bili hladnjaci, već su izgleda samo štitnici smetnji i protiv mikrofonije. Na line cevima mi nikad nije palo na pamet da ih stavim, sad kad pričamo, probaću. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Izostavih suštinu, vezanu za "početke". Vukošić je radeći uređaje, došao do Audio Note trafoa i bilo ih je tri u ponudi, sa srebrnom žicom, preskupi, standardni skupi i treći po prihvatljivoj ceni. On je bio praktičar, sve je merio i zaključio i slušno da ti naj jeftiniji trafoi nisu bili dobri. Onda je ovde našao nekog da mota i ispostavilo se da su ti naj jeftiniji bili motani Afričkom žicom i čiji bakar nije bio dovoljno dobar i kad su premotan bili su sasvim u redu i to je bilo praktično zeleno svetlo da se otpočne sa pravljenjem u domaćoj izvedbi. Kenjalo je inače na trafo gledao pojednostavljeno, njegov krajnje uprošćen proračun trafoa se pokazao tačnim, veličina takođe jer prevelik trafo ima gubitke bez obzira na širok frekventni opseg. Trafo za moj preamp, motao je neki motač iz tadsšnjeg "Rotora", na" divlje", znači bez striktnog slaganja žice, uređaj nije imao gornji spektar. Šolaja ga nešto popravio i na kraju napravismo ručnu motalicu i vozi Miško, bauk zvani trafo je srušen.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 19 časa, Zen Mod reče

99% svih nas koji smo dosli posle - tesko da mogu da se pohvale bilo cim novim; nekorektni , korektni ili cak i izvanredni uradci na temu - to da ......... ali novitet per se, tesko

Teško. Nešto novo izmisliti.   Umeo bih možda da sklopim bilo šta uz dobre nočare i lemilicu, a to rade i žene (praviše) po fabrikama audio opreme.:msn-rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stavih i na desnu cevku hladnjak, ali malo  pomeren višlje nego na levoj, za par stepeni je viša temperatura, praktično treba oko 1cm od gornje ploče uređaja, umesto 2cm. 

Ha, mislim da je prostor vukao u levo sa različitim temperaturama cevi, sad kad su obe poravnate, nešto što je dolazolo odatle je sada u sredini i uopšte mi se čini da je cela slika bolja nego ovih predhonih dana sa stotinak stepeni razlike. Ne znam da li se iz ovoga može uopšte nešto zaključiti vezano za uticaj temperature? Sledi još jedno čuljenje ušiju pod obavezno.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

ako zarad hladnjaka cujes pomeranje zvucne slike ......... nesto debelo nije u redu

ako je Solaja radio preamp, rekao bih da nije do preampa

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Napisano (izmenjeno)

Tako mi se čini, leva lampa na oko 200, desna preko 300, imam Teresonic demo materijal, na jednoj numeri se čuje nešto kao rambl, sa leva, kad sam navuko hladnjak i na desnu cev i sačekao da se podladi i premerio, taj prizvuk je bio u sredini. I posle tokom večernjeg slušanja mi je prostor bio nekako bolji, više 3D u sredini. Sad, možda tripujem. Izmerenih 332*C mi se nikako nije svidelo, a slušam ga tako od prvog dana, nije mi palo na pamet da se time bavim dok nisam dobio hladnjake i guglajući dođoh do nečijih navoda da dve cevi rade na 200*c, sad su GM70 na 205-211*C, preko sto stepeni ladnije, predpostavljam da to može da utiče na emisiju i da se čuje, što da ne.

Ko što rekoh, Jeličić i Maričić su pravili hladnjake, Iva je verovatnije bio inicijator, a on je bio izuzetan um, mislim da je Svrljig on utemeljio.

Izmenjeno od Lemić
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...