Jump to content

Always put new tyres to the rear (!!???!)


Aleks

Preporučeni Komentari

Ovo je tacno za uslove vlaznog puta bez nagiba u pravcu kretanja. Ali nije bas za sve ostale uslove. Zamislite sledeci slucaj.

Kolovoz je vlazan, vi ste na usponu i imate pogon na prednjim tockovima. Uz to vasa supruga je pored deteta na zadnjem sedistu i vracate se sa putovanja sa gepekom punim stvari.

Dakle, teziste je pomereno maksimalo u zadnji kraj auta, jos se zbog ubrzanja auto prirodno propinje i prednji tockovi imaju mali koeficijent trenja zbog minimalne kontaktne povrsine. A onda na sve to dodamo da su nam bolje gume pozadi da bismo imali bolji "grip" koji nam u navedenoj situaci znaci samo za bolje kocenje parkirne kocnice dok cekamo da nas neko povuce :)

Moze tu da se navede jos dosta kombinacija. 

Takodje, u Amerikama je popularan zadnji pogon i automatski menjac i elektronska pomagala za upravljanje i bla bla bla pa njihova reklama ima nekog smisla.

Ovo se uci na masinskom fakultetu jer za dinamiku motornih vozila treba mnogo siri pogled na kretanje i eksploataciju vozila od prosecnog vozaca.

Sigurno necu vise da postujem u ovoj temi jer ce i ona otici u sunovrat kao i neke gde nisam imao predznanje za diskusiju :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 minute ago, Beli_Ninja said:

Takodje, u Amerikama je popularan zadnji pogon i automatski menjac i elektronska pomagala za upravljanje i bla bla bla pa njihova reklama ima nekog smisla.

Na snimku žena kaže da oba auta imaju prednji pogon.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

41 minutes ago, Beli_Ninja said:

Ovo je tacno za uslove vlaznog puta bez nagiba u pravcu kretanja. Ali nije bas za sve ostale uslove. Zamislite sledeci slucaj.

Kolovoz je vlazan, vi ste na usponu i imate pogon na prednjim tockovima. Uz to vasa supruga je pored deteta na zadnjem sedistu i vracate se sa putovanja sa gepekom punim stvari.

Dakle, teziste je pomereno maksimalo u zadnji kraj auta, jos se zbog ubrzanja auto prirodno propinje i prednji tockovi imaju mali koeficijent trenja zbog minimalne kontaktne povrsine. A onda na sve to dodamo da su nam bolje gume pozadi da bismo imali bolji "grip" koji nam u navedenoj situaci znaci samo za bolje kocenje parkirne kocnice dok cekamo da nas neko povuce :)

Moze tu da se navede jos dosta kombinacija. 

Takodje, u Amerikama je popularan zadnji pogon i automatski menjac i elektronska pomagala za upravljanje i bla bla bla pa njihova reklama ima nekog smisla.

Ovo se uci na masinskom fakultetu jer za dinamiku motornih vozila treba mnogo siri pogled na kretanje i eksploataciju vozila od prosecnog vozaca.

Sigurno necu vise da postujem u ovoj temi jer ce i ona otici u sunovrat kao i neke gde nisam imao predznanje za diskusiju :D

pogolemi plus jedan :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Beli_Ninja said:

Ovo je tacno za uslove vlaznog puta bez nagiba u pravcu kretanja. Ali nije bas za sve ostale uslove. Zamislite sledeci slucaj.

Kolovoz je vlazan, vi ste na usponu i imate pogon na prednjim tockovima. Uz to vasa supruga je pored deteta na zadnjem sedistu i vracate se sa putovanja sa gepekom punim stvari.

Dakle, teziste je pomereno maksimalo u zadnji kraj auta, jos se zbog ubrzanja auto prirodno propinje i prednji tockovi imaju mali koeficijent trenja zbog minimalne kontaktne povrsine. A onda na sve to dodamo da su nam bolje gume pozadi da bismo imali bolji "grip" koji nam u navedenoj situaci znaci samo za bolje kocenje parkirne kocnice dok cekamo da nas neko povuce :)

Moze tu da se navede jos dosta kombinacija. 

Takodje, u Amerikama je popularan zadnji pogon i automatski menjac i elektronska pomagala za upravljanje i bla bla bla pa njihova reklama ima nekog smisla.

Ovo se uci na masinskom fakultetu jer za dinamiku motornih vozila treba mnogo siri pogled na kretanje i eksploataciju vozila od prosecnog vozaca.

Sigurno necu vise da postujem u ovoj temi jer ce i ona otici u sunovrat kao i neke gde nisam imao predznanje za diskusiju :D

A zamisli ovo, klizavo, vozis serpentinama i zanese te, auto klizi preko ivice provalije i prednji dio sklizne preko i visi, drzi te to sto lezis "stomakom" na ivici provalije a zadnja dva tocka imaju kontakt, prednji vise i lagano se okrecu ... i tako se zaustavis. I taman pocnes razmišljati kako si sretan kad se sjetis ovog topica i da si bolje gume stavio napred a pozadi skroz celave i u tome trenutku auto pocne kliziti napred .... aaaa, gdje bih sada volio imati dobre gume i to ekseruse? :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

@Beli_Ninja

Slažem se sa tobom da se je u toj situaciji trenje minimalno, ali mislim da su šanse male da auto ne može da se uspe uz to brdo ako prednje gume valjaju (lošije nego zadnje, ali ipak valjaju), osim ako stvari, žena i dete nisu mnogo teži od motora, menjača, prednjeg pogona i vozača a uzbrdica baš velika, ili teče reka, ili druga situacija je, da se vuče prikolica, to može da bude nezgodno... A i zavisi o kolikom stepenu pohabanosti guma pričamo...

Mislim, obe situacije su veoma realne, ova druga čak i jako opasna ukoliko prikolica krene da vuče auto nazad. Svakako, neko ko planira da vuče prikolicu mora da razmišlja o dobrim pneumaticima. A nešto razmišljam, ako treba da biram da ostanem na sred uzbrdice (pričam o prvoj situaciji, žena, sitna deca, znači težina na zadnjem kraju velika, dobre gume, neće početi da klizi nazad) i čekam da se ocedi voda ili dođe šlep služba, ili da čekam u kanjonu Morače ako pobegne zadnji kraj, mislim da je izbor logičan. :D

Ja mislim da je bitan jako balans, mislim da zadnje gume trebaju biti bolje nego prednje, ali prednje nikako ne smeju biti loše. Godinama sam svedok (iako sam vozač tek 5 godina), da ljudi greše i pred zimu menjaju prednje gume, dok pozadi drže očajne gume, meni nema ništa veselije nego to voziti po snegu sa prednjom vučom, zadnji kraj samo pleše... A zadnji kraj ne mogu da kontrolišem kao prednji, plus, često neću imati nikakvo opterećenje na zadnjim točkovima. Naravno, nije ni rešenje napred staviti te, a pozadi nove, pošto onda neće ni krenuti iz mesta...

Ne kažem da je bilo šta što si napisao netačno, sve je to na mestu, ali treba praviti balans, a naši vozači često ne misle o tome, ili misle, kasno. :)

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Bas tako ninja.

Kocnice su raspodeljene 70:30%, koji procenat manje vise, prednji toskovi su pod kontrolom volana. Ravnopravniji grip obezbedjuju bolje zadnje gume.

Zadnji tockovi su prepusteni sami sebi i silama inercije, nema dopunskekontrole, retkopostoji korekcijapravca, uglavnomsitna.

Kako se ostvari kontakt sa podlogom samo rezultante sila definisu lezanje na putu i trenje.

Cak je i ekonomski isplatljivije, posto se prednje gume trose duplo brze nego zadnje, pa smena nazad napred se obavlja na kraju veka prednjih i polovini veka zadnjeg para guma. 

Montaza na prednje tockove, zarad nekog "pogona" je povrsnoi besmisleno zakljucivanje, i jedna od poznatih pogresnih legendi, vrlo brojnih medju korisnicima automobila.

 

Prosto je zacudjujuce koliko su severnjaci tehnicki pismeni, i pride sa odnegovanom kulturom dobre voznje. Valjda neki pametni narodi :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

imao sam prilike da kod nas vidim sve i svasta.

nesto radeci u servisu, a nesto radeci na pumpi.

bas sam svasta vidjao.

vidjao sam i 4 razlicite gume.

ljudi sa jeftinijim autima (jugo, kec i slicno) odlicne gume

a ljudi sa opasnijim autima - gume plac majke bozije.

svasta sam vidjao.

ima ljudi koji stave nove gume za pogonske, a druge dve stave

cisto da ima saru, zbog policije.

a koliko su stare - ne zanima ih.

posle mu djavo kriv.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja iskreno, danas prvi put video ovo, i to skroz slučajno, podnovio se (nedavno) Megančetom, pa na red došlo razmišljanje o gumama, pa sad dal da stavim M+S, dal 2 kompleta (ali verovatno će ići M+S), pa tumarao po netu tražeći original fabričke dimenzije guma, i na nekom 'rvackom sajtu naiđem na ovo... Još piše u tekstu kako 95% ljudi kod nas normalnim podrazumeva stavljanje novih pneumatika napred (kod prednje vuče), što je potpuno suprotno od onoga što preporučuju proizvođači...

Msm, ono, još od vremena kada sam bio klinjac i ćala vozio Fićoka, uvek smo nove montirali napred :crazy:

Jedva čekam da stavim nove pozadi :crazy:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ma najbolje menjati sve 4. A necete verovati koliko sam ljudi ubedjivao da je bolje da puknu pare na nove, bolje gume, nego da sredjuju neke manje bitne stvari, tipa ogreban branik, vrata, muzika, sminka ili nesto kuci, stagod. Jednostavno ljudi ne kontaju da dobra guma moze zivot da znaci...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stvarno ne bih da pametujem, jer sam ja celu problematiku rešio kupovinom auta koji je mnogo pametniji od mene :) Pogon je na sva 4 točka, elektronski kontrolisan Haldex prenos i naravno ugrađena kontrola zaštite od proklizavanja. Suština cele priče je da svi moderni auti imaju neku vrstu dodatnih pomagala da auto zadrže na putu i pomognu vozaču u tome ali pod jednim uslovom: vozač mora da svoju vožnju prilagodi uslovima na putu...

Nemarno, bahato i nepromišljeno ponašanje naprosto uvek dovodi sve učesnike u opasnost, a vožnja sa pohabanim, istrošenim iliti naprosto neadekvatnim gumama uvek je potencijalni rizik za sve... U takvom slučaju, sva ta pametna elektronika ne pomaže mnogo jer nema adekvatnog kontakta sa podlogom...

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Dug put je prošla Škoda i zahvaljujući nemcima brend je živ. Imao sam ovu škodu sa snimka ( 12o RS čini mi se) ali jedinstvenu jer je moj komšija (inovator :) ) u nju ugradio Fijatov motor.  Mnogi su se čudili na autoputu  kako ih ostavljam štkodom iza sebe. O vožnji po snegu, da ne pričam zadnji poogon motor pozadi, nema džakova sa peskom.

Negde sam pričitao ako je tačan podatak da je upravo Škoda patentirala manuelni 4 stepena menjač. 

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

On 8/18/2017 at 8:22 AM, Vix said:

Ma najbolje menjati sve 4. A necete verovati koliko sam ljudi ubedjivao da je bolje da puknu pare na nove, bolje gume, nego da sredjuju neke manje bitne stvari, tipa ogreban branik, vrata, muzika, sminka ili nesto kuci, stagod. Jednostavno ljudi ne kontaju da dobra guma moze zivot da znaci...

Da to je drugo najbolje resenje.

Prvo je kupiti nov auto svake tri do 4 godine.. :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Haldex je Švedski :)

Skoda posle onog testa nije godinama prodala ni jedan auto ovdje i nestala je u potpunosti sa trzista, sada su medju vodecima.

 

Zar kupovina auta svake 3-4 nije totalno antiprotivno diyerskom duhu :D

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Catch 22 je ogroman gubitak... Ja sam moj Yeti kupio pod garancijom, 3 godine starog (novog), upola cene. Da mu je šta falilo, za ove dve godine bih to već saznao. Kupiti nov auto i svakih tri godine izgubiti cca pola cene novog čini autikanje poprilično skupim sportom.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, stein said:

Catch 22 je ogroman gubitak... Ja sam moj Yeti kupio pod garancijom, 3 godine starog (novog), upola cene. Da mu je šta falilo, za ove dve godine bih to već saznao. Kupiti nov auto i svakih tri godine izgubiti cca pola cene novog čini autikanje poprilično skupim sportom.

 

... a opet jeftinije nego pusenje.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...