Jump to content

Always put new tyres to the rear (!!???!)


Aleks

Preporučeni Komentari

Pušenje uništava zdravlje pa se ne može meriti striktno kao finansijski trošak. Kada bih samo tako gledao, i onda je ova Škoda mene koštala kao... narednih osamdeset godina pušenja... samo...

To opet nikakve veze nema sa gumama... Ni ovom temom... :buehehe:

Elem, Škoda uglavnom ne dolazi sa naj-fensi-šmensi tehnološki najnapreprednijim dostignućima, to ide u Audi pa se seli u VW pa tek onda kada je zilion puta prošlo test upotrebljivosti i pouzdanosti, završi u Škodi. Ni to nije loše. Bar znam da to što ima, radi pouzdano. Meni to više znači nego da bude neki najnoviji izum... Pošto ja svakako vozim "k'o baba", onda meni ekstremne situacije nisu deo svakodnevne vožnje :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nije u skladu sa naslovom, ali mislim da prica o skodi ne ide bas tako mekano. Ono sto se koristi u audi i vw vozilima se dosta razlikuje od sklopova u skodi. Iako imaju istu oznaku, tipa 1,2tsi, ili 1,4, postoji veliki broj verzija motora, i nema preklapanja u bredovima ni u istom cenovnom rangu, mozda malo u statusnom, recimo seat i skoda, ali vw i skoda ne.

No sto se guma tice, nova guma nema premca. A da je bolje postaviti novu gumu pozadi, to je samo doprinos stabilnosti vozila. To nikako ne podrazumeva da je prednja guma u jezivom stanju, i da nova guma sluzi za prezentaciju policiji.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Sta konkretno, za gume ili za VW?

Za VW imas verzije motora iz serije EA211,tu je gruba ali indikativna podela po serijama, dodatno na svakom modelu vozila postoje verzije sitne opreme, drugacijih karakteristika. Od oblika do drugacijih parametara.

 

Sto se guma tice, pri odrzanju na kolovozu, zadnjeg trapa, ucestvuju gume i kvalitet vesanja. Nema dodatnog doziranja pravca volanom kao na prednjim tockovima, a cesto je ilaksi zadnji kraj vozila, pa je i manja sila koja obezbedjuje trenje, i treba se uzdati na koeficijent trenja gume. I sama ta opcija moguce ili nemoguce korekcije pravca je dovoljna za odluku.

A on je bolji kod nove gume. To valjda nie sporno.

Pride, neki sistemi esp su reagovali na dijagonalnim tockovima, a kod nekih modela samo na zadnjim, pa je i korekcija klizanja bolje ako se aplicira na boljem trenju.

 

Meni je dovoljno bilo tosto mogu prednji trap da korigujem, a da zadnji bude neosetljiviji na proklizavanje. Narocito kada ne ociste sneg kako treba..

I poslednje, najmanje vazno, prednje gume se trose duplo brze, pa ako se postavljaju nove samo na prednje, zaadnje ce pre doci u zonu starosti, sa sporijom situacijom  habanja.

zato nove pozadi, nakon pola veka trajanja, preseljenje napred, a nove pozadi, i na prosecno par godina se uzimaju dve nove gume, sto je nesto lakse neg periodicno dve, pa jednog trenutka cetiri. Nekako je razvlacenje troskova lakse nego izlivi novca..

Plus iz licnog iskustva, cesce sam imao problem busenja na prednjim nego na zadnjim tockovima, s obzirom na cesta raskopavanja, nekako mi je lakse da obnovim stariju prednju nego novu prednju gumu.

Manje me sekira cepanje gume.. :) 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

To za VW posto nije istinito, ili bolje receno, ima razlika ali ne većih ni značajnih. 

Sto se gume tiče, ako su mi kojim slucajem razlicite gume, bolje stavljam nazad. To je bolje u vecini situacija.

Nove su bolje ali ima i od novih bolje, nove gdje im je radna tacka optimirana bas za tu podlogu i temperaturu a a.cak i zemlju (skandinavske gume sa istim oznakama imaju drugciju gumu nego ista za juznu Evropu) ali ko ce gume mijenjati svaki dan i jos imati skladiste za sve te gume.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Veruj mi da je proverljivo. Mnogo manje ima slicnosti nego sto lici na prvi pogled. Ali je tematika obimna za jednu temu, jos gore off. I zahteva enormno puno vremena.

VW, npr, ima potpuno drugacije zadnje vesanje na svom G7 u snazi do 120ks i preko 120ks. Preko sledi multilink, a do je "greda". Ni u drugim opcijama nisu siroke ruke..

Dramaticno brinu da se ne dobije previse za prevelike pare.

Ali je skoda u celoj paleti daleko najekonomicniji izbor. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Promenio sam 3 auta u poslednjih 5 godina, jedini uslov za kupovinu je da ima elektronsku stabilnost, kod vw-a ESP, kod BMW-a je DSC. Oba sam posedovao i da vam kazem, vozis i ne razmisljas o bilo kakvom zanosenju, bacanju niti o gubitku kontrole. Bilo prednja, bilo zadnja vuca. Jednostavno, ma sta god pokusali da uradite po suvom ili mokrom kolovozu, auto ne mozete izbaciti iz stabilnosti. 

Evo moje situacije iz Golfa 4, sporedan put, zena trudna, pozadi dete iza nje od 3 god. U sekundi vidim da ce od pozadi da me raspali auto, cimnem volan u desno, on me u bez kocenja udara u moj zadnji deo. Moje sediste se lomi i sve sto vidim je nebo auta i da drzim kocnicu svom snagom. Kada smo se zaustavili posle nekog vremena (meni je bila vecnost) auto se zaustavio u siblju pod 70 stepeni. Sve vreme drzanja kocnice sam cuo kako radi ESP i kako ispravlja auto... Saobracajci izmerili 35m zaustavni trag, vozio sam 40kmh, a on vise od 70, mrtav pijan. Sta bi se desilo da nisam imao ESP? Udarac je bio po zadnjem levom stop svetlu prema sredini...

Tako da, nove gume idu uvek na pogonske tockove, moze da prica ko sta hoce :-)

Mogu vam reci da sam i zimi imao dosta asistencije od strane elektronike...

Moje prvo pitanje za auto je da li ima elektronsku stabilnost, ako nema moze da mi ga pokloni, ja ne uzimam. Ima i dosta prevaranata na autoplacevima koji napisu da ima, a na licu mesta se utvrdi suprotno... Naravno opravdanje je da nije znao jer su mu tako rekli...

Izvinjavam se ako sam malo skrenuo sa teme... Pogledajte ESP i DSC na YT... Sve ce vam biti jasno, nebitno koje ste gume gde stavili :-)

 

Pozdrav

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, Alex said:

Misliš da sve te asistencije rade samo na prednjim točkovima? :)

Razmisli opet.

Taman posla. Kao sto rekoh vozio sam Bmw zadnja vuca, zima, kisa, leto, nema bacanja po putu.

Jeste da sam oduzio post, ali ne znam na osnovu cega si zakljucio da sam mislio samo na prednju vucu. Ako sam odao takav utisak, zao mi je.

Poenta je da je to najbolja stvar koju su mogli da smisle... Kad bez razmisljanja dam zeni zimi da ga vozi be bojazni da ce da se desi nesto zbog zadnje vuce. 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Slažem se da je kontrola stabilnosti dobra stvar, ali se nikako ne slažem sa ovom poslednjom konstatacijom. Nema te kontrole stabilnosti koja funkcioniše tako dobro na ledu, ledenoj kiši itd. Može da pomogne, ali nikako ne može da bude toliko efikasna. Ako se vozi pametno, kontrola stabilnost može mnogo da pomogne, pa i u takvim situacijama kao što si ti imao može mnogo da znači, ali ako je neko budala, njemu nema pomoći. :)

Post jeste dug, ali ali dalje ne vidim razlog zašto nove gume na pogonske točkove? Pri kočenju to ne može da bude univerzalno (nemoguće je da je to najbolje rešenje za obe vuče), mora biti ili prednji ili zadnji, a vuče se razlikuju, to je normalno, svaka ima svojih prednosti. Kočnice (ako posmatramo auto koji nema ni ABS ni kontrolu stabilnosti), funkcionišu tako što prvo koče prednji točkovi, pošto je mnogo manja verovatnoća da oni proklizaju, a i upravljivost je veća, pa tek kada zadnji kraj "legne" koče zadnji (peti cilindar), ako bi u istom trenutku obe osobine kočile auto bi verovatno proklizao pri bilo kom kritičnom kočenju. Dolazi se do zaključka da je na prednjim točkovima sila mnogo veća, mnogo veće opterećenje, znači da je manja verovatnoća da lošije gume proklizaju (nisu bili ludi ti koji su projektovali peti cilindar). Ne vidim zašto bi se to razlikovalo za auto koji ima ABS i kontrolu stabilnosti, to samo može da pomogne...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

9 hours ago, vladd said:

Pogledati raspored tezine po osovini, i nove gume na manju tezinu. Izjednacava se sila trenja. Pogon je prakticno nebitan za stabilnost. 

Nove ( bolje ) gume na pogonskim i upravljačkom kotačima daju lažnu "sigurnost" , pa se šofer zaigra ? . Kad nastane frka popušta slabija karika i onda Bože pomozi . Na auto s kojim radim , kao što je neko napisao svake 2 godine kupujem par novih ( M+S) guma uglavnom Sava i ( Mišelin preskup - za uloženo vs dobiveno) . Znači nove otraga , rabljene napred . Obzirom da je kao radni auto  uvijek je neki teret otraga pa ima nekakev težinski balans do sad tim pristupom nisam imao nekih posebnih problema , osim kad je "natovaren - onak " po snijegu . Tad  se težište pomakne otraga i sam  guranje more pomoć . :) .A dalje razumna vožnja . Suma sumaru - UVIJEK BOLJE GUME OTRAGA !!!!!!! .

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nove gume NAPRED

Cak i kad imate zadnju vucu sa 350 konja. 

Znam da zvuci nelogicno ali pri naglom kocenju u pravoj liniji to ce vre spasiti glavu. Nazalost po kishi i u krivini malo cete proklizati, ali ako to zznanje upotrebite da ne divljate u krivini onda ste okej. Ako neko izleti ispred vas nikakvo znanje nece pomoci ako gume nisu ok...pri tome mislim vise na prednje.

Ko ima kintu i malo jaci auto a pogotovo sa zadnjom vuchom nek me poslusa i nek si nabavi Dunlop Direzza ZII gume. Prosetao sam sve marke na par v8 automobila sa zadnjom vucom i dosta snage i sve su proklizavale kad uletim u kruzni tok sa 100 na sat (da jasam budala i volim da divljam s kolima ) ... kad sam stavio ove gore i pokusao kao uvek sto volim da napravim par krugova po kruznom klizajuci se ,smorio sam se ko zvechka...jednostavno nije bilo sanse...posle tog smora sam skapirao da mogu da radim sta ocu s kolima i da nema sanse ni pijan ni napushan :D da proklizam a zadovoljstvo pri skretanju i kretanju je mmmm. Plus traju 30% duze od bilo kojih drugih koje sam imamo ( bar 10 srednjih do jacih modela od svih boljih firmi). Michelin i bridgestone recimo razocarenje sta god ko reko. pogotovo ona F1 guma , djubre najvece. Nego aj da napravimo mi jednu DIY pa da vidimo kako ce da fercera ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

1 hour ago, SHAVIJA said:

(da jasam budala i volim da divljam s kolima )

Brt, uplatish, mislim da je nekih 50ak e sat vremena divljanja:

wsga-nurburgring-1476934882858-1000x707.

I bole te q.

'ebesh divljanje po ulici, po strani to sto ti psuju celu familiju (sigurno), bolje po zivot, onako. I tvoj i neciji josh ;)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Always na zadnje.

ili po formuli, od 4 gume, dve najbolje idu nazad. Bilo koja vuca, bilo kisa ili leto.

Svako ko je bio na predavanju proizvodjaca pneumatika je ovo cuo, ukljucujuci i radnike koji rade u ozbiljnijim vulkanizerskim radnjama u Srbiji.

 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...