28.11.2017. Sinagoga Novi Sad - Kemal Gekić - Klavirski Resital
sinoćni treći bis je bio Šopenov Nokturno no 1, F mol opus 55, tako nas je Kemal Gekić posle furioznog drugog dela koncerta, umirio i opravio kućama.. kao i uvek u Novom Sadu, u kom tradicionalno gostuje svake jeseni, tako je i sinoć Gekić demonstrirao sjajnu tehniku i potvrdio svoju odličnu sviračku formu.. na repertoaru, osim neizbežnog Lista, svirao je i dela Alena i Kapustina:
Hektor Berlioz: Fantastična simfonija / transkripcija za klavir: Franc List
***
Andres Alen: Varijacije
Nikolai Kapustin: Dve koncertne etide
Listova transkripcija Berlioza, je zahtevno delo, traje tek nekoliko minuta manje od sata, veoma složeno, zahteva visoku koncentraciju i umeće, a Gekić sve to ima, čini se nikada više nego danas.. transkripcije, tolikog trajanja nisu baš za svakoga, u smislu da to nije lirska, baš tečna muzika, ali jeste muzika koja zahteva i od slušaoca koncentrisanost, i ume da je nagradi
Alenove varijacije su bile nešto lirskije, uvod u furioznu džez eksploziju Kapustina.. te (Kapustinove) etide su bile najzahtevniji deo programa - Gekić ima običaj da najteže ostavi za kraj.. napisah već našem forumskom kolegi: Gekić je sa Kapustinovim etidama Lang Langu i ostalim folirantima zabio ogroman ekser u kovčeg - on može da izvede sav njihov popularni klavirski repertoar, ne verujem da bi oni mogli njegov, barem ne tako precizno i sa dubokim razumevanjem..
Gekić ne podilazi publici, ni repertoarski, a od svojih Resitala ne pravi šou program - ne folira se brate, verujem da bi imao većeg komercijalnog uspeha da to čini, ali onda ne bi bio svoj.. meni se dopada baš takav, mislim da je unikatna, nadasve kvalitetna figura pijanizma danas