Jump to content

Kutije EVENT , nacrt iz Danskog audio elektora 1994


micro

Preporučeni Komentari

Ne tvrdim da bih umeo iz cuga da odradim tako nešto, ali bih za te skuplje stari našao nekog proverenog servisera.

Ja sam se igrao sa onim Poljskim jeftinim zvučnicima, menjao vešanja i zezao se, a neki i nisu bili moji. :D 

Samo to je bilo džabe sve dobijeno, ako nešto zezenem, samo se prošetam do kontinjera. 

Izmenjeno od NIXIE
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 23 minuta, shonne reče

Pre nego sto predjes na taj radikalan plan

Nije to toliko radikalan plan, sve to uradi ljudska ruka, nije to pomenti rocket science.

Ako nisi nikada pre radio, uzmi neki drajver za bacanje pa probaj na njemu. Naoružati se strpljenjem je od presudnog značaja, kao i svim potrebnim alatima i lepilima.

Preko preče, naokolo bliže - bolje uradi tako nego da pogoriš lemilicom spider, membranu, to je već neoprostivo.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

pre 34 minuta, NIXIE reče

To bi mu Branko uradio časkom. Mislim zamena pletenica, ne kažem da je tako jednostavna stvar, ali nije ni svemirska tehologija.

Problem je prostor , 130mm membrana , napravili su korpu koja moze traktor da odrzi , ima 6 drzaca sirokih preko 22m , pa jos imaju 3 dimenziju pojacani su , pa dio nosaca klema , sirina ispod vanjskog obruca koji je liveni pa pojacan sa svih strana i od njega do centratora nemas 20mm, sve bi to bilo dobro da te zice nisu unutra blizu zavojnice i nekoliko mm od centratora koji je 100mm promjera em ima one valove. Pa ti lemi. Sve to izgleda na slic ok jer su makro fotografije.

Ozbiljan posao ti je mjenjanje zavojnice , na traci kad ih rade imaju sablone pa lijepe i centrator i zavojnicu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Treba 10 minuta da se skine dust cap i izvadi kompletna membrana

Normalno prvi puta tako nesto uopste radio napravio nekoliko gresaha , vanjski ivjes gume je zalijepljen samo 1mm sirine , ima kanal , treblo je nekom tvrdjom plastikom samo zaci ispod ovjesa i onda kako se odvaja skalperom sjeci neostik , meni je trebalo 1 minuta, tu gdje sam odvajao skalperom pritiskao sam jako da gumu ne ostetim pa sam skinuo boju sa korpe.

za dast cap treba 30 sekundi , tko ima duze nokte ne treba mu nista , i nista da se ne osteti , tu je lepilo kao da je sad naneseno jos mekano

centrator on je najjace zalijepljen ali isto nekim neostik ljepilom citav nosac na koji nasjeda po rubu je zalijepljen 5-10mm sirine nisam mjerio ,tu sam napravio najvecu gresku treba da se skalperom samo uci ispod  i onda tupim krajem se ide prema van od unutra i onda se boja sa korpe ne skida.

Na gornjoj strani se vidi koliko je fus odsjeceno onaj aluminijum , kao da su se djeca igrala , vidi se i na slici koliko je nepravilno odsjeceno.

 

korpa

 

Vidi se gdje je lemilicom dobio centrator a vide se i zice , ovo je skidano cisceno pre skidanja membrane

 

 

Izmenjeno od micro
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Aluminijum se najbolje hladi. NIje toliko praktičan kod FR i visokotonaca jer može da stvarajući vihorne struje remeti rad pri višim frekvencijama, ali za bas i midbas ne smeta toliko, mada ima proizvođača koji ga i u bass drajverima izbegavaju. Ima raspor, jer da je spojen predstavljao bi kratkospojenu zavojnicu od jednog namotaja, u kojoj bi se indukovalo dosta struje usred kretanja u magnetnom polju, pa bi se i brzo ugrejala, još brže i deformisala, itd itd...

Bakarni prsten ima funkciju poništenja samoindukovanih elektromagnetnih polja nastalih u jezgru motora usled kretanja zavojnice, najuprošćenije rečeno. I da bolje odvede toplotu.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Stigla pletenica i lepilo , narucio iz Italije , sve lepio sa tim jednim lepilom i spajder za korpu i pletenicu za membranu i ovjes za korpu.

Najbolje je za nanjeti fluitin na licnu dodati malo onog skupog fluksa za smd , Antech 559 , i onda se hvata lem na lakiranu licnu , licna je 0,25 sa lakom.

Najbolje ispod zalijepiti neku traku da flux ne impregnira membranu. Testirao zvucnik na REW softveru ok , jedino bi izgleda trabao neku bolju externu zvucnu , mislim da je preslaba i jako se razlikuju ADC ulazi.

 

Ovo je prije fluksa , poslije jos lem bolje uhvati

Ovo je od druge membrane , ono gore lepilo je da popunim malo ono sto je kiselina od prethodnog lema usla jedno 20 -25% u dubinu membrane , pojela

Na tom mjestu su bile nekad original pletenice zalijepljene. Lepilo je kao lakirano pa ima na slici odbljesak od spajdera , crno je , nega vrsta gume.

Ovo  sa centriranom i zalijepljenim spajderom i gumenim ovjesom , zbog svjetla vidi se odbljesak lepila izmedju ovjesa i korpe u kanalicu , pod normalnim svetlom ne vidi se , original lepilo je jako rjetko i aplicirali su jako malo pa im je u taj kanal iscurilo , ovo je gusce , i prvi puta radio pa stavio malo vise , ali funkcionalno nema efekta. Stavio ovu foliju debljine 0,2mm i aplicirao lepilo na leziste spajdera i onda samo spustio membranu po toj foliji , u centru je zavojnica.

 

 

Izmenjeno od micro
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 2 nedelje kasnije...

Da zavrsio , mjerio sa eksternom zvucnom , ali kako je dosta slaba a i zvucnici nisu nikad radili , gume na ovjesima mekane , tako da dobijam recimo na jednom Qts 0,52 a na drugom 0,58.

Nasao par OPA549 i sastavio na protobordu , sad da to strpam u kutiju i da probam izmjeriti sa malo vecom snagom.

Nasao u medjuvremenu u kutijama jedan neotpakovan Fountek FR135EX , pa racunao nesto sta bi se moglo napraviti.

A i napokom sam poceo da pakujem u kutiju polemljen amp sa velikog diy , polemljen prije 10 godina , RMI FC-100 , pa otvorio i pojacalo za slusalice(6N6P)  od Harkonena , na jednom kanalu prekidac (nisko -visokoomske slus)  imao hladni lem , kad se odvrnulo preko 50% pot u jednoj slusalici se pojavljivao neki sum.

A i na zvucnicima se raspao ovjes od sundjera neki 8" pretpotopni peerless , pa gledao sa cim bi mogao da se zamjeni , samo onda skretnicu da se prepravi , napravio upit tu lokalno da li imaju na skladistu dobavljaca Daytom Audio RS225P-8A.

Gledao na Estonskom sajtu SBacoustics SB23NRXS45-8 ali kako je par oko 170E sa porezom postarina je onda oko 40 E a ako kupis vrednost vecu od 200E besplatna , ali ne treba mi vise nista ,  ti bi isto mogli raditi u toj kutiji 50l bas refleks.

Takodje tamo gledao SBacoustics SB23MFCL45-8 , PP membrana , hod +-22mm , ali neefikasan,a i bojim se da me ukucani ne izbace van :)

Recimo kod lokalnog prodavca ima Visaton program , AL200 mi mogao unutra , cak je jeftini nego vani 20% , ali po netu tvrde da je precjenjen i jos alu membrana.

Recimo za te peerless 832556 bi dosli ovjesi vise nego sto vrijede zvucnici.

Izmenjeno od micro
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Visaton taj je ok ali je preskup, poskupeli pre par godina i sad se ne isplate.

Peerless je odličan ako možeš da nabaviš HDS ili HDS Exclusive seriju, mada mislim da se neki 8" više ni ne prave.

SB je odlična kupovina za te pare, ja imam 23NBAC, ali nisam ga još skutijao, taj može u kompresiju i ja ću tako da ga stavim. Kvalitet izrade odličan.
Samo dobro proračunaj kutiju sa tim T/S parametrima za SB Acoustic, može lako da se desi da ti treba dosta velika kutija za bass reflex. Mada u 50l će moći nekako sigurno.

Dayton isto kao i SB, odlična kupovina za taj novac.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Snimljeno sa REW , eksterna zvucna 10E vrijednosti , zvucnik drzan u ruci vertikalno

 

Sa 25 grama plastelinom na membrani , isto drzan rukom vertikalno dok je snimano

 

Membrane su centrirane prakticno kao i u fabrici , jedino ako je problem duze pletenice.

Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

  • 1 month later...

Nesto radio oko ovih kutija. Isjekao rupe na prednjoj dasci, izmjerio odzive i nesto kalkulisao da li da fizicki pomaknem niskotonac jer medijapan da stavim dva.

Poslije mjerenja odustao, idu duplo 2 kom mdf naprijed ali ostace u istoj ravnini.

Snimak niskotonca , oni popravljani 18W8535_00  , sve u redu , prvo radili na 35 herca jedno 5-6 sati da prodrmaju membrane , ako su to prezivjeli onda su dobro popravljeni:)

Takodje i snimci visokotonca d2905-930000

18-W8535-00.png

18-W8535-00-1.png

D2905-930000-wat.png

D2905-930000.png

 

I onda snimanje u visini visokotnca na oko 45cm udaljenosti , 3 snimke , niskotonac, visokotonac i obadva spojena sve bez skretnica , zasarafljeni su samo na baffle

Onda ti FRD fajlovi ucitani u virtuixcad i izracunat audio offset ili Z offset drajvera za proracun skretnice , kad napravimo sketnicu sve ponovo provjerimo da li su u fazi.

Softver kaze da su 119us ili 41mm niskotonac kasni odnosno toliko je pomaknut izvor zvuka po Z osi.

akusticki-offset-drajvera.png

 

 

 

 

Izmenjeno od micro
Link to comment
Podeli na ovim sajtovima

Kreiraj nalog ili se prijavi da daš komentar

Potrebno je da budeš član DiyAudio.rs-a da bi ostavio komentar

Kreiraj nalog

Prijavite se za novi nalog na DiyAudio.rs zajednici. Jednostavno je!

Registruj novi nalog

Prijavi se

Već imaš nalog? Prijavi se ovde

Prijavi se odmah
  • Članovi koji sada čitaju   0 članova

    • Nema registrovanih članova koji gledaju ovu stranicu
×
×
  • Kreiraj novo...