Jump to content

Cirklotron sa lateralnim mosfetima pt 2. (Krštenje Bastarda)


stein

Preporučeni Komentari

  • Odgovora 400
  • Kreirano pre
  • Zadnji odgovor pre

Aktivni članovi u ovoj temi

Aktivni članovi u ovoj temi

Postovane slike

Zavarivanje aluminijuma, magnezijuma i sličnih materijala možemo da odradimo ako znamo da je to-to. U ovom slučaju, koristio sam materijale koje i inače koristimo pa nije bilo rizika. Inače, može da bude čupavo ako je u pitanju nepoznata legura - mora prvo da se ustanovi šta je. Osim toga, nije pametno sve zavarivati. Na primer, flah (limena traka) 2 komada  25x3mm koje drže nosač elektrolita su zavarene jer nema šta da se pomera a akrilna ploča može da se odvoji i zasebno, a i sa sve nožicama (4 komada fi12 x 90mm) ali je flah koji drži motor run kondenzatore spojen uz pomoć dva komada M3x10 vijaka na okvir da bi se mogla izvaditi kompletna filtarska sekcija bez odvajanja kontakata tj žica koje spajaju kondenzatore. Mnogi spojevi se moraju izvesti vijcima a za zavarene spojeve na određenim pozicijama sam se odlučio zato da sprečim smicanje pravih uglova koji treba da budu tačni da bi se sve moglo složiti kako valja. Kada je sve spojeno vijcima, može da se desi da neke pozicije dođu u konflikt, da na primer, na ćoškovima šaraf od nazad ili sa strane treba da prođe na istom mestu gde već postoji neki šaraf koji drži dno ili poklopac. Tokom puštanja u rad, biće mi krajnje jednostavno podesiti svaki od segmenata zasebno... Donja noseća konstrukcija je samostalna, tj samonoseća... Evo, ovako nekako to izgleda sada, i samo fali transformator da se stavi i uveže, stavi pod napon i krene u podešavanje biasa...

 

post-13-0-27392300-1377932124_thumb.jpg

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako sam dobro uočio sa slika onda, uslovno rečeno, redosled elemenata u ispravljaču nije dobar; gretz-motor run-prvi elko-out napajanja sve ide iz iste tačke.

Radiće ispravljač i tako ali bio bi efikasniji ako vežeš u sledećem redosledu:

gretz - prvi elKo - drugi elko - motor run - DC out (uzet sa run kondova ili sa zadnjeg elka ako su "run" kondovi vezani kao "bajpas" elektrolitu).

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ovako, redosled je sledeći: graetz, potom elko 22mF a odatle jedan vod dodaje sledeći elko (onaj koji na sebi ima otpornik od 2k2) a drugi vod ide na motor run kondenzator odakle se napajanje vodi na pločice. Crna žica, pa to ti je :hihihihi:

 

Dakle, motor run je poslednji u nizu pre pločica. Razmišljao sam da sa grecova vodim na kontra stranu, na prvi red elektrolita od gore na slici, ali je ovako čistije a elektroliti su svakako vezani paralelno. Biće to dobro, samo da ništa u procesu na spalim... :buehehe:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Radiće, nije da neće.

Ja bih ipak izmestio vod sa gretza na onaj drugi elko (sa otpornikom a on može da ostane tu), imaćeš malo duži provodnik i malo "neurednije stanje" ali zato dobiješ ispravno povezanu filtersku sekciju.

Tvoj amp, tvoja odluka, moja primedba je krajnje dobronamerna ali nije zakon :)

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Žice ima dovoljno, staviću kako si sugerisao, pa kud puklo... Elem, žice ima dovoljno samo zato jer sam inicijalno tako i planirao da uvežem, ali mi se nije dopalo to vodanje tamo pa nazad... Provodnik neće biti ništa duži no sada, samo će se malo "preplitati" sa onim vodom koji spaja parove elektrolita...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Lepo ih usuči i nemaš nikakve brige. 

Možeš da ih "pustiš" ispod onog klirita i da lepo legnu gde treba ...

 

Ne može ispod klirita jer kontakti elektrolita prolaze kroz klirit a gornja površina kontakata je praktično u ravni sa gornjom površinom klirita. Ići će od gore i biće to sve u redu, samo, kako rekoh, polako, da ne spalim nešto u procesu. :)

Proveo sam celo popodne tražeći grešku u spojevima/delovima ispravljača za naponski deo pojačivača i na kraju jedino što je ostalo kao mogućnost je da su i LM337 i 317 u defektu a nije nemoguće jer su uzeti iz fioke sa korištenim delovima. Vreme je da pobacam korištene delove za koje ne mogu pouzdano da ustanovim ispravnost...  :crazy: 

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Stavio bi najmanje 2,5 kvadrata a ladno i 4 u delu prema pojacavacu bez obzira koliko kratke bile zice.

 

Slobodno, samo ti stavljaj :) 1.5mm2 je više nego savršeno dovoljno. Sekundari imaju po 5A (400VA : (4x20V) = 5A) . Pojačalo će se biasovati na 1A tj 500mA po grani. Nekada se gustina struje u proračunima za trafoe računala sa 2.5A/mm2, a mislim da je to konstanta od koje se ne odstupa. Ono što sam hteo da spomenem je činjenica da se kroz provodnik od 1.5mm2 može propustiti najviše 20A, kroz 2.5mm2 "svega" 25A a kroz 4mm2 opet, "svega" 35A (bakarni provodnici, za aluminijum je to manje)

Ne umem da proračunam "gubitke" koji nastaju u odnosu na deblje provodnike ali znam koliko je (ne)praktično lemiti bilo šta deblje od 2.5mm2... 1.5mm2 je milina od materijala za rad i odlučio sam da batalim negdašnju praksu da stavljam vodove za nuklearnu centralu u pojačala od po 25 i 50W. Kad Dynaudio počne u kutije stavljati vodove od 2.5mm2, stavljaću ih i ja u svoja pojačala ... :hihihihi:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Svidja mi se sto je tako kompakt.

Malo je nezgodno za montazu ali se biti ko boNbona.

 

Mislim da ne vidiš svu jednostavnost sklopa. Krajnje je jednostavno, sve je kompaktno ali i modularno. Kad krenem u pokretanje, na stolu će mi se uvek naći samo napajanje i jedan segment. Kako koji segment ugodim, odlažem ga i prelazim na sledeći. Kad sve bude ugođeno/podešeno/provereno, samo stavljam sve na gomilu i povezujem svaki komad žice na svoje mesto, ubacujem vijke, zatežem i zatvaram kutiju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Video sam ja to.Nego tesno je tesno.

Stos je u tome sto bas volim da nema desetine kila ni zbog cega a i gabariti su minimalni.

Taj sistem jednom razvijen ce ti uvek ostati kao opcija za buducnost.

I ne samo tebi nego i nama svima.

Hvala ti za ideju.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Video sam ja to.Nego tesno je tesno.

Stos je u tome sto bas volim da nema desetine kila ni zbog cega a i gabariti su minimalni.

Taj sistem jednom razvijen ce ti uvek ostati kao opcija za buducnost.

I ne samo tebi nego i nama svima.

Hvala ti za ideju.

 

:)

 

Samo hladnjaci su teški deset kila. Ne vidim svrhu da se tovari težina tamo gde ne mora ako se ne mora. Naravno da može masivnije i brutalnije, ali onomad je Krell, čini mi se napravio amp koji daje 100Wna 8, 200W na 4 i 400W na 2 oma... i stavio hladnjake sa ventilatorima da ne tovari previše materijala... Ispravite me ako grešim...

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako su tako uradili u pravu su. Ne moraju ventilatori da budu obavezno bucni. Ponekad je dovoljno da pirka samo malo ili da ima auto kontrolu ali i tada da max ne bude bucan (AB klasa)

.

Ovo zato sto ne mora da znaci da neko slusa glasno muziku pa nema veze to je A klasa.Greje se konstantno a tako se i hladi i mirna Backa.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Nikada mi neće biti jasno to samrtno izbegavanje ventilatora. Koliko se mora tiho slušati muzika da bi se oni čuli i kakvi leševi se moraju staviti na tu poziciju da bi tandrkali kao blatobrani na vartburgu ? Pogotovo ako im se napon spusti tek toliko da pirkaju.

 

To niko ovde ne koristi već se svi utrkuju da stave što više aluminijuma na pojačalo što priznajem izgleda impozantno ali očigledno ne radi funkciju kako treba kad se leti većina forumaša plaši da uključi svoja pojačala ako su u A klasi koliki god da su im hladnjaci.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ako se napravi takva konstrukcija kutije da se ventilatori i ne vide nema nikakvog opravdanog razloga da se ne koriste.

Da ne govorimo o tome koja je razlika u ceni cak i da se koriste najbolji moguci ventilatori.

Mozda ih eventualno lampe ne bi podnosile ili neki pretpojacavac, ali za ostalo....

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Problem je sto nije bas estetski ako se vide i navlace dosta prasine. Sto se tice veka trajanja ovi od 12cm na mom ampu rade na ok 7-8V vec cetvrtu godinu i nije bilo nikakvih problema. U pitanju su neki bolji , standardni cooleri za komp, nista specijalno. Na naponima 7V pa na nize su prakticno necijni cak i kada sam skroz blizu njih.  U svakom slucaju efikasnost se drasticno povecava.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Ja bih stvarno voleo da neko, pošto ja ne znam, napravo dobro pojačalo u koje će inkorporirati ventilatore. Noctua i ostale zverke su dobre i da ih uspori koliko god je moguće - tek da odnose vreo vazduh sa hladnjaka.

 

Mislim da bi jedan uspešan uradak mnogima otvorio oči (da može i tako), uštedeo novaca, rudnicima i reciklažnim centrima aluminijuma, a nekima sačuvao i leđa :)

 

Ovo trenutno stanje je - meni barem - užas. Kupuju se hladnjaci na desetine kilograma koji i dalje pokušavaju (neuspešno) da ohlade Alephe, F5-ice i ostala čuda. Najbolje je staviti 20kg aluminijuma , pojačalo izgleda kao kovčeg za kućne ljubimce, a pri tom može čovek da isprži slaninu na gornjoj ploči - rebra hladnjaka su za gril dušu dala nego je nevolja što su vertikalno postavljena.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Znam kako to izgleda u PA ampu ali bih voleo da neko ovde to odradi. Ljudi vole da ne budu prvi da se upire prstom u njih.

 

Ja sam to nekako odavno prenebregao. Kupim neke matore elipse i bez blama kažem da mi sa Sonidom sviraju bolje od 90% zvučnika koje sam čuo. Ok. Možeš da mi veruješ, ne moraš. To ne menja činjenicu da ono svira. Pa onda čuješ da je jedan nabavio par takvih elipsi, pa drugi, pa treći pa... Ej JBT, pa ovo i nije tako loše :rofl:

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...